abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2003 @ 19:07:52 #1
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10201058
Een nieuwe impuls, iedereen kan meeposten.

Wat laat jij een toerist zien die Nederland wil leren kennen en die in jouw woonplaats komt?

Gorinchem

Als leidraad neem ik de Wallen. Niet de Amsterdamse, maar de oude verdedigingswal. Die ligt om het hele centrum heen.

Het middelste groene gedeelte zijn de wallen. Die kun je bijna helemaal rond lopen. Onder het plaatje zie je het veer, daar gaat de boot naar Slot Loevestein.

Als we daar zijn geweest, moeten we natuurlijk nog naar het oude centrum, met wat smalle straatjes en wat bruggen. Eén van de leuke dingen is een oude waterpomp. En natuurlijk de scheve toren van de kerk.

Ik woon hier nog niet zo lang, dus alle leuke plekken ken ik nog niet, maar dit is vast een begin.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 4 mei 2003 @ 19:11:40 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_10201122
Wat een leuk topic!

Helaas is er over mijn woonplaats niet zo heel veel toeristisch te laten zien, maar ik ga wel ff speuren.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_10201125
Ik vind de Buitenwaterpoort altijd erg leuk. Ik heb daar ook meermalen gestaan met hoog water. En dan lekker naar dat natuurgeweld kijken.
Wel minder plezierig voor de bewoners natuurlijk...
  zondag 4 mei 2003 @ 19:12:56 #4
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10201145
quote:
Op zondag 4 mei 2003 19:11 schreef case_ het volgende:
Ik vind de Buitenwaterpoort altijd erg leuk. Ik heb daar ook meermalen gestaan met hoog water. En dan lekker naar dat natuurgeweld kijken.
Wel minder plezierig voor de bewoners natuurlijk...
Dat is leuk! Daar komen we als we met de boot meegaan. In de zomer gaan daar zelfs mensen zwemmen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zondag 4 mei 2003 @ 19:13:41 #5
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_10201158
Leuk idee!

Enschede

Niet echt een heel touristische plaats, maar ik denk dat er wel leuke dingen te doen zijn voor touristen.

De oude markt. Zeker als de tourist uit het buitenland komt moeten ze hier zeker even lekker ontspannen op een terrasje gaan zitten en de sfeer proeven, zeker op een zonnige dag als vandaag.

Ook zou ik even de leuke fontijn voor het stadhuis laten zien, zeker op een marktdag is het daar een drukte van belang.

Helaas heeft Enschede bijzonder weinig oude gebouwen dus behalve gezelligheid heeft de stad niet heel veel bijzonders te bieden. De omgeving is daarentegen weer erg mooi, licht glooiende essen en mooie essen.

[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 04-05-2003 23:37]

For great justice!
  zondag 4 mei 2003 @ 19:15:00 #6
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_10201180
Niet zoveel te beleven hier, maar met dit weer is dat niet erg....terrasjes zijn dan al gauw goed
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_10201182
En dan natuurlijk de jachthaven achter de waaiersluis. Daar heb ik, toen ik jong was meerdere malen met de (plezier)boot gelegen. Gezellig en praktisch, want je ligt met de boot midden in de stad.
  zondag 4 mei 2003 @ 19:24:13 #8
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_10201369
in Lemmer

het wouda gemaal

de haven

het centrum

de uitkijktoren

het kleine museum

en het strand * zal betere afbeeldingen zoeken

† In Memoriam † zondag 4 mei 2003 @ 19:33:53 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_10201582
Ok dan, eerst maar mijn geboorteplaats: Sneek

Het bekendste gebouw daar is natuurlijk de Waterpoort, een vestingwerk uit 1613. Daar moet je zeker even een k(ij)(ie)kje nemen.

De Sneekweek is van oorsprong een (groot) zeilevenement, hoewel er tegenwoordig minstens zoveel nadruk ligt op de festiviteiten binnen de horeca.

Al naar gelang het seizoen moet je natuurlijk zeker iets van de watersport meepikken. De Sneekweek is berucht en zeker de moeite waard om een keer mee te maken.

Op het Starteiland is het tijdens de Sneekweek altijd erg gezellig maar vaak ook behoorlijk druk.

Voor je weer vertrekt uit Sneek, altijd te vroeg natuurlijk, neem je als souvenir vanzelfsprekend een fles Joustra Beerenburg mee naar huis. De Weduwe Joustra is gevestigd in hartje Sneek. Het winkeltje aan het Kleinzand is op normale tijden geopend (ma. t/m zat.) en altijd vrij toegankelijk voor bezoekers.

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 04-05-2003 19:42]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 4 mei 2003 @ 19:34:51 #10
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10201600
Tilburg

Hier ben ik geboren, dus daar kan ik ook wel wat voor bedenken.

We gaan natuurlijk naar het centrum en dan naar de kerk op de Heuvel. Die is van buiten en van binnen erg mooi.
Op dat plein laat ik dan meteen zien van de Lindeboom stond. Die is nu weg maar die was ontzettend groot en mooi. Via de metro gaan we naar het Willemsplein.

In de buurt is het stadhuis. Ooit nog gebouwd in opdracht van Willem 2 (zijn beeld staat op de heuvel, dat zien we dus ook). Vooral de kantelen bovenop vind ik erg leuk.

Voor de jongeren die meegaan, moeten we natuurlijk even langs 013, vooral de cd's aan de buitenmuur zijn erg grappig.

Als het geen kermis is, gaan we ook niet het hele centrum door.

We gaan nog wel de Oude Warande voor een heerlijke boswandeling. Daar heb ik vele uren doorgebracht.

De laatste wandeling van de dag is die door de Loonse en Drunense Duinen. Niet in Tilburg, maar wel vlak daarbij. Het grootste stuifzandgebied van West-Europa. Altijd leuk om je even helemaal klein te voelen.

*OUD heilige*
  zondag 4 mei 2003 @ 19:36:51 #11
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10201635
quote:
Op zondag 4 mei 2003 19:24 schreef lovegrrl het volgende:

de uitkijktoren

Gaaf! Kun je daar ook op?

Leuk dat je het toch gelukt is Cynix.

*OUD heilige*
pi_10202249
Helmond heeft op een Middeleeuws kasteel + kasteeltuinen na niks maar dan ook niks toeristisch te bieden
  zondag 4 mei 2003 @ 21:01:38 #13
27074 Dezz
The Dog
pi_10202764
quote:
Op zondag 4 mei 2003 20:45 schreef Leatherface het volgende:
Helmond heeft op een Middeleeuws kasteel + kasteeltuinen na niks maar dan ook niks toeristisch te bieden
En de drugs dan
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_10202810
Wij hebben een heel groot en breed strand, meer niet. Ow en velden en velden met tulpen ofzo.

Duitsers bij de duizenden, maar eigenlijk geen fuck te doen.

Raad je het al? Den Helder.

zondag 4 mei 2003 @ 21:45:33 #15
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10204080
Ok!
's-Gravenzande

Oud stadje, heeft langer stadsrechten dan Den Haag, zo'n 18.000 inwoners en ligt in het Westland

Zo zag het er vroeger uit (op kaart dan)

Sommige gebouwen staan er nog:

Vlakbij het strand

En bij het bos

Best wel ok dus! Niet dat het spectaculair is, maar best ok!

zondag 4 mei 2003 @ 21:56:11 #16
37305 BushRanger
in Wellington
pi_10204392
quote:
Op zondag 4 mei 2003 19:12 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat is leuk! Daar komen we als we met de boot meegaan. In de zomer gaan daar zelfs mensen zwemmen.

Vind je dat vreemd? Ik woon bij jou in de buurt ;-) en ik had het een tijdje terug met collega's over zwemmen en wat blijkt... de meeste vinden het idee om in een rivier te zwemmen helemaal niet zo fijn, vinden ze vies (meestal wel mensen uit de stad). Ik zwem altijd in de Maas en heb er een hekel aan om naar het zwembad te gaan in de zomer.
  zondag 4 mei 2003 @ 22:30:06 #17
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_10205389
quote:
Op zondag 4 mei 2003 19:36 schreef YPPY het volgende:

[..]

Gaaf! Kun je daar ook op?

Leuk dat je het toch gelukt is Cynix.

kan wel ja, moet je onderaan over een hek klimmen, en je kunt beter geen hoogtevrees hebben want het is hoger dan het er zo op de foto uitziet
  zondag 4 mei 2003 @ 22:35:45 #18
44872 eMAeRCe
De onuitspreekbare... Gr.
pi_10205554
IJsselstein/Lopik dan:

Uiteraard de Gebrandytoren van Lopik: (Bekend van tv, staat hier 100 m vandaan )

En van IJsselstein de binnenstad waar zaterdag nacht veel te beleven is

[Dit bericht is gewijzigd door eMAeRCe op 04-05-2003 23:33]

Baaaaaaaaaaaaayyyz
pi_10205748
In Kapelle, even denken hoor...
De Golff supermarkt?
pi_10205833
quote:
Op zondag 4 mei 2003 19:11 schreef Cynix ® het volgende:
Wat een leuk topic!

Helaas is er over mijn woonplaats niet zo heel veel toeristisch te laten zien, maar ik ga wel ff speuren.

Kan helaas geen foto van de Edisonstraat vinden
pi_10205977
quote:
Op zondag 4 mei 2003 22:44 schreef Juup© het volgende:

[..]

Kan helaas geen foto van de Edisonstraat vinden

In Tilburg!? Wat enig daar ga ik heel dichtbij wonen over een week Moet ik daar op de bus
pi_10206083
quote:
Op zondag 4 mei 2003 22:49 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

In Tilburg!? Wat enig daar ga ik heel dichtbij wonen over een week Moet ik daar op de bus

Eindhoven, en dat is de dames van lichtezedenbuurt
pi_10206749
quote:
Op zondag 4 mei 2003 22:53 schreef Juup© het volgende:

[..]

Eindhoven, en dat is de dames van lichtezedenbuurt

He, nee daar ga ik niet wonen
hihihi
Dan was het de Edisonlaan..
Achja, ben er nog nooit geweest, de Edisonstraat
pi_10207002
In Leiden neem ik iemand mee naar het Nationaal Natuurhistorisch museum, het Naturalis.

1 Van de mooiste musea van Nederland. En moi woont er om de hoek.

Internetpagina

zondag 4 mei 2003 @ 23:59:33 #25
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_10207826
Het stikt hier van de toeristen,
en wat ze willen en kunnen zien ?
de oceaan, witte stranden, palmbomen, samba-music, lekkere temperaturen, leuk geklede dames,
....... sorry, kon ut niet laten ....
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')