Wat laat jij een toerist zien die Nederland wil leren kennen en die in jouw woonplaats komt?
Gorinchem
Als leidraad neem ik de Wallen. Niet de Amsterdamse, maar de oude verdedigingswal. Die ligt om het hele centrum heen.
Het middelste groene gedeelte zijn de wallen. Die kun je bijna helemaal rond lopen. Onder het plaatje zie je het veer, daar gaat de boot naar Slot Loevestein.
Als we daar zijn geweest, moeten we natuurlijk nog naar het oude centrum, met wat smalle straatjes en wat bruggen. Eén van de leuke dingen is een oude waterpomp. En natuurlijk de scheve toren van de kerk.
Ik woon hier nog niet zo lang, dus alle leuke plekken ken ik nog niet, maar dit is vast een begin.
Helaas is er over mijn woonplaats niet zo heel veel toeristisch te laten zien, maar ik ga wel ff speuren.
quote:Dat is leuk! Daar komen we als we met de boot meegaan. In de zomer gaan daar zelfs mensen zwemmen.
Op zondag 4 mei 2003 19:11 schreef case_ het volgende:
Ik vind de Buitenwaterpoort altijd erg leuk. Ik heb daar ook meermalen gestaan met hoog water. En dan lekker naar dat natuurgeweld kijken.
Wel minder plezierig voor de bewoners natuurlijk...
Enschede
Niet echt een heel touristische plaats, maar ik denk dat er wel leuke dingen te doen zijn voor touristen.
De oude markt. Zeker als de tourist uit het buitenland komt moeten ze hier zeker even lekker ontspannen op een terrasje gaan zitten en de sfeer proeven, zeker op een zonnige dag als vandaag.
Ook zou ik even de leuke fontijn voor het stadhuis laten zien, zeker op een marktdag is het daar een drukte van belang.
Helaas heeft Enschede bijzonder weinig oude gebouwen dus behalve gezelligheid heeft de stad niet heel veel bijzonders te bieden. De omgeving is daarentegen weer erg mooi, licht glooiende essen en mooie essen.
[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 04-05-2003 23:37]
het wouda gemaal
de haven
het centrum
de uitkijktoren
het kleine museum
en het strand * zal betere afbeeldingen zoeken
Het bekendste gebouw daar is natuurlijk de Waterpoort, een vestingwerk uit 1613. Daar moet je zeker even een k(ij)(ie)kje nemen.
De Sneekweek is van oorsprong een (groot) zeilevenement, hoewel er tegenwoordig minstens zoveel nadruk ligt op de festiviteiten binnen de horeca.
Al naar gelang het seizoen moet je natuurlijk zeker iets van de watersport meepikken. De Sneekweek is berucht en zeker de moeite waard om een keer mee te maken.
Op het Starteiland is het tijdens de Sneekweek altijd erg gezellig maar vaak ook behoorlijk druk.
Voor je weer vertrekt uit Sneek, altijd te vroeg natuurlijk, neem je als souvenir vanzelfsprekend een fles Joustra Beerenburg mee naar huis. De Weduwe Joustra is gevestigd in hartje Sneek. Het winkeltje aan het Kleinzand is op normale tijden geopend (ma. t/m zat.) en altijd vrij toegankelijk voor bezoekers.
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 04-05-2003 19:42]
Hier ben ik geboren, dus daar kan ik ook wel wat voor bedenken.
We gaan natuurlijk naar het centrum en dan naar de kerk op de Heuvel. Die is van buiten en van binnen erg mooi.
Op dat plein laat ik dan meteen zien van de Lindeboom stond. Die is nu weg maar die was ontzettend groot en mooi. Via de metro
gaan we naar het Willemsplein.
In de buurt is het stadhuis. Ooit nog gebouwd in opdracht van Willem 2 (zijn beeld staat op de heuvel, dat zien we dus ook). Vooral de kantelen bovenop vind ik erg leuk.
Voor de jongeren die meegaan, moeten we natuurlijk even langs 013, vooral de cd's aan de buitenmuur zijn erg grappig.
Als het geen kermis is, gaan we ook niet het hele centrum door.
We gaan nog wel de Oude Warande voor een heerlijke boswandeling. Daar heb ik vele uren doorgebracht.
De laatste wandeling van de dag is die door de Loonse en Drunense Duinen. Niet in Tilburg, maar wel vlak daarbij. Het grootste stuifzandgebied van West-Europa. Altijd leuk om je even helemaal klein te voelen.
quote:Gaaf! Kun je daar ook op?
Op zondag 4 mei 2003 19:24 schreef lovegrrl het volgende:
de uitkijktoren
Leuk dat je het toch gelukt is Cynix.
quote:En de drugs dan
Op zondag 4 mei 2003 20:45 schreef Leatherface het volgende:
Helmond heeft op een Middeleeuws kasteel + kasteeltuinen na niks maar dan ook niks toeristisch te bieden
Duitsers bij de duizenden, maar eigenlijk geen fuck te doen.
Raad je het al? Den Helder.
Oud stadje, heeft langer stadsrechten dan Den Haag, zo'n 18.000 inwoners en ligt in het Westland
Zo zag het er vroeger uit (op kaart dan)
Sommige gebouwen staan er nog:
Vlakbij het strand
En bij het bos
Best wel ok dus! Niet dat het spectaculair is, maar best ok!
quote:Vind je dat vreemd? Ik woon bij jou in de buurt ;-) en ik had het een tijdje terug met collega's over zwemmen en wat blijkt... de meeste vinden het idee om in een rivier te zwemmen helemaal niet zo fijn, vinden ze vies (meestal wel mensen uit de stad). Ik zwem altijd in de Maas en heb er een hekel aan om naar het zwembad te gaan in de zomer.
Op zondag 4 mei 2003 19:12 schreef YPPY het volgende:[..]
Dat is leuk! Daar komen we als we met de boot meegaan. In de zomer gaan daar zelfs mensen zwemmen.
quote:kan wel ja, moet je onderaan over een hek klimmen, en je kunt beter geen hoogtevrees hebben want het is hoger dan het er zo op de foto uitziet
Op zondag 4 mei 2003 19:36 schreef YPPY het volgende:[..]
Gaaf! Kun je daar ook op?
Leuk dat je het toch gelukt is Cynix.
Uiteraard de Gebrandytoren van Lopik: (Bekend van tv, staat hier 100 m vandaan )
En van IJsselstein de binnenstad waar zaterdag nacht veel te beleven is
[Dit bericht is gewijzigd door eMAeRCe op 04-05-2003 23:33]
quote:Kan helaas geen foto van de Edisonstraat vinden
Op zondag 4 mei 2003 19:11 schreef Cynix ® het volgende:
Wat een leuk topic!Helaas is er over mijn woonplaats niet zo heel veel toeristisch te laten zien, maar ik ga wel ff speuren.
quote:In Tilburg!? Wat enig daar ga ik heel dichtbij wonen over een week
Op zondag 4 mei 2003 22:44 schreef Juup© het volgende:[..]
Kan helaas geen foto van de Edisonstraat vinden
quote:Eindhoven, en dat is de dames van lichtezedenbuurt
Op zondag 4 mei 2003 22:49 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
In Tilburg!? Wat enig daar ga ik heel dichtbij wonen over een week
Moet ik daar op de bus
quote:He, nee daar ga ik niet wonen
Op zondag 4 mei 2003 22:53 schreef Juup© het volgende:[..]
Eindhoven, en dat is de dames van lichtezedenbuurt
1 Van de mooiste musea van Nederland. En moi woont er om de hoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |