abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_692754
Ik wordt er zo moe van hè, van al die eikels die hier rondlopen en menen elke posting op taalfouten te moeten corrigeren.
Iedere keer zie je de eikeltjes weer voorbij komen met hun lullige opmerkingen. Pleurt dan toch lekker op naar een nederlanse taal forum of zo
Daar gaat het toch helemaal niet om, het gaat om de discussie en de meningen van iemand, en niet over typefoutjes.
Lees nou gewoon eens over die taalfouten heen, en reageer inhoudelijk, of reageer gewoon niet.
Als het een luchtig topic betreft, dan kan reageren op een leuke verspreking best wel grappig zijn, maar ook een bloedserieuze topics zie je dat keer op keer gebeuren.
Zelfs op de frontpage zie je regelmatig mensen reageren omdat ergens een d of een t teveel staat. Wat interresseert mij dat nou, als het maar leesbaar is.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_692773
Ik kan het niet laten, maar ik word is zonder de extra T Sorry, vergeef me!
Nothing takes the past away like the future!
  vrijdag 26 januari 2001 @ 11:06:46 #3
8836 Nyarlathotep
The Crawling Chaos
pi_692780
quote:
Op 26 januari 2001 11:02 schreef Sakura het volgende:
Ik wordt er zo moe van hè, van al die eikel..
Ik word is zonder t

[Dit bericht is gewijzigd door Nyarlathotep op 26-01-2001 11:07]

''That is not dead which can eternal lie, And with strange aeons even death may die"
  vrijdag 26 januari 2001 @ 11:24:28 #4
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_692860
Koters! Sakura heeft gelijk! Het gaat om de inhoud en niet om de verpakking (om maar eens een cliché uit de kast te halen)
Nee, ik ben niet aardig!
  vrijdag 26 januari 2001 @ 11:30:21 #5
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_692886
* Beavis sluit zich helemaal bij sakura en tinkepink@work aan
Zullen we met die mensen op de vuist?
*booskijkt*

[edit] typo [edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Beavis op 26-01-2001 11:30]

vrijdag 26 januari 2001 @ 12:43:44 #6
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_693107
quote:
Op 26 januari 2001 11:30 schreef Beavis het volgende:
* Beavis sluit zich helemaal bij sakura en tinkepink@work aan
Zullen we met die mensen op de vuist?
*booskijkt*

[edit] typo [edit]

Nee, Tinkepink vecht alleen verbaal.
Nee, ik ben niet aardig!
pi_693109
quote:
Op 26 januari 2001 12:43 schreef Tinkepink@work het volgende:
Nee, Tinkepink vecht alleen met verbal.
??????????????
  vrijdag 26 januari 2001 @ 12:57:22 #8
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_693144
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 26 januari 2001 12:43 schreef Tinkepink@work het volgende:
Nee, Tinkepink vecht alleen verbaal.
--------------------------------------------------------------------------------

Ja, dat was een inkoppertje he?

Nee, ik ben niet aardig!
  vrijdag 26 januari 2001 @ 13:09:10 #9
331 Merel
Be here now.
pi_693174
Ik vind wel een verschil zitten tussen de teksten die gewone users plaatsen en de nieuwsberichten die op de frontpage worden geplaatst.

Die nieuwsberichten, reviews, columns of wat dan ook zijn natuurlijk wel een beetje het visitekaartje van de site. Ik vind niet dat daar spelfouten in horen te zitten. Kan natuurlijk een keer gebeuren, maar dan is het denk ik alleen maar goed dat daar op gewezen wordt.

Over de reacties van users moet je niet zeiken vind ik. Daarbij gaat het inderdaad alleen maar om de inhoud van de reactie en niet om de spelling.

Al zijn reacties als "Ik vindt het iritand om topiks vol zpelfauten te leesen" natuurlijk wel iets vervelender om door te moeten lezen

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_693272
* Meneer_Aart is het eens met Merel

Op de Frontpage moet het er wel verzorgd uitzien, vind ik. Taal- en spellingsfouten kunnen dan eigenlijk niet.

Het gaat op het forum wel om de inhoud, maar zelf stoor ik me best wel aan de vreselijke dingen die ik zo af en toe zie staan. Ik ga er niet over zeiken, tenzij ik een reactie uit wil lokken, maar ik erger me er wel aan eigenlijk. Mwah, maar goed, de inhoud is dus wel belangrijker, dat vind ik wel.

It is much easier to be critical than to be correct.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 14:47:15 #11
862 Arcee
Look closer
pi_693506
quote:
Op 26 januari 2001 13:09 schreef Merel het volgende:
Over de reacties van users moet je niet zeiken vind ik. Daarbij gaat het inderdaad alleen maar om de inhoud van de reactie en niet om de spelling.
Spelling maakt ook deel uit van de inhoud van een bericht. Of in ieder geval de schrijfstijl. Stukjes geschreven in een goede stijl zijn prettig om te lezen. Komma's, punten, hoofdletters en alinea's lijken wellicht minder belangrijk, maar onzorgvuldig gebruik ervan kan een bericht behoorlijk onleesbaar maken. Het nodigt in ieder geval niet uit tot lezen. Zelfde geldt ook voor spelling, hoewel in mindere mate, maar ook correcte spelling draagt bij aan de leesbaarheid van een bericht. Het lijkt mij altijd de bedoeling dat je stukje uitnodigt om gelezen te worden, of het nou op de FP staat of op 't forum, dat maakt niet uit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_693680
Nou ja, de één kan er makkelijk overheen lezen, de ander niet. Ik heb zelf niet z'on fantastisch taalgevoel, dus ik weet dat mijn zinsopbouw en dergelijke niet altijd goed loopt. Ik let er wel altijd op dat ik geen grove spelfouten maak, dat leest gewoon niet prettig.
  vrijdag 26 januari 2001 @ 16:18:53 #13
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_693845
'Taal is het voertuig van de geest'
Ja inderdaad, V. ja.
pi_693885
quote:
Op 26 januari 2001 16:18 schreef Verbal het volgende:
Ik zit hier al 10 minuten over na te denken.
Wat bedoel jij hiermee, Verbal?
eigenlijk ben ik een straathond
  vrijdag 26 januari 2001 @ 16:45:10 #15
215 misterDre
Paint it black!
pi_693960
quote:
Geplaatst door Verbal (Moderator) - vrijdag 26 januari 2001 16:18

------------------

quote:
Op 26 januari 2001 16:27 schreef Kielef het volgende:
Ik zit hier al 10 minuten over na te denken.
Wat bedoel jij hiermee, Verbal?
9 minuten

[Dit bericht is gewijzigd door misterDre op 26-01-2001 16:46]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 17:12:47 #16
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_694111
quote:
Op 26 januari 2001 14:47 schreef Arcee het volgende:
Spelling maakt ook deel uit van de inhoud van een bericht. Of in ieder geval de schrijfstijl. Stukjes geschreven in een goede stijl zijn prettig om te lezen. Komma's, punten, hoofdletters en alinea's lijken wellicht minder belangrijk, maar onzorgvuldig gebruik ervan kan een bericht behoorlijk onleesbaar maken. Het nodigt in ieder geval niet uit tot lezen. Zelfde geldt ook voor spelling, hoewel in mindere mate, maar ook correcte spelling draagt bij aan de leesbaarheid van een bericht. Het lijkt mij altijd de bedoeling dat je stukje uitnodigt om gelezen te worden, of het nou op de FP staat of op 't forum, dat maakt niet uit.
er is echter een verschil
op het forum worden berichten geplaatst door iedereen, en de bedoeling is dat je reageert op de inhoud, daarbij zijn spelcorrecties in de meeste gevallen overbodig, onnodig etc (en irritant)
Op de frontpage echter, de nieuwsberichten, die worden geplaatst door de crew, zeg maar, een soort van officieel, dat is van FOK! zelf, (in tegenstelling tot berichten van users die nog altijd van users zijn)

de spelfouten daarin (wat Merel al zei) kunnen dus eigenlijk niet
Je brengt nieuws, moet je het ook goed brengen
en daar vind ik terechtwijzing dan ook terecht, en daar let het frontpageteam ook op

Wat maakt het jou nou uit of een forumbericht van ene, ik noem maar wat, Vrok (no offence) een spelfout heeft, geen punt heeft, of geen alinea's bevat?
Als je maar lol hebt (onzin ed, of je probleem kwijt kan (R&P oid) of een vraag kan stellen/beantwoorden, etc etc, daar gaat het hier om, niet om domme spelfouten

Een nieuwsbericht maakt daarentegen wel degelijk uit

Snap je het nu?

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 17:17:10 #17
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_694128
quote:
Op 26 januari 2001 17:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Er is echter een verschil.
Op het forum worden berichten geplaatst door iedereen, en de bedoeling is dat je reageert op de inhoud, daarbij zijn spelcorrecties in de meeste gevallen overbodig, onnodig etc. (en irritant).
Op de frontpage echter, de nieuwsberichten, die worden geplaatst door de crew, zeg maar, een soort van officieel, dat is van FOK! zelf (in tegenstelling tot berichten van users die nog altijd van users zijn).

De spelfouten daarin (wat Merel al zei) kunnen dus eigenlijk niet.
Je brengt nieuws, moet je het ook goed brengen, en daar vind ik terechtwijzing dan ook terecht, en daar let het frontpageteam ook op.

Wat maakt het jou nou uit of een forumbericht van ene, ik noem maar wat, Vrok (no offence) een spelfout heeft, geen punt heeft, of geen alinea's bevat?
Als je maar lol hebt (onzin ed, of je probleem kwijt kan (R&P oid.) of een vraag kan stellen/beantwoorden, etc. etc., daar gaat het hier om, niet om domme spelfouten.

Een nieuwsbericht maakt daarentegen wel degelijk uit.

Snap je het nu?

Zo, voordat iemand anders het doet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 17:24:26 #18
862 Arcee
Look closer
pi_694145
quote:
Op 26 januari 2001 17:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Op de frontpage echter, de nieuwsberichten, die worden geplaatst door de crew, zeg maar, een soort van officieel, dat is van FOK! zelf, (in tegenstelling tot berichten van users die nog altijd van users zijn)

de spelfouten daarin (wat Merel al zei) kunnen dus eigenlijk niet

Op de FP is het inderdaad belangrijker dan op 't forum, maar ook op 't forum is het niet onbelangrijk (om redenen zoals aangegeven in mijn vorige post).
quote:
Dat heb ik net toch heel duidelijk uitgelegd?
quote:
Als je maar lol hebt (onzin ed, of je probleem kwijt kan (R&P oid) of een vraag kan stellen/beantwoorden, etc etc, daar gaat het hier om, niet om domme spelfouten
Als je een vraag stelt, dan wil je toch ook dat-ie wordt beantwoord? Het is dan zaak dat je zo leesbaar mogelijk schrijft zodat je bericht uitnodigt om gelezen te worden. Dat lijkt mij namelijk wel de bedoeling van de schrijver.

Let wel, ik zeg niet dat we allemaal taalpuristen moeten worden, ik geef alleen maar aan dat een goede schrijfstijl wel degelijk nut heeft.

quote:
Snap je het nu?
Zegt de man die zelf nog nooit van punten, komma's of hoofdletters heeft gehoord.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 17:29:29 #19
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_694156
Wat maakt dat GVD (excuse my language) nu uit?
Zolang het maar leesbaar is, en dat zijn mijn posts
punten gebruik ik inderdaad nooit, komma's: kijk beter uit je doppen, ze staan er heus wel, en hoofdletters, dan wel, dan niet, maar wat maakt het nu uit
Het is GVD het nederlands dictee niet hier
  vrijdag 26 januari 2001 @ 17:36:10 #20
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_694170
Ik ga andere mensen niet aanspreken op spelfouten, en ik maak ze zelf ongetwijfeld ook. Maar het is zéker wel zo dat ik posts met veel domme spelfouten minder serieus neem dan posts waar weinig of geen fouten in zitten. Zóveel moeite is het nou ook weer niet om je tekstje even door te lezen voordat je het post.

Het hangt ook een beetje van de lengte van de post af: in een een post van twee zinnetjes stoor ik me er niet aan, maar als ik een verhaal van dertig regels lees, zonder hoofdletters en punten: tja, dat vind ik gewoon slordig. Natuurlijk realiseer ik me ook wel dat er mensen zijn met dyslexie die er zelf niet veel aan kunnen doen, maar voor een hoop posters is het gewoon pure slordigheid en luiheid. Als je wilt dat je verhaaltje gelezen wordt, besteed er dan ook een beetje aandacht aan.

Zie het als een presentje: de inhoud is het belangrijkste, maar het staat leuker en beter als er een mooie cadeauverpakking omheen zit.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 17:45:06 #21
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_694196
dan nog even een post hier om te laten zien hoe ik schrijf volgens arcee
en om duidelijk te maken dat ook ik me wel erger aan post als bijvoorbeeld iemand 4 a4tjes tekst post en daar geen witregels of alinea's tussengooit
maar dat is in mijn ogen heel wat anders dan een punt niet neerzetten ergens of 'ik vindt' schrijven

En lees nu bovenstaande eens door, inderdaad is dat wat minder prettig om te lezen
Maar zo erg ben ik dus niet, ik ga geen ellenlamge zinnen schrijven zonder komma's
Natuurlijk kunnen hier en daar een paar te weinig staan, maar ga er pliez niet over zeiken, want dat is dus zo FOK!king irritant PUNT

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 17:54:59 #22
862 Arcee
Look closer
pi_694222
quote:
Op 26 januari 2001 17:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat maakt dat GVD (excuse my language) nu uit?
Zolang het maar leesbaar is, en dat zijn mijn posts
punten gebruik ik inderdaad nooit, komma's: kijk beter uit je doppen, ze staan er heus wel, en hoofdletters, dan wel, dan niet, maar wat maakt het nu uit
Het is GVD het nederlands dictee niet hier
Je voelt je ineens persoonlijk aangesproken? En als je het niet met me eens bent dan zeg je niet "Snap je het nu? ", want dat is niet de manier om je gelijk te halen in een discussie.
quote:
Op 26 januari 2001 17:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
En lees nu bovenstaande eens door, inderdaad is dat wat minder prettig om te lezen
Maar zo erg ben ik dus niet, ik ga geen ellenlamge zinnen schrijven zonder komma's
Natuurlijk kunnen hier en daar een paar te weinig staan, maar ga er pliez niet over zeiken
Ik zeik er ook niet over, ik geef alleen maar aan waarom ik vind dat een goede schrijfstijl wel degelijk nut heeft.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 18:03:04 #23
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_694245
quote:
Op 26 januari 2001 17:54 schreef Arcee het volgende:
Ik zeik er ook niet over, ik geef alleen maar aan waarom ik vind dat een goede schrijfstijl wel degelijk nut heeft.
dat is nu waar het om gaat in dit topic, dat mensen erover zeiken
En dat wordt dus niet echt op prijs gesteld
pi_694293
Je kan lullen wat je wilt Tara, maar de post van Zanderrr van 17.36 uur leest toch een heel stuk relaxter dan die van jou eronder. En van welke post pik je de inhoud dus het beste op? Die van Zanderrr.

Arcee geeft heel duidelijk aan op welke manier spelling bijdraagt aan alles. Ik begrijp altijd wel wat er staat, spelfouten of niet, maar een goed opgestelde post qua indeling met correcte spelling leest nu eenmaal veel fijner. En als iets fijner leest, dan maakt het ook meer indruk, neem je het makkelijker in je op.

met veel spelfouten, een rare onlogische indeling en ook stijlfouten wordt een lezer eerder afgeleid en zal dus de inhoud minder goed in zich opnemen. Voor sommige fora niet boeiend, voor andere een stuk meer.

Het wijzen op spelfouten: Ach, zo lang je weet bij wie je het doet en er geen vaste prik van maakt moet het kunnen. Ik wijs mensen eigenlijk nooit op hun spelfouten (Ja alleen collega frontpage posters of zo), maar ik kijk wel eens of ik, juist met die spelfout, een grapje kan maken, een quote verdraaien.

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 26-01-2001 18:23]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 januari 2001 @ 19:03:16 #25
862 Arcee
Look closer
pi_694415
quote:
Op 26 januari 2001 18:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
dat is nu waar het om gaat in dit topic, dat mensen erover zeiken
En dat wordt dus niet echt op prijs gesteld
Nee, dat is niet waar het om gaat. Ik reageerde op een opmerking van Merel, waarna jij op mij reageerde. In bovenstaande post zet je je Global Moderator pet weer op en negeer je de rest van de discussie. Als je niet mee wilt discussiëren, reageer dan gewoon niet.

Wat dat zeiken betreft: daarover voelde ik me niet aangesproken en daarnaast heb mijn standpunt daarin al tig keer uiteengezet hier (zie bijvoorbeeld mijn laatste post in dit topic).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')