Nederland zou moeten doen wat het 40 jaar geleden niet kon, namelijk Nieuw Guinea bevrijden en zich alsnog aan de belofte houden die wij aan de papoua's gedaan hebben. Nieuw guinea is niet zo groot, dus als we er eerst de Indonesische krijgsmacht wegbombarderen kunnen we met een snelle invasiemacht van mariniers en commando's snel controle krijgen over het eiland.
Ik denk dat dat best zou kunnen, we hebben immers de Historische plicht hiertoe. Het idee is dan van Nieuw Guinea eerst een Nederlands protectoraat te maken en het daarna over te dragen aan de papoua's. Nu is er de kans Nieuw Guinea te bevrijden. Wat denken jullie? een goed idee? De VS kan ons niet meer terecht wijzen, ook zij doen immers alles zonder VN mandaat en in ruil voor steun in andere kwesties, zullen er best genoeg landen zijn die met ons mee willen werken denk ik.
De marine kan die kust makkelijk op zich nemen en een lijn commandotroepe aan de oostgrens, met een aantal strategische commandoposten. Het lijkt me een goed te verdedigen eiland strategisch en een verassingsaanval zou, nu men het niet verwacht de juiste tactiek zijn.
Ik zie meer in Haïti, lekker zonnig.
Alleen zo jammer dat het handen vol met geld kost.
quote:En dat is ook lekker ver weg van SARS
Op donderdag 1 mei 2003 13:05 schreef Sidekick het volgende:
Van wie moeten we NG bevrijden en waarom? Zijn er WMD's? Zijn er schendingen van mensenrechten?Ik zie meer in Haïti, lekker zonnig.
quote:Je weet weinig van de geschiedenis merk ik? Nederland heeft destijds Nieuw Guinea succesvol verdedigd tegen de Indonesische troepen van Soekarno. Toen op een gegeven moment de Amerikanen zich ook tegen ons keerden, hebben we besloten Nieuw Guinea op te geven, dit in tegen spraak met alle beloftes die zijn gedaan om Nieuw Guinea na een aantal jaar over te de geven aan de papoea's die dan zelfbestuur zouden krijgen.. Zij werden zelfs op dat moment al opgeleid in speciale opleidingsinstituten op Nieuw Guinea..
Op donderdag 1 mei 2003 13:05 schreef Sidekick het volgende:
Van wie moeten we NG bevrijden en waarom? Zijn er WMD's? Zijn er schendingen van mensenrechten?Ik zie meer in Haïti, lekker zonnig.
[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 01-05-2003 14:13]
quote:Jij weet dit forum op zijn waarde te schatten.
Op donderdag 1 mei 2003 13:09 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Beetje onzin-topic dus. Schopje naar C&H
quote:Maar een belofte houden door een souverein land plat te bombarderen? Gaat dat niet wat ver?
Op donderdag 1 mei 2003 13:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Nederland zou moeten doen wat het 40 jaar geleden niet kon, namelijk Nieuw Guinea bevrijden en zich alsnog aan de belofte houden die wij aan de papoua's gedaan hebben.
quote:Waarom? Laat die mensen zelf voor onafhankelijkheid strijden als zij dat zo graag willen. Eventueel kunnen we helpen, wanneer het geweldadig wordt neergeslagen door de regering.
Ik denk dat dat best zou kunnen, we hebben immers de Historische plicht hiertoe.
quote:Maar waarom zouden we een fout van de VS moeten herhalen? Zo maak je het alleen erger.
De VS kan ons niet meer terecht wijzen, ook zij doen immers alles zonder VN mandaat en in ruil voor steun in andere kwesties, zullen er best genoeg landen zijn die met ons mee willen werken denk ik.
quote:Excuse me???
Op donderdag 1 mei 2003 13:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[...]
Nederland zou moeten doen wat het 40 jaar geleden niet kon, namelijk Nieuw Guinea bevrijden en zich alsnog aan de belofte houden die wij aan de papoua's gedaan hebben.
nooit van de politionele actie's gehoord zeker, Nederland kon het niet alleen maar Nederland heeft het gewoon gedaan.
Na de actie's was de Indonesië gewoon in Nederlandse handen, Sukarno zat in de bak en de rebellen waren grotendeels in de pan gehakt en maakten zich op voor een lange guerilla oorlog.
Nederlands nieuw guinea is zelfs nog tot in de jaren 60 in onze handen gebleven totdat de VN/VS ons dwongen ook dat gebiedsdeel op te geven.
En ja het lijkt mij een goede zaak als er daar is wat orde op zaken gesteld word maar dit is geen plicht van Nederland aangezien we niet vrijwillig zijn vertrokken, als je Nieuw Guinnea wilt hebben moet je bij de VN/VS aankloppen en kijken hoe hard ze beginnen te lachen
quote:Ik heb het puur over nieuw guinea, NIET over de rest van Indonesië.
Op donderdag 1 mei 2003 14:27 schreef sp3c het volgende:[..]
Excuse me???
nooit van de politionele actie's gehoord zeker, Nederland kon het niet alleen maar Nederland heeft het gewoon gedaan.
Na de actie's was de Indonesië gewoon in Nederlandse handen, Sukarno zat in de bak en de rebellen waren grotendeels in de pan gehakt en maakten zich op voor een lange guerilla oorlog.Nederlands nieuw guinea is zelfs nog tot in de jaren 60 in onze handen gebleven totdat de VN/VS ons dwongen ook dat gebiedsdeel op te geven.
En ja het lijkt mij een goede zaak als er daar is wat orde op zaken gesteld word maar dit is geen plicht van Nederland aangezien we niet vrijwillig zijn vertrokken, als je Nieuw Guinnea wilt hebben moet je bij de VN/VS aankloppen en kijken hoe hard ze beginnen te lachen
quote:mij best, verander alles overal waar Indonesië staat in mijn vorige post in Nederlands Nieuw Guinnea en the point remains the same.
Op donderdag 1 mei 2003 14:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik heb het puur over nieuw guinea, NIET over de rest van Indonesië.
We hebben het terugverovert op de rebellen en hier tot de jaren 60 aan vast gehouden. De Indonesiërs stuurden af en toe wat mariniers en parachutisten om te infiltreren en te saboteren maar die hebben allemaal een stevig pak slaag gehad
quote:Nieuw-Guinea is Indonesië. Dus als je een invasie op NG gaat uitvoeren, dan val je Indonesië aan, net zoals Nederland wordt aangevallen als er troepen op Zeeuws-Vlaanderen landen.
Op donderdag 1 mei 2003 14:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik heb het puur over nieuw guinea, NIET over de rest van Indonesië.
er is geen hond die gaat geloven dat de hele Nederlandse vloot vlakbij Nieuw Guinnea gaat oefenen en daar tegelijkertijd F16's, voorraden en personeel in Australië voor nodig heeft (en ja dat heb je wel degenlijk nodig).
Nederland zal dit gewoon in de veiligheidsraad of de Nato (of de EU) gaan bekokstoven en er in het kader van een agressieve vredesmacht naar toe trekken met bondgenoten (Zonder Australië kan Nederland zowieso niets beginnen in die regio) en met blauwe helmen die eventueel ergens onder in de kast bewaart worden
quote:Schopje naar POL.
Op donderdag 1 mei 2003 15:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vraag me af of Nederland dat politiek zou kunnen verkopen...
quote:"No blood for oil"
Dus in het kader van een oefening, plotseling een grootschalige aanval uitvoeren op Nieuw Guinea.... Wat zou de reactie van de wereldgemeenschap zijn?
quote:Andere landen gaan dat veroordelen, maar gaan Nederland niet aanvallen.
Zouden andere landen dat veroordelen en eventueel zelfs NEderland aanvallen? Of zou Nederland voldoende steun kunnen krijgen...
quote:Dit topic verklapt ook veel.
Het lastige is dat een al te grote politiek lobby lertoe leidt dat de verassing weggehaald zou kunnen worden...
maar ik denk niet dat iedereen er zo blij mee zal zijn als we deze belofte als nog na komen
Ten tweede, stel... We doen het! Ok, je aanvalsplan lekt hier en daar een beetje erg. 't Kost wat geld. Maar... Dan hebben we eindelijk wel weer eens een eilandje aan de andere kant van de wereld waar we voor kunnen zorgen! En.. We maken een historische fout goed!
Euh... Kunnen we daarna Suriname weer inwisselen voor New York...? Kan dat?
dan kunnen we er veel geld aan verdienen (zij zelf ook) zonder dat wij in de vuurlinie komen te liggen (zij zelf wel maar dat liggen ze toch al).
Bovendien heb je dan een geschikte uitvalsbasis voor een eventuele aanval op de mollukken.
maar het zal toch echt via de veiligheidsraad moeten gaan
quote:Is niet nodig, gewoon met het verhaal komen dat ze massa vernietigingswapens hebben. Hierna gewoon alle wereldwijde politiek en regels negeren en doen wat je wilt.
Ik vraag me af of Nederland dat politiek zou kunnen verkopen... [...]
Tactiek heeft zich in de praktijk al bewezen...
quote:Ik denk dat Indonesie met z'n 600 miljoen inwoners (of zo) het Nederlandse leger wel klein kan krijgen. En dan is het probleem opgelost.
Ik vraag me af of Nederland dat politiek zou kunnen verkopen... Dus in het kader van een oefening, plotseling een grootschalige aanval uitvoeren op Nieuw Guinea.... Wat zou de reactie van de wereldgemeenschap zijn? Zouden andere landen dat veroordelen en eventueel zelfs NEderland aanvallen? Of zou Nederland voldoende steun kunnen krijgen... Het lastige is dat een al te grote politiek lobby lertoe leidt dat de verassing weggehaald zou kunnen worden...
quote:Hè hè. Eindelijk iemand die strategisch gaat nadenken. Baboon heeft hier een punt. Kijk, innemen van zo'n lappie grond is geen probleem. Op 19.000km afstand stand kunnen houden en bevoorraden (om maar 2 dingen te noemen) dat zijn moeilijkere opdrachten.
Op zondag 4 mei 2003 16:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk dat Indonesie met z'n 600 miljoen inwoners (of zo) het Nederlandse leger wel klein kan krijgen. En dan is het probleem opgelost.
quote:jij snapt het..
Op zondag 4 mei 2003 16:11 schreef DaCabron het volgende:[..]
Is niet nodig, gewoon met het verhaal komen dat ze massa vernietigingswapens hebben. Hierna gewoon alle wereldwijde politiek en regels negeren en doen wat je wilt.
Als er achteraf nog vragen worden gesteld, gewoon beweren dat het land de wapens waarschijnlijk al had opgeruimd voordat de oorlog uitbrak.Tactiek heeft zich in de praktijk al bewezen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |