De eerste 2 films bevatte een sobere Batman die zich ophield in de schaduwen en geen sidekick nodig had. Michael Keaton zette hem perfect neer. Schmierende acteurs die de slechterik rollen op zich namen, Jack Nicholson als de Joker, Michelle Pfeiffer als Catwoman en Danny DeVito als penguin maakten het tot een feestje om die films te kijken.
Deel 3 en 4 werden een waar kleurenfestijn, de batmobiel werd overspoeld met overbodige franjes, bad-guys kregen kleuren schmink, knuppels bevatten neon-lichtjes en de batkostuums kregen tepels (!). Jim Carrey, Tommy Lee, Arnold Schwarzenegger en Uma Thurman zetten nog wel aardige bad guys neer. Een 2 dimensionale Val Kilmer in 3 en george Clooney in deel 4 vergezeld van de eendimensionale Chris O'Donnell in beide delen deden nog meer afbraak aan de serie die zo krachtig begon in 1989.
Zelfs de bevallige Alicia Silverstone kon aan deel 4 weinig meer herstellen...
Wederom, net als bij de Superman reeks, werd de serie per sequel slechter en evenals Superman 4, staat het 4e Batman deel in de Imdb Bottom #100 op plaats 89
Overigens schijnt er weer een nieuwe Batman film aan te komen...
quote:er zijn ook maar twee fatsoenlijke Vleermeneer-films gemaakt. (inderdaad: de eerste twee)
Op donderdag 1 mei 2003 11:27 schreef Skull-splitter het volgende:
Eerste 2 zijn nog om te pruimen, rest vind ik zelf niet zo denderend...
quote:Batman the musical. de jaren 60 film gaan over andere onderwerpen die ik hier niet aansnij.
Op donderdag 1 mei 2003 11:24 schreef SunChaser het volgende:
Batman - de jaren 60 film op tv!
'Batman and Robin' Voted Worst Film Ever'
Comicfans opgelet: Batman the Musical komt eraan
meesterlijke duistere sfeer die die kerel altijd neerzet in zijn films
delen 3 en 4 waren inderdaad niet veel soeps
Vond de eerdere tekenfilm serie wel goed,
Overigens de serie, was ook erg lachwekkend,
met 5 milimeter staalkabel een gebouw oplopen.
haha goed nep maar wel humor, te bedenken dat die auto maar 30kmph ging
m.a.w.
Pro tekenfilm (niet batman the future overigens)
en pro tv serie
quote:kwa verhaallijn was forever netjes, alleen was Harvey Dent's Schizofrenie verkeerd uitgewerkt (die van de Animated series was vele malen beter en dieper), was de leernichtenkermis een ramp voor the caped crusader (te homo-erotisch en te gekleurd) en was het oude gotham meteen weg.
Op donderdag 1 mei 2003 11:42 schreef Shogo het volgende:
Vondt Forever ook nog wel aardig die laatste is echt troep.
En dat was nou net wat ik zo lekker vond aan die oudere Batmanfilms: lekkere duistere stad, neo-futuristische gebouwen en dito wapens, kleding, auto's etc, echt retro gevoel...
2e deel bevatte al een behoorlijk aantal corny dingen, maar vanaf deel 3 isset echt bergafwaarts...
quote:Tekenfilms waren COOL! Wanneer komen die uit op DVD?
Op donderdag 1 mei 2003 11:48 schreef killer_mac het volgende:
Heeft de laatste niet eens gezien.Vond de eerdere tekenfilm serie wel goed,
Overigens de serie, was ook erg lachwekkend,
met 5 milimeter staalkabel een gebouw oplopen.
haha goed nep maar wel humor, te bedenken dat die auto maar 30kmph gingm.a.w.
Pro tekenfilm (niet batman the future overigens)
en pro tv serie
quote:vandaar dat de film altijd 2 keer werd afgedraaid als ze mnet de Batmobile aan het scheuren waren...
Op donderdag 1 mei 2003 11:48 schreef killer_mac het volgende:
...
haha goed nep maar wel humor, te bedenken dat die auto maar 30kmph ging
...
Deel 2 was over the top met die Pinguins, maar door z'n duisternis werd het nooit echt corny... Deel 3 was enkel te pruimen door de aanwezigheid van Tommy Lee Jones en de toen nog net doorgebroken Jim Carrey die met deze filmweer lovende recensies oogstte voor z'n spel...
quote:Het verhaal was wel goed, behalve die braindraingedoe...
Op donderdag 1 mei 2003 11:48 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
kwa verhaallijn was forever netjes, alleen was Harvey Dent's Schizofrenie verkeerd uitgewerkt (die van de Animated series was vele malen beter en dieper), was de leernichtenkermis een ramp voor the caped crusader (te homo-erotisch en te gekleurd) en was het oude gotham meteen weg.
En dat was nou net wat ik zo lekker vond aan die oudere Batmanfilms: lekkere duistere stad, neo-futuristische gebouwen en dito wapens, kleding, auto's etc, echt retro gevoel...
2e deel bevatte al een behoorlijk aantal corny dingen, maar vanaf deel 3 isset echt bergafwaarts...
Maar de uitwerking, vormgeving e.d.
This is the story of two young men, Bruce Wayne, and Lieutenant James Gordon, who operate on opposite sides of the law (or so Gordon thinks), but find over the course of a year that they have a lot in common. The emphasis is obviously on how a man becomes a hero, as Wayne tries various techniques at fighting crime, making mistakes along the way, before becoming the Batman we know and recognize. In addition to fighting crime, he also meets Selina Kyle, who will soon be known as Catwoman...
quote:die waren er wel geloof ik nou je het zegt, was Halle Berry daar niet voor gevraagd zelfs...
Op maandag 7 juli 2003 21:16 schreef Astronaut_Jones het volgende:
leuk dit te lezen.
er waren ook nog plannen voor een catwoman film?
Die gaat iig eerst Jinx spelen in de james Bond spin off geloof ik
quote:Oftewel, Tim Burton heeft verstand van een donker gothisch sfeertje scheppen......
Op donderdag 1 mei 2003 11:34 schreef Smots het volgende:er zijn ook maar twee fatsoenlijke Vleermeneer-films gemaakt. (inderdaad: de eerste twee)
quote:dat bewijst hij in elke film... wat dat betreft zie ik david Fincher liever dit doen dan Mission Impossible 3
Op maandag 7 juli 2003 21:18 schreef thecrook het volgende:[..]
Oftewel, Tim Burton heeft verstand van een donker gothisch sfeertje scheppen......
quote:Idd. Zou leuk zijn, zolang het maar niet met Halle Berry is. Ik vind Halle super, maar om Catwoman ineens zwart te maken. Eerst flikken ze dat bij Kingpin en nu ineens bij Catwoman? Sorry, maar nee.
Op maandag 7 juli 2003 21:16 schreef Astronaut_Jones het volgende:
leuk dit te lezen.
er waren ook nog plannen voor een catwoman film?
quote:Sleepy Hollow
Op maandag 7 juli 2003 21:18 schreef thecrook het volgende:[..]
Oftewel, Tim Burton heeft verstand van een donker gothisch sfeertje scheppen......
quote:Blaxploitation - the next step
Op zondag 13 juli 2003 23:14 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Idd. Zou leuk zijn, zolang het maar niet met Halle Berry is. Ik vind Halle super, maar om Catwoman ineens zwart te maken. Eerst flikken ze dat bij Kingpin en nu ineens bij Catwoman? Sorry, maar nee.
wat ook wel interessant is, is de schrijver van het script, zijn naam is David S. Goyer en dit is zijn cv:
Blade: Trinity, Blade II, Zigzag, Blade, Dark City, The Crow: City of Angels, The Puppet Masters, Kickboxer 2: The Road Back, Death Warrant.
denken jullie dat t goed nieuws is dat hij t script heeft geschreven? hij houdt zich veel bezig met comic verfilmingen, dat is goed nieuws in ieder geval.
ik heb nog nooit zo vaak goed nieuws in 1 post vermeld..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |