Bestaan ze nog? Heeft iemand sinds de verkiezingen nog iets van ze vernomen? Wat doen deze partijen eigenlijk buiten verkiezingstijd om meer aanhang te krijgen en zo bij de volgende verkiezingen een beter resultaat te halen? Of zijn de meeste van genoemde partijen even snel weer ontbonden als dat ze opgericht zijn?
Wie weet er meer?
Voor de rest zijn het toch wel heel erg eendagspartijen.
en hij zette weer een streepje bij "linkse gasten in Goedemorgen Nederland"..."rechtse gasten" bleef op enorme achterstand
quote:Ja. In die hoek hebben we natuurlijk ook nog Lijst Heinsbroek, Martin Kievits die al verschillende pogingen heeft gedaan een nieuwe partij op te richten, en sinds kort Nieuw Rechts van Michiel Smit. Ben wel benieuwd of van die partijen op langere termijn iets over blijft.
Op donderdag 24 april 2003 21:07 schreef Wisp het volgende:
Volgens mij probeerden de meeste partijen te teren op de stemmers die bij de LPF weg zijn gegaan, volgende verkiezingen zullen ze nog kanslozer zijn dan deze verkiezingen mochten ze meedoen
Van de andere genoemde partijen bestaat in ieder geval de NCPN nog wel. Die bestonden natuurlijk ook al iets langer. En de Partij voor de Dieren is volgens haar website ook nog wel actief bezig om aan de weg te timmeren. Leefbaar Nederland is bezig een congres te organiseren, maar heeft verder niet veel te melden. Op de websites van de andere partijen gebeurd sinds 22 januari niet veel.
quote:Met zo'n objectieve en neutrale politiek-commentator vragen ze er natuurlijk ook wel om. Hoe heet de mafkees met teppich ook alweer?
Op donderdag 24 april 2003 21:11 schreef Mass het volgende:
en hij zette weer een streepje bij "linkse gasten in Goedemorgen Nederland"..."rechtse gasten" bleef op enorme achterstand
quote:Je hebt gelijk. Ik heb dat niet gezien.
Op donderdag 24 april 2003 21:11 schreef Mass het volgende:
Als ik me niet vergis zat dat vrouwtje van PvdD vanochtend bij vrouwtje Bunskoek te keuvelen over de verkiezingen voor het Europarlement bij Goedemorgen Nederland...
quote:
In het programma:Donderdag 24 april zijn acteur Tygo Gernandt en Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren te gast bij Daphne Bunskoek. Verder aandacht voor verkeersveiligheidorganisatie Team Alert.
http://info.omroep.nl/ncrv/tv?nav=sfmzFsHfHEIP
quote:De sterk aan de AVD gelieerde "Vereniging voor Burgerrechten" heeft een rechtzaak tegen de Nederlandse staat aangespannen, om gezondheidszorg voor de burgers van Nederland te eisen:
Op donderdag 24 april 2003 21:01 schreef Kozzmic het volgende: En met de andere partijen die de kiesdrempel niet haalden bij de verkiezingen op 22 januari... Leefbaar Nederland, de Conservatieven.nl, NCPN, Duurzaam Nederland, Partij van de Toekomst, LijstRatelband.nl, Vooruitstrevende Integratie Partij (VIP), AVD en Lijst Veldhoen.
quote:Mogelijk dat Wellink hier aan refereerde toen hij het had dat de kosten van gezondheidszorg erg snel kunnen gaan oplopen, omdat burgers bij de EU recht op gezondheidszorg kunnen opeisen.
Verklaring voor recht
Eisers hebben recht op en belang bij een verklaring voor recht dat onrechtmatig is het nalaten van overheid tijdig adequaat te handelen op gebied van de gezondheidszorg (zelf en naar anderen toe: sturing, controle, sancties e.d.). Dit nalaten is onrechtmatig jegens de Nederlandse burgers, waaronder eisers.
Gebod tot handelen
Eisers vorderen een bevel van de Rechtbank de overheid te gebieden snel de nodige maatregelen te (doen) nemen, i.v.m. dreigende schade aan gezondheid in geval van continueren/doorgaan van nalaten door de overheid actie te nemen op kernpunten, problemen (wachtlijst, IC-bedden, huisartsentekort, kwaliteit etc).Lees hier de gehele dagvaarding.
[Aanvulling] De man achter de Vereniging voor Burgerrechten was lijsttrekker van de AVD in Januari: IJsbrand vd Krieke, oud voorzitter LPF Noord-Holland.
[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 24-04-2003 21:41]
de website van Winny de Jong bestaat ook nog maar is sinds verkiezingen niet meer bijgewerkt.....
quote:Niet bijgewerkt? Gewoon iets beter/verder lezen?
Op donderdag 24 april 2003 21:37 schreef sizzler het volgende:
Op de websites is het opvallend rustig.....die zijn na de verkiezingen niet meer bijgewerkt, dus ook geen reactie op de uitslag! Jammer. Misschien komt er over vijf of tien jaar wel een documentaire met terugblikken van deze mensen over de 'woelige tijden' met al die nieuwe partijen.
quote:bron
PvdD roept op tot burgerlijke ongehoorzaamheid:
MET PASEN GEEN EIEREN ZOEKEN MAAR KIPPEN VERSTOPPEN
Amsterdam 19 april 2003
quote:En die zitten ook nog gewoon in de gemeenteraad in Reiderland dacht ik
Op donderdag 24 april 2003 21:16 schreef dunc het volgende:
NCPN gaat gewoon door :p maar dat is nouw ook niet bepaald een 1-dags-partij die ontstaan is na 1e balkenende regering.
quote:Jammer. Die splinterpartijen zijn rijp voor opheffing.
Op vrijdag 25 april 2003 00:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dr stond een paar weken geleden nog een vrij groot interview met de vrouw v.d. partij v.d. dieren in de Nieuwe Revu of zo. Daarin vertelde ze dat we nog niet van ze af zijn.
quote:Ach. Ik vind het geen slecht begin, 45.000 stemmen bij een verkiezing die nogal gepolariseerd was.
Op vrijdag 25 april 2003 00:47 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Jammer. Die splinterpartijen zijn rijp voor opheffing.
quote:En helaas heb je er 60.000 nodig voor een zetel, dus ik denk dat het deze partijen wel duidelijk is dat ze net zo goed op kunnen rotten
Op vrijdag 25 april 2003 00:55 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ach. Ik vind het geen slecht begin, 45.000 stemmen bij een verkiezing die nogal gepolariseerd was.
quote:Of we stellen gewoon een kiesdrempel in, en voeren een districtenstelsel in.
Op vrijdag 25 april 2003 00:58 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
En helaas heb je er 60.000 nodig voor een zetel, dus ik denk dat het deze partijen wel duidelijk is dat ze net zo goed op kunnen rotten
.
quote:Welnee. Kijk naar de SP. Die kregen bij hun eerste verkiezingen ook geen zetel en zijn langzaam de kamer binnnengerolt. De aanhouder wint. Soms.
Op vrijdag 25 april 2003 00:58 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
En helaas heb je er 60.000 nodig voor een zetel, dus ik denk dat het deze partijen wel duidelijk is dat ze net zo goed op kunnen rotten
.
quote:En dat zijn 2 bijzonder slechte ideeen.
Op vrijdag 25 april 2003 01:00 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Of we stellen gewoon een kiesdrempel in, en voeren een districtenstelsel in.
Zijn we helemaal van ze af.
quote:Districtenstelsel vind ik eigelijk nog geeneens zo slecht.
Op vrijdag 25 april 2003 01:00 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
En dat zijn 2 bijzonder slechte ideeen.
quote:Ik vind het juist de charme van het nederlandse stelsel dat ook minderheidsgroeperingen gehoord worden. Een destrictenstelsel leidt in bijna elk land tot een tweepartijenstelsel en daar is de nederlandse bevolking veel te heterogeen voor. Vind ik dan.
Op vrijdag 25 april 2003 01:01 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Districtenstelsel vind ik eigelijk nog geeneens zo slecht.
quote:Yep, maar met een districtenstelsen heb je teminste een stabiele regering.
Op vrijdag 25 april 2003 01:02 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik vind het juist de charme van het nederlandse stelsel dat ook minderheidsgroeperingen gehoord worden. Een destrictenstelsel leidt in bijna elk land tot een tweepartijenstelsel en daar is de nederlandse bevolking veel te heterogeen voor. Vind ik dan.
quote:Ja, maar hallo, dan zou je in NL dus waarschijnlijk een partij in z'n eentje aan de macht krijgen die 30% van de stemmen heeft. Dan is er van 'meerderheid' helemaal geen sprake meer.
Op vrijdag 25 april 2003 01:04 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Yep, maar met een districtenstelsen heb je teminste een stabiele regering.
En ik word atm ook wel een klein beetje ziek van al die minderheden die toch zoveel te zeggen hebben. Tis toch een democratie? Meerderheid is de baas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |