abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9984363
quote:
VS behandelen kinderen als vijandelijke strijders
WASHINGTON (ANP) - De Verenigde Staten houden in de Amerikaanse marinebasis bij Guantanamo Bay op Cuba kinderen jonger dan zestien jaar gevangen. Dit heeft de Britse krant The Guardian donderdag gemeld op gezag van bronnen binnen het Amerikaanse leger.

Op de basis worden 'vijandelijke strijders' vastgehouden, voornamelijk uit de oorlog in Afghanistan. De VS beschouwen de gevangenen als een bedreiging voor de staat.

Drie jongens tussen de dertien en de vijftien jaar oud zitten afgezonderd op de basis waar ze extra zorg en ook onderwijs krijgen, aldus Barry Johnsons, een woordvoerder van de Amerikaanse strijdkrachten.

De Amerikanen behandelen de jongens echter nog wel als vijandelijke strijders. Met als gevolg dat de kinderen voor onbepaalde tijd worden vastgehouden zonder uitzicht op een proces en zonder toegang tot een advocaat. Johnson zei dat de kinderen vast blijven zitten totdat de VS zeker weten dat ze geen bedreiging meer vormen en ze niet meer nodig zijn voor informatie.

Mensenrechtenorganisatie Amnesty International noemt het vasthouden van de jongens verwerpelijk en strijdig met de mensenrechten. Mensenrechtenorganisaties veroordelen de gang van zaken in het kamp bij Guantanamo Bay al sinds de eerste gevangenen daar in januari 2002 arriveerden. Volgens vele deskundigen is ook de detentie van volwassenen onder deze omstandigheden in strijd met het internationale recht.

Veel met het vingertje wijzen naar landen waar de mensenrechten worden geschonden maar als het puntje bij paaltje komt er zelf ook niet vies van zijn.Zulke toestanden zijn vergelijkbaar met China waar de VS ook zo graag naar wijst wat betreft schending van de mensenrechten.Maar goed, kritiek is toch aan dovemansoren besteedt.
pi_9984412
Het is in sommige 3e Wereld nu eenmaal normaal om kindsoldaten in te zetten. Hoe moeten de VS anders kinderen die op hun schieten met AK-47's zien? Als boefjes?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9984440
Ja en?

Er zijn zat kinderen onder de 1 die een zelfmoordactie wil plegen, vooral van die fanatieke gaste

donderdag 24 april 2003 @ 15:12:30 #4
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9984455
Worden ze hard van.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_9984456
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:10 schreef Strolie75 het volgende:
Het is in sommige 3e Wereld nu eenmaal normaal om kindsoldaten in te zetten. Hoe moeten de VS anders kinderen die op hun schieten met AK-47's zien? Als boefjes?
Het gaat om hun situatie op Guantanamo Bay.
pi_9984464
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:08 schreef schatje het volgende:
Veel met het vingertje wijzen naar landen waar de mensenrechten worden geschonden maar als het puntje bij paaltje komt er zelf ook niet vies van zijn.Zulke toestanden zijn vergelijkbaar met China waar de VS ook zo graag naar wijst wat betreft schending van de mensenrechten.Maar goed, kritiek is toch aan dovemansoren besteedt.
Je denkt dat ze niks gedaan hebben en de VS op random kinderen van de straat plukt om ze vast te zetten?

Of ben je gewoon van mening dat wat een kind ook doet hij/zij altijd vrijuit moet gaan?

[Dit bericht is gewijzigd door Nazgul op 24-04-2003 15:13]

Nine for the mortal men, doomed to die.
  Moderator donderdag 24 april 2003 @ 15:12:56 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9984468
als een kind in Nederland een paar mensen ombrengt dan word hij ook gewoon als een volwassene behandeld hoor

de mannekes zullen wel het 1 en ander op hun kerfstok hebben gok ik

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9984471
als ze zo nodig de wapens op willen nemen, moeten ze de gevolgen dragen ...
net of mannekes van een jaar of 14 geen aanslagen kunnen plegen
ze krijgen trouwens extra zorg en onderwijs en worden gescheiden gehouden van de rest van de gevangenen...
  donderdag 24 april 2003 @ 15:13:30 #9
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9984481
Schatjke doelt op de omstandigheden waaronder deze kinderen worden vastghehouden: Onbeperkt, zonder zicht op een proces en zonder toegang tot een advocaat.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9984489
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:12 schreef schatje het volgende:
Het gaat om hun situatie op Guantanamo Bay.
quote:
Drie jongens tussen de dertien en de vijftien jaar oud zitten afgezonderd op de basis waar ze extra zorg en ook onderwijs krijgen, aldus Barry Johnsons, een woordvoerder van de Amerikaanse strijdkrachten.

Johnson zei dat de kinderen vast blijven zitten totdat de VS zeker weten dat ze geen bedreiging meer vormen en ze niet meer nodig zijn voor informatie.

Niks mis mee...
pi_9984491
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:13 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Schatjke doelt op de omstandigheden waaronder deze kinderen worden vastghehouden: Onbeperkt, zonder zicht op een proces en zonder toegang tot een advocaat.
en?
dat geldt toch voor alle gevangenen daar...
sterker nog, ze worden bevoordeeld tov de rest

[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 24-04-2003 15:14]

pi_9984501
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:12 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:
Ja en?

Er zijn zat kinderen onder de 1 die een zelfmoordactie wil plegen, vooral van die fanatieke gaste

yeah right. Dit zijn kinderen van een jaar of 12/13 Die zouden met wat moeite eventueel wel wat gevaarlijks kunnen doen. Maar deze mag je toch niet als zijnde vermeende terroristen opsluiten als varkens?

Oh nee amerika mag dat wel die hebben namelijk samen met somalie als enige landen het verdrag voor de rechten van het kind niet geratificeert.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 24 april 2003 @ 15:15:12 #13
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9984516
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:14 schreef realist_ik het volgende:

dat geldt toch voor alle gevangenen daar...
En aangezien dat al schrijnend is (om maar niet te zeggen mensonterend) is het voor kinderen helemaal erg.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9984520
Die Amerikanen beginnen echt nazi's te worden.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_9984525
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

yeah right. Dit zijn kinderen van een jaar of 12/13 Die zouden met wat moeite eventueel wel wat gevaarlijks kunnen doen. Maar deze mag je toch niet als zijnde vermeende terroristen opsluiten als varkens?

Oh nee amerika mag dat wel die hebben namelijk samen met somalie als enige landen het verdrag voor de rechten van het kind niet geratificeert.

en jij wil minderjarige moordenaars er ook met een werkstraf vanaf laten komen zeker?
pi_9984538
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:14 schreef du_ke het volgende:
Dat verdrag waarin o.a. staat dat kinderen niet als soldaten mogen worden ingezet bedoel je?
pi_9984541
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:15 schreef robh het volgende:

[..]

En aangezien dat al schrijnend is (om maar niet te zeggen mensonterend) is het voor kinderen helemaal erg.

nee, lezen ...
ze krijgen extra zorg en onderwijs en worden gescheiden gehouden van de rest
pi_9984546
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:13 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Idd.

Laat maar verder.

pi_9984548
Da's mooi kut he.
Nine for the mortal men, doomed to die.
  donderdag 24 april 2003 @ 15:16:48 #20
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9984553
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:15 schreef realist_ik het volgende:

en jij wil minderjarige moordenaars er ook met een werkstraf vanaf laten komen zeker?

Ga alsjeblieft eerst eens voor jezelf denken ipv dat je dat steeds voor anderen doet
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 24 april 2003 @ 15:17:19 #21
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9984567
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:16 schreef realist_ik het volgende:

[..]

nee, lezen ...

Oooh, dat maakt alles goed. Dat ze geen advocaat krijgen en dat ze geen zicht hebben op hereniging met hun ouders en zo.. Nee, dan is er niks aan de hand. Laten we dat hier dan ook maar gauw invoeren he?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9984569
Als we de redenatie van Schatje volgen dat hadden de geallieerden na WWII ook wel de hele Hitlerjungend mogen laten lopen.
  Moderator donderdag 24 april 2003 @ 15:17:32 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9984572
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:15 schreef robh het volgende:

[..]

daarom krijgen ze dan ook een betere behandeling als de rest van dat gespuis
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9984582
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:16 schreef realist_ik het volgende:

[..]

nee, lezen ...

Niet selectief lezen, er staat ook:
quote:
voor onbepaalde tijd worden vastgehouden zonder uitzicht op een proces en zonder toegang tot een advocaat.
pi_9984598
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:17 schreef Strolie75 het volgende:
Als we de redenatie van Schatje volgen dat hadden de geallieerden na WWII ook wel de hele Hitlerjungend mogen laten lopen.
Ach gut, de eerste WOII vergelijking, makkelijk he??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')