abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_672112
ik ben al sinds een tijdje fan van een ontzettend goeie zweedse groep..

Kent

het grappige is dat ze 2 cd's in het engels hebben uitgebracht en 4 albums in het zweeds, en ik de zweedse beter vind klinken dan de engelse
heetf waarschijnlijk te maken met de melodiëuzere klanken in de taal..

ze hebben al een stuk of 6x optredens gegeven in NL, a'dam, utrecht etc. in '98 en '99 maar toen had ik nog niet van ze gehoord helaas. nou vraag ik me dus af of hier fokkers zitten die Kent kennen of misschien zelfs op 't concert zijn geweest. de aanhang in NL schijnt best wel groot te zijn namelijk

voor degenen die Kent nog niet kennen zal ik hieronder een paar linkjes plaatsen naar realaudio fragmentjes zodat je kan luisteren hoe het klinkt.... ik zou het omschrijven als een soort van krezip of bløf achtige sound, ze maken zowel punk als rustige pop nummers..

hits
Om du var här (als jij hier was, zweeds)
www.cdon.com/NL/play.phtml?file=30134.001.002.ra
Revolt III (zweeds)
www.cdon.com/NL/play.phtml?file=73246.001.002.ra
Musik non stop (zweeds)
www.cdon.com/NL/play.phtml?file=73246.001.003.ra
Music non stop (engels) (ter vergelijking)
www.cdon.com/NL/play.phtml?file=87129.001.003.ra

punk-achtige nummers
Kräm (zweeds)
www.cdon.com/NL/play.phtml?file=20448.001.002.ra
Halka (zweeds)
www.cdon.com/NL/play.phtml?file=20448.001.008.ra

oh ja als je meer wilt weten kun je kijken op hun homepage www.kent.nu

[Dit bericht is gewijzigd door -ScuL- op 19-01-2001 21:27]

pi_672151
Het enige wat ik ken van Kent is 'If you were here' (geloof ik), een geweeeeeeldig nummer

Werd een jaar of 2 geleden dacht ik veel gedraid op tmf

pi_672155
dat is hetzelfde als "om du var här";
de engelse versie 'if you where here' staat op hun engelse CD Isola...

nooit geweten dat die op TMF gedraaid werd!!

ow ik heb onderwijl deze nog ff opgezocht

igenting någonsin (niets ooit, zweeds, compleet!)
www.kent.nu/ljud/demo_ingenting_snabb_28_full_mo.ram

en de clip van "om du var här"
www.kent.nu/video/isola_om_du_var_har_full.ram

[Dit bericht is gewijzigd door -ScuL- op 19-01-2001 22:06]

pi_672207
Jep, ik heb allebei de cd's (Isola en Hagnesta Hill). Ben al sinds 1998 wild van hun muziek. Ik ben vorig jaar ook naar ze wezen kijken in de Melkweg. Live zijn ze voor zover mogelijk nog beter dan op de cd's. Beste nummer is naar mijn mening 'Stop me June'. Maar ook 'Revolt III' en 'If you were here' zijn ongelooflijk goed. (Er komt de laatste tijd trouwens veel goeds uit Scandinavie vandaan)

[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 19-01-2001 22:39]

pi_672270
cool, ik vind het echt jammer dat ik voor die tijd nog niet van ze gehoord had, anders was ik hier in NL ook naar concert gegaan. nou moet ik maar wachten totdat ze dit jaar weer een keertje komen....

trouwens je hebt beide CD's in het engels, heb je de songs wel eens vergeleken met de zweedse versies... ? er staan trouwens ook een aantal topnummers op de andere 2 CD's die enkel in het zweeds zijn uitgebracht (zie de realaudio files kräm en halka..)

pi_672782
lowlands een jaartje of wat geleden! een bassist en vier gitaristen, in de charlie geloof ik. ok en een zanger etc. heeeerlijk.
Ha, ik lach bij het zien van mijn schoonheid
pi_672800
quote:
Op 19 januari 2001 23:03 schreef -ScuL- het volgende:
cool, ik vind het echt jammer dat ik voor die tijd nog niet van ze gehoord had, anders was ik hier in NL ook naar concert gegaan. nou moet ik maar wachten totdat ze dit jaar weer een keertje komen....

trouwens je hebt beide CD's in het engels, heb je de songs wel eens vergeleken met de zweedse versies... ? er staan trouwens ook een aantal topnummers op de andere 2 CD's die enkel in het zweeds zijn uitgebracht (zie de realaudio files kräm en halka..)

Ik heb wel een paar nummers in het Zweeds gehoord, maar ik versta toch liever wat ze zeggen (Helaas spreek ik geen Zweeds). De teksten zijn ook in het Engels best de moeite waard. Niettemin zou ik die 2 andere cd's best eens willen horen. Ga ik binnenkort zeker een keertje naar op zoek.
Ik vraag me trouwens af of ze dit jaar nog naar Nederland komen. Meestal zijn die Europese toernees gepland naar aanleiding van een nieuw album. Misschien op 1 of ander festival. Ik hoop het. Zou ze graag nog een keertje zien (en dan eens te proberen om niet al stomdronken te zijn voordat het concert begint )...
pi_673102
oh ja dat van lowlands klopt ook, had ik op de site gezien... lamon, wat jij zegt is waar, dat het alleen a/e nieuw album vastzit, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze daar wel mee bezig zijn aangezien hagnesta hill al uit 1999 stamt

dat ik zweeds spreek is eigenlijk meer een beetje toeval, het is nog niet voldoende om alle songs goed te kunnnen verstaan maar wordt wel steeds beter (heb 't geleerd van een zweedse vriend die mij op school zat in NL)
de andere CD's heten Kent & Verkligen, en je kunt ze voor 20 piek per stuk bestellen bij cdon.com (ook met acceptgiro)....

quote:
Zou ze graag nog een keertje zien
.. ik ook
pi_850214
*schop*

Al meer mensen die inmiddels mee kunnen genieten van 1 van de meest veelbelovende alternatieve bands sinds jaren?

Iedereen die van bands als Placebo, Mansun e.d. houdt mist anders heel wat...

[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 21-03-2001 21:39]

woensdag 21 maart 2001 @ 23:55:32 #10
3772 TRIBAL
Beetje vreemd..........
pi_850792
"Isola" geweldige cd

Vooral track 11-Glider

Maar wel uhmmm.................
pi_2798773
*kick*

Ik ben nu net de dubbel-cd 'B-Sidor 95-00' aan het beluisteren en wederom steekt de frustratie op...door de relatieve (en eigenlijk tamelijk beschamende) onbekendheid die deze band nog steeds geniet.

Zet KazaA even aan en luister eens een paar nummertjes, mensen...

zondag 13 januari 2002 @ 02:44:43 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_2798847
Heeft toch eigenlijk ook wel wat, dat je zo'n band goed vind die niemand echt kent
Ik ken ook alleen die ene single eigenlijk, is wel goed maar niet heel erg bijzonder. Inderdaad beetje Placebo, Muse, Oasis achtig.
pi_2798869
quote:
Op zondag 13 januari 2002 02:44 schreef ranja het volgende:
Heeft toch eigenlijk ook wel wat, dat je zo'n band goed vind die niemand echt kent
Ik ken ook alleen die ene single eigenlijk, is wel goed maar niet heel erg bijzonder. Inderdaad beetje Placebo, Muse, Oasis achtig.
Overigens is de rest van hun nummers wel iets doortastender en muzikaal uitdagender dan 'If you were here'.

(Ik neem aan dat je die single bedoelt)

Melancholie is de rode draad in hun muziekstijl...

zondag 13 januari 2002 @ 12:32:39 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_2800429
Ja ik ken "kent" is inderdaad best leuk, maar ook relatief bekend... Die hebben volgens mij met hun engelse platen redelijk wat aandacht op Mtv gehad.

Maar kent iemand de Zweedse bands SOULS en BRODER DANIEL, daar ben ik wel benieuwd na, maar ik ken er maar weinig van...

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 29 december 2002 @ 22:08:32 #15
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7606052
Hey leuk

Dit bandje werd mij net aanbevolen door iemand, ff wat nummers gedownload en het klinkt machtig lekker

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  zondag 29 december 2002 @ 22:19:29 #16
39841 japeke
Jag taler inte Svenska...
pi_7606365
Volgensmij hebben ze vorig jaar in stockholm en Göteborg in het voorprogramma van Roxette gestaan.
Als je meer leuke muziek uit zeweden wilt horen (zweeds en engels)
Download dan wat van de volgenden:
The Ark
Kent
Gyllene Tider
Wilmer X
pi_7606392
kent staat bijna op ieders bak..
maar niemand heeft er ooit over
pi_7609413
ja ken ze nog wel, diverse malen gezien oa. op london calling dat was t eerste x dat ze in nederland optraden (?) en nog een paar x los, die zanger is nog over me benen gestruikelt maar dat is een ander verhaal anyways het schijnt dat ze nu geen engels meer schrijven maar gewoon zweeds.
  maandag 30 december 2002 @ 01:16:18 #19
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_7610717
valt wel mee, volgens mij doen ze nog gewoon steeds elk album zowel in het zweeds als het engels.

behalve B-sidor. Maar de titel zegt genoeg.

Markus (Mustonen) de drummer is trouwens een wereldgozer, heb met een paar anderen nog een blowtje geraakt in de tourbus. Gezellige vent. Jocke en Sami zaten er ook bij, maar die waren wat minder toegankelijk. De rest was verdwenen

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  maandag 30 december 2002 @ 01:17:49 #20
25957 Reddiablo
pi_7610739
Vergeet eventjes dat ze alweer een nwe. cd hebben... Vapen & Ammunition.

Die is nog niet in het Engels, wellicht komt dat nog.

www.3voor12denhaag.nl
  maandag 30 december 2002 @ 22:18:37 #21
24606 edsuit
kind of blue
pi_7626942
geweldige band!!
ik Hagnesta Hill en dat is een heel mooi album.. nummers als Kevlar Soul, Rollercoaster, Stop Me June en Just Like Money zijn kippevel,
en Revolt III knalt echt gigantisch.. ze mogen wel wat meer van dat soort nummers maken

en If You Were Here is ook mooi, daar heb ik ze door leren kennen, die werd toendertijd nogal 'es op TMF gedraait

leuk om te zien dat er toch nog wat mensen zijn hier die Kent kennen :)ik heb altijd het idee dat ik ongeveer de enige ben..

ik hoop ze echt nog een keer live te zien, want dat moet geweldig zijn.. en een nieuwe cd! vet.. wellicht gaan ze dan ook weer op tour

dinsdag 31 december 2002 @ 01:54:03 #22
25957 Reddiablo
pi_7631730
Luister Stop me June eens in het Zweeds... NOG mooier. (Stoppa mig June/Lilla Ego)

Vapen & Ammunition is ook prima. En live zit het ook weer snor. Geen geweldige live band, maar toch een leuke vertoning. Zeker de moeite waard als ze voor een normale prijs in een lekkere zaal staan
(Paradiso/Tivoli/Nighttown)

www.3voor12denhaag.nl
  dinsdag 31 december 2002 @ 09:08:56 #23
24606 edsuit
kind of blue
pi_7633675
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 01:54 schreef Reddiablo het volgende:
Luister Stop me June eens in het Zweeds... NOG mooier. (Stoppa mig June/Lilla Ego)
doe ik!
Musik Non Stop en Om du var här zijn ook cool (in het Zweeds)
  donderdag 13 februari 2003 @ 19:10:00 #24
10710 gday
propria cures
pi_8462886
Leuk, die Engelse versies, maar de muziek van Kent moet je echt op z'n Zweeds beluisteren. Dan komen de teksten ook veel beter tot z'n recht (voorop gesteld dat je ook Zweeds begrijpt en kunt verstaan uiteraard).

Ik heb ze helaas niet live kunnen bewonderen toen ik nog in Zweden woonde. Ik heb de Kalas-tour van 2001 wel gezien, maar Kent ging alleen mee op de Kalas tour van 2002 .

Enkele favorietjes van mij:
- Utan dina andetag (mooie tekst)
- Socker (geweldige(!) tekst)
- 747
- Beskyddaren
- Kevlarsjäl
- Celsius
- Bianca
- Berg & dalvana

* gday heeft alle (Zweedse) albums in z'n cd-rek overigens

A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 13 februari 2003 @ 19:17:19 #25
10710 gday
propria cures
pi_8463091
quote:
Op vrijdag 19 januari 2001 21:24 schreef -ScuL- het volgende:

ik zou het omschrijven als een soort van krezip of bløf achtige sound, ze maken zowel punk als rustige pop nummers..

hallo, het is gewoon indie pop man!
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')