abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9894063
Dit naar aanleiding van een discussie die ik met een vriendin had.

Leeftijd: 16-17 in gedachte ongeveer
Even een vraag die meer aan de jongens is gesteld. Stel je hebt nou eenmaal een kind verwekt en je vriendin wil het perse houden. Ook al ben jij er eigenlijk tegen (niet omdat je er niet van houd maar ivm school+baan). Wat doe je:

1. Verlaat je je vriendin helemaal en wil je niks met je kind te maken hebben.
2. geef je je studie op en ga je voor je kind zorgen. ook al kan dit je later eens slechtere baan opleveren.
3. voltooid je je studie(fulltime), en werk daarnaast voor je kind. (in dit geval blijft er weinig tijd over om je kind te zien= studie+werk).
4. iets anders
Het gaat dus eigenlijk om de keuzes tussen: school afmaken of school opgeven

En voor de vrouwen:
Je vriend houd van het kind en waardeerd het dat je het houd, maar wil zijn studie afmaken en daarnaast ook voor het kind werken maar kan het daardoor weinig zien. Als hij een baan heeft wil hij wel degelijk goed voor het kind gaan zorgen

Hoe reageer je dan.
1. Je zou hem nog gewoon bij het kind laten ook al heeft hij een paar jaar erg weinig tijd. (er dus vanuitgaande dat ie na studie een baan heeft en er dan gewoon voor wil gaan zorgen.)
2. Je bent het niet met zijn keuze eens en wil eigenlijk dat hij zijn opleiding ook moet opgeven. Nu ook voor het kind moet gaan zorgen en later maar bijleren. Zo niet wil je eigenlijk niet meer dat hij het kind ziet.
3. iets anders.

Liefst reageren op de mogelijkheden die ik aan de hand deed.

Zelf zou ik, (denk ik) gewoon mijn studie afmaken omdat je het kind dan een betere toekomst kan geven. (betere baan je zit niet krap bij kas) Ook al kan je dit misschien 4 van zijn kinderjaren kosten. Dan neem je dus ook de gok dat je kind je later niet meer als vader wil omdat je er niet was de 1e jaren (weinig was)

Dan nog 1 vraag.
Als je kind je later dus eigenlijk niet meer wil zien. Je in feite als vader verstoot. Vind je dan nog dat je alimentatie moet betalen? Ikzelf ben van mening van niet.

(lap tekst )

[Dit bericht is gewijzigd door DutchWeed op 20-04-2003 13:01]

pi_9894103
Heel simpel, je verlaat die vriendin onmiddelijk.
Kiezen voor een kind is iets wat je samen doet, en niet individueel.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_9894138
Ben ik met je eens. Ook al is het de vrouw die in feite het laatste woord heeft. (Als je echt van mekaar houd lijkt me dat je vriendin ook rekening met je houd en toch al wist hoe je standpunt was.)
  zondag 20 april 2003 @ 13:17:36 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_9894343
voor het kind zorgen, had je het maar "veilig" moeten doen!,

en als het kind jouw niet meer wilt, tja dan ook geen alimentatie, das simpel

pi_9894640
je hebt het veilig gedaan maar toch een kind. (vraag me niiet hoe. )

Maar het gaat me dus meer om wel of niet school afmaken er vanuitgaande dat je er wel voor wil zorgen.

zondag 20 april 2003 @ 13:57:08 #6
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_9894950
Ligt eraan: als een vrouw beweert dat ze aan de pil is terwijl ze dat niet is dan is het toch echt helemaal haar probleem. Als het echt een ongelukje is dan accepteer ik natuurlijk de verantwoordelijkheid, ik zou dan stoppen met m'n voltijd studie, overdag gaan werken en in de avonduren maar iets gaan studeren denk ik.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_9895027
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:57 schreef Kamphuys het volgende:
Ligt eraan: als een vrouw beweert dat ze aan de pil is terwijl ze dat niet is dan is het toch echt helemaal haar probleem. Als het echt een ongelukje is dan accepteer ik natuurlijk de verantwoordelijkheid, ik zou dan stoppen met m'n voltijd studie, overdag gaan werken en in de avonduren maar iets gaan studeren denk ik.
Zoiets bedoelde ik.
  zondag 20 april 2003 @ 15:15:04 #8
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_9896245
Waarom moeten vrouwen er over liegen of ze aan de pil zijn of niet???
als zij in haar eentje denkt te besluiten dat het kind moet blijven dan heb ik echt zo'n idee van donder toch een end op. Zelf zouik het liefst wel zien dat het kind bleef. (komt dan bedoel ik) zou gewoon stoppen met studeren en gaan werken..
Where's my fear???
pi_9899396
Het is schijnbaar een moeilijk onderwerp....Of mijn beginpost was te lang....Of iedereen is te lui om te reageren.
pi_9899750
Ik zou t echt verschrikkelijk laf vinden als mijn vriend me zou verlaten.
Je hebt nog altijd het kind samen verwekt, dan vind ik ook dat je samen de verantwoordelijkheid moet dragen!

Ik vind ook weer niet dat de vriend dan zijn gehele studie op moet geven. Misschien valt er een compromis te sluiten; dat hij bijvoorbeeld in deeltijd gaat studeren, maar er naast ook wat extra werkt.

zondag 20 april 2003 @ 18:56:00 #11
50430 Yuki
Student Midwife
pi_9899975
quote:
Op zondag 20 april 2003 18:36 schreef Lievebees het volgende:
Je hebt nog altijd het kind samen verwekt, dan vind ik ook dat je samen de verantwoordelijkheid moet dragen!

Ik vind ook weer niet dat de vriend dan zijn gehele studie op moet geven. Misschien valt er een compromis te sluiten; dat hij bijvoorbeeld in deeltijd gaat studeren, maar er naast ook wat extra werkt.

helemaal mee eens. Maar kan de vrouw in de eerste maanden van dr zwangerschap niet werken dan? samen brood op de plank brengen, en alvast samen sparen voor als het kindje er is
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_9900651
quote:
Op zondag 20 april 2003 18:36 schreef Lievebees het volgende:
Ik zou het niet laf vinden. Een vrouw kan voor een abortus kiezen, maar als ze dat niet wilt, dan moet de man het er maar mee eens zijn en het kind ook maar willen?????
Vind ik niet terecht. In mijn ogen heeft de man ook een keuze in abortus of niet, door weg te gaan of te blijven. Als hij weggaat heeft hij dus als het ware "abortus" gepleegd. En is dat zijn keuze.
Vroeger toen koe nog met de korte oe was....
  zondag 20 april 2003 @ 20:10:33 #13
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_9901308
Ik blijf, geen haar op mijn zak die eraan denkt weg te gaan bij haar, da's ook een stukkie van mij, en in zo'n geval kan ik altijd bij mijn moeder aankloppen.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zondag 20 april 2003 @ 20:33:28 #14
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_9901733
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:00 schreef Sakura het volgende:
Kiezen voor abortus is ook iets dat je samen doet.. niet omdat alleen vriendlief dat wil.

Als je volwassen genoeg bent sex te hebben, ben je volwassen genoeg de consequenties te aanvaarden..

En ja.. uiteindelijk is het de vrouw die de beslissing moet maken.. zij zit nu eenmaal ook met de prut voor 9 maanden of een abortus, wat ook geen pretje is..

In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_9902206
lijkt me duidelijk... keuze 1, ben ik weg... heeft ze me dus beflikkerd, stiekem zwanger worden terwijl we ervoor zouden moeten zorgen dat het niet gebeurd... ga ervanuit dat ze daar dan aan meewerkt.... double dutch noemt men dat
pi_9908256
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:36 schreef DutchWeed het volgende:
je hebt het veilig gedaan maar toch een kind. (vraag me niiet hoe. )
Door een keer de pil te vergeten en te laat te zijn voor een morning after pil bijvoorbeeld.

Stel dat ik nu opeens zwanger zou zijn en we zouden het kind houden, dan zullen we waarschijnlijk proberen om de studie af te maken (allebei). Ik heb zelf een hele relaxte studie waar ik weinig voor hoef te doen, en mijn vriend kan zijn studie af en toe wel zo plannen dat hij 'op kan passen' als ik moet leren. Als dit ook niet kan dan heb ik altijd nog mijn ouders die het absoluut niet erg zouden vinden om af en toe op te passen.

Kosten lijkt me niet zo'n groot probleem. 2x stufi + kinder bijslag en dan nog beide een parttime baan. Ik denk alleen dat we weinig tijd voor elkaar over zouden houden.

Maar voorlopig wil ik absoluut geen kinderen.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  Jubileum moderator woensdag 23 april 2003 @ 20:18:54 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9968612
Ik neem deze mee naar Ouder(s) na overleg met de R&P mods.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_9971033
Abortus komt sowieso niet aan de orde.
Ik ga ervan uit dat mijn eventuele vriend een zodanige vriend is dat hij bij mij blijft.

De meest fijne optie zou zijn: beide blijven doorstuderen.
Want ik vind het erg raar dat hier gelijk van de man als kostwinner wordt uitgegaan. Ik (als vrouw) krijg net zoveel een kind en heb net zo veel recht op studie/werk.
De ideale optie zou dus zijn: beide studeren, bijbaan erbij en dat zo combineren dat er altijd iemand thuis is. Dat zal normaal gesproken niet lukken, maar op de UM heb je in je einddoctoraal zodanig les dat je maar 4 uur per week contacturen hebt. Dus dat zou moeten lukken.
Al heb ik het hier dus wel over de situatie +20 jaar.
Voor de leeftijd 16-17 zou ik willen zeggen: voorkomen is beter dan genezen

quote:
Dit vind ik echt een baggeruitgangspunt van de bovenste plank.
Door seks te hebben, neem je het risico voor lief dat je (of je vriendin) zwanger kunt raken. Daar heb je de gevolgen maar van te dragen.
pi_9995538
Ik heb dit dus meegemaakt, maar ik wil wel even een kanttekening zetten bij de openingspost:

Als je nog jong en studerend bent en je komt in de situatie waarin je een kind hebt verwekt bij je vriendin dan neemt je relativeringsvermogen voor een week of 2 drastisch af, dus even een normale keuze maken over of je het kind geboren wil laten worden of dat je het het ongeboren kind liever wil laten ombrengen om je studie af te maken dat zit er helaas niet in.
In mijn geval was ik (jongetje van 17) meer degene die het kind wilde houden omdat abortus zich op latere leeftijd haast altijd gaat wreken. Je krijgt enorme spijt, maar dan is het al te laat.

Achteraf kan ik zeggen dat het allemaal best meevalt om als HBO-student met een MBO-student vriendin een kind op te voeden, MITS je veel steun hebt van je ouders.

Even weer ontopic: Ik vind dat je zo'n beslissing samen moet maken, want het kind bestaat uit samen en ik vrees dat als er geen overeenstemming wordt bereikt dat uit elkaar gaan de beste optie is, want daar blijven eeuwige ruzies uit voortkomen.

man:houden vrouw:weghalen = abortus + 2 vrijgezellen
man:weghalen vrouw:houden = 1 alleenstaande moeder + vrijgezel