Bron: Teletextquote:Twee Nederlandse mannen hebben begin april in Thailand de doodstraf gekregen wegens drugsdelicten.Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken bekendgemaakt.Het gaat om twee Rotterdammers van Chinese afkomst.
Buitenlandse Zaken heeft protest tegen de uitspraak aangetekend. "Nederland is, ongeacht of de twee nu wel of niet schuldig zijn,tegen doodstraffen".Ook bekostigt het ministerie de advocaat voor het tweetal.Die heeft inmiddels gezegd in cassatie te zullen gaan.
Gemiddeld neemt zo'n procedure ongeveer 2,5 jaar in beslag.Onbekend is waar de mannen precies voor zijn veroordeeld.
quote:Waar slaat dat nou weer op
Op vrijdag 18 april 2003 14:33 schreef shitz0r het volgende:
( en kom nou niet met die crap van ze zijn onschuldig, hadden ze maar niet naar thailand op vakantie moeten gaan...)
quote:Schuldig
Salah-al-Din schreef:
In dit soort landen moet je gewoon niet gaan kloten met drugs, dat weet je van te voren.
quote:
shitz0r schreef:
( en kom nou niet met die crap van ze zijn onschuldig, hadden ze maar niet naar thailand op vakantie moeten gaan...)
quote:Volgens mij is dat een ander geval
Op vrijdag 18 april 2003 14:40 schreef ryzer het volgende:
uhmm de heren waren vorig jaar vrijgesproken, maar zitten nog steeds vast.. das dus beetje raar
quote:Ik heb er nog niets over gelezen, maar op de radio wisten ze net ook te vertellen dat die gasten eerst vrij waren gesproken.....
Op vrijdag 18 april 2003 14:42 schreef robh het volgende:[..]
Volgens mij is dat een ander geval
quote:In Thailand is het gebruikelijk dat als je wordt vrijgesproken, en het OM gaat in hoger beroep, dat je dan in de gevangenis blijft.
In Thailand zijn twee Rotterdammers ter dood veroordeeld wegens drugssmokkel. De mannen van Chinese komaf hebben de Nederlandse nationaliteit. Ze zijn overgeplaatst naar een dodencel in de beruchte Bang Kwang-gevangenis in Bangkok. Daar zijn ze met metalen enkelbanden vastgeketend in hun dodencel.Op 19 oktober 2001 waren ze nog vrijgesproken. De dreigende executie van het duo stelt de Nederlandse diplomatie opnieuw op de proef. Onlangs voerde de familie van Machiel Kuijt een proces tegen de Nederlandse staat, omdat die zich, volgens hen, onvoldoende inspant om de Nederlander uit de cel te krijgen. Kuijt werd vrijgesproken van smokkel, maar wacht nu in de cel op hoger beroep.
quote:Met het eerste gedeelte ben ik het niet eens.. De wetten van Thailand zijn wél van toepassing op Nederlanders als zij daar op vakantie o.i.d zijn. Je hoort je aan de regels van het land te houden.
Op vrijdag 18 april 2003 14:27 schreef thetruth het volgende:
Mijn punt is: De wetten in Thailand zijn niet van toepassing op Nederlanders en je kunt iemand die niemand vermoord heeft niet ter dood veroordelen !!!
quote:wie zegt dat ze schuldig zijn
Op vrijdag 18 april 2003 18:56 schreef schatje het volgende:
Tja, kloten met drugs, dan moet je idd ook maar de consequenties daarvan aanvaarden.Het is toch algemeen bekend hoe streng het in die regio is.
jij denkt zeker ook dat 'de hennies' drugssmokkelaars waren
quote:Naja, ze waren veroordeeld.. waaruit bepaal jij dat ze onschuldig zijn?
Op vrijdag 18 april 2003 19:00 schreef reem het volgende:[..]
wie zegt dat ze schuldig zijn
quote:Dat waren ze ook hoor. De Hennies zijn alleen aantoonbaar stom genoeg om de rechters te laten geloven dat ze het niet zelf hebben kunnen doen.
Op vrijdag 18 april 2003 19:00 schreef reem het volgende:jij denkt zeker ook dat 'de hennies' drugssmokkelaars waren
quote:Eigen schuld inderdaad. Laat de nederlandse regering zich met belangrijkere dingen bezighouden, zoals, eh, het vormen van een regering misschien?
Op vrijdag 18 april 2003 18:56 schreef schatje het volgende:
Tja, kloten met drugs, dan moet je idd ook maar de consequenties daarvan aanvaarden.Het is toch algemeen bekend hoe streng het in die regio is.
quote:Off topic.:(
Op vrijdag 18 april 2003 23:57 schreef robh het volgende:Dat waren ze ook hoor. De Hennies zijn alleen aantoonbaar stom genoeg om de rechters te laten geloven dat ze het niet zelf hebben kunnen doen.
quote:Ow jawel hoor.
Op vrijdag 18 april 2003 14:27 schreef thetruth het volgende:
De wetten in Thailand zijn niet van toepassing op Nederlanders
quote:dat ze vrijgesproken zijn?
Op vrijdag 18 april 2003 23:45 schreef Kang-He het volgende:[..]
Naja, ze waren veroordeeld.. waaruit bepaal jij dat ze onschuldig zijn?
quote:Ze zijn vrijgesproken maar ter dood veroordeeld? Ik ben even compleet het spoort bijster nu
Op maandag 21 april 2003 18:57 schreef Re het volgende:dat ze vrijgesproken zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |