abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9810600
quote:
VS pakken terrorist Abu Abbas op

BAGDAD - De Palestijnse man die in 1985 de kaping leidde van het cruiseschip Achille Lauro is dinsdag opgepakt in Bagdad. Abu Abbas wordt vastgehouden door Amerikaanse troepen, zo heeft een Amerikaanse functionaris in Washington laten weten.

Bij de kaping werd destijds een invalide bejaarde Amerikaanse toerist vermoord.

Voor die moord en de kaping is Abbas in Italië tot vijf maal levenslang veroordeeld. Ook de Amerikaanse justitie wil de Palestijnse terrorist graag berechten. Abbas heeft daarom de laatste zeventien jaar voornamelijk ondergedoken gezeten in Irak.

Na de val van Saddam Hussein probeerde Abbas te vluchten naar Syrië, maar toen dat niet lukte keerde hij terug naar Bagdad.

Het Central Command in Qatar zei in de nacht van dinsdag op woensdag dat "een nieuw slag is toegebracht aan het internationale terrorisme". Volgens het hoofdkwartier van de geallieerde strijdkrachten in Irak bewijst de aanwezigheid van Abbas nog maar eens dat Saddam Hussein steun gaf aan terroristen. Abu Abbas was de leider van het Palestijnse bevrijdingsfront PLF. Vorige week maandag ontdekten Amerikaanse troepen in de buurt van Bagdad een gebouwencomplex dat een onderkomen is geweest van de PLF.

In de gebouwen hingen portretten van Abbas en Saddam Hussein aan de muur en er werden AK-47-geweren, gasmaskers, chemicaliën en reisdocumenten gevonden.

Bron: www.nu.nl

Goede zaak dat deze man is opgepakt. Ik kan me de gebeurtenissen met de Achille Lauro nog herinneren. Vooral het vermoorden van die bejaarde man was walgelijk! De terroristen zijn toen vrij gekomen door middel van chantage (een aantal vriendjes had wat vliegtuigen gekaapt).

De link tussen Saddam en terroristen lijkt me hiermee wel bewezen. Benieuwd hoeveel andere ratten nog in Irak verblijven.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 16 april 2003 @ 10:36:20 #2
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_9810717
quote:
Op woensdag 16 april 2003 10:30 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Goede zaak dat deze man is opgepakt. Ik kan me de gebeurtenissen met de Achille Lauro nog herinneren. Vooral het vermoorden van die bejaarde man was walgelijk! De terroristen zijn toen vrij gekomen door middel van chantage (een aantal vriendjes had wat vliegtuigen gekaapt).

De link tussen Saddam en terroristen lijkt me hiermee wel bewezen. Benieuwd hoeveel andere ratten nog in Irak verblijven.

Idd, het zal mij benieuwen wie ze nog allemaal tegen komen in Irak. Allemaal mee terug nemen naar Amerika als souvenier
  woensdag 16 april 2003 @ 10:36:57 #3
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9810735
quote:

[..]

Idd, goed nieuws dat ie is opgepakt.
quote:
Tuurlijk...

Info van een andere site:

quote:
Palestijnse terrorist opgepakt in Bagdad 16-04-2003

Amerikaanse mariniers hebben in een buitenwijk van Bagdad Abu Abbas aangehouden, de Palestijnse leider van de groep die in oktober 1985 het cruiseschip de Achille Lauro kaapte. Bij die kaping werd een invalide bejaarde Amerikaanse toerist vermoord.

Abbas was leider van het Palestijnse Bevrijdingsfront, een splintergroepering van de PLO. In oktober 1985 kaapte die groep het cruiseschip Achille Lauro op een trip van Egypte naar Israël, met als doel de vrijlating van vijftig Palestijnen door Israël. Honderden passagiers werden gegijzeld. Het lichaam van de gedode man werd overboord gegooid, met rolstoel en al.

Levenslang
De overige passagiers werden bevrijd toen Egyptische soldaten de kaping hadden beëindigd. De daders werden per vliegtuig naar Tunesië gestuurd, maar het toestel werd door de Amerikanen onderschept en naar Sicilië gedirigeerd. Maar nog voordat de Amerikanen een uitleveringsverzoek kon indienen, lieten de Italiaanse autoriteiten Abbas gaan.

Abbas vluchtte naar Joegoslavië, waarna hij onderdook in het Midden-Oosten. In 1990 werd hij door Libië uitgezet, nadat het land onder zware druk van Amerika was komen te staan. Daarna vertrok hij naar Irak, waar Saddam Hussein hem onderdak bood.

Voor zijn aandeel in de kaping en de moord is hij door een Italiaanse rechtbank in 1986 bij verstek veroordeeld tot vijf keer levenslang.

In verschillende interviews heeft hij gezegd dat hij niet aan boord was van het cruiseschip toen de invalide man werd vermoord. Daarnaast was het aanvankelijk niet de bedoeling van de PLF dat het schip werd gekaapt, ze wilden het schip gebruiken om naar Israël te gaan. Later bood hij alsnog zijn excuses aan voor de moord op de passagier.

Aanslag
Hoewel hij ondergedoken zat, bleef Abbas actief bij de PLF. Onder zijn leiding wilde de PLF in 1990 een bloedbad aanrichten in een kustplaats bij de Israëlische plaats Tel Aviv. De autoriteiten wisten de aanslag, die uitgevoerd moest worden door zestien zwaarbewapende guerrillastrijders, ternauwernood te voorkomen.

Vorige week ontdekten Amerikaanse troepen in de buurt van Bagdad een gebouwencomplex dat een onderkomen is geweest van de PLF. In de gebouwen hingen portretten van Abbas en Saddam Hussein aan de muren en werden er geweren, gasmaskers, chemicaliën en reisdocumenten aangetroffen.

http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/april/1604_abbas.html
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 16 april 2003 @ 10:37:19 #4
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_9810742
quote:

[..]

Wat zullen mensen als Marijnissen en Halsema als anti-oorlog politici hier op zeggen hebben? "Saddam wist er niets van en had ze anders wel uitgeleverd" ???

Dit is dus de reden waarom ik uiteindelijk pro-oorlog ben

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_9810886
quote:
Op woensdag 16 april 2003 10:37 schreef kwib het volgende:

Dit is dus de reden waarom ik uiteindelijk pro-oorlog ben

Wat een onzin.
Je gaat toch geen land bombaderen met tienduizend-kilo bommen omdat je 1 man wil pakken....
-------Practice Mindfulness-------
  woensdag 16 april 2003 @ 10:46:36 #6
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_9810925
quote:
Op woensdag 16 april 2003 10:44 schreef Hawk het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Je gaat toch geen land bombaderen met tienduizend-kilo bommen omdat je 1 man wil pakken....

wel als ie wordt beschermt door een heel leger

Als jij een betere manier weet/wist om Saddam (of die terrorist) te pakken sta ik open voor suggesties hoor. Bush ook wel, deze oorlog kost Amerika miljarden

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  woensdag 16 april 2003 @ 10:49:07 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_9810977
quote:
Op woensdag 16 april 2003 10:44 schreef Hawk het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Jij bent een man naar mijn hart

Daar ben ik het helemaal mee eens...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 10:58:24 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9811200
die femke halsema die zal zich wel goed stom voelen right about now
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9811491
Er zijn genoeg andere topics waar op GL en de SP gekankert kan worden. Hier ontopic blijven aub.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9811580
Hmmm... Dat zijn wel leuke extratjes voor Bush!

Houd het publiek weer even koest totdat ze Saddam zelf pakken!

woensdag 16 april 2003 @ 11:30:14 #11
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_9811831
quote:
Op woensdag 16 april 2003 11:17 schreef calvobbes het volgende:
Hmmm... Dat zijn wel leuke extratjes voor Bush!

Houd het publiek weer even koest totdat ze Saddam zelf pakken!

Ik hoop het natuurlijk wel, maar ik heb het idee dat ze Saddam niet te pakken krijgen. Helemaal nooit eigenlijk. Mocht hij bijna in Amerikaanse handen zijn dan maakt ie zichzelf af denk ik
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 11:34:05 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9811904
quote:
Op woensdag 16 april 2003 11:13 schreef Strolie75 het volgende:
Er zijn genoeg andere topics waar op GL en de SP gekankert kan worden. Hier ontopic blijven aub.
wat valt er nog meer over te zeggen behalve: wh000ppie

er worden zovaak terroristen opgepakt over de hele wereld, wil niet zeggen dat de hele wereld banden met terrorisme heeft.

goede zaak dat ze dit figuur hebben opgepakt maar ruk het nou aub niet uit zijn verband.

woensdag 16 april 2003 @ 11:35:20 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9811932
quote:
Op woensdag 16 april 2003 11:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat valt er nog meer over te zeggen behalve: wh000ppie

er worden zovaak terroristen opgepakt over de hele wereld, wil niet zeggen dat de hele wereld banden met terrorisme heeft.

goede zaak dat ze dit figuur hebben opgepakt maar ruk het nou aub niet uit zijn verband.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9812528
quote:

[..]

Ware het niet dat de overeenkomst (September 28, 1995) tussen Israel, de VS en de Palestijnse Aut. zulke arrestaties onwettig maakt!
alle acties van de PLO en haar leden die plaats vonden voor de ondertekening van de Oslo accoorden zijn daar op blanco gezet!
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 12:19:56 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9812974
lol, in your face george

maja het blijft tuig dus ik kan dr niet mee zitten

woensdag 16 april 2003 @ 12:58:18 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9813656
quote:
Op woensdag 16 april 2003 11:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ware het niet dat de overeenkomst (September 28, 1995) tussen Israel, de VS en de Palestijnse Aut. zulke arrestaties onwettig maakt!
alle acties van de PLO en haar leden die plaats vonden voor de ondertekening van de Oslo accoorden zijn daar op blanco gezet!

er zal vast wel ergens een clausule zijn die het dan toch mogelijk maakt...PLF is geen PLO toch?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 16 april 2003 @ 13:01:57 #17
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9813750
quote:
Op woensdag 16 april 2003 12:58 schreef Re het volgende:

er zal vast wel ergens een clausule zijn die het dan toch mogelijk maakt...PLF is geen PLO toch?

Als het niet mogelijk was om deze meneer in een cel weg te laten rotten dan was het niet met zoveel tamtam naar buiten gebracht en had deze terrorist gewoon een kogel gekregen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9813914
quote:
Op woensdag 16 april 2003 12:58 schreef Re het volgende:

[..]

Ik hoop het voor de Nabestaanden.
pi_9813968
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:01 schreef robh het volgende:

[..]

Als het niet mogelijk was om deze meneer in een cel weg te laten rotten dan was het niet met zoveel tamtam naar buiten gebracht en had deze terrorist gewoon een kogel gekregen.

Hangt van de waarde die het publiek hecht aan het verblijf van deze persoon in Irak en de mogelijke suggestie mbt banden met terroristen.
pi_9813993
Dat soort mensen horen achter de tralies! Hulde voor degene die hem heeft opgepakt!
Zijn we GEIL...of we GEIL zijn! HOUWE ZO!
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 13:17:27 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9814166
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:01 schreef robh het volgende:

[..]

komt nog bij dat zowel Israel als de palestijnse authoriteit zich ook niet altijd aan de oslo akkoorden houden
  woensdag 16 april 2003 @ 13:18:22 #22
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_9814202
quote:
Op woensdag 16 april 2003 10:30 schreef Strolie75 het volgende:De link tussen Saddam en terroristen lijkt me hiermee wel bewezen. Benieuwd hoeveel andere ratten nog in Irak verblijven.
Men presenteert dit nu als iets nieuws, terwijl die man al jaar en dag in Irak zit. En tevens al die jaren vrolijk rondreist. (zie onderstaand artikel)

ANP Nieuws, 9 januari 2003
VS vragen Egypte opheldering over Abbas
WASHINGTON (ANP) - De Verenigde Staten hebben Egypte en andere regeringen in het Midden-Oosten gevraagd of de Palestijnse guerrillastrijder Abu Abbas zich in hun land bevindt. Dat heeft woordvoerder Richard Boucher van Buitenlandse Zaken donderdag bekendgemaakt.

Abu Abbas, ook wel Mohammed Abbas genoemd, is de leider van het Palestijns Bevrijdingsfront. Leden van die groepering kaapten in 1985 het Italiaanse passagiersschip Achille Lauro. De kapers eisten de vrijlating van Palestijnse gevangenen in ruil voor de levens van de 600 passagiers. Tijdens de actie schoten de kapers de invalide Amerikaan Leon Klinghoffer in zijn rolstoel dood en gooiden hem overboord.

De Israëlische krant Jeruzalem Post heeft gemeld dat Abbas deze week in Caïro is aangekomen om deel te nemen aan besprekingen met Egyptische functionarissen over beëindiging van Palestijnse aanslagen op burgers in Israël.

Abbas bracht het grootste deel van de afgelopen zeventien jaar door in Irak, buiten het bereik van de Amerikaanse en Italiaanse justitie. Italiaanse rechtbanken hebben hem bij verstek veroordeeld tot vijf maal levenslang en in de VS wordt hij gezocht in verband met de kaping van het cruiseschip. Als hij in Egypte is, zullen de VS om zijn uitlevering vragen om hem te kunnen vervolgen voor de moord op Klinghoffer.

,,We hebben op hoog niveau contact gehad met de betrokken regeringen, waaronder die van Egypte. We nemen de zaak heel serieus, maar ik moet zeggen dat we nog wel proberen vast te stellen hoe betrouwbaar de berichten in de pers zijn over zijn aanwezigheid in Egypte'', aldus Boucher.
CIDI

Overall beste user 2022 woensdag 16 april 2003 @ 13:33:41 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_9814623
quote:
De link tussen Saddam en terroristen lijkt me hiermee wel bewezen.
Wat heeft hij sinds hij in Irak zit dan nog aan terrorisme uitgevoerd?

Een gevluchte nazi in Argentinie is ook geen reden om te zeggen dat de argentijnse regering steun geeft aan nazis, tenslotte.

Prima dat ze hem hebben opgepakt trouwens. Hopelijk gaat hij naar Italie.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 16 april 2003 @ 14:18:05 #24
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9815696
offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 16-04-2003 14:19]

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator woensdag 16 april 2003 @ 14:19:21 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9815729
vooralsnog wil alleen chadi hem nog terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')