quote:Maar er zit wel een kern van waarheid in.
Op vrijdag 11 april 2003 00:55 schreef RoelerMF het volgende:
Nou je zei dolgraag, en dat is ook weer sterk overdreven natuurlijk![]()
quote:CIJFERS!!!
Op vrijdag 11 april 2003 00:54 schreef Wisp het volgende:[..]
zorg (wachtlijsten), onderwijs (lerarentekort), intergratie (schijnt nu langzaam wat beter te gaan), justitie (extreem laag opsporingspercentage), NS (infrastructuur is totaal verwaarloosd)
etc etc
en alle cijfers mag je er zelf bij zoeken, ik heb wel meer te doen vanacht
niks zelf opzoeken, als je iets claimt, zul je het moeten bewijzen.
als ik nou zeg, nee is allemaal niet waar, en zoek de cijfers maar zelf op, dan komen we toch geen fuck verder?
dus leer eens discussieren, want daar is dit een essentieel onderdeel van.
het enige wat je constant doet is ongefundeerd roepen.
je zei dat alle sectoren slecht gingen. Dit zul je moeten onderbouwen, anders mag ik je simpelweg negeren.
* kingmob wordt hier namenlijk behoorlijk moe van
quote:Blurp dat was in een veel later stadium. In augustus 2001 was zijn doelstelling met LN met ongeveer 10 zetels oppositie voeren. Wie weet er nou niet wat Pim wilde
Op vrijdag 11 april 2003 00:55 schreef gelly het volgende:[..]
Volgens mij wilde Pim premier worden, en dat red je niet met 8 zetels. Je hebt dus geen enkel benul van wat Pim gewild had...
//edit, 3x herhaal ik, en nog een typo
[Dit bericht is gewijzigd door RoelerMF op 11-04-2003 01:00]
quote:Je bedoelt dat het daadkrachtig is als je de formatie, na 2,5 maanden onderhandelen opblaast?
Op vrijdag 11 april 2003 00:59 schreef Steijn het volgende:
Formatie mislukt hoor ik....CDA toont eindelijk eens de daadkracht waar JP het altijd over heeft.
quote:niet helemaal letterlijke quote van pim: "voor minder dan 20 zetels doe ik het niet".
Op vrijdag 11 april 2003 01:00 schreef RoelerMF het volgende:[..]
Blurp dat was in een veel later stadium. In augustus 2001 was zijn doelstelling met LN met ongeveer 10 zetels oppositie voeren. Wie weet er nou niet wat wilde
![]()
quote:"Ik word minister-president. Vergis je niet, ik word minister-president"
Op vrijdag 11 april 2003 01:00 schreef RoelerMF het volgende:
Blurp dat was in een veel later stadium. In augustus 2001 was zijn doelstelling met LN met ongeveer 10 zetels oppositie voeren. Wie weet er nou niet wat Pim wilde![]()
Hmm...?
quote:Balkenende met hitlersnorretje? Ik denk dat je overdrijft. En ik ga er van uit dat je \'SP broeders\' er ook zo over denken.
Op vrijdag 11 april 2003 00:54 schreef Fluffydroid het volgende:Als je naar mijn icon kijkt weet je wel wie hier achter zit
Volgens mij gelooft Balkenende niet in democratie.Nou ik weet wel dat ik het de komende 4 jaar druk heb met demonstraties( met mijn SP broeders) en niet met werken aangezien het nieuwe kabinet dan inmiddels de hele economie naar de klote heeft geholpen.
Balkenende heeft zijn onderhandelingspositie maximaal uitgebuit. Hooguit is het unfair dat hij niet van begin af aan heeft gezegd "Ik wil wel met jullie, maar dan moet je heel veel water bij de wijn doen, anders gaat het feest niet door, je bent gewaarschuwd."
quote:Ik heb trouwens nog steeds geen officiele reactie gehoord van het CDA. Ben benieuwd wat hun hierover nu te melden hebbe. Op dit moment hoor het eentonige gesuis van de PvdA modder op de TV langskomen
Op vrijdag 11 april 2003 01:00 schreef Farzin het volgende:[..]
Je bedoelt dat het daadkrachtig is als je de formatie, na 2,5 maanden onderhandelen opblaast?
quote:Hallo, jij wil graag cijfers zien, dan mag je ze ook zelf gaan opzoeken, als jij ontkent dat er bijvoorbeeld wachtlijsten zijn dan moet je dat zelf weten, maar dan ga ik dat niet voor je opzoeken
Op vrijdag 11 april 2003 00:59 schreef kingmob het volgende:
CIJFERS!!!
je kan gewoon naar www.cbs.nl gaan, daar staat alles
en hou eens op met dat geflame aub
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 11-04-2003 01:03]
quote:Opvallend inderdaaad. Misschien had de PvdA zich al op deze breuk voorbereid.... Andere verklaring: ze zijn binnen het CDA nu aan het ruzien.
Op vrijdag 11 april 2003 01:01 schreef RoelerMF het volgende:Ik heb trouwens nog steeds geen officiele reactie gehoord van het CDA. Ben benieuwd wat hun hierover nu te melden hebbe. Op dit moment hoor het eentonige gesuis van de PvdA modder op de TV langskomen.
[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 11-04-2003 01:05]
quote:Februari 2002 mijn vriend. Ik had het over augustus 2001. Inderdaad had Fortuyn zijn doelstellingen na de breuk wat hoger ingezet. Maar als ik het goed begrepen heb was Fortuyn ook in lichte paniek, zoiets als wat er gebeurde vorig jaar had hij nooit gepland.
Op vrijdag 11 april 2003 01:01 schreef Farzin het volgende:[..]
"Ik word minister-president. Vergis je niet, ik word minister-president"
Hmm...?
quote:Pas op: de LPF'er in je komt weer boven. Constant moddergooien naar de Portemonnee van de Ander.
Op vrijdag 11 april 2003 01:01 schreef RoelerMF het volgende:
Ik heb trouwens nog steeds geen officiele reactie gehoord van het CDA. Ben benieuwd wat hun hierover nu te melden hebbe.Op dit moment hoor het eentonige gesuis van de PvdA modder op de TV langskomen
Tsja, ik kan het me wel voorstellen dat Bos niet echt blij is met deze breuk. Hij heeft maanden onderhandeld met het CDA, en nu...
quote:Het was ook idd een grapje.
Op vrijdag 11 april 2003 01:00 schreef Farzin het volgende:[..]
Je bedoelt dat het daadkrachtig is als je de formatie, na 2,5 maanden onderhandelen opblaast?
quote:Ik heb hem niet horen ontkennen dat er wachtlijsten zijn. Hij vroeg gewoon naar cijfers: aangezien jij alles wat je zegt zo goed onderbouwt zal dat toch geen moeilijke taak zijn? Verder waren de wachtlijsten het afgelopen jaar kleiner geworden, en wel door het beleid van minister Borst.
Op vrijdag 11 april 2003 01:03 schreef Wisp het volgende:
Hallo, jij wil graag cijfers zien, dan mag je ze ook zelf gaan opzoeken, als jij ontkent dat er bijvoorbeeld wachtlijsten zijn dan moet je dat zelf weten, maar dan ga ik dat niet voor je opzoeken
quote:Beide hebben zich na de laatste keer als voorbereid op een breuk. En het CDA reageert dadelijk hopelijk wel iets volwassener als hoe de PvdA nu reageert. Het was ook weer verdacht snel hoe die Ruud Kool (?) aan de telefoon hing bij Barend en Van Dorp om zijn gal te spuien.
Op vrijdag 11 april 2003 01:03 schreef rroloff het volgende:[..]
Opvallend inderdaaad. Misschien had de PvdA zich al op deze breuk voorbereid.... Andere verklaring: ze zijn elkaar in het CDA nu de hersenpan aan het inslaan.
En nu ben ik echt slapen
quote:zij
Op vrijdag 11 april 2003 01:01 schreef RoelerMF het volgende:[..]
Ik heb trouwens nog steeds geen officiele reactie gehoord van het CDA. Ben benieuwd wat hun hierover nu te melden hebbe. Op dit moment hoor het eentonige gesuis van de PvdA modder op de TV langskomen
Ja, ik ben een zeikerd, maar hier trekken mijn tenen van krom.
quote:ik ga niet uren die cbs site uitpluizen omdat hij bepaalde zaken niet kan accepteren... ik wou namelijk net gaan slapen
Op vrijdag 11 april 2003 01:05 schreef Farzin het volgende:
Ik heb hem niet horen ontkennen dat er wachtlijsten zijn. Hij vroeg gewoon naar cijfers:
quote:Tsja, dat is natuurlijk waar. Maar het was zijn droom om premier te worden. Heb je nooit dat oude stukje van NOVA gezien, waarin professor Pim uitleg gaf over zijn boek: "Het Zakenkabinet Foruyn"? Als ik me niet vergis is dat zo rond 1994 opgenomen.
Op vrijdag 11 april 2003 01:03 schreef RoelerMF het volgende:
Februari 2002 mijn vriend. Ik had het over augustus 2001. Inderdaad had Fortuyn zijn doelstellingen na de breuk wat hoger ingezet. Maar als ik het goed begrepen heb was Fortuyn ook in lichte paniek, zoiets als wat er gebeurde vorig jaar had hij nooit gepland.
quote:Tsja, dan moet je ook niet dit soort uitspraken doen...
Op vrijdag 11 april 2003 01:07 schreef Wisp het volgende:
ik ga niet uren die cbs site uitpluizen omdat hij bepaalde zaken niet kan accepteren...
DEN HAAG - De formatiebesprekingen tussen CDA en PvdA zijn gisteravond laat stukgelopen. Gebrek aan vertrouwen in elkaar is volgens CDA-leider Balkenende de belangrijkste reden dat hij het niet met zijn PvdA-collega Bos eens kon worden. Bos verwijt de christen-democraten dat die hem hebben belazerd en eigenlijk vanaf de eerste dag niet met hem wilden regeren.
De informateurs Donner en Leijnse zullen koningin Beatrix vandaag verslag uitbrengen over hun mislukte poging CDA en PvdA een coalitie te laten vormen. Aan de definitieve breuk ging een lange dag van gesprekken, onderhandelingen en schorsingen vooraf. Elf weken na de verkiezingen is politiek Den Haag terug bij af.
Bos stelde dat de PvdA akkoord was gegaan met een nieuw voorstel van de informateurs. ,,Het CDA niet. Dat kwam op het laatste moment met een eigen voorstel waarin de PvdA allerlei herkenbare punten zou moeten inleveren en dat slechter zou uitpakken voor de groei van de economie, voor de werkgelegenheid en de inflatie. Het afgelopen uur is met één pennenstreek alles waarover we afgelopen twee maanden hebben zitten onderhandelen van tafel geveegd. We zijn gewoon twee maanden voor de gek gehouden'', aldus een boze PvdA-leider.
CDA-leider Balkenende stelde dat hij 'een oprechte poging' had gedaan om het alsnog eens te worden. ,,Maar de PvdA heeft afstand genomen van het voorstel. En ook bleek er uiteindelijk toch onvoldoende vertrouwen in elkaar.'' CDA-vice-fractievoorzitter Verhagen stelde dat er bij de PvdA geen enkele bereidheid was om maatregelen te nemen die 'zoden aan de dijk zetten'.
Breekpunt gisteravond was het voorstel van het CDA om bij het samenstellen van een financieel-economisch pakket weer helemaal van voren af aan te beginnen. Ook de sociale zekerheid, inclusief de koppeling tussen lonen en uitkeringen, zou daarbij ter discussie moeten staan, aldus Bos. Het CDA ontkent dat.
Voor de PvdA was dat onverteerbaar. De sociaal-democraten verweten het CDA op ramkoers te liggen. ,,Het CDA had beter meteen kunnen zeggen dat het liever met de VVD wilde regeren'', aldus Bos. Volgens hem was de opstelling van het CDA ook een klap in het gezicht van de informateurs.
Anderhalve week geleden werden CDA en PvdA het eens over 20 miljard euro aan bezuinigingen, lastenverzwaringen en nieuw beleid. Het Centraal Planbureau rekende uit dat het pakket slecht zou uitpakken voor de economie. Daarna kwamen de onderhandelingen in een diepe crisis terecht. Woensdag probeerden ze de zaak nog te redden door een gesprek onder vier ogen in het Haagse werkappartement van Balkenende.
quote:Ik ben niet degene die hier met een wedstrijdje modderworstelen bezig is, maar de PvdA heeft in de tijd dat het bekend word wel verdomd snel gewerkt om het CDA de zwarte piet toe te spelen. En als je dan ook nog eens de reactie hoort van Kool dan zou ik dat niet al te vriendelijk noemen.
Op vrijdag 11 april 2003 01:04 schreef Farzin het volgende:
Pas op: de LPF'er in je komt weer boven. Constant moddergooien naar de Portemonnee van de Ander.
quote:Kan ik me wel voorstellen. Maandenlang is er onderhandeld, in die tijd wilde het CDA weinig tot niets toegeven, elke uitspraak van de PvdA mocht gelijk op kritiek van mensen als Balkenende en De Hoop Scheffer rekenen, de PvdA werd gedwongen haar standpunt over Irak bij te stellen, en dan wordt de formatie opgeblazen. Dan kan ik het me voorstellen dat Koole daar niet echt blij mee is.
Op vrijdag 11 april 2003 01:08 schreef RoelerMF het volgende:
Ik ben niet degene die hier met een wedstrijdje modderworstelen bezig is, maar de PvdA heeft in de tijd dat het bekend word wel verdomd snel gewerkt om het CDA de zwarte piet toe te spelen. En als je dan ook nog eens de reactie hoort van Kool dan zou ik dat niet al te vriendelijk noemen.
quote:zeg kerel, misschien wil je de verschillende faq's anders doorlezen. ongefundeerd blaten is niet gewaardeerd en dat doe je in het kwadraat. Dat je het niet fijn vindt dat je een mening moet onderbouwen moet je je eerder bedenken.
Op vrijdag 11 april 2003 01:03 schreef Wisp het volgende:[..]
Hallo, jij wil graag cijfers zien, dan mag je ze ook zelf gaan opzoeken, als jij ontkent dat er bijvoorbeeld wachtlijsten zijn dan moet je dat zelf weten, maar dan ga ik dat niet voor je opzoeken
je kan gewoon naar www.cbs.nl gaan, daar staat alles
en hou eens op met dat geflame aub
quote:Opmerkelijk. Men is het weer eens oneens of men het oneens is......
Op vrijdag 11 april 2003 01:07 schreef Loedertje het volgende:Breekpunt gisteravond was het voorstel van het CDA om bij het samenstellen van een financieel-economisch pakket weer helemaal van voren af aan te beginnen. Ook de sociale zekerheid, inclusief de koppeling tussen lonen en uitkeringen, zou daarbij ter discussie moeten staan, aldus Bos. Het CDA ontkent dat.
Goed dat men opgehouden is. Het zou een doodgeboren mongooltje zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |