abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:45:49 #51
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9721729
zoals mijn moeder altijd zegt:

'als je geen zin hebt, dan maak je maar zin'...

en denk daar maar eens over na!

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_9721784
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:43 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Rot nou eens op met je "god",dat stripfiguur is verzonnen onder invloed van hectoliters wijn
Get A Life...

Ik heb het al vaker tegen je gezegd, nu echt kappen, ilona-scuderia!
Unox, the worst operating system.
pi_9721790
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:51 schreef Schorpioen het volgende:

Op het moment dat je sterft, zal je in 1 flits de diepere zin van het leven duidelijk worden.

maar dat dat zo is kan jij helaas (nog) niet weten !

Iedereen geeft z'n eigen (on)zin aan het leven.
Persoonlijk lijkt mij de zin van het leven om het leven in stand te houden. Voortplanten dus. Waarom het leven dan ontstaan is, is weer een ander topic.

fokschaap
  vrijdag 11 april 2003 @ 17:13:40 #54
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9722363
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:43 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Rot nou eens op met je "god",dat stripfiguur is verzonnen onder invloed van hectoliters wijn
Get A Life...

dat bedoel ik nou
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_9723341
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:40 schreef Schorpioen het volgende:
De zin van het leven is de zin van het leven proberen te doorgronden, en sterven op het moment dat je hem gevonden hebt.
Ik heb hier toch nog eens over na lopen denken. Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik dit moet opvatten. Hoe weet je immers dat aan het einde je leven dat je dan pas de zin van het leven hebt gevonden? Een baby die na een paar maanden sterft, iemand die vermoord wordt, iemand die 105 jaar oud wordt, hebben die allemaal het besef van de zin van het leven gehad?
  vrijdag 11 april 2003 @ 18:37:52 #56
43842 snerd
I Come To Serve
pi_9723814
Mijn visie op de zin van het leven, denken jullie even mee?
De vraag: wat is de zin van het leven?
Het antwoord: de zin van het leven is het continueren ervan. Vandaar dat we overlevingsdrang aantreffen bij alles wat leeft.
Dit roept een nieuwe vraag bij ons op, namelijk: Waarom willen we dan zo graag overleven? Simpel antwoord, zoals de meeste mensen hem wel kennen: omdat we willen blijven bestaan.
Het probleem bij dit antwoord is, dat mensen het niet zomaar accepteren. Ze hebben gelijk, het is nog steeds een onduidelijk, "stom" antwoord. We moeten ons daarom afvragen: waarom willen we bestaan? En nu krijgen we het wazigste, moeilijkste antwoord: we bestaan omdat het gewoon zo is, het moet wel.

Dit laatste antwoord vraagt om een een duidelijke toelichting. Deze zal ik jullie ook geven. Denk aan het begrip ying-yang. Niet het één zonder het ander. Hoe kan iets "lelijk" zijn, als "mooi" niet bestaat? Hoe kan ik hier naast me bijv. een beker melk hebben staan, als diezelfde beker melk er niet níet kon staan? Oftewel: wil er iets (áánwezig) zijn, dan moet het ook áfwezig kunnen zijn. Elke pool heeft zijn directe tegenpool.
Terug naar onze kwestie. We kunnen nu concluderen dat wij "bestaan" oftewel aanwezig zijn/leven, omdat wij de tegenpool zijn van het niet-bestaan (afwezig zijn, oftewel niet-leven/dood). We leven, omdat er anders geen sprake kan zijn van niet-leven/dood.
En hiermee is ook meteen aangetoond wat de zin van de dood is.

Ik hoop dat jullie eerst even goed gaan zitten nadenken, misschien een nachtje erover slapen voordat jullie proberen deze stelling omver te werpen. In het begin vond ik het zelf heel moeilijk, om deze zelfbedachte theorie te kunnen bevatten/op te stellen. Nadat het mij gelukt was, dacht ik soms mezelf op ongelijk te kunnen wijzen, maar na elke keer nog eens goed na te denken, besefte ik dat ik het het best hierbij kon laten.
Het stukje is soms misschien onduidelijk (vooral het antwoord: we bestaan omdat het wel moet), maar probeer eerst mee te gaan met de achterliggende redenering. Kom je er niet uit dan kun je met mij erover discussiëren. By the way zijn alle vragen zeer welkom

n_n
pi_9723948
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:11 schreef Schorpioen het volgende:
Dit wordt NIET nog een discussie over het bestaan van God, okee?! Anders gaat er een hangslot op!
...
pi_9724384
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:40 schreef deurmat het volgende:
Wat maakt het uit? Je bent er nu toch.

Ik vind dit zo'n geitenwollensokkenvraag.

Inderdaad.

Mijn theorië: We zijn hier gewoon als gevolg van evolutie en de geboorte van het heelal. Ik had ook als eend geboren kunnen worden.. KWACK.

vrijdag 11 april 2003 @ 21:54:00 #59
49894 POLL
Pathetisch
pi_9727317
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 19:16 schreef Disorder het volgende:

[..]

Inderdaad.

Mijn theorië: We zijn hier gewoon als gevolg van evolutie en de geboorte van het heelal. Ik had ook als eend geboren kunnen worden.. KWACK.

Nee, dan had je niet kunnen fokken!
The Black Knight always triumphs!
  zaterdag 12 april 2003 @ 18:24:43 #60
36326 Freezor
Cold as stone
pi_9738087
Mijn wazige theorie:

Wij mensen zijn belichaamde zielen opzoek naar verlichting.

Dus de zielen van mensen kiezen een lichaam om een leven in te lijden/leiden () waarin ze lessen leren die ze dichter bij de verlichting brengen. Je doet hier meerdere levens over, dus is het zaak om de mensheid te handhaven.

Something for your mind, your body and your soul.
pi_9739352
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 18:24 schreef Freezor het volgende:
Mijn wazige theorie:

Wij mensen zijn belichaamde zielen opzoek naar verlichting.

Dus de zielen van mensen kiezen een lichaam om een leven in te lijden/leiden () waarin ze lessen leren die ze dichter bij de verlichting brengen. Je doet hier meerdere levens over, dus is het zaak om de mensheid te handhaven.

Vraag ik me af, hoe kiest een ziel dan een lichaam?
  zaterdag 12 april 2003 @ 19:48:21 #62
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9739439
Er is hiervan ooit een soortgelijk topic geweest.. dus dan quote ik mijn reactie van daarow hier wel even
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:35 schreef NemesisDivina het volgende:
Leven...

Iedereen leeft voor zichzelf, zo lijkt het wel. Niemand heeft meer zin aan het leven gegeven, dus leven ze alleen voor hun eigen geluk. Waarom iemand in nood helpen? Omdat je je daar zelf beter door voelt? Hard werken om veel geld te verdienen, dat ook ja. En dan maar zeiken op de belasting dat je zoveel geld aan ze moet betalen.
Maargoed, dat even terzijde. De zin van het leven is voor iedereen anders, het leven heeft voor jou alleen die zin die je eraan geeft. Wat ik geloof, is dat het leven wel zin heeft, je leeft namelijk om kennis op de doen, te leren dus. Net als school.

Het zal misschien allemaal wel heel loos klinken, en als je het nergens op vind slaan hoef je er ook niet op te reageren, maar ik wilde het gewoon even ergens neerzetten. Over wat ik geloof zou ik in principe wel een boek kunnen schrijven (of meerdere boeken en geen enkele keer in herhaling vallen), maar ik zal het proberen kort te houden. Ik geloof in reïncarnatie, wedergeboorte voor degenen die dat niet snappen. Waar je ziel precies vandaan komt weet ik niet, hoe het geboren wordt enzo, maar hoe het zich ontwikkeld weet ik wel. De eerste keer dat je wordt geboren, weet je helemaal niks. Je moet in dat leven alle basisdingen leren voor het leven. Je hebt ook nog geen enkel inzicht in het verschil tussen goed en slecht, de basis hiervan leer je allemaal in dat leven.

Als je sterft, kom je in een soort andere dimensie ("de overkant" door mij genoemd), waar je je overleden vrienden en familieleden weer terugziet. Hier verblijf je een tijdje en krijg je door je hoofdgids (voor meer info over gidsen vraag maar of lees een boek erover van Jan Kleijn) te zien wat je allemaal hebt gedaan in je leven en kan je hierover je eigen mening geven. Als je alles hebt verwerkt, wordt je teruggestuurd naar de aarde, en in een nieuw lichaam geboren. Meestal vergeet je vrijwel al je herinneringen uit je vorige leven, maar je kennis blijf je bewaren.

Zo gaat het een tijdje door, tot je "genoeg" weet. Hoe meer een geest (als hij aan "de overkant" is, is het een geest) weet, hoe hoger het geest qua niveau komt. Als een geest eenmaal een bepaald niveau heeft bereikt, kan hij zelf (met behulp van zijn hoofdgids) het draaiboek van zijn volgende leven alvast zien. Zijn leven staat nog niet compleet vast, maar de grote lijnen zijn al bekend. Heeft een geest een nog hoger niveau, dan kan hij op een gegeven moment zelf zijn ouders uitkiezen.

Als een geest genoeg geleerd heeft op het aardse leven, blijft hij aan "de overkant". Hier kan hij verder leren door geesten te helpen die net aankomen, of gids worden.

Uhm, ik heb denk ik wel genoeg verteld hierow..en genoeg reden tot denken gegeven...
Je hoeft me niet te geloven, want dit is wat IK geloof, en daar kan je het natuurlijk ook helemaal niet mee eens zijn.

Nemesis Divina

KippKoRN I love you!
pi_9740247
Nueken?
[14.gif]
  zaterdag 12 april 2003 @ 21:45:14 #64
36326 Freezor
Cold as stone
pi_9741373
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 19:42 schreef veekeend het volgende:

[..]

Mja, dat valt natuurlijk niet makkelijk te zeggen. Laten we het er op houden dat je ziel gewoon 'weet' als zijnde een ingeving dat een bepaald lichaam geschikt is.
Something for your mind, your body and your soul.
pi_9815271
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 21:45 schreef Freezor het volgende:

[..]

Mja, dat valt natuurlijk niet makkelijk te zeggen. Laten we het er op houden dat je ziel gewoon 'weet' als zijnde een ingeving dat een bepaald lichaam geschikt is.

Dit vind ik ook een verklaring die op losse schroeven staat. Hoe kan een ziel nu iets weten?
  woensdag 16 april 2003 @ 14:05:49 #66
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_9815361
Zin van het leven? = leven
Die Glatze Arschlog
  woensdag 16 april 2003 @ 14:45:10 #67
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_9816347
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 19:42 schreef veekeend het volgende:
Om een idee te geven:
  • Een mens wil iets leren in zijn volgende incarnatie. Daarbij kijkt hij samen met zijn Engel/begeleider naar een locatie en andere 'mensen' op die locatie of deze hem/haar bij zijn te leren doel kunnen helpen.
  • Een mens heeft in zijn vorige leven(s) Karma opgebouwd dat nog opgeruimd moet worden. Hij kiest dan samen met zijn Engel/begeleider zijn volgende leven op een locatie waar hij deze mensen tegen zal komen.
  • De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
    meer esotherisch
    pi_9819076
    quote:
    Op woensdag 16 april 2003 14:45 schreef MacMeester het volgende:

Om een idee te geven:

• Een mens wil iets leren in zijn volgende incarnatie. Daarbij kijkt hij samen met zijn Engel/begeleider naar een locatie en andere 'mensen' op die locatie of deze hem/haar bij zijn te leren doel kunnen helpen.
  • Een mens heeft in zijn vorige leven(s) Karma opgebouwd dat nog opgeruimd moet worden. Hij kiest dan samen met zijn Engel/begeleider zijn volgende leven op een locatie waar hij deze mensen tegen zal komen.

• wat gebeurt er met de overtollige zielen bij een gebrek aan nieuwe geboortes ?
    fokschaap
      woensdag 16 april 2003 @ 16:34:36 #69
    34949 MacMeester
    MacMini schopt kont!
    pi_9819396
    quote:
    Op woensdag 16 april 2003 16:23 schreef Viola_Holt het volgende:
    wat gebeurt er met de overtollige zielen bij een gebrek aan nieuwe geboortes ?
    Is het je opgevallen dat de wereld bevolking de laatste tijd explosief gegroeid is?
    Er zijn nog steeds meer zielen dan 'voertuigen'. Het is niet zo dat elk mens direct na zijn overlijden weer incarneert.
  • Een gedeelte blijft hangen (ze beseffen nog niet dat ze dood zijn)
  • Een gedeelte ondergaat het vagevuur (karmische 'misstappen' worden nog eens beleefd, duurt bijna net zolang als je leven op Aarde)
  • Een gedeelte gaat naar de Hemel of Nirvana om uit te rusten of om daar dingen te leren
  • Een gedeelte is klaar met zijn evolutie als mens en gaat naar het volgende nivo.
  • Een gedeelte kiest er voor om de mensen op Aarde via gene zijde te helpen hun doel te bereiken.
  • En de rest gaat incarneren na een zorgvuldige selectie.
  • bovenstaande informatie staat niet als klare taal in de Bijbel

Hoe meer zielen hoe meer vreugd... een oude zegswijze die steeds meer werkelijkheid wordt. Zou dat dan toch te maken hebben met de mooie voorspellingen in Openbaringen?

De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
    meer esotherisch
    pi_9819626
    quote:
    Op woensdag 16 april 2003 16:34 schreef MacMeester het volgende:

Is het je opgevallen dat de wereld bevolking de laatste tijd explosief gegroeid is?

nee, let ik niet zo op. maar bewijst nog niet dat zielen daar iets mee te maken hebben.
    quote:
    bovenstaande informatie staat niet als klare taal in de Bijbel
    Waarom niet ?
    quote:
    Hoe meer zielen hoe meer vreugd... een oude zegswijze die steeds meer werkelijkheid wordt. Zou dat dan toch te maken hebben met de mooie voorspellingen in Openbaringen?
    Als het aan jou ligt waarschijnlijk wel !
    fokschaap
      woensdag 16 april 2003 @ 16:51:00 #71
    34949 MacMeester
    MacMini schopt kont!
    pi_9819833
    quote:
    Op woensdag 16 april 2003 16:42 schreef Viola_Holt het volgende:
    Waarom niet ?
    Dit had meer te maken met het geestelijk nivo van de lezer. (niet negatief of neerbuigend bedoeld). De Bijbel is geschreven voor mensen die hem letterlijk kunnen lezen en voor mensen die de diepere boodschappen weten te lezen, oftwel het mes snijdt aan twee kanten.
    De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
    meer esotherisch
    pi_9819926
    quote:
    Op woensdag 16 april 2003 16:51 schreef MacMeester het volgende:

Dit had meer te maken met het geestelijk nivo van de lezer. (niet negatief of neerbuigend bedoeld). De Bijbel is geschreven voor mensen die hem letterlijk kunnen lezen en voor mensen die de diepere boodschappen weten te lezen, oftwel het mes snijdt aan twee kanten.

Waarom is de bijbel alleen voor die mensen geschreven die hem letterlijk kunnen lezen ? Offtopic, ja ik weet het. Maar ik vind het wel interessant om te weten waarom hiervoor gekozen is.
    fokschaap
      woensdag 16 april 2003 @ 16:56:47 #73
    34949 MacMeester
    MacMini schopt kont!
    pi_9820016
    quote:
    Op woensdag 16 april 2003 16:53 schreef Viola_Holt het volgende:
    Waarom is de bijbel alleen voor die mensen geschreven die hem letterlijk kunnen lezen ? Offtopic, ja ik weet het. Maar ik vind het wel interessant om te weten waarom hiervoor gekozen is.
    Zie het als jip en janneke taal, simpel te volgen. De opzet van de Bijbel is toch een breed publiek te bereiken. Pak bijvoorbeeld "de Geheime Leer" van Blavatski en je haren staan recht overeind!!! Zo'n boek is veel moeilijker te lezen dan de Bijbel. Het onderwerp is daarintegen wel gelijk maar vanuit een andere invalshoek.
    meer esotherisch
    pi_9820091
    Wie zei ook al weer: "De ziel van de man zit in de testikels. Dat van de vrouw in de eierstokken." En dan ging het niet om de paardriften van de mens. De persoon in kwestie drukte meer uit:
    Wij zijn de dragers van genetisch materiaal. Het genetisch materiaal is het doel, dat wil blijven leven/voortbestaan. Wij zijn niet het doel, maar het middel. Alleen maar de dragers. Het genetische materiaal is ook het stuk dat onsterfelijk is. Niet wij. Het is dan ook zonde om geen nakomelingen te veroorzaken. Dat is niet het doel van het genetisch materiaal. Geboortebeperking is moord, en niet een moord op een sterfelijk mens, maar op een keten van nagenoeg onsterfelijk materiaal. Een wezen/ziel van al vele miljoenen jaren oud.

Dus nogmaals: Wie zei dat ook alweer?

En weer een stukje onzinnige proza.
      woensdag 16 april 2003 @ 17:00:49 #75
    42899 dj-ango
    Omgekeerde wereld
    pi_9820120
    42
    Komt een bakker bij de man
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: