quote:Idols was een rage, Pim was ook een rage. De meeste mensen doen nu weer een beetje normaal. Jammer voor de broertjes Fortuyn maar ze zijn volgens mij te laat voor een commercieel succes. Toen Pim nog leefde zagen ze elkaar geloof ik eens per 3 jaar, ze leefden een beetje in onmin met elkaar en nu dit. Ik krijg daar "geen prettig gevoel" bij..
Op zondag 6 april 2003 13:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik bewonder je optimisme.. Maar als ik zie hoeveel randdebielen posters voor het raam hingen bij Idols....
quote:
Op zondag 6 april 2003 13:41 schreef robh het volgende:
Weet iemand hoe deze vlag eruit ziet? Ik vraag me namelijk af of de BV Fortuyn de nationale driekleur met het hoofd van Pim erop verkoopt of een eigen ontwerp...
bron: Telegraaf.nl
quote:Het hoofd van Pim komt er ook op???
Op zondag 6 april 2003 13:41 schreef robh het volgende:
Weet iemand hoe deze vlag eruit ziet? Ik vraag me namelijk af of de BV Fortuyn de nationale driekleur met het hoofd van Pim erop verkoopt of een eigen ontwerp...
quote:Gezien de url-naamgeving van de foto neemt De Telegraaf Pim ook niet meer erg serieus...
Op zondag 6 april 2003 13:44 schreef Kozzmic het volgende:[..]
bron: Telegraaf.nl
.../fotos/nws.venster.pimmetje.001.jpg
Is het eng als mensen bloemen leggen bij de plek van een ongeval?
Is het eng als ouders een speelgoedbeer op het graf van hun kind zetten?
Dit soort dingen zijn niet eng hoor, het is eng dat in onze maatschappij mensen zomaar worden omgelegd omdat een ander vind dat die persoon zijn mening niet mag geven.
Het is eng dat Volkert van plan was na de moord gewoon weer gezellig 'savonds achter de tv wilde gaan zitten alsof er niks gebeurd was..DAT is eng.
Hang die vlag voor mijn part op, of hang 'm niet op, maar ik denk dat de intentie niet verkeerd is.
kortzichtig gelul altijd hier.
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 06-04-2003 13:53]
quote:De intentie niet. De persoonsverheerlijking wel. Er wordt veel en veel te veel aandacht besteed aan deze persoon en te weinig aan zijn gedachten. Ineens hebben we een Messias. Als Pim was blijven leven was de Heilstaat aangebroken...
Op zondag 6 april 2003 13:50 schreef Vivi het volgende:
Waarom is dit nou weer eng?
Is een stille tocht voor een slachtoffer van zinloos geweld soms ook eng?Is het eng als mensen bloemen leggen bij dee plek van een ongeval?
Is het eng als ouders een speelgoedbeert op het graf van hun kind zetten?
Dit soort dingen zijn niet eng hoor, het is eng dat in onze maatschappij mensen zomaar worden omgelegd omdat een ander vind dat die persoon zijn menng niet mag geven.
Het is eng dat Volkert van plan was na de moord gewoon weer gezellig 'savonds achter de tv wilde gaan zitten alsof er niks gebeurd was..DAT is eng.
Hang die vlag voor mijn part op, of hang 'm niet op, maar ik denk dat de intentie niet verkeerd is.
What's next? Een zaligverklaring door de Paus?
quote:Dan moet Pimmie wel een wonder hebben verricht... Maar met de loop van de jaren gaan de trouwe volgelingen dit ongetwijfeld ook beweren.
Op zondag 6 april 2003 13:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
De intentie niet. De persoonsverheerlijking wel. Er wordt veel en veel te veel aandacht besteed aan deze persoon en te weinig aan zijn gedachten. Ineens hebben we een Messias. Als Pim was blijven leven was de Heilstaat aangebroken...
quote:Ik zie hier geen persoonsverheerlijking in. Pim is in deze een symbool geworden voor het punt wat hun willen maken, net zoals Meindert Tjoelker dat destijds op een bepaalde manier was; een symbool.
Op zondag 6 april 2003 13:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
De intentie niet. De persoonsverheerlijking wel. Er wordt veel en veel te veel aandacht besteed aan deze persoon en te weinig aan zijn gedachten. Ineens hebben we een Messias. Als Pim was blijven leven was de Heilstaat aangebroken...
quote:Meindert Tjoelker? Die jongen die achteraf bleek straalbezopen te zijn geweest. Die is geen symbool geworden hoor.
Op zondag 6 april 2003 13:55 schreef Vivi het volgende:[..]
Ik zie hier geen persoonsverheerlijking in. Pim is in deze een symbool geworden voor het punt wat hun willen maken, net zoals Meindert Tjoelker dat destijds op een bepaalde manier was; een symbool.
quote:Ik noem maar een voorbeeld, je begrijpt wel wat ik bedoel, toch.
Op zondag 6 april 2003 13:58 schreef SCH het volgende:[..]
Meindert Tjoelker? Die jongen die achteraf bleek straalbezopen te zijn geweest. Die is geen symbool geworden hoor.
quote:Ja dat begrijp ik wel. Maar uit jouw voorbeeld blijkt juist hoe eng het is om 1 iemand tot uitverkoren persoon te verklaren. Achteraf blijkt zo'n persoon niet zo braaf geweest te zijn.
Op zondag 6 april 2003 13:59 schreef Vivi het volgende:[..]
Ik noem maar een voorbeeld, je begrijpt wel wat ik bedoel, toch.
Pim Fortuyn verdient dit eenvoudig weg ook niet. Hij heeft niks gepresteerd en zou een martelaar om niet zijn. Maar als mensen die vlag op willen hangen - ik hou ze niet tegen.
quote:
Op zondag 6 april 2003 13:15 schreef Aernout het volgende:
Elke vorm van persoonsverheerlijking van wie dan ook is fout
Dit initiatief wordt door al die linkse randdebielen aangegrepen om Pim Fortuyn nog verder de grond in te trappen.
Mensen HIJ IS DOOD!!!
Hij heeft dit initiatief niet opgezet!!!
Dat Martin Fortuyn zo graag geld wil verdienen aan Pim's dood moet ie zelf weten... het heeft gewoonweg NIKS NAKKES NADA 0,0 met Pim Fortuyn zelf te maken.
quote:Oh ja? Het symbool van 'vrijheid van het spreken en de strijd tegen het geweld'? Hou toch op. De man is geen symbool en kan dat ook niet zijn. Een symbool moet een verdienste voor de samenleving hebben gehad, een voorbeeld zijn.
Op zondag 6 april 2003 13:55 schreef Vivi het volgende:[..]
Ik zie hier geen persoonsverheerlijking in. Pim is in deze een symbool geworden voor het punt wat hun willen maken, net zoals Meindert Tjoelker dat destijds op een bepaalde manier was; een symbool.
Nou ja ze mogen van mij zo'n vlag ophangen hoor. Maar gelukkig ken ik geen mensen waarvan ik het vermoeden heb dat ze dat zouden doen en kom ik niet zoveel in achterstandswijken in de grote steden dus de kans dat ik zelf tegen zo'n vlag aanloop is vrij miniem.
quote:Voor mijn gevoel heeft Pim Fortuyn meer gedaan dan de Koningin, Wim Kok en Hans Kazan samen.
Op zondag 6 april 2003 14:03 schreef SCH het volgende:[..]
Pim Fortuyn verdient dit eenvoudig weg ook niet. Hij heeft niks gepresteerd en zou een martelaar om niet zijn. Maar als mensen die vlag op willen hangen - ik hou ze niet tegen.
Maar dat zul jij wel niet snappen
quote:Nee. Dus als je even zou willen uitleggen...?
Op zondag 6 april 2003 14:24 schreef Refragmental het volgende:[..]
Voor mijn gevoel heeft Pim Fortuyn meer gedaan dan de Koningin, Wim Kok en Hans Kazan samen.
quote:De eerste en de derde is niet zo moeilijk, meer dan de tweede nooit niet.
Voor mijn gevoel heeft Pim Fortuyn meer gedaan dan de Koningin, Wim Kok en Hans Kazan samen.
quote:Of Fortuyn wel of niet iets heeft gepresteerd daar kun je over discussieren (ik vind persoonlijk van wel, hij heeft sowieso al gepresteerd om (tijdens zijn leven) heel wat los te maken bij de gemiddelde nederlander. Hij heeft gepresteerd dat ik, en velen met mij, voor het eerst in hun leven echte politieke interesse hebben gekregen. Hij heeft gepresteerd dat er heel veel mensen zich eindelijk gehoord voelden door Den Haag. maar dat terzijde.)
Op zondag 6 april 2003 14:03 schreef SCH het volgende:[..]
Hij heeft het alleen al verdiend omdat hij een mens was die is vermoord om hetgeen wat hij zei.
quote:Ja inderdaad leg eens uit. Ik ben erg benieuwd naar de psyche van de mensen die in Fortuyn een soort van verlosser zagen.
quote:Dan begin ik morgen een vlaggenfabriekje. Als dat het criterium is, kan ik een enorme schep geld verdienen.
Op zondag 6 april 2003 14:26 schreef Vivi het volgende:[..]
Hij heeft het alleen al verdiend omdat hij een mens was die is vermoord om hetgeen wat hij zei.
quote:Win Kok?? Pfff niet zo moelijk hoor... na 8 jaar kwam z'n ware aard tevoorschijn.
Op zondag 6 april 2003 14:25 schreef SCH het volgende:[..]
De eerste en de derde is niet zo moeilijk, meer dan de tweede nooit niet.
Hij verklaarde de kiezers voor gek omdat ze "masaal op Fortuyn" wilden stemmen. En vertelde ook nog dat de kiezer nog wel zou nadenken en toch wel de "juiste" keuze zou nemen.
Wim Kok heeft het blijkbaar dus niet echt zo met de Democratie. De "juiste" keuze was blijkbaar de PvdA.
Vuile achterlijke mongool vond ik hem, en dat denk ik nog steeds. 8 jaar lang met iedereen meelachen en lekker meegaan op het succes van anderen... om uiteindelijk z'n ware aard te laten zien.
Achterlijke randdebiel.
quote:Beetje karige uitleg, vind je niet? En De Koningin? En Hans Kazan dan?
Op zondag 6 april 2003 14:30 schreef Refragmental het volgende:[..]
Win Kok?? Pfff niet zo moelijk hoor... na 8 jaar kwam z'n ware aard tevoorschijn.
Hij verklaarde de kiezers voor gek omdat ze "masaal op Fortuyn" wilden stemmen. En vertelde ook nog dat de kiezer nog wel zou nadenken en toch wel de "juiste" keuze zou nemen.
Wim Kok heeft het blijkbaar dus niet echt zo met de Democratie. De "juiste" keuze was blijkbaar de PvdA.Vuile achterlijke mongool vond ik hem, en dat denk ik nog steeds. 8 jaar lang met iedereen meelachen en lekker meegaan op het succes van anderen... om uiteindelijk z'n ware aard te laten zien.
Achterlijke randdebiel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |