quote:
Doden door zelfmoordaanslag in IrakAMSTERDAM - Een zelfmoordaanslag op een controlepost in het Noord Westen van Irak nabij de Syrische grens, heeft het leven gekost aan drie coalitiesoldaten en een zwangere vrouw, zo meldt Associated Press.
quote:
'2500 leden Republikeinse Garde geven zich over'DOHA - Ongeveer 2500 strijders van de Republikeinse Garde hebben zich overgegeven aan de Amerikaans-Britse coalitie. Dat heeft een woordvoerder van het Amerikaanse leger vrijdag gezegd. Het zou gaan om militairen van de Bagdad-divisie die bij de stad al-Kut was gelegerd.
"Gisteravond hebben we een bericht uit het veld gekregen dat ongeveer 2500 soldaten van de Bagdad-divisie zich overgaven, dat ze hun uniformen uittrokken", aldus woordvoerder kapitein Frank Thorp.
De woordvoerder zei tevens dat troepen van de coalitie vanuit de stad al-Kut snel oprukken in de richting van Bagdad. De mariniers zijn nu in de buurt van de Iraakse hoofdstad, verklaarde Thorp.
quote:
Net op CNN: Veel wit poeder gevonden met documenten mbt chemische oorlogsvoering. Zo dadelijk persconferentie.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 04-04-2003 14:00]
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 13:55 schreef American_Nightmare het volgende:
Net op CNN: Veel wit poeder gevonden met documenten mbt chemische oorlogsvoering. Zo dadelijk persconferentie.
Melding 2545523 over ABC-wapens
Zou onze nederlandse generaal/majoor/kapitien/iets ook een gebouw naar zich mogen vernoemen
quote:Het moest wel "gevonden" worden.
Op vrijdag 4 april 2003 14:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:Blom international f00n b00th
Op vrijdag 4 april 2003 14:01 schreef calvobbes het volgende:@ topictitel
Zou onze nederlandse generaal/majoor/kapitien/iets ook een gebouw naar zich mogen vernoemen
quote:U.S. officer says American troops find thousands of boxes of unknown white power, nerve gas antidote, and chemical warfare documents at complex south of Baghdad, according to The Associated Press. CNN is working to confirm.
Op vrijdag 4 april 2003 14:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
Bron: CNN
quote:http://www2.omroep.nl/nos/irak/pagina/nieuws/april/0404_vliegveld.htm
Maar Peabody liet vanmorgen pas definitief aan persbureau Reuters weten: "Wij hebben het vliegveld onder controle. Het gaat om een groot gebied, met veel gebouwen die uitgekamd moeten worden. Maar het is van ons."
Heel Irak is van de VS, alleen moeten een paar steden utgekamt worden...
quote:
U.S. officer says American troops find thousands of boxes of unknown white powder, nerve gas antidote, and chemical warfare documents at complex south of Baghdad, according to The Associated Press. CNN is working to confirm.
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 14:00 schreef Strolie75 het volgende:
Doden door zelfmoordaanslag in Irak
AMSTERDAM - Een zelfmoordaanslag op een controlepost in het Noord Westen van Irak nabij de Syrische grens, heeft het leven gekost aan drie coalitiesoldaten en een zwangere vrouw, zo meldt Associated Press.
quote:
Five die in Iraq 'suicide attackThree coalition soldiers and two other people have been killed in an apparent suicide car bombing at a checkpoint north-west of Baghdad.
US Central Command in Qatar said the incident occurred on Thursday evening close to the Haditha Dam, about 130km from the Iraq-Syria border.
"A pregnant female stepped out of the vehicle and began screaming in fear," a statement said.
"At this point the civilian vehicle exploded, killing three coalition force members who were approaching the vehicle and wounding two others."
quote:
American armored divisions launched the assault on the airport as U.S.-led coalition troops advanced on the Iraqi capital.Iraqis have tried to stop the U.S. advance by charging with dump trucks, pickup trucks and buses filled with Iraqi soldiers firing their weapons, according to reports from CNN correspondent Walter Rodgers, embedded with the U.S. Army 3rd Infantry Division, 3rd Squadron, 7th Cavalry, near the airport. The Army calls the soldier-filled vehicles "suicide buses," Rodgers said.
U.S. tanks easily destroy the Iraqi vehicles, he said. At least one of the buses blew up as if it had explosives inside, Rodgers reported. (Full story)
Bron: CNN
quote:zelfmoordenaars die zwangere vrouwen meebrengen ...
Op vrijdag 4 april 2003 14:08 schreef yavanna het volgende:[..]
[..]
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 14:11 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik mis de zelfmoordschapen nog.
Het regime is bezig met de laatste stuiptrekkingen, zo lijkt het (en zo hoop ik ook).
quote:
Autobom doodt soldaten en zwangere vrouw in noord IrakEen auto-explosie bij een controlepost in het noordwesten van Irak nabij de Syrische grens, heeft het leven gekost aan een automobilist, drie coalitiesoldaten en een zwangere vrouw. Twee militairen raakten gewond. Het Central Command in Doha vermoedt dat het om een zelfmoordactie gaat.
Volgens eerste onbevestigde berichten zou de zwangere vrouw in paniek uit de bewuste auto zijn gestapt. Kort daarna ontplofte de wagen.
Eerder deze week werden vier Amerikaanse soldaten gedood door een zelfmoordaanslag met een autobom, iets ten noorden van de Iraakse stad Najaf.
Daders van zelfmoordaanslagen worden door het Iraakse regime postuum geëerd en de familie wordt met geld beloond. (meer volgt)
Nu.nl
quote:Niet alle Irakezen zijn anti-VS.
Iraqi 'hero' led Marines to injured POW(CNN) -- An Iraqi man who helped U.S. Marines plan the rescue of Army Pfc. Jessica Lynch has been granted refugee status and has been described by the Marines as a "hero."
The man, identified only as Mohammad, is in a secure location along with his family, according to the Marine Corps Web site.
Lynch and seven other members of her unit, the 507th Maintenance Company, were listed as missing after they made a wrong turn near Nasiriya on March 23 and drove into an ambush. Five other members of the unit were shown on Iraqi TV and are listed as prisoners of war; two were killed in action. At least four were wounded.
Lynch is recovering at Landstuhl Air Base in Germany.
An article written by Sgt. Joseph R. Chenelly and posted on the Marines' Web site describes how Mohammad, a lawyer from Nasiriya, helped U.S. forces carry out the raid that freed the 19-year-old supply clerk Wednesday.
While visiting his wife, a nurse at Saddam Hussein Hospital, Mohammad noticed an increase in security and asked one of the doctors what was going on.
"He told me there was a woman American soldier there," Mohammad said.
After the doctor showed Mohammad where Lynch was being held, Mohammad said he saw an Iraqi colonel slap Lynch twice.
"My heart stopped," he said. "I knew then I must help her be saved. I decided I must go to tell the Americans."
That day, Mohammad walked 10 kilometers [about six miles] to a Marine checkpoint. He approached with his hands in the air and told them he had "important information about Jessica."
The Marines asked him to return to the hospital to gather information about the building and about Lynch's location inside.
"I went to see the security," he said. "I watched where they stood, where they sat, where they ate and when they slept."
As Mohammad observed Lynch's captors, Iraqi paramilitary forces stormed his home in Nasiriya and seized many of his belongings, including his car. His wife and 6-year-old daughter fled to a neighbor's home.
"I am not worried for myself," he said. "Security in Iraq loyal to Saddam will kill my wife. They will kill my [child]."
Describing the scene at the hospital, Mohammad said Lynch was covered up to her chin by a white blanket, with her head bandaged and a serious wound on her right leg.
He said the doctors had planned to amputate her leg, but Mohammad and a friend, who had helped him get past the heavy security surrounding Lynch, created diversions to delay the surgery.
"She would have died if they tried it," Mohammad said.
For two days, he walked through battles in the streets of Nasiriya to get to the hospital. In addition to watching the guards' movements, each morning he attempted to keep Lynch's spirits strong with a "good morning" in English.
Mohammad said Lynch acted bravely throughout the ordeal.
When reporting back to the Marines on March 30, Mohammad brought five maps he and his wife had made. He was able to point to the room where Lynch was being held. He also handed over the security layout, reaction plan and times that shift changes occurred.
He had counted 41 Iraqi forces, and determined that a helicopter could land on the hospital's roof.
That information helped U.S. forces plan and carry out a successful nighttime raid April 1.
Mohammad praised the Marines and the U.S.-led war to oust Iraqi leader Saddam Hussein, and said that he and his family hope to meet Lynch in the future.
CNN
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 04-04-2003 14:22]
quote:Cocaine?
Op vrijdag 4 april 2003 14:09 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb vernomen dat er witte poeder is aangetroffen.
quote:jezus, busladingen vol schietende soldaten ... daar zullen me daar een bizar hoog aantal slachtoffers zijn gevallen zeg
Op vrijdag 4 april 2003 14:11 schreef Strolie75 het volgende:[..]
nutteloze actie verder je zal toch echt met wat beters dan je ak47 aankomen wil je gaten in de amerikaanse gepantserde eenheden schieten.
ik denk dat het regime van Saddam aan het eind van zijn latijn is ... we kunnen er denk ik wel redelijk zeker van zijn dat als er bij een dergelijke aanval geen gifgas in word gezet dat dat gas niet aanwezig is denk ik
iemand zei het al ergens, dit zijn de laatste stuiptrekkingen van het regime. Als de burgers in Bagdad strax merken dat de Amerikanen wel degenlijk ergens zijn (Sahaf de persvoorlichter: they are not in um qassr, they are not in basra, they are not in nasyria, they are not ... anywhere) en dan nog erg dicht in de buurt ook dan zijn ze hun macht kwijt
quote:pro Saddam bedoel je?
Op vrijdag 4 april 2003 14:14 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Niet alle Irakezen zijn anti-Saddam.
quote:Dan ga je toch twijfelen aan de legaliteit van deze oorlog.
Op vrijdag 4 april 2003 14:15 schreef sp3c het volgende:ik denk dat het regime van Saddam aan het eind van zijn latijn is ... we kunnen er denk ik wel redelijk zeker van zijn dat als er bij een dergelijke aanval geen gifgas in word gezet dat dat gas niet aanwezig is denk ik
quote:Ik moet altijd zo lachen om die Sahaf
iemand zei het al ergens, dit zijn de laatste stuiptrekkingen van het regime. Als de burgers in Bagdad strax merken dat de Amerikanen wel degenlijk ergens zijn (Sahaf de persvoorlichter: they are not in um qassr, they are not in basra, they are not in nasyria, they are not ... anywhere) en dan nog erg dicht in de buurt ook dan zijn ze hun macht kwijt
quote:DOM DOM DOM!!!
Op vrijdag 4 april 2003 14:14 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Niet alle Irakezen zijn anti-Saddam.
Dit is een concrete schending van de conventie van geneve
Een burger is een non-combatant de amerikanen hadden hem nooit mogen vragen terug te gaan naar het ziekenhuis om meer informatie te vergaren de burger heeft zijn taak gedaan door die 10 kilometer te lopen en te vertellen waar de POW zich bevond, de rest is werk voor de Amerikanen zelf.
hoe heroisch de goede man ook is geweest dit had nooit mogen gebeuren en het is oerstom van het US korps mariniers om dit als een soort helden verhaaltje op hun website mogen posten!
quote:*oeps* Ja, dat bedoel ik.
Op vrijdag 4 april 2003 14:18 schreef Re het volgende:
pro Saddam bedoel je?
quote:dat deed ik al, de oorlog had wat mij betreft nooit mogen gebeuren zonder VN of Nato support.
Op vrijdag 4 april 2003 14:20 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dan ga je toch twijfelen aan de legaliteit van deze oorlog.
quote:echt gek, hij is MVP aan Iraakse zijde
[..]Ik moet altijd zo lachen om die Sahaf
Ik hoop dat ie nog eens een comedy-show krijgt aangeboden.
en als de oorlog klaar is moet hij gewoon naar het westen komen en een satirisch latenight programma maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |