quote:Je weet wat het verschil tussen "motief" en "daad" is? Dank u.
Op zaterdag 5 april 2003 15:12 schreef Vision het volgende:
zegt de man die de motieven van Volkert van der G. ok vindt
quote:Hoe kun je nu het motief van een daad goedkeuren en de daad zelf volledig afkeuren
Op zaterdag 5 april 2003 15:15 schreef Farzin het volgende:[..]
Je weet wat het verschil tussen "motief" en "daad" is? Dank u.
quote:Ik wil het je best een keer uitleggen, maar niet in dit topic.
Op zaterdag 5 april 2003 15:26 schreef Tikorev het volgende:
Hoe kun je nu het motief van een daad goedkeuren en de daad zelf volledig afkeuren
troll, rest van de reacties verwijderd.
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 05-04-2003 16:03]
Er waren cameraploegen van SBS6 en van de NOS, een radio-omroep en wat fotografen. Ik heb ook nazi's gezien (3), maar die liepen niet met de demo mee en noemden de demonstranten zwakzinnigen (ik stond binnen hoorafstand van die gasten).
Winny de Jong liep voorop maar heeft geen toespraak gehouden, daar is ze inderdaad te lelijk voor . Ik zag wat amerikaanse vlaggen, ook NL, EN en AUS en er liepen bejaarden vrouwen mee, joden, jonge meiden met vlaggen, fortuynisten etc. Toch valt de demo onder de categorie 'tijdverspilling'.
quote:Waren er dan duizenden relschoppers in Amsterdam? Bij mijn weten waren het er ongeveer 50.
Op zaterdag 5 april 2003 14:36 schreef gelly het volgende:[..]
Een tiental mensen is ook wat beter im bedwang te houden dan enkele duizenden he...
quote:Net alsof de opkomst bij demonstraties een goed beeld geven van de algehele opinie. Demonstreren is nou eenmaal een hobby van de linkerzijde en niet van de rechter. Argument van niks dus.
Op zaterdag 5 april 2003 14:59 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
whaha
ben benieuwd of balkenende het nu snapt..duizendtallen tegen - tientallen voor
kan je gelijk goed zien hoe hoog onze regeringsleiders de democratie nu werkelijk in het vaandel hebben..
quote:Dat is het ook. De meerderheid heeft echter op partijen gestemd die niet fundamenteel tegen een oorlog zijn. Achteraf gaan lopen mauwen veranderd daar niks aan. Moeten ze maar leren hoe je een partijprogram leest.
Op zaterdag 5 april 2003 15:03 schreef Farzin het volgende:[..]
Sorry, ik dacht dat dit een democratie was...
quote:Mja, jouw standpunt wordt er echter niet minder walgelijk van.
Op zaterdag 5 april 2003 15:15 schreef Farzin het volgende:[..]
Je weet wat het verschil tussen "motief" en "daad" is? Dank u.
Als de rechterzijde van Fok nou eens wat geld bij elkaar legt om voor jouw een enkele reis noord korea te boeken dan zijn we allemaal blij. Jij zit tussen je communistische soortgenoten en wij zijn weer 1 extreem linkse idioot armer. Als we een discount kunnen krijgen dan mag je Wildhagen gelijk met je meenemen.
Deal?
quote:Mja, linkse demonstranten hebben zo hun unieke eigenaardigheden. Naast het feit dat ze vooral tussen kantooruren demonstreren breken ze graag de boel af om een blijvende indruk achter te laten. Dat alles in het kader van de vrede natuurlijk, want we zijn allemaal tegen geweld en als we een etalage in elkaar moeten beuken om dat duidelijk te maken dat zij dat zo.
Op zaterdag 5 april 2003 16:33 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Waren er dan duizenden relschoppers in Amsterdam? Bij mijn weten waren het er ongeveer 50.
quote:Heeft het CDA voor de verkiezingen dan expliciet gesteld dat het de USA zou steuenen, no matter what?
Op zaterdag 5 april 2003 18:08 schreef Sickie het volgende:[..]
Dat is het ook. De meerderheid heeft echter op partijen gestemd die niet fundamenteel tegen een oorlog zijn. Achteraf gaan lopen mauwen veranderd daar niks aan. Moeten ze maar leren hoe je een partijprogram leest.
PvdA was tegen zonder VN-mandaat (behalve bij een "ondemocratisch" veto, de VVD voor, maar het CDA was toch weer ouderwets onduidelijk?
Je betoog over indirecte democratie klopt in grote lijnen wel, maar toch moet je dat niet zo extreem zien: met je beredenering maak je in feite alle overheidsoptreden altijd gerechtvaardigd, want "anders had je maar op een andere partij moeten stemmen."
Als democratie voor jou inhoudt dat je 1 dag in de vier jaar mag stemmen en de overige 1460 dagen je bek moet houden, dan kun jij misschien samen met Farzin naar Noord-Korea...
quote:ALs je het CDA enigzins kent dan had je er van uit kunnen gaan dat de kans groot zou zijn dat ze de oorlog zouden gaan steunen.
Op zaterdag 5 april 2003 18:26 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Heeft het CDA voor de verkiezingen dan expliciet gesteld dat het de USA zou steuenen, no matter what?
PvdA was tegen zonder VN-mandaat (behalve bij een "ondemocratisch" veto, de VVD voor, maar het CDA was toch weer ouderwets onduidelijk?
Je betoog over indirecte democratie klopt in grote lijnen wel, maar toch moet je dat niet zo extreem zien: met je beredenering maak je in feite alle overheidsoptreden altijd gerechtvaardigd, want "anders had je maar op een andere partij moeten stemmen."
Als democratie voor jou inhoudt dat je 1 dag in de vier jaar mag stemmen en de overige 1460 dagen je bek moet houden, dan kun jij misschien samen met Farzin naar Noord-Korea...
Daarnaast stelt onze democratie sowieso geen ene reet voor. Zeker als je er van uit gaat dat zeker drie kwart van de burgers bij lange na alle ins en outs van de problematiek rondom Irak neit kent en het verrekt om deze tot zich te nemen alvorens een standpunt in te nemen. Onze besluitvorming dient niet op uit de hand gelopen anti-Amerikanisme gebaseerd te zijn. Daar hebben ze Frankrijk voor uitgevonden.
Ik stel trouwens voor dat we nog ff wachten met die actie waar ik het zostraks over had. Ik vermoed dat er binnen nu en niet al te lange tijd een hele bende kruisraketten richting NK gaan. Daar kunnen we Farzin ook wel met een tie-rip aan vast knutselen dunkt me. Scheelt weer een hoop geld.
[Dit bericht is gewijzigd door Sickie op 05-04-2003 19:02]
'enkele' tientallen?
Demonstratie vóór de oorlog in Irak
Er zijn 120 mensen in Den Haag bijeengekomen om hun solidariteit te betuigen met de Brits-Amerikaanse troepen in Irak. Ze wilden de Nederlandse regering laten weten achter de acties te staan. De betogers liepen met Amerikaanse vlaggen van het Malieveld naar de Britse en Amerikaanse ambassade en zongen het Amerikaanse volkslied. De actie verliep zonder problemen. Initiefnemers van de demonstratie zijn onder andere het Rotterdamse raadslid Smit en de jonge Fortuynisten.
'enkele tientallen' zei het ANP
quote:Dan zaten ze er net procentueel net zoveel langs als de demonstratie voor vrede op 22 maart.
Op zaterdag 5 april 2003 18:47 schreef Neoman het volgende:
'enkele tientallen' zei het ANP
Klote he die propaganda, maar dit is natuurlijk dan weer veroorzaakt door de linkse media
maja het was dan ook slecht weer ... ik ben mooi binnen gebleven
quote:Ow, waar dan? Het waren er 130 trouwens
Op zaterdag 5 april 2003 13:48 schreef Farzin het volgende:
En een tijdje geleden zei Wisp dat er honderden mensen zouden komen...
quote:ja slechts 40% van de nederlandse bevolking
Op zaterdag 5 april 2003 22:14 schreef du_ke het volgende:
wow misschien wel meer dan 100 demonstranten Ik moet zeggen dat dat al meer is dan ik eigenlijk had verwachtDit sterkt mij weer in mijn opvatting dat de Pro-oorlogslobby vooral uit een vrij klein aantal volslagen malloten berstaat.
quote:Tja dat soort polls zegt mij niet zo veel. Ik denk dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking alleen een vage mening heeft (voor danwel tegen) Dit gaat mij meer om de fanatieke pro-oorlog figuren.
Op zaterdag 5 april 2003 22:16 schreef Wisp het volgende:[..]
ja slechts 40% van de nederlandse bevolking
Haat is waar jullie op teren. Een ander zou inzien dat zijn argumenten nergens voor staan en toegeven dat ze fout zitten. Maarneee doorzoeken, want we moeten die Arabieren/Linkse luie rakkers/Buitelanders eens een lesje leren. *Gedachte bij xenofoob-oorzaak, het pesterige marokkaantje in je jeugd*
Godzijdank dat er maar een honderdtal mensen op af is gekomen.
Oh wacht ff...
[Dit bericht is gewijzigd door k3vil op 05-04-2003 22:28]
quote:Die pro oorlog demonstranten lijken me ook niet de slimste
Op zaterdag 5 april 2003 22:21 schreef du_ke het volgende:
Tja dat soort polls zegt mij niet zo veel. Ik denk dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking alleen een vage mening heeft (voor danwel tegen) Dit gaat mij meer om de fanatieke pro-oorlog figuren.
zie bijvoorbeeld dit filmpje
http://brain-terminal.com/video/nyc-2003-02-15/windowsmedia-hq.html
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 05-04-2003 22:31]
quote:Je kunt ook fanatiek zijn zonder te demonstreren.
Op zaterdag 5 april 2003 22:21 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja dat soort polls zegt mij niet zo veel. Ik denk dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking alleen een vage mening heeft (voor danwel tegen) Dit gaat mij meer om de fanatieke pro-oorlog figuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |