abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2003 @ 14:51:09 #76
54134 Rivendell
"My precious..."
pi_10132346
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 08:55 schreef Catkin_ het volgende:

[..]

En je kunt maar 1 Working Holiday Visum aanvragen, dus je kunt niet in beide landen werken...

Mmmm shit, da's wel balen.
"Beware of the power of the Ring"
pi_10132949
Het is wel degelijk mogelijk om langer als een jaar in Australie te zitten en te werken. Er zijn alleen wel een aantal "maar's" aan verbonden.

Mogelijkheid 1: Skilled Migration
Mogelijkheid 2: Business Skills
Mogelijkheid 3: Sponsored

De grote "maar" is dat je bij alledrie de mogelijkheden geacht wordt een vaste baan te hebben in Australie (of in ieder geval het contract op zak).

Ik weet er inmiddels redelijk veel over, dus als je wilt kan je me mailen, 't is te veel om hier te typen en ik ga zo mijn bed in (23.00u hiero).

pi_10157003
Plexzzz en Catkin_ als jullie allebei op 5 sep met Cathay naar Australie vliegen dan zitten jullie tot Hong Kong in hetzelfde vliegtuig!

Ik heb in 1996 met Cathay gevlogen en die vliegen dan op Hong Kong. Je vertrekt om rond 14:00 uur vanaf Schiphol. Dan 4 uur later boven Moskow. En om tien uur lokale tijd ongeveer ben je in Hong Kong.
Je hebt dan zeer waarschijnlijk de tijd om ff de stad in te gaan (wij hadden een bustocht die voor ons geboekt was door Youth in Action). Want als het schema nog ongeveer hetzelfde is dan vertrek je pas ´s avonds (rond 11 uur) naar Australie. Het is ongeveer 8 uur vliegen van Hong naar Sydney. 2 uur van Sydney naar Cairns.

Greetz

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  vrijdag 2 mei 2003 @ 17:53:26 #79
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_10162858
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:12 schreef merry77 het volgende:
Plexzzz en Catkin_ als jullie allebei op 5 sep met Cathay naar Australie vliegen dan zitten jullie tot Hong Kong in hetzelfde vliegtuig!

Ik heb in 1996 met Cathay gevlogen en die vliegen dan op Hong Kong. Je vertrekt om rond 14:00 uur vanaf Schiphol. Dan 4 uur later boven Moskow. En om tien uur lokale tijd ongeveer ben je in Hong Kong.
Je hebt dan zeer waarschijnlijk de tijd om ff de stad in te gaan (wij hadden een bustocht die voor ons geboekt was door Youth in Action). Want als het schema nog ongeveer hetzelfde is dan vertrek je pas ´s avonds (rond 11 uur) naar Australie. Het is ongeveer 8 uur vliegen van Hong naar Sydney. 2 uur van Sydney naar Cairns.

Greetz

Hoi,

5 September vertrek ik inderdaad om 14.05 naar Hong Kong waar we rond 7.50 aan zullen komen, waar we inderdaad een dag zullen verblijven. Dit laatste is echter voor ons nog niet helemaal zeker, aangezien we gratis omgeboekt worden voor alleen een overstap als er nog volop SARS heerst. Vanuit de luchthaven worden de mensen van de groepsreis opgehaald, maar wij zullen op eigen gelegenheid naar het guesthouse moeten en ook Hong Kong ingaan. Voor ons (als individuele reizigers) is dus niks geregeld en dat mogen wij gelukkig allemaal zelf doen.
Om 23.30 vertrek ik weer vanuit Hong Kong en dan ben ik rond 8.25 in Cairns...

G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_10167738
weet iemand hoeveel gewicht je mag meenemen op australie vluchten?
ook nog njet
  zaterdag 3 mei 2003 @ 02:08:40 #81
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_10173333
met Qantas is het 20 kg. volgens mij bij de rest ook.
pi_10174172
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 21:39 schreef Cat-Active het volgende:
weet iemand hoeveel gewicht je mag meenemen op australie vluchten?
Als je over Amerika vliegt, volgens mij 2x30 kg.
Het is verder maar wordt wel eens gedaan door mensen die daar een half jaar of meer willen gaan wonen en vervolgens een hoop spullen willen "importeren".
  zaterdag 3 mei 2003 @ 06:48:15 #83
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_10174183
Ik zit nu in Melbourne en ben op zoek naar een lift naar Adelaide of waar dan ook maar. Is er iemand die een auto heeft gekocht en nu in Melbourne zit?

Tevens ben ik op zoek naar Nederlanders die hier hun auto verkopen. Wat zijn de prijzen normaliter?

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_10174188
-edit-
Voor slowchatten hebben we de Hominess Travel Lounge, nummer 10.

De reacties hierop heb ik ook weggehaald.

[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 05-05-2003 18:58]

pi_10210821
HOI!
Ik postte iets op een ander forum, en er reageerde een jongen die ook in Dunedin zit. Dus dacht ik, zijn er nog meer? Laat eens van je horen dan!

groeten,
Klaas-Jan

pi_10255735
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 07:12 schreef superbossy het volgende:
-edit-
Voor slowchatten hebben we de Hominess Travel Lounge, nummer 10.

De reacties hierop heb ik ook weggehaald.

Sneu geouwerhoer ... vooral omdat het nog lang geen slowchat was.Was gewoon ff een snelle check...wanneer je zo snel al op dingen gaat modden, dan verdwijnt er een stukje spontaniteit en ongedwongenheid. Maar goed, jij bent de mod en het is je eigen keuze
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:20:21 #87
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10256013
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:10 schreef superbossy het volgende:

[..]

Sneu geouwerhoer ... vooral omdat het nog lang geen slowchat was.Was gewoon ff een snelle check...wanneer je zo snel al op dingen gaat modden, dan verdwijnt er een stukje spontaniteit en ongedwongenheid. Maar goed, jij bent de mod en het is je eigen keuze

In mijn sign staat een linkje, daar kunnen we in discussie gaan als je dat wilt. Die dingen mod ik snel om te voorkomen dat het wel een lange slowchat wordt en omdat anderen zich er anders aan gaan ergeren.
Maar praat gerust over Australië of Nieuw Zeeland, dat mag natuurlijk gewoon.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_10258679
Mijn zusje (13 jaar) gaat van de zomer 2 weken naar Australië, ze gaat volledig op vliegpunten (150 000 van de KLM) en dan gaat ze vrienden daar bezoeken. We hebben 3.5 jaar in Geelong (100 km zuidwest van Melbourne) gewoond dus kennen een hoop mensen. Ben wel een beetje jaloers op der, maar ik hou mij deel v/d punten wel voor als ik 18 ben en een jaar ga backpacken...
pi_10266445
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 22:14 schreef superheist het volgende:
Mijn zusje (13 jaar) gaat van de zomer 2 weken naar Australië, ze gaat volledig op vliegpunten (150 000 van de KLM) en dan gaat ze vrienden daar bezoeken. We hebben 3.5 jaar in Geelong (100 km zuidwest van Melbourne) gewoond dus kennen een hoop mensen. Ben wel een beetje jaloers op der, maar ik hou mij deel v/d punten wel voor als ik 18 ben en een jaar ga backpacken...
Geelong is (als ik eerlijk ben) niet echt de meest bruisende stad van Australie. Heeft een van je ouders voor Ford gewerkt?
pi_10271146
nee... de stad was niet echt leuk nee. Er was niet echt iets te doen, maar voor herineringen en kennissen is het wel weer leuk. Vaak gingen we naar melbourne of strand plaatsen zoals Ocean Grove of een dagje naar het bos. Me vader werkte op de Shell rafinaderij, maar we kenden wel (nederlandse) mensen die bij Ford werkte.
pi_10294058
Ik ga 12 juli voor iets van 26 dagen naar Nieuw Zeeland.
We gaan naar familie in Waihi (kent iemand dat plaatsje?) verder veel zien, maar niet te veel cultuur. Ik houd er van om het dagelijkse leven daar te bekijken... of moet je dat de cultuur noemen .

Kent iemand het plaatsje en is iemand er al eens geweest?
Zijn wat websites;
waihi.co.nz
waihi.org.nz

Check it out

donderdag 8 mei 2003 @ 14:51:53 #92
37305 BushRanger
in Wellington
pi_10297555
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:36 schreef rick82 het volgende:
Ik ga 12 juli voor iets van 26 dagen naar Nieuw Zeeland.
We gaan naar familie in Waihi (kent iemand dat plaatsje?) verder veel zien, maar niet te veel cultuur. Ik houd er van om het dagelijkse leven daar te bekijken... of moet je dat de cultuur noemen .

Kent iemand het plaatsje en is iemand er al eens geweest?
Zijn wat websites;
waihi.co.nz
waihi.org.nz

Check it out

Ik ben in de Coromandel geweest en het is daar heel erg mooi. Ik heb de kust rond gelift en ben gestopt bij Hahei, dat is een klein dorpje niet ver van Waihi. Waihi ken ik niet... Je zit op zich ook niet zo ver van Auckland af en als je een trip wil maken van een paar dagen dan kan ik je de Bay of Islands aanraden, ten noorden van Auckland. Daar heb je prachtige eilanden, stranden, bossen en als je geluk hebt (zoals ik ;-) dan kun je orca's spotten of dolfijnen.

Maar de Coromandel is heel mooi en rustig. Vlak bij Hahei heb je een 'hot water beach', als je daar een kuil graaft dan komt er water in te staan dat tot 65 graden warm is. Afhankelijk van de plaats waar je graaft, verschilt de temperatuur. Je moet dus op verschillende plaatsen graven om te kijken waar je prive spa'tje op de juist temperatuur zich bevindt. Verder loopt er bij Hahei een pad naar Cathedral Cove over de klippen, ik heb deze wandeling drie keer gedaan, zo mooi is dat. Eilanden voor de kust, witte stranden, rotsen die over het strand heen gaan en waar je dus onderdoor kan lopen, echt geweldig! Verwacht trouwens geen bruisend uitgaansleven daar, je moet het van de natuur hebben.

Veel plezier in ieder geval!

pi_10351607
working holiday

ben een beetje info aan het verzamelen en ik kwam langs twee working holiday aanbieders
activity international & travel active

verschillende organisaties
maar aanbod is nagenoeg hetzelfde
heeft iemand ervaring met deze organisaties (wel niet goed?)
of zijn er nog andere?

ook nog njet
  zondag 11 mei 2003 @ 12:32:21 #94
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10351727
Je vergeet Australian Backpackers. En volgens mij ontlopen ze elkaar niet veel.

Je kunt overigens alles ook zelf vrij eenvoudig regelen. Ik ben destijds met Australian Backpackers gegaan om een contactadres voor mn ouders te hebben in Nederland.

zondag 11 mei 2003 @ 15:23:16 #95
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_10354166
Ik heb mijn vlucht geboekt bij Australian Backpackers. Wel een individuele vlucht, zodat ik alles zelf moet regelen (sofi nummer, visum aanvraag, openen bankrekening etc.) maar zodat ik wel ergens op terug kan vallen (en het is inderdaad een fijn gevoel voor de achterblijvers). Geen van die drie evrschillen veel van elkaar, toch voelde ik me fijner bij Australian Backpackers, aangezien zij altijd reageerden op mijn mailtjes (de andere 2 niet altijd) en de bijeenkomst gewoon erg goed was... Ik weet natuurlijk nog niet hoe het in de praktijk uit gaat pakken, maar aangezien ik geen groepsvlucht heb, zie ik de mensen van de organisatie toch nergens dus...
pi_10354297
quote:
Op zondag 11 mei 2003 12:32 schreef Liejannuh het volgende:
Je vergeet Australian Backpackers. En volgens mij ontlopen ze elkaar niet veel.

Je kunt overigens alles ook zelf vrij eenvoudig regelen. Ik ben destijds met Australian Backpackers gegaan om een contactadres voor mn ouders te hebben in Nederland.

enig idee wat het verschil tussen die organisaties is? buitan dat deze die je noemt enkel op oz en nz vliegt en nix anders

iemand ervaringen met andere organisaties?

ook nog njet
pi_10354355
quote:
Op zondag 11 mei 2003 15:23 schreef Catkin_ het volgende:
...
jij gaat nog of was je al geweest?
ook nog njet
pi_10355204
ik heb geen ervaring met andere organisaties.
Wel kan ik zeggen dat ik enige tijd geleden heb geboekt bij Australian Backpackers. Heb een individuele vlucht geboekt.
Ik vind hen in de begeleiding echt heel erg goed. uitzonderlijk! Ze nemen altijd de telefoon op en benatwoorden je mailtjes als het effe kan dezelfde dag nog. Nooit te beroerd om dingen tweemaal uit te leggen en nu met de SARS boeken ze je vlucht om of je krijgt een aanbieding om ipv over Honkong over Bangkok te vliegen.

Tot nu toe niets dan lof over hun service en ook over de speciale reisverzekering die zij aanbieden.

insufficient temptation
  maandag 12 mei 2003 @ 09:06:52 #99
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_10367437
quote:
Op zondag 11 mei 2003 15:36 schreef Cat-Active het volgende:

[..]

jij gaat nog of was je al geweest?

Ik vertrek 5 September met een individuele vlucht naar Cairns en moet dus nog gaan. Ik moet er wel bijzeggen dat ik van travel active en activuty niet altijd antwoord kreeg op mailtjes en ik, nu ik toch via een organisatie boek, toch wel wil dat mochty er iets zijn ik snel een antwoord terug krijg. Dit was, in mijn geval, alleen bij Australian Backpackers. Anderen kunnen natuurlijk andere ervaringen hebben.
Tot nu toe heb ik dus wel vertrouwen in Australian Backpackers, hopelijk hou ik dat onderweg ook nog (alhoewel ik dan eigenlijk weinig meer met ze te maken heb)...
  dinsdag 13 mei 2003 @ 00:05:02 #100
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_10389229
Maandje of drie nu nog en dan Tijd gaat toch sneller dan ik dacht en des te sneller zal het ook weer achter de rug zijn
FourX Bitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')