abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2003 @ 09:09:14 #1
39852 -TRIP-
Slaap zacht...
pi_9298197
Hier maar weer verder...

Linkje naar het vorige deel: [centraal] De oorlog is begonnen (deel 7)

Bagdad Live Cam: mms://lv-msnbc.msnbc.com/msnbc2

Betekenis van het luchtalarm:
* Onderbrekende toon die op en neer golft: Gevaar in aantocht.
* Toon die op en neer golft: Gevaar is hier!
* Monotone toon die lang aanhoudt: Gevaar is geweken.

[b]I Just Love To Trip[/b] | [url=http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Trip%20Tucker%20III&acceptadult=true][b]Mijn DVD Collectie[/b][/url] | [b]Let's All Trip Together![/b]
  zaterdag 22 maart 2003 @ 09:16:17 #2
39852 -TRIP-
Slaap zacht...
pi_9298219
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 08:09 schreef -TRIP- het volgende:
Navy helicopters collide in Gulf

Two Royal Navy Sea King Airborne Early Warning helicopters

have been involved in a mid-air collision in the Gulf.
The collision happened at 0130GMT over international waters in the Gulf on Saturday, UK Central Command in Qatar said.

Seven crew members are missing and a rescue mission is under way to try and find them.

A spokesman said: "Search and rescue operations are under way for the seven missing crewmen."

* "There are believed to be no survivors."
* "The incident was not the result of enemy action."
* "Further details will be released as soon as possible after next of kin have been informed."

Group Captain Al Lockwood told Sky News an investigation was under way. He said: "We are doing our utmost to establish very, very quickly what the implications could be and what caused the accident itself."

But Group Captain Lockwood ruled out helicopter maintenance problems as a cause of the accident. "All coalition aircraft are maintained to the highest of standards" he said.

Former Navy serviceman Michael McGinty, from the Royal United Services Institute, told BBC News the helicopters would probably be of the type known as "junglies". "Helicopter crashes are rare but unfortunately they are more likely to happen in war," he said.

A Ministry of Defence spokesman said it was unclear who the extra crew member was, because they normally have three crew - one pilot and two observers.

The incident comes a day after eight UK commandos and four US marines died in a Chinook helicopter crash in northern Kuwait.

Bron: http://news.bbc.co.uk

Zo'n beetje het laatste nieuws...
Draag het topic over aan de dagcrew, tot vanavond/nacht
[b]I Just Love To Trip[/b] | [url=http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Trip%20Tucker%20III&acceptadult=true][b]Mijn DVD Collectie[/b][/url] | [b]Let's All Trip Together![/b]
  zaterdag 22 maart 2003 @ 10:34:27 #3
22565 asco
Los in deze tent
pi_9298540
Op CNN is nu de hele tijd live oorlogverslaggeving aan het front, respect voor die journalist.
pi_9298563
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 10:34 schreef asco het volgende:
Op CNN is nu de hele tijd live oorlogverslaggeving aan het front, respect voor die journalist.
Absoluut, ze bliezen net tanks op die achtergelaten waren door Irakezen. Die journalist stond er zowat met z'n neus bovenop!
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2003 @ 10:41:07 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_9298581
news.bbc.co.uk
quote:
BBC News Online charts the latest developments in the Iraq conflict.
[All times GMT and approximate]

Saturday 22 March

0837: US Marines officer says a "major battle" is taking place on the western outskirts of southern Iraqi city of Basra.

0825: An Iranian military commander says two more allied rockets fell in south-west, close to Iraqi border, on Saturday.

0800: Iraqi military denies surrender of entire 51st Division.

0712: UK military spokesman says seven crew dead after mid-air collision involving two helicopters.

0640: Iraqi Information Minister Mohammad al-Sahhaf says 207 civilians wounded in the bombing of Baghdad overnight.

0556: UK military HQ in Qatar says seven crew members missing after two Royal Navy helicopters involved in collision over international waters in the Gulf at about 0130.

0320: About 70 missiles are reported to have pounded Iraqi Kurdish areas controlled by Ansar al-Islam, a hardline Islamist group, accused of having links to al-Qaeda.

0236: Air attacks on Baghdad resume at dawn, with reports of at least three missile strikes and powerful explosions rocking the city centre.

0219: American B52 bombers return to UK airbase.

0024: Iraq denies torching oil wells, saying troops had set oil-filled trenches ablaze in an effort to prevent coalition warplanes from finding their targets.

Ik ben benieuwd wat er in Basra aan de hand is. CNN meldt er niets over, het zal dus wel ernstig zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_9298584
Blijft bizar om dat te zien, ook al is de kwaliteit van de beelden zwaar kut.
pi_9298628
"They are just taking apart Saddams Hardware"
pi_9298988
Op dit moment een Britse persconferentie op CNN. Ze zeggen dat de Britten een nieuw type raket hebben gebruikt bij de aanval van gisteren op Baghdad. Het zou gaan om de CASOM (Storm Shadow). Een kruisraket van de RAF (http://www.mod.uk/dpa/projects/casom.htm).

Moderator zaterdag 22 maart 2003 @ 12:39:58 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9299870
is er eigenlijk nog wat noemenswaardigs gebeurd vannacht of niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:48:05 #10
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9299994
quote:
Defense and intelligence agencies have formed a special unit that will go into Iraq to search for Capt. Michael Scott Speicher, a missing U.S. Navy pilot believed to have been held captive in Iraq since 1991.
bron
quote:
RAQI conscripts shot their own officers in the chest yesterday to avoid a fruitless fight over the oil terminals at al-Faw. British soldiers from 40 Commando’s Charlie Company found a bunker full of the dead officers, with spent shells from an AK47 rifle around them.
bron

[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 22-03-2003 12:49]

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 22 maart 2003 @ 12:49:11 #11
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9300016
quote:
Marine Cobra helicopter gunships firing Hellfire missiles swept in low from the south. Then the marine howitzers, with a range of 30 kilometres, opened a sustained barrage over the next eight hours. They were supported by US Navy aircraft which dropped 40,000 pounds of explosives and napalm, a US officer told the Herald.
Dit is natuurlijk weer niet zo goed voor het imago.
1 kernfysicus
pi_9300020
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:48 schreef tvlxd het volgende:

bron

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen

Is die niet een van de "kijk eens hoe goed wij zijn" acties van de Amerikanen?

zaterdag 22 maart 2003 @ 12:50:35 #13
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9300039
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen

Is die niet een van de "kijk eens hoe goed wij zijn" acties van de Amerikanen?

Eerder een "laten we gevangen piloten zoeken" actie, neem ik aan.
1 kernfysicus
pi_9300060
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:49 schreef tvlxd het volgende:

Dit is natuurlijk weer niet zo goed voor het imago.

Nee idd... Ze hameren erop dat ze zoveel gebruik maken van geleide projectielen en dat ze die niet op burgers richten e.d. Maar napalm kun je niet echt een geleid projectiel noemen.

Hoe zit het eigenlijk met de levende schilden die naar Bagdad zijn gegaan?

pi_9300218
Dat stukje van die Iraakse persconferentie met die John Clees achtige gast die met een aanwijs stokje plaatsen aanwijst blijft geweldig! Tussendoor zie je ook de halve kamer schudden van de bombardementen
  zaterdag 22 maart 2003 @ 13:34:32 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9300656
Nadat al 3x is gemeldt volgens mij dat Um Quasar is ingenomen blijkt nu dat er nog steeds verzet is.

Die 51e divisie die zich zou hebben overgegeven is in het niets verdwenen (lagen ten noordwesten van Basra). Zullen waarschijnlijk gevlucht zijn richting Bagdad.

Nu meldt men dat dat stadje aan de Tigris is ingenomen.........maar laten we dat maar even afwachten.....er zou nog veel verzet zijn.

zaterdag 22 maart 2003 @ 13:40:45 #18
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9300734
Heeft iemand toevallig de Telegraaf gelezen vanmorgen?
wat een partijdige berichtgeving.

Net alsof het de Amerikanen alleen maar voor de wind gaat en ze alleen sporadische tegenstand tegenkomen. Dat het hier in Nederland ook zo eenzijdig bericht wordt.

Alleen die Rob de Wijk is nog een beetje objectief lijkt het wel.

pi_9300817
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 13:41 schreef Biblis-Hyperia het volgende:
Geen doden, wel 207 gewonden. Dat hebben Iraakse autoriteiten gemeld. Knap staaltje high tech van de Amerikanen en Britten om zo nauwkeurig hun doelen te raken.

Ik denk dat je in Bagdad nog veiliger zit, dan bij een gemiddelde voetbalwedstrijd in de eredivisie.

Aldus Biblis-Hyperia vanuit een gesloten topic. Relatief gezien is het inderdaad best knap. 207 gewonden, volgens de Iraakse authoriteiten die niet altijd even betrouwbaar zijn. Laten we dus nog even afwachten wat de echte getallen zijn. Misschien hoger, waarschijnlijk lager naar mijn mening.
pi_9300844
gebed? Jaaaaaaaa ik ben op tijd
pi_9300849
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:52 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee idd... Ze hameren erop dat ze zoveel gebruik maken van geleide projectielen en dat ze die niet op burgers richten e.d. Maar napalm kun je niet echt een geleid projectiel noemen.

Hoe zit het eigenlijk met de levende schilden die naar Bagdad zijn gegaan?

Die linkse rakkers zijn al weer teruggekeerd..hadden te groot mondje maar aangekomen in Irak scheten ze in hun broek..
We must secure the existence of our people and a future for white children - 14 woorden door David Lane
pi_9300860
Keb weinig medelijden met de mensen die daar zijn omgekomen..je bent ook niet echt 100% zuiver als je nog in Bagdad verblijft..wacht dan buiten de stad af totdat de bombardementen gestopt zijn..
We must secure the existence of our people and a future for white children - 14 woorden door David Lane
  zaterdag 22 maart 2003 @ 13:50:28 #24
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_9300862
Op nederland 2 sprak men gister over collaterale schade binnen een straal van minimaal 400 meter, ook bij precisiebommen. 207 gewonden vind ik nog redelijk representatief dan, aangezien de meeste doelen ook in militair gebied stonden.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zaterdag 22 maart 2003 @ 13:51:08 #25
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9300875
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 13:49 schreef -Mk- het volgende:
gebed? Jaaaaaaaa ik ben op tijd
ik heb m ook net weer aan op tijd idd.

Weet iemand die stream waarin je dat gebouw ziet en die straat? in de lucht is overdag nou eenmaal neit zoveel te zien

mmm edit: Ik heb t idee dat het deze is maar hij staat wat hoger gericht

[Dit bericht is gewijzigd door PLAE@ op 22-03-2003 13:51]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')