abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 januari 2001 @ 00:12:06 #1
7499 Lucy
Happy Happy Joy Joy!!
pi_617579
Ik heb het nu zo'n 6 weken en ik wil graag weten of er mensen zijn die het kennen en wat hun ervaringen hiermee zijn.

Alvast bedankt

Waarom worden mensen meteen geloofd als ze zeggen dat er aan de hemel 400 biljoen sterren zijn, maar als je ze vertelt dat de deurpost pas geverfd is moeten ze voelen?
pi_617584
Ik weet alleen dat het een middeltje is dat werkt tegen ernstige neerslachtigheid(depressie).
Verbaal genie in love!
pi_617585
Das toch antidepressivia ?
"It's probably something to do with..." I look up today's excuse ".. clock speed"
  donderdag 4 januari 2001 @ 00:19:51 #4
7499 Lucy
Happy Happy Joy Joy!!
pi_617595
Dat klopt ja. De rede dat ik dat er niet meteen bij zette is dat ik graag wil dat er mensen reageren die het middel echt kennen en niet alleen omdat ze dan lezen dat je dus last hebt van depressies.

Denken mensen misschien meteen dat je zo'n zielig, sjacherijnig, altijd neerslachtig grijs muisje bent

Waarom worden mensen meteen geloofd als ze zeggen dat er aan de hemel 400 biljoen sterren zijn, maar als je ze vertelt dat de deurpost pas geverfd is moeten ze voelen?
pi_617613
Als je anti-depressiva slikt moet het altijd samen gaan met enige vorm van therapie, anders is het alleen maar een symptoombestrijder met vervelende bijwerkingen (lees je bijsluiter).
Ik ken natuurlijk je history niet, maar je lijkt me redelijk jong om al dit recept gekregen te hebben. (er zijn lichtere A.D.'s)

Trouwens..het is momenteel bijna een beetje een "modeverschijnsel" van artsen om dit middel voor te schrijven. (RIAGG's zitten vrij vol momenteel).

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 04-01-2001 00:48]

donderdag 4 januari 2001 @ 00:39:43 #6
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_617626
ik heb het gebruikt.. hielp bij mij niet..
heb een vriendin heeft het wel gebruikt werd 17 kg zwaarder door bij werkingen, maar bij haar hielp het wel.. zij kwam er heel moeilijk van af.. ik met een makkie, dus het is verschillend hoe iemand er op reageerd, heb je er meer vragen over.. mail me dan
icq heb ik ff nog niet.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  donderdag 4 januari 2001 @ 00:51:25 #7
7499 Lucy
Happy Happy Joy Joy!!
pi_617653
quote:
Op 04 januari 2001 00:39 schreef dolfina-chica het volgende:
heb je er meer vragen over.. mail me dan
icq heb ik ff nog niet.
Waarheen?
pi_617662
BTW....je libido zakt ook terug naar nul-komma-nul en eigenlijk zijn bijwerkingen qua gewichtstoename te vergelijken met Prednison en vlakken al je gevoelens af (geen pieken of dalen meer, alles kabbelt...)
  donderdag 4 januari 2001 @ 00:57:39 #9
7499 Lucy
Happy Happy Joy Joy!!
pi_617663
quote:
Op 04 januari 2001 00:32 schreef Bluezz het volgende:
Als je anti-depressiva slikt moet het altijd samen gaan met enige vorm van therapie, anders is het alleen maar een symptoombestrijder met vervelende bijwerkingen (lees je bijsluiter).
Ik ken natuurlijk je history niet, maar je lijkt me redelijk jong om al dit recept gekregen te hebben. (er zijn lichtere A.D.'s)

Trouwens..het is momenteel bijna een beetje een "modeverschijnsel" van artsen om dit middel voor te schrijven. (RIAGG's zitten vrij vol momenteel).

Therapie heb ik ernaast, dat klopt anders schijnt het geen zin te hebben, bijsluiter heb ik (natuurlijk) ook gelezen. Ben wel benieuwd waarom je vindt dat ik nogal jong ben voor dit middel, moet vrijdag naar de dokter en verschillende ervaringen zijn dan altijd handig.

Waarom denk je dat het een soort "modeverschijnsel" is? Mijn psych had geen enkel bezwaar dat ik dit middel neem. Denk je dat een psycholoog (of sociaal werker) van het b.v. het RIAGG dat wel zou hebben?

pi_617675
quote:
Op 04 januari 2001 00:57 schreef Lucy het volgende:
Therapie heb ik ernaast, dat klopt anders schijnt het geen zin te hebben, bijsluiter heb ik (natuurlijk) ook gelezen. Ben wel benieuwd waarom je vindt dat ik nogal jong ben voor dit middel, moet vrijdag naar de dokter en verschillende ervaringen zijn dan altijd handig.

Waarom denk je dat het een soort "modeverschijnsel" is? Mijn psych had geen enkel bezwaar dat ik dit middel neem. Denk je dat een psycholoog (of sociaal werker) van het b.v. het RIAGG dat wel zou hebben?

De afkickverschijnselen zeg maar, als je het langere tijd gebruikt zijn niet mis.
Opeens krijg je dus die gevoelens die langere tijd afgezwakt zijn.
Dus als je denkt dat je af kan bouwen, en samen met je arts/hulpverlener natuurlijk,zijn dit de dingen die je o.a. kan verwachten.
Ik ben trouwens geen ervaringsdeskundige, maar werkzaam in de zorg waarbij dit middel ,vooral de laatste tijd, regelmatig en mijns inziens makkelijk verstrekt wordt aan mijn cliënten.
  donderdag 4 januari 2001 @ 01:14:30 #11
7499 Lucy
Happy Happy Joy Joy!!
pi_617693
Dank je voor je reply.

Zal hier iig morgen bij dok naar vragen. Ben natuurlijk pas net begonnen, dus ben nog niet bezig met afbouwen, maar als er middelen zouden zijn die misschien lichter zijn, maar wel hetzelfde werken, zou hij misschien ook daar wat meer over kunnen vertellen.

Merk inderdaad (na 6 weken!) al dat ik
aankom en wat je zei over dat libido klopt ook wel aardig, terwijl ik toch echt een hele leuke, lieve en zeer aantrekkelijke vriend heb.

pi_617704
Natuurlijk sterkte ermee, en ik denk dat je sowieso al goed bezig bent, omdat je niet wegzakte in negatieve gevoelens maar er iets aan gedaan hebt, door hulp te vragen!
  donderdag 4 januari 2001 @ 01:27:59 #13
7499 Lucy
Happy Happy Joy Joy!!
pi_617723
quote:
Op 04 januari 2001 01:19 schreef Bluezz het volgende:
Natuurlijk sterkte ermee, en ik denk dat je sowieso al goed bezig bent, omdat je niet wegzakte in negatieve gevoelens maar er iets aan gedaan hebt, door hulp te vragen!
Thanks. Is inderdaad wat de mensen om me heen ook allemaal zeggen (het heeft namelijk een paar jaar geduurd). Maar weer even een bevestiging voelt toch goed.

Welterusten!

pi_617726
quote:
Op 04 januari 2001 01:27 schreef Lucy het volgende:
Welterusten!

Jij ook, en sterkte a.s. vrijdag!
  donderdag 4 januari 2001 @ 01:43:07 #15
374 beelzebub
master of disaster
pi_617735
2 x maal dags seroxat maakt van u een anders mens, kijk eens in het archief, misschien vind je je iets
  donderdag 4 januari 2001 @ 02:05:44 #16
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_617750
sorry d8 dat het nog in profiel stond..
dol1979fijntje@icqmail.com
daar mag het heen!!
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  donderdag 4 januari 2001 @ 02:31:51 #17
3996 Ewoudus
doet altijd rustig aan
pi_617774
Ik slik seroxat nu al iets meer dan een jaar en ben nu al twee maanden aan het afbouwen, gaat erg goed trouwens.
het heeft bij mij wel geholpen, had er de eerste 2 weken ook een slaapmiddel bij. Vooral de eerste paar maanden voelde ik me er erg moe door (en dan kon ik geen eens in slaap komen, daarvoor had ik ook dat slaapmiddel) het heeft bij mij geholpen om wat minder na te denken bij de dingen die je elke minuut bezig houd (waar je dus maar over blijft denken) Een gegeven is wel (met uitzonderingen natuurlijk) dat je erg lang bezig bent met afbouwen.
Ik ben ook naar een psycholoog geweest en dat heeft mij heel erg goed gedaan, gewoon om je verhaal te vertellen aan iemand die NIET dicht bij je staat (en dat is heel belangrijk denk ik) Een psycholoog geeft dan ook aanwijzingen hoe je het beste met de dingen waar je over in zit mee om kan gaan.
Dit is zo'n beetje wat ik nu kan en wil vertellen. Maar je bent zeker niet de enige en je moet zeker vertrouwen hebben dat je er weer uitkomt!! Als je meer wilt weten mail dan maar: ewoud@crosswinds.net
In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd!
Maybe yes, maybe no........... you don't know.
  donderdag 4 januari 2001 @ 13:24:03 #18
7499 Lucy
Happy Happy Joy Joy!!
pi_619158
quote:
Op 04 januari 2001 01:43 schreef beelzebub het volgende:
2 x maal dags seroxat maakt van u een anders mens, kijk eens in het archief, misschien vind je je iets
Huh!?
  donderdag 4 januari 2001 @ 13:26:42 #19
7499 Lucy
Happy Happy Joy Joy!!
pi_619165
quote:
Op 04 januari 2001 02:05 schreef dolfina-chica het volgende:
sorry d8 dat het nog in profiel stond..
dol1979fijntje@icqmail.com
daar mag het heen!!
quote:
Ik slik seroxat nu al iets meer dan een jaar en ben nu al twee maanden aan het afbouwen, gaat erg goed trouwens.
het heeft bij mij wel geholpen, had er de eerste 2 weken ook een slaapmiddel bij. Vooral de eerste paar maanden voelde ik me er erg moe door (en dan kon ik geen eens in slaap komen, daarvoor had ik ook dat slaapmiddel) het heeft bij mij geholpen om wat minder na te denken bij de dingen die je elke minuut bezig houd (waar je dus maar over blijft denken) Een gegeven is wel (met uitzonderingen natuurlijk) dat je erg lang bezig bent met afbouwen.
Ik ben ook naar een psycholoog geweest en dat heeft mij heel erg goed gedaan, gewoon om je verhaal te vertellen aan iemand die NIET dicht bij je staat (en dat is heel belangrijk denk ik) Een psycholoog geeft dan ook aanwijzingen hoe je het beste met de dingen waar je over in zit mee om kan gaan.
Dit is zo'n beetje wat ik nu kan en wil vertellen. Maar je bent zeker niet de enige en je moet zeker vertrouwen hebben dat je er weer uitkomt!! Als je meer wilt weten mail dan maar: ewoud@crosswinds.net
In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd!
Heel erg bedankt voor jullie berichten. Ga morgen eerst ff naar de dokter, als ik nog vragen heb zal ik jullie zeker mailen. Ewoudus, ook sterkte hè!
pi_619360
Mijn vriendin heeft een tijdje Seroxat geslikt en vond het ronduit troep. Bovendien verloor zij ook inderdaad steeds maar haar zin in sex e.d.
God stopped making the Earth when he had finished Norway. 'The rest you'll have to do yourself', he told the people - Horst Tappert
  donderdag 4 januari 2001 @ 14:32:52 #21
7499 Lucy
Happy Happy Joy Joy!!
pi_619407
quote:
Op 04 januari 2001 14:19 schreef DeVuilnisman het volgende:
Mijn vriendin heeft een tijdje Seroxat geslikt en vond het ronduit troep. Bovendien verloor zij ook inderdaad steeds maar haar zin in sex e.d.
De vriendin die je zo zou inruilen voor Isabeau?
Weet je zeker dat het aan de Seroxat lag?
pi_619601
quote:
Op 04 januari 2001 14:32 schreef Lucy het volgende:
De vriendin die je zo zou inruilen voor Isabeau?
Weet je zeker dat het aan de Seroxat lag?
he kom op zeg, niet flauw gaan doen in serieuze topics hoor..
ja die ja...en dat van die vriendin was dus gewoon een geintje he?
God stopped making the Earth when he had finished Norway. 'The rest you'll have to do yourself', he told the people - Horst Tappert
  vrijdag 5 januari 2001 @ 20:40:22 #23
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_624540
Heb het geslikt nadat bij mij de verkeerde diagnose was gesteld.
Het was voor mij absoluut het verkeerde middel. Ik moest steeds meer en meer slikken, kwam veel aan, verloor mijn libido.
Toen de conclusie eindelijk werd getrokken dat het het verkeerde middel was moest ik behoorlijk zwaar afkicken, en dat was echt een vreselijke rot-ervaring.
Seroxat was voor mij een absolute nachtmerrie, en ik heb die verhalen van meer mensen gehoord. Ik krijg het gevoel dat er maar vrij snel seroxat wordt voorgeschreven als mensen depressief zijn of lijken te zijn.

Mijn advies: eerst kijken of je ook zonder medicatie kan.

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_624607
Sint-Janskruid bijvoorbeeld. Er zijn genoeg publicaties op internet te vinden, waaruit blijkt dat het erg goed kan helpen bij lichte en middelzware depressies. Ook bij dit middel; het werkt niet altijd bij iedereen, maar dat is ook het geval bij reguliere anti-depressivia. (Overigens; kijk uit met gelijktijdig slikken van Sint-Janskruid en een regulier anti-depressivia, kan een wisselwerking geven.

Zal anders die publicatie eens opzoeken...

Ok hier is 'tie dan... en ook deze

[Dit bericht is gewijzigd door fokje op 05-01-2001 21:12]

pi_625858
Hallo Lucy ik wil ook even reageren op je vraag naar seroxat.
Ik heb dit middel ook gekregen nadat ik zelf 6 januari 2000 ziek ben geworden.(lees maar eens mijn verhaal .a.u.b. 11 maanden ziek).
Achteraf heb ik veel spijt dat ik het heb geslikt omdat de afkikverschijnselen vindt ik vrij pittig zijn,ik slikte wel meer medicijnen maar volgens mijn huisarts was dit de zwaarste tablet en gaf me de meeste afkikverschijnselen daar van.
Ik heb 8 dagen en nachten niet kunnen slapen liggen zweten trillen echt een zware tijd was het.Jij slik aan je verhaal te lezen alleen de tablet van seroxat dus denk ik dat de afkikverschijnselen minder erg zullen zijn .Ik moest trouwens ineens stoppen inverband met een medicijnvergiftiging,en jij kan natuurlijk als de tijd dar is voor jou langzaam afbouwen.
Wat ik hier boven van iemand las dat ze je jong vinden voor die tabletten vindt ik maar dat is me personelijke mening,niet terecht je gaat ze niet zo maar slikken voor de lol alles heeft een rede.
Ik wil je sterkte wensen en vooral veel gezondheid toewensen en dat je maar heel gauw hersteld mag zijn.
Als ik niet te brutaal overkom zou ik willen vragen of je mijn verhaal ook eens wil lezen het staat op de forum Voeding Verzorging en Gezondheid. (11 maandenziek).alvast bedankt en het gaat je goed volhouden he. ingrid.
Een dag geen zorgen:is een dag niet geleefd?????.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')