En toen kwam ik dit na een speurtocht tegen !!
quote:ik vond ook nog een stuk in het frans wat ik naar het engels heb vertaald !
Cambier heeft zich jarenlang bezig gehouden met onderzoek en analyse van de teksten van Nostradamus. Tijdens zijn onderzoek kwam hij tot de conclusie dat de Voorspellingen van Nostradamus niet in de jaren 1550 geschreven werden door de Provençaal Michel Nostredame, maar wel in de periode van 1323 tot 1328 door een cisterciënzer monnik, wiens moedertaal het Picardisch was. De werkelijke auteur
was Yves de Lessines, prior van de Cisterciënzer abdij van Cambron, in het Belgische Henegouwen.
Cambier vond uit dat de taal niet hoorde bij de eeuw of de taal van Nostradamus, maar wel in Henegouwen, in de veertiende eeuw. Met deze sleutel slaagde hij erin om de profetieën te vertalen. Er was echter geen sprake van toekomstige rampen en ander ontij, zoals zovelen beweerd hebben. Wat zichtbaar werd, was indien mogelijk nog meer verbluffend.
Yves de Lessines had jarenlang gewacht op de komst van nazaten van de Tempeliers om een deel van hun schat op te eisen. Maar niemand kwam. Dus besloot de prior de locatie en de aard van de schat op cryptische wijze neer te pennen. Vier eeuwen later werd dit document door Nostradamus uit een bibliotheek ontvreemd en later wereldkundig gemaakt als een profetie i.p.v. een erfenis.
Op verbluffende wijze heeft Cambier, een van de weinige letterkundigen met kennis van het Picardisch, de verzen ontraadselt en heeft zo de plaats achterhaald van de schat van de Tempeliers. Onderzoek heeft sindsdien aangewezen dat er zich op die plek inderdaad bevindt wat de Lessines neerpende: vaten met goud, zilver en documenten
quote:
THE BOOK Which would have been able to believe that we would demonstrate a day when, liar and thief, Nostradamus saved, without knowing it, by its theft, the document which allows to resolve one of the biggest enigmae of our millennium: " that became the treasure of the Knight Templars? " It could be the gag(joke) of the century! But Rudy Cambier, by summoning(convening) the philology, the linguistics and the medieval history, explains to us, in a work which will stand out, how it discovered what was, for him at first, an extraordinary surprise: " Centuries were written more than two centuries before Nostradamus; this poem is not a prediction, but a route. Centuries are really a poem, recovering from a very former(ancient) literary kind(genre): the enigma. They are the work of a Cistercian monk who reveals to the one that he names(appoints) expected, the road to be followed to find the possessions of the Knight Templars shielded(subtracted) from the greed of Philippe le Bel, king of France ".
Examining every word of the text with a merciless scientific rigour, spreading(displaying) a style deserving of that of the Yves de Lessines, full of alacrité and of humor sometimes gentle, sometimes biting, using(wearing out) generously its favourite weapon: the irony, building his work on the common sense, Rudy Cambier peels(analyses) the enigmae, so historic as geographic, thwarts the linguistic traps tightened(stretched out) by the monk Yves de Lessines, the real author of Centuries, and so succeeds in finding and in following the track which had cunningly drawn a medieval boss of the " double(copy) to hear(understand,listen) ". This track had to lead(drive) the expected to the Country of Hills, in the lands of the abbey of Cambron, there where Michel Nostradamus stole the original manuscript of Centuries. The poem of 4000 verses, stuffed by picards and Flemish lines(features), would never have reached until us if Nostradamus, deceived by its misunderstanding of the language, had not believed to read it predictions and, in shirker that it was, had not exploited(run) the vein, followed by his son Caesar and then by generations of nostradamistes more interested than interesting. Obviously, whoever could assert anything. But Rudy Cambier, by finding the place indicated(appointed) by Yves de Lessines, brings(shoots) down definitively the statue of the false seer Nostradamus...
-edit iteejer: zinloze mededeling, post dan niets.. -
[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 18-03-2003 20:28]
::edit::
-geldt ook voor deze reaktie- edit iteejer
[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 18-03-2003 20:27]
't doet er verder niet echt toe, ik was gewoon nieuwsgierig
quote:Uhuh, en daar hebben wij nooit iets van gehoort omdat..?
Op maandag 17 maart 2003 16:40 schreef merlin693 het volgende:
...
Onderzoek heeft sindsdien aangewezen dat er zich op die plek inderdaad bevindt wat de Lessines neerpende: vaten met goud, zilver en documenten.
waarom hebben we hier nog niks van gehoord...wel het is een vrij recentelijk onderzoek van Cambier
quote:Dat is het 'm nou net het IS niet van Nostradamus en het zijn al helemaal geen voorspelingen
ach, dit boeit mij helemaal niet eerlijk gezegd. Ik vind die voorspellingen van Nostradamus net zo betrouwbaar als de horoscoop...niet dus....
volgens mij heb je er niks van gelezen !
_Michiel_ dit zijn stukken die ik verzameld heb door middel van het gebruik maken van Google een tijd geleden !
bedankt nog voor die Link ! zeer welkom !
[Dit bericht is gewijzigd door merlin693 op 17-03-2003 17:03]
En wat is er met die schat gebeurd? Waarom was het niet in het nieuws? Ik vind het maar een vaag verhaal, eerlijk gezegd..
Dat was hij toen hij sprak op het frontier symposium 2002 ook niet.
Verder zegt hij, op de vraag hoe hij aan die info komt dat de kwatrijnen niet van hem zijn, dat dat gewoon aan het begin van de boeken staan met al die kwatrijnen.
Als dat zo is hadden wel meer mensen met deze theorie aan komen zetten. Aangezien dat niet zo is geloof ik er niks van.
We kijken het nog even aan...
quote:
Quatrijn 72En in den derde jaar na het grote millenium
zal met glas en de getemde bliksem spreken
iets over een monnik en een nepprofeet
geloof hem niet!
Dat is een hele andere vertaling van hetzelfde kwatrijn..
Ik wist niet dat ze dat in de 14e eeuw ook al hadden.
zal met glas en de getemde bliksem spreken
getemde bliksem = electriciteit icm met spreken en glas word dan TV
maar kan ook internet betekenen ( glasvezelkabels, werken met licht )
iets over een monnik en een nepprofeet
die Sollog dude oid ?
geloof hem niet!
tegenwoordig gelooft men toch al vrij weinig
quote:Naar het Engels toe ook niet, zo te lezen.
Op maandag 17 maart 2003 16:52 schreef merlin693 het volgende:
wel ik heb dat voor een Engels board gedaan met een vertaal engine enne die dingen zijn niet zo goed naar het nederlands toe
quote:Picardisch is een romaanse Taal dus geen dialect als Frans, italiaans ,spaans en waals zijn !
Ik wist niet dat ze dat in de 14e eeuw ook al hadden.
Het gebied waar het gesproken werd omvatte Picardie, artois, Galliciaans-Vlaanderen plus het westen van henegouwen
De Frankische invasie in de 5 de eeuw heeft nagenoeg alle romaanse sporen uitgewist maar de talen is nog het erfgoed !
quote:Zeker nooit Star Trek gekeken
Op woensdag 19 maart 2003 13:50 schreef merlin693 het volgende:
Phenim schreef :
[..]Picardisch is een romaanse Taal dus geen dialect als Frans, italiaans ,spaans en waals zijn !
Het gebied waar het gesproken werd omvatte Picardie, artois, Galliciaans-Vlaanderen plus het westen van henegouwen
De Frankische invasie in de 5 de eeuw heeft nagenoeg alle romaanse sporen uitgewist maar de talen is nog het erfgoed !
quote:grappig dat je dat zegt want die engelse hebben de boodschap vaak beter begrepen dan menigeen hier
Ik neem aan dat je deze tekst niet letterlijk zo gebruikt hebt, of anders dat de engelstaligen door de taalfouten heen, naar de eigenlijke boodschap hebben gekeken.
quote:
Wie heeft er al van gehoord BUITEN EEN WEBSITE?
Zoals mischien bekend kan iedereen nl alles wat'ie verzint op internet kwakken...
NU WEL
http://www.fsf.nl/nfsf/home.php
quote:http://store.wexclub.com/store.lasso?sub=detail&sid=69653946699A46&item=1870
Nostradamus and the Lost Templar Legacy
Rudy Cambier
192 Pages. Paperback. ¤ 22,90. GBP £ 11,99. USD $ 17,95. Code: NLTL
Click here if you want to order this book from FSF.
ik krijg hier toch wel het gevoel dat je alles moet voorschotelen en dat niemand zelf iets onderzoekt
[Dit bericht is gewijzigd door Stig op 20-03-2003 13:50]
quote:Het is een fabeltje om te denken dat hij de enige was, velen hielpen mensen met gevaar voor eigen leven, velen stierven velen ook niet, niet iedereen was bevattelijk voor de ziekte, anders was de mensheid uitgestorven. Dat hij wel veel medische kennis had en mensen hielp is echter wel een veel interessanter punt dan zijn vermeende voorspellende gaven, maar wordt zelden genoemd.
Op woensdag 19 maart 2003 18:07 schreef Stig het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het dan komt dat Nostra tijdens de zwarte plaag gewoon tussen de bevolking liep om hulp te verlenen zonder angst voor besmetting.
quote:Bedoel je dat hij tegen zijn bediende zei "je vindt me morgen niet levend"? Hoe weten wij vandaag de dag dat dat waar is? Hij was toen al een legende en een verhaal is snel de wereld in geholpen , dat gebeurt tegenwoordig ook, laat staan in die goedgelovige dagen. Wellicht zei hij dat vaker tegen hem en kwam het een keer uit? Wellicht heeft hij zelfmoord gepleegd? Wellicht voelde hij gewoon dat hij ziek was? Hij is echt niet de eerste die voelt dat hij de volgende dag niet haalt.
En hoe komt het dat hij van tevoren wist wanneer hij zou sterven?![]()
Of bedoel je dat z'n lichaam een amulet droeg met 1700 erop? Onmogelijk te controleren of iemand anders dat voor de grap had opgehangen (de 2e keer dat hij z'n graf vertoord werd was het ook een dronken soldaat, misschien vlak voor z'n 1e keer ook? Humor bestond toen ook al hoor...) of dat het verhaal uberhaupt waar is? Je baseert je op mensen uit een tijd die net zo goed beweerden dat ze ECHTE heksen verbrand hadden, dagelijks demonen zagen en ervan overtuigd waren dat de bliksem de Hand Van God was?
[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 29-03-2003 01:57]
quote:Wel grappig als het je niet boeit er toch op reageert.
Op maandag 17 maart 2003 16:42 schreef Triumph_The_Insult_Comic het volgende:
ach, dit boeit mij helemaal niet eerlijk gezegd. Ik vind die voorspellingen van Nostradamus net zo betrouwbaar als de horoscoop...niet dus....-edit iteejer: zinloze mededeling, post dan niets.. -
He Merlin.....probeer je ons toch een beetje op te voeden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |