quote:
'Suicide' blast in Israeli resort
A suicide bomber has carried out an attack in the Israeli coastal town of Netanya, injuring more than 20 people, police have said.
The explosion happened outside a cafe on a busy road in the centre of the town.There has been no immediate claim of responsibility.
Initial reports indicated that only the bomber was killed but at least three of the injured were believed to be in a serious condition, Israel radio reported.
Witnesses said a man tried to enter the London Cafe located in a pedestrian area of Netanya at about 1 pm local time.
He was challenged by security guards and then detonated explosives strapped to his body, they said.
Deadliest bombing
Netanya, about 50 kilometres north of Tel Aviv, has been a frequent target, partly because of its proximity to the West Bank.
In March last year, it was the scene of the single deadliest attack in the 30-month Palestinian uprising.
A suicide bomber targeted the Park Hotel during Passover, killing 29 people taking part in a holiday meal.
In the last suicide bombing in Israel on 5 March, 17 people were killed.
The Islamic militant group Hamas said it was behind that attack.
quote:Grappig dat je beweert dat ik zou zeggen dat 'joden gewoon moordenaars' zijn. Je zit er heel erg ver naast. Ten eerste gaat het niet om joden maar om Israeliers, ten tweede zijn heel veel Israelische en Nederlandse joden het absoluut niet eens met de bezettingspolitiek van de regering.
Op zaterdag 29 maart 2003 21:10 schreef sp3c het volgende:[..]
dat suggereer ik idd
je word kwaad als het ook maar lijkt dat iemand de palestijnen als geheel beledigd maar joden zijn wel gewoon moordenaars.
Ik vind dat je geen enkele groep als geheel kan beledigen. Als je toevallig uit een Palestijns baarmoedertje kruipt ben je goed (of slecht) en vice versa. Zo werkt het niet.
De kern is dat ik erg kritisch ben op de Israelische regering omdat zij de verstandigste zouden moeten zien gezien hun grote overmacht. Daarmee praat ik niks goed van wat betreft Palestijnse kant.
quote:Tsja, Palestijnse zelfmoordterroristen kijken ook niet bepaald op een baby meer of minder. Wat is het verschil, met het feit dat hier nog niet eens geschoten is?
Op zondag 30 maart 2003 19:51 schreef MelkKoe het volgende:
Israelische soldaten, zijn het geen schatjes?Gewoon goed richten
quote:Het doet me deugd dat je zegt dat er geen verschil is.
Op zondag 30 maart 2003 20:40 schreef Disorder het volgende:[..]
Tsja, Palestijnse zelfmoordterroristen kijken ook niet bepaald op een baby meer of minder. Wat is het verschil, met het feit dat hier nog niet eens geschoten is?
quote:Wat een domme picjes.
Op zondag 30 maart 2003 19:51 schreef MelkKoe het volgende:
Israelische soldaten, zijn het geen schatjes?Gewoon goed richten
Ze zijn in ieder geval niet goed in perspectief, als hiermee wordt geprobeerd de indruk te wekken dat soldaten op kinderen zouden mikken.
Waarschijnlijker lijkt me nog dat 't fotosoep-werk is.
quote:De voor 80% linkse media verdraaid wel vaker feiten. Wie herinnert zich niet die foto in de NYT van die zogenaamde arabier met bebloed hoofd waar een Israelische soldaat met knuppel in de hand naar lijkt te schreeuwen. Komt over alsof hij die arabische jongen mishandeld heeft. Er stond bij dat het een soldaat was op de tempelberg in Jeruzalem, terwijl er auto's stonden en een tankstation, en die zijn er helemaal niet op de tempelberg. Later bleek dat het een Amerikaans Joodse student was die door bloeddorstige arabieren uit een taxi gesleurd was en met messen was bewerkt. Iedere journalist weet dat er geen autos op de tempelberg zijn. het was gewoon pure propaganda.
Op maandag 31 maart 2003 09:54 schreef SCH het volgende:
Dit zijn hele normale foto's hoor.
Het zijn helaas hele domme picjes maar wel realistische - hier heb je echt geen fotoshop voor nodig.
Waarom niet in perspectief? Natuurlijk is het niet zo dat er dagelijks kinderen doodgeschoten worden maar er zijn wel degelijk kinderen gericht doodgeschoten door soldaten. Dat gebeurt.
Trouwens, als er in nederland een groep op staat die beweert dat zij een deel van het land mogen hebben en met zelfmoordaanslagen jouw kinderen of vrienden met zelfmoordbommen ombrengen, dan wordt jij ook wel anders, misschien radikaler. Israel heeft nog nooit vrede gekend. En dan komen die "palestijnen," die door Jordanie uitgespuugd werden toen Jordanie oost Jeruzalem veroverd had maar hun eigen palestijnse broeders zelf de westbank niet eens gunden, en dan is Israel de boosdoener? De arabische landen hebben meer dan genoeg ruimte voor de palestijnen. Komt allemaal door die ophitserige dingen die over Joden in de koran staan (ja, ik heb hem gelezen).
Palestina heeft nooit bestaan, een Palestijns volk ook niet, volkerenrechtelijk doen ze gewoon aan landjepik. Valt me trouwens op dat de Irakezen nu precies dezelfde oorlog voeren als de Palestijnen. En wat zie je op CNN? Het wordt doodnormaal gevonden dat de Amerikanen zeer voorzichtig zijn en iedereen fouilleren. Maar als de Israeliers het doen is het ineens een soort nazi-achtige onderdrukking.
En dat de VN zoveel partijdige anti-israel resoluties aanneemt is niet verwonderlijk, daar het merendeel van de landen van de VN uit Islamitische landen bestaat.
Israel een Wonder:
http://home.wanadoo.nl/zoektocht/israel/israel.html
Ed
quote:ik heb ff geen zin om erop in te gaan maar dat is toch echt iets te simpel gedacht
Op maandag 31 maart 2003 21:27 schreef Watchman het volgende:[..]
Israel een Wonder:http://home.wanadoo.nl/zoektocht/israel/israel.html
Ed
quote:Dat is omdat ik het simpel gehouden heb.
Op maandag 31 maart 2003 21:33 schreef sp3c het volgende:[..]
ik heb ff geen zin om erop in te gaan maar dat is toch echt iets te simpel gedacht
Ed
quote:Als iets vanuit Bijbels perspectief gezien wordt, betekent dat dan meteen dat er politieke of historische fouten in zitten? Ik heb de link pas gezet, heb je wel de on-topic artikelen gelezen? Volgens mij niet in die korte tijd.
Op maandag 31 maart 2003 21:54 schreef SCH het volgende:
Die website, dat is een manier van denken. Israel vanuit bijbels perspectief. Persoonlijk kan ik er niet zoveel mee als dat als DE waarheid wordt gezien, dat schiet in politieke discussies niet zo op.
Lees bijvoorbeeld eens de artikelen over de VN Resoluties of de geschiedenis van Joden en Palestijnen. Volkenrechtelijk gezien kan niemand er omheen dat de Palestijnen geen recht hebben op een gebied waar Israel wel een staat gehad heeft, maar de Palestijnen niet.
Feit - De naam Palestina is door de Romeinen bedacht om het land van elke Joodse trekken te ontdoen.
Feit - De naam Palestijn ontstond pas na 1948 en werd door de VN aan een mix van arabieren gegeven, arabieren die oorspronkelijk een ander thuisland hadden, namelijk de omringende landen.
Ed
[Dit bericht is gewijzigd door Watchman op 31-03-2003 22:01]
quote:Ik ken de meeste vergelijkbare analyses van bijvoorbeeld de Christenen voor Israel en dergelijke vrij goed. Ik zeg niet dat er fouten inzitten, het is wel een eenzijdig beeld en vanuit geloofsargumenten is een politieke discussie vrijwel onmogelijk, vind ik.
Op maandag 31 maart 2003 21:58 schreef Watchman het volgende:[..]
Als iets vanuit Bijbels perspectief gezien wordt, betekent dat dan meteen dat er politieke of historische fouten in zitten? Ik heb de link pas gezet, heb je wel de on-topic artikelen gelezen? Volgens mij niet in die korte tijd.
Ed
quote:Ik geloof niet dat het eenzijdig is, als dat zo is dan moet je dan aantonen. Ik zie het eerder als een reactie op linkse eenzijdigheid. Als je dan de andere kant laat horen als tegenwicht is dat niet eenzijdig.
Op maandag 31 maart 2003 21:59 schreef SCH het volgende:[..]
Ik ken de meeste vergelijkbare analyses van bijvoorbeeld de Christenen voor Israel en dergelijke vrij goed. Ik zeg niet dat er fouten inzitten, het is wel een eenzijdig beeld en vanuit geloofsargumenten is een politieke discussie vrijwel onmogelijk, vind ik.
Ed
quote:Het is dus als reactie geschreven? Niet als authentiek geluid?
Op maandag 31 maart 2003 22:02 schreef Watchman het volgende:[..]
Ik geloof niet dat het eenzijdig is, als dat zo is dan moet je dan aantonen. Ik zie het eerder als een reactie op linkse eenzijdigheid. Als je dan de andere kant laat horen als tegenwicht is dat niet eenzijdig.
Ed
quote:De bekende slogan:
Op maandag 31 maart 2003 21:27 schreef Watchman het volgende:[..]
Palestina heeft nooit bestaan, een Palestijns volk ook niet, volkerenrechtelijk doen ze gewoon aan landjepik. Valt me trouwens op dat de Irakezen nu precies dezelfde oorlog voeren als de Palestijnen. En wat zie je op CNN? Het wordt doodnormaal gevonden dat de Amerikanen zeer voorzichtig zijn en iedereen fouilleren. Maar als de Israeliers het doen is het ineens een soort nazi-achtige onderdrukking.
A land without people for a people without land"
quote:http://domino.un.org/UNISPAL.NSF/561c6ee353d740fb8525607d00581829/aeac80e740c782e4852561150071fdb0!OpenDocument
ignoring the fact that the Palestinians themselves, well over half a million at the turn of the century, lived in Palestine, that it was their home. The great Zionist humanist, Ahad Ha'am warned against the violation of the rights of the Palestinian people, and his words are well known in the literature of Palestine.
Er was vroeger idd geen autonoom Palestina, maar dat geeft geen recht om de oorspronkelijke bewoners te verjagen en dat een groep kolonisten recht hebben op dat land.Marokko, Indië, Pakistan en nog wel meer landen waren vroeger ook geen autonome staten.Moest men daarom die landen beroven en de oorspronkelijke mensen vervangen door anderen die niets met die landen te maken hebben??
Vergeet ook niet dat de staat Israël ook geboren is uit een terroristische campagne die in de jaren dertig werd opgestart, ik noem de joodse terreurgroep Irgun onder leiding van Menachim Begin die een aanslag uitvoerde op King David Hotel en de slachtpartijen in het dorpje Deir Yassin .
En het gaat niet om een stel joodse immigranten die eindelijk eens die woestijn gingen cultiveren.Waar het om gaat, is dat het een reden heeft dat de Arabieren de door de VN voorgestelde tweedeling niet erkenden. Massa's oorspronkelijke bewoners waren verdreven door joodse immigranten waar men absoluut niet op zat te wachten.De waarheid is dat de joodse staat met veel geweld tot stand is gekomen, en dat de Palestijnen daarvan het slachtoffer zijn.
quote:http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/mideast/stories/issues.refugees/index.html
The establishment of the state of Israel and the war that followed resulted in hundreds of thousands of Palestinians fleeing, or being forced out, of their homes in mandate Palestine and what was to be Israel.
Despite a U.N. resolution recognizing the Palestinians' right to return to their homes, Israeli law barred those Palestinians from re-entering Israel at the end of the war. The Palestinians became refugees, taken in by other Arab states.
The displacement of Palestinians cuts to the core of Palestinian national identity. Many Palestinians say their right to return goes beyond the U.N. resolution, stemming from a right of a people to live in their homeland. For Palestinians, it's a matter of principle and historical reproachment -- Israel acknowledging the wrongs it has caused to the Palestinian people.
quote:http://www.washington-report.org/backissues/0390/9003017.htm
Israel's tactics in expelling or terrorizing 750,000 Palestinians into fleeing their homes in the "first exodus" of 1948 and 1949 are by now fairly well known. The deliberate brutality employed to drive away another 200,000 Palestinians in 1967 is known to hardly anyone except the Palestinians themselves.
It began as soon as Israeli forces reached the Jordan Valley in June 1967. Israeli bulldozers immediately began destroying the camps there. Remaining residents had to flee to avoid being buried in the rubble of their homes. Israeli planes thundered over them at low level, contributing to their panic.
quote:Er hebben altijd Joden in Israel gewoond, en je noemt de Palestijnen al Palestijnen toen de naam nog niet eens bestond, die naam was er pas na 1948 voor de vluchtelingen die verjaagd werden na een door de arabische landen opgedrongen oorlog.
Op maandag 31 maart 2003 22:35 schreef schatje het volgende:[..]
De bekende slogan:
A land without people for a people without land"
[..]Er was vroeger idd geen autonoom Palestina, maar dat geeft geen recht om de oorspronkelijke bewoners te verjagen en dat een groep kolonisten recht hebben op dat land.Marokko, Indië, Pakistan en nog wel meer landen waren vroeger ook geen autonome staten.Moest men daarom die landen beroven en de oorspronkelijke mensen vervangen door anderen die niets met die landen te maken hebben??
Vergeet ook niet dat de staat Israël ook geboren is uit een terroristische campagne die in de jaren dertig werd opgestart, ik noem de joodse terreurgroep Irgun onder leiding van Menachim Begin die een aanslag uitvoerde op King David Hotel en de slachtpartijen in het dorpje Deir Yassin .
En het gaat niet om een stel joodse immigranten die eindelijk eens die woestijn gingen cultiveren.Waar het om gaat, is dat het een reden heeft dat de Arabieren de door de VN voorgestelde tweedeling niet erkenden. Massa's oorspronkelijke bewoners waren verdreven door joodse immigranten waar men absoluut niet op zat te wachten.De waarheid is dat de joodse staat met veel geweld tot stand is gekomen, en dat de Palestijnen daarvan het slachtoffer zijn.
[..]http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/mideast/stories/issues.refugees/index.html
[..]http://www.washington-report.org/backissues/0390/9003017.htm
Die moskee op de tempelberg was honderden jaren geleden trouwens een kerk, en heeft pas daarna een islamitische bestemming gekregen. Jeruzalem komt trouwens niet eens in de Koran voor.
De VN EN Israel erkenden de tweedeling! Alleen Yasser Arafat niet! Als Arafat het geaccepteerd had waren er al twee staten geweest. Maar hij wil heel Israel. De leugens die hij verkondigt zijn ook niet van de lucht, Jezus zou Palastijn zijn, huhu. In etnisch, religieus en cultureel opzicht zijn Palestijnen Arabieren. Zelf beweren zij echter iets anders. Zij claimen al duizenden jaren in het land te wonen en af te stammen van de Filistijnen en daarvoor nog van de Jebusieten. Wat de Filistijnen betreft, zij kwamen ongeveer 1200 voor Christus vanuit het gebied van de Egeïsche zee, Kreta wordt wel genoemd, naar Israël. Zij vestigden zich in het gebied wat nu de Gazastrook is. Onderzoek heeft uitgewezen dat de Filistijnen geen Semitisch volk waren, en dat zijn de Palestijnen wel. Ook in cultureel en taalkundig opzicht ontbreken de bewijzen dat Palestijnen en Filistijnen aan elkaar verwant zijn. Toch beweren Palestijnen de oudste bewoners van het land te zijn, lang voordat het volk Israël er onder Jozua binnentrok. Dat men zegt ook af te stammen van de Jebusieten is politiek geïnspireerd De Jebusieten hebben de stad Jebus gebouwd, het latere Jeruzalem. Hiermee willen de Palestijnen hun recht op Jeruzalem en het hele land Palestina legitimeren. Zij menen dat de oudste bewoners de meeste rechten hebben. Er is hier duidelijk sprake van een herschrijving van de geschiedenis van het Palestijnse volk.
Om het recht op een eigen staat kracht bij te zetten, heeft men de eigen geschiedenis moeten herschrijven. De Palestijnse identiteit is in het leven geroepen voor politieke doeleinden. Het moest de claim op het land legitimeren. In de jaren '50 bestonden er verschillende Palestijnse politiek/ terroristische organisaties. Deze zijn samengegaan in de Palestine Liberation Organisation (PLO) die in 1964 werd opgericht. Zuheir Muhsin, lid van de uitvoerende raad van de PLO heeft in .het dagblad Trouw over de Palestijnse identiteit het volgende gezegd:
"Ja, het bestaan van een aparte Palestijnse identiteit dient een tactisch doel. De oprichting van een Palestijnse staat (in ballingschap en op papier VF) is een nieuw instrument in de voortgaande strijd tegen Israël.
In feite bestaat er niet zoiets als een Palestijns volk...
Alleen om politieke redenen spreken we van een Palestijnse identiteit. "
Wat het Brits mandaat betreft en Joodse terreurgroepen: Omdat het belang van de olie in het midden-oosten steeds zwaarder begon te wegen, wilden de Britten de Arabieren zoveel mogelijk ter wille zijn. En die hadden als eis: geen immigratie van Joden meer in 'Palestina'. De praktijk was die van toenemende Britse weerstand tegen immigratie en even toenemende Joodse vindingrijkheid om toch Israël binnen te komen. Een Britse officier (P.P. Malcolm) leerde de Joden terug te vechten, niet af te wachten, maar het initiatief te nemen.Vanaf toen liet men zich niet meer door Arabische bendes overrompelen, maar ging er zelf op af. Het aantal vermoorde Joden daalde drastisch. In 1920 werd de Haganah opgericht, een niet-erkende Joodse militaire organisatie, die de zelfverdediging van de Joden in 'Palestina' ter hand nam, omdat de Britten niet geneigd waren veel te doen, dat de Arabieren tegen hen zou innemen (olie!!). Tot hun eer moet gezegd worden, dat de Britten wel veel hebben gedaan om de infrastructuur te verbeteren, onderwijs te bevorderen en een geregeld overheidsapparaat op te zetten. In de tijd tussen de wereldoorlogen neemt ook de rol van de Islam in de haat tegen de Joden toe. Naarmate de tijd vordert, nemen de tegenstellingen toe. De Arabieren wensen onder geen beding een Joodse staat in 'Palestina', de Joden nemen met minder geen genoegen en de Britten schipperen tussen beide met een voorkeur voor de Arabische standpunten (olie).
In WO II vechten weer vele 'Palestijnse' Joden in de geallieerde legers. Hitler vergast en cremeert o.a. 6 miljoen Joden. De groot-moefti van Jeruzalem, Haj Aman al-Husseini, bespreekt met Hitler zijn plan om de Joden overal ter wereld uit te roeien. Hij zal er in ieder geval in 'Palestina' voor zorgen. Dit is zelfs Hitler te gortig. Hij laat wel de SS Arabische guerillla's trainen in het vermoorden van Joden.
Je vergeet ook de Islamitische eschatologie: De eschatologie van de moslims behelst een wereldomspannend islamitisch rijk, waarin alle 'ongelovigen' (dus ook Joden en christenen!) zullen omkomen of zich zullen onderwerpen aan Allah en de Koran (islam betekent 'onderwerping'). Om dit wereldrijk te bereiken zal nog heel wat grondgebied moeten worden veroverd.
Maar er is op de hele aarde geen plek te vinden waar de veroveringsdrang van de islam zich sterker op richt dan de stad Jeruzalem. Als je de eschatologie van de moslims nader wilt begrijpen, stuit je op de moeilijke vraag wie en wat nu de 'ware' moslims zijn. Zijn dat de gematigde moslims, die de islamitische terroristen graag afschilderen als 'extremisten' of van wie ze zelfs beweren dat het geen 'echte' moslims zijn? Of zijn juist de 'extremisten' , die niets anders doen dan naar de letter uitvoeren wat de Koran gebiedt, de ware moslims?
Maar wat gebiedt de Koran dan wel? Uit de Koran alleen strijdlustige verzen te citeren is net zo unfair als het veroordelen van Joden of christenen op grond van teksten in de Torah die oproepen tot een meedogenloze strijd tegen de Kanaänieten. Er staat in de Koran immers ook geschreven: 'Er is geen dwang in de godsdienst' (2:256). Wie dan ook betoogt dat de moslims de islam verbreid hebben met het zwaard, zal ook moeten erkennen dat Karel de Grote, Wladimir de 'Heilige' en vele andere 'christelijke' leiders de onderworpen massa' s dwangmatig het christendom hebben opgelegd. De Koran spreekt over vrijwillige bekering, met name waar het om Joden en christenen gaat (bijv. 3:64).
Toch is dat niet het hele verhaal. In het zogenoemde 'vers van het zwaard' zegt de Koran (9:5): 'doodt de genoten-gevers (= de heidenen) waar gij hen aantreft, en grijpt hen en belemmert hen en bezet elke uitkijkpost tegen hen' , tenzij zij zich laten islamiseren. Soera 48:16 zegt tot 'gelovigen' met betrekking tot bepaalde 'ongelovigen': 'gij zult hen bestrijden, tenzij dat zij Overgave (islam) doen.' En in vs. 28: '(Allah) is het, die Zijn Boodschapper (= Mohammed) heeft uitgezonden met de rechte leiding en de wezenlijke godsdienst om haar de overhand te geven over alle godsdienst.' Soera 3:85 zegt: 'wie iets anders dan de Overgave (islam) tot godsdienst wenst, van hem zal (het) niet aangenomen worden en hij behoort in het latere leven tot de verliezers.' En Soera 9: 'Bestrijdt hen die niet geloven in Allah' (vs. 29) en: 'O gij, die gelooft, bestrijdt de ongelovigen, die u na staan, en laat hen strengheid in u vinden' (vs.123).
Volgens de letter van de Koran is vriendschap tussen moslim en niet-moslim dan ook principieel uitgesloten. Soera 5:51 zegt: 'O gij, die gelooft, neemt u niet de Joden en de Christenen tot verbondenen; zij zijn elkanders verbondenen en wie Uwer met hen gemeenschap aangaat, die behoort tot hen.' Soera 9:123 zegt: 'O gij, die gelooft, bestrijdt de ongelovigen, die u na staan, en laat hen gestrengheid in u vinden.' Dit vers en andere verzen worden vaak weggeëxegetiseerd door moslims die naar buiten toe een vriendelijk beeld willen afgeven. In werkelijkheid maken deze verzen duidelijk wat Dzjihad ten diepste is: het uiteindelijke doel van de islam is de hele wereld tot onderwerping aan de Koran te brengen, wat het ook moge kosten.
Voor de Franse televisie zei een Arabische sjeik openlijk: 'Hoelang moeten wij jullie nog de islam prediken? De tijd zal komen dat wij jullie niet meer zullen waarschuwen, maar zullen onderwerpen (islamiseren).'
Vandaag is de wereld nog verdeeld in twee gebieden: de dar al-islam, het 'huis van de islam' , waarin de meerderheid van de bewoners moslim is, en de dar al-harb, het 'huis van de oorlog' , waarin de meerderheid van de bewoners nog geen moslim is.
Het eerste 'huis' moet het tweede 'huis' onderwerpen (islamiseren), zo mogelijk met vreedzame middelen of anders met geweld. Als tenslotte alle mensen moslims zijn geworden, zal de wereld dar al-salaam, 'huis des vredes' , zijn. Dit is de islamitische opvatting van 'vrede': die bestaat daaruit dat alle opponenten geïslamiseerd (tot slaafse onderwerping gebracht) zijn. De islam heeft wat dat betreft veel geduld. President Hafez Assad van Syrië, de vader van de huidige Syrische president, zei na de Jom-Kippoeroorlog (1973): 'De Arabieren hebben vijf oorlogen tegen Israël verloren. Wij kunnen ons veroorloven 99 oorlogen te verliezen - we hebben alleen maar de honderdste nodig.' En: 'Wij Arabieren hebben tweehonderd jaar gewacht om de kruisvaarders uit het Heilige Land te schoppen. De Israëli's zijn hier pas vijftig jaar geweest - dus we kunnen nog wel honderdvijftig jaar wachten.' En: 'Ieder die één inch Arabisch land opgeeft (Jeruzalem), zal als verrader beschouwd worden, en we weten allemaal wat het lot van verraders in de Arabische wereld is.' Ook al zeggen gematigde Palestijnen wel dat zij met een verdeling van het land genoegen zouden nemen - een echte moslim kan dat nooit werkelijk menen. Land dat door de islam eenmaal voor Allah veroverd is, mag nimmer meer uit handen worden gegeven. Daarom is het 'binnendringen' van de Joden in islamitisch gebied voor moslims zo verschrikkelijk. Zij spreken ten aanzien van de staat Israël dan ook over 'afkalving van het grondgebied van de islam' - grondgebied dat al sinds de zevende eeuw deel uitmaakt van de dar al-islam!
Palestina behoort met Saoedi-Arabië zelfs tot het hartland van de islam. Het handvest van de fundamentalistische Hamas-beweging, daterend van augustus 1988, zegt dan ook: 'Palestina is islamitisch erfland van alle moslims tot aan het eind van de tijd. Geen deel daarvan mag worden prijsgegeven. Geen Arabisch land, geen koning, geen organisatie, Arabisch of Palestijns, is daartoe bevoegd. De enige oplossing van het probleem heet "heilige oorlog" . Deze brengt de bevrijding van geheel Palestina zonder compromissen.' In dit licht bezien kan men begrijpen dat de joodse staat voor elke ware moslim een volstrekt onaanvaardbaar, ja, een afschuwelijk gegeven is. Deze staat, waar enkele miljoenen Joden - zij het met steun van het 'christelijke' Westen nog steeds standhouden tegen 300 miljoen Arabieren in de regio, is vernederend voor Allah en voor de internationale islamitische wereld.
Het is dan ook geen wonder dat, toen Osama bin Laden over de 'vernederingen' sprak die de islamitische wereld zijn aangedaan, hij allereerst de aanwezigheid van de joodse staat op 'islamitisch' grondgebied noemde! Als de wereldleiders niet het islamitisch standpunt ten aanzien van het Heilige Land proberen te begrijpen, zal het conflict in het Midden-Oosten alleen maar verder escaleren. Let wel: het probleem is niet zozeer dat er Joden wonen in Palestina. Het handvest van de PLO zegt dat zulke Joden eenvoudig 'Palestijnen' zijn, inwoners van Palestina. (Onder het Britse Mandaat hadden de Joden een 'P' in hun paspoort en werden zij inderdaad aangeduid als 'Palestijnen'.) Er wonen al sinds dertien eeuwen honderdduizenden Joden in de islamitische wereld, die daar de dhimmi-status hadden. Dat houdt in dat hun wel sterk beperkende en vernederende bepalingen werden opgelegd, maar als 'lieden der Schrift' werden zij toch getolereerd.
In 1948 echter werden in Palestina na precies 1310 jaar de rollen omgedraaid: de dhimmi's kregen de overhand, stichtten een eigen staat en onderwierpen daaraan ook de moslim-inwoners, die nu op hun beurt aan beperkende en vernederende bepalingen werden onderworpen. Dat is voor elke rechtgeaarde moslim absoluut onverdraaglijk en ontoelaatbaar. Maar ook komt voor zo'n moslim de vraag op: hoe heeft Allah dit ooit kunnen toestaan!? Het antwoord kan alleen luiden: omdat zoveel moslims de zuivere leer van de islam hebben losgelaten. De stichting van de staat Israël is dan ook onbedoeld een van de belangrijkste oorzaken van het herleefde islamfundamentalisme geweest. Immers, als de moslims terugkeren tot de zuivere islam, zal de staat Israël weer ten onder gaan.
De islamitische wereld zal altijd weer proberen de joodse staat te vernietigen. Laat niemand denken dat deze dreiging alleen van 'extreme' moslims uitgaat. Reeds Mohammed zelf begon, toen bleek dat de Joden zijn boodschap niet wilden aannemen, hen te haten met een brandende haat. In mei 627 liet hij nagenoeg alle joodse mannen van Medina afslachten; de vrouwen en kinderen werden als slaven verkocht. In een vierjarige oorlog (624-628) versloeg Mohammed alle in Arabië wonende joodse stammen. Vele Joden werden gedood of verdreven, en de overigen werden geplunderd en schatplichtig gemaakt en vele bezittingen verwoest. In 640 verdreef kalief Omar de laatste Joden uit Arabië. Geen moslim kan de haat van Mohammed jegens de Joden vergeten. Ook al heeft de islam tijden gekend dat moslims en Joden redelijk vreedzaam tezamen leefden, daar waar Joden de islam weer in de weg staan, zoals thans in het Heilige Land, komt de oude haat weer boven. Als zelfs Mohammed het recht had Joden om het leven te brengen, hebben Kaddafi en Yasser Arafat (resp. president van Libië, van het Palestijns Gezag) dat ook.
Hoewel er in de vroege delen van de Koran ook welwillende woorden over de Joden staan, is de hoofdteneur de strenge veroordeling van de Joden: 'gevloekt heeft Allah hen wegens hun ongeloof (2:88); hij is 'vertoornd' op hen (58:14) en heeft hen voor de hel bestemd (59:3).
Alleen al eind negentiende eeuw zijn er dan ook in de hele moslimwereld duizenden Joden vermoord, alleen omdat zij Joden waren. In de periode in en rond de Tweede Wereldoorlog zijn in moslimlanden nog eens meer dan duizend Joden vermoord bij anti-joodse rellen.
Vrede tussen Joden en moslims is dan ook principieel ondenkbaar; het tolereren van joodse dhimmi's onder moslimbestuur is het maximaal haalbare, en zelfs dat is er vaak niet van gekomen. Maar vrede tussen een joodse staat (op voormalig islamitisch terrein) en zijn moslim-buurstaten is uitgesloten. Alleen naïeve westerlingen, die de religieuze dieptedimensie van het conflict miskennen, kunnen daaraan geloven.
Lees hier maar eens hoe de werkelijkheid in elkaar steekt:
http://home.wanadoo.nl/~kjv/kaarten.htm
De wereldse staat Israel is gesticht door de satanische Rothschilds. Dat kun je lezen op onderstaande site. Maar toch past het in Gods plan, ook al zijn het slechte mensen geweest die met God niet rekening houden. God zal echter Zelf de richting die Israel gaat wijzigen, maar eerst komt de grote verdrukking van Israel, als het toekomstig vredesverdrag met de antichrist verbroken wordt door laatstgenoemde.
http://exposing.the.illuminati.at.freespeechsite.com/Rothschild.htm
Ed
[Dit bericht is gewijzigd door Watchman op 01-04-2003 02:18]
Hoe kom je trouwens bij zo'n achterlijke site (kvj) ?!?
Van het "diep-trieste-gristen-soort" Als voorbeeld van de triestheid, ook te vinden op die site: de demonisering van Harry Potter http://home.wanadoo.nl/~kjv/potter.htm
Nee geef mij maar objectieve bronnen!!!
[Dit bericht is gewijzigd door IPdaily op 02-04-2003 17:53]
quote:Als ik in bovenstaand artikel niets zeg over Israelische soldaten, zeg ik dan meteen dat ik alles goedkeur wat de Israselis doen? Neen. Het breken van botten door soldaten is uiteraard schandalig. Maar er is ook veel desonformatie of gewoon leugenachtige informatie. Zoals het bekende 12-jarige jongentje dat zogenaamd door Israelisch vuur stierf, terwijl na onderzoek bleek dat het een Palestijnse kogel was. Het is nu eenmaal een feit dat de linkse media, en heel Europa trouwens, veelal pro Palestijns is.
Op woensdag 2 april 2003 16:27 schreef MelkKoe het volgende:
Watchman in het halve boek wat je hier nu geschreven hebt zie ik je met geen een woord het gedrag van deze 2 soldaten veroordelen. Je gooit het op de "linkse media", de bronnen aanvallen in plaats van de feiten toont je zwakte al.
Ed
quote:Ik hou me niet met propaganda bezig maar met feiten. En het feit dat jij het woord "zionistische propagande" gebruikt zegt mij al genoeg. Hoe bevooroordeeld ben jij? Ik spreek er wel eens met Islamieten over, ze zijn stuk voor stuk voor de Palestijnen, de een meer extreem dan de ander, maar toch.
Op woensdag 2 april 2003 17:30 schreef IPdaily het volgende:
Het spijt me zeer Watchman, dat is het standaard zionistische verhaal over hoe het gegaan "zou zijn", letterlijk gekopieerd van http://www.masada2000.org/index.html (kwalijke zionistische propaganda van het ergste soort)Hoe kom je trouwens bij zo'n achterlijke site (kvj) ?!?
Van het "diep-trieste-gristen-soort" Als voorbeeld van de triestheid, ook te vinden op die site: de demonisering van Harry Potterhttp://home.wanadoo.nl/~kjv/potter.htm
Ed
quote:En wat Harry Potter betreft, daar heb ik een andere mening over. Ik geloof niet dat kinderen er rechtstreeks occult door belast kunnen worden, maar, wat wel zo is dat bij de meer gevoelige kinderen, of geinteresseerde kinderen, het een aansporing kan zijn zich in zaken als hekserij te gaan verdriepen, en geleidegeesten kunnen wel van de materie gebruik maken om middels de fantasie van het kind aan het werk te gaan. Het kan als katalysator werken.
Op woensdag 2 april 2003 17:30 schreef IPdaily het volgende:
Het spijt me zeer Watchman, dat is het standaard zionistische verhaal over hoe het gegaan "zou zijn", letterlijk gekopieerd van http://www.masada2000.org/index.html (kwalijke zionistische propaganda van het ergste soort)Hoe kom je trouwens bij zo'n achterlijke site (kvj) ?!?
Van het "diep-trieste-gristen-soort" Als voorbeeld van de triestheid, ook te vinden op die site: de demonisering van Harry Potterhttp://home.wanadoo.nl/~kjv/potter.htm
Ed
quote:Volgens jouw sterk gekleurde bronnen.
Op dinsdag 1 april 2003 01:14 schreef Watchman het volgende:[..]
Er hebben altijd Joden in Israel gewoond, en je noemt de Palestijnen al Palestijnen toen de naam nog niet eens bestond, die naam was er pas na 1948 voor de vluchtelingen die verjaagd werden na een door de arabische landen opgedrongen oorlog.
quote:Bla, bla, bla, de ontkenning van het bestaan van de Palestijnen heeft ook doel, snap je dat ook??
"Ja, het bestaan van een aparte Palestijnse identiteit dient een tactisch doel. De oprichting van een Palestijnse staat (in ballingschap en op papier VF) is een nieuw instrument in de voortgaande strijd tegen Israël.
In feite bestaat er niet zoiets als een Palestijns volk...
Alleen om politieke redenen spreken we van een Palestijnse identiteit. "
quote:Een slachtoffer-argument. Je vergeet erbij te zeggen dat de media en de opinie en de politiek decennia lang vooral op de hand van Israel was.
Op woensdag 2 april 2003 18:25 schreef Watchman het volgende:
. Het is nu eenmaal een feit dat de linkse media, en heel Europa trouwens, veelal pro Palestijns is.
Pas de laatste 10, en vooral de laatste 5, jaar is dat bijgedraaid en worden er ook zaken vanuit het Palestijnse perspectief getoond. Het lijkt misschien alsof de voorkeur nu bij de Palestijnen ligt, ik denk eerder dat de beeldvorming nu pas een balans gaat vinden.
Zelfs CNN is wel eens kritisch over Israel, dat is erg lang taboe geweest.
quote:Zelfs het Vaticaan vindt Harry Potter onschuldig.
Op woensdag 2 april 2003 18:30 schreef Watchman het volgende:[..]
En wat Harry Potter betreft, daar heb ik een andere mening over. Ik geloof niet dat kinderen er rechtstreeks occult door belast kunnen worden, maar, wat wel zo is dat bij de meer gevoelige kinderen, of geinteresseerde kinderen, het een aansporing kan zijn zich in zaken als hekserij te gaan verdriepen, en geleidegeesten kunnen wel van de materie gebruik maken om middels de fantasie van het kind aan het werk te gaan. Het kan als katalysator werken.
Ed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |