abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2003 @ 13:42:07 #51
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9061580
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Cliché-antwoord: Ik zou je achtervolgen en in bedwang houden tot de politie er is.
Maar waarschijnlijk alleen zorgen dat ik het achterlicht weer terug krijg, en aangifte doen voor de verzekering oid.

En je zou mij daarbij geen tik verkopen ?
pi_9061624
quote:

Cliché-antwoord: Ik zou je achtervolgen en in bedwang houden tot de politie er is.
Maar waarschijnlijk alleen zorgen dat ik het achterlicht weer terug krijg, en aangifte doen voor de verzekering oid.

en als hij je voor je bek rost? laat je 'm dan los?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9061649
quote:

[..]

Aha, maar nu even vertalen naar het geval van in Amsterdam.

En als ik nadat ik jouw spiegel eraf hebt gehaald en jij mij in bedwang probeert te houden, niet alleen blijk te zijn en 'n vriend van me een mes trekt en ik probeer te vluchten met jouw spiegel

Ohja, politie bellen heeft weinig zin. Dan zou je me 'n half uur staande moeten houden....

[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_9061662
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:38 schreef qbus het volgende:

[..]

Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven!

Stel:
Morgen sta jij met je auto te wachten voor het stoplicht, ik loop toevallig langs, en breek jou achterlicht eraf omdat ik er toevallig eentje nodig heb.

Wat zou je doen ?

van schrik m'n gaspendaal intrappen en je met redelijke snelheid tot road kill transformeren.
  woensdag 12 maart 2003 @ 13:50:27 #55
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9061802
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:44 schreef Vision het volgende:

[..]

en als hij je voor je bek rost? laat je 'm dan los?

Dan zegt "ie waarschijnlijk "sorry", en neem ik ook maar meteen de bijpassende auto mee.
pi_9062111
opvallend: ook deze keer waren het 2 AH-medewerkers

(bron: 3fm nieuws)

pi_9062461
Iemand in het gezicht schoppen is zware mishandeling dus zwaar straffen - net als die dieven. Die beveiligingstiepjes moeten leren dat er grenzen zijn. Ze zullen jou maar aanpakken terrwijl je niks deed, het is geen politie.

Snap die mensen niet die dit goed praten. Als ze er zelf mee te maken krijgen piepen ze wel anders.

pi_9062498
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:15 schreef SCH het volgende:
Snap die mensen niet die dit goed praten. Als ze er zelf mee te maken krijgen piepen ze wel anders.
je lult wel anders als je zelf een winkel hebt waar iedere dag voor honderden euro's gejat wordt.
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  woensdag 12 maart 2003 @ 14:17:08 #59
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_9062516
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:15 schreef SCH het volgende:
De mensen die dit goed praten stelen niet

Ze hebben godverdomme met hun poten van andermans spullen af te blijven.

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_9062705
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:17 schreef ChOas het volgende:

[..]

De mensen die dit goed praten stelen niet

Ze hebben godverdomme met hun poten van andermans spullen af te blijven.

Als je die beveiligingstypes dit toestaat dan ben jij hun volgende slachtoffer. Denk je dat ze altijd alleen maar echte dieven te pakken hebben? Dat zou wel erg naief zijn.
pi_9062727
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:16 schreef Vision het volgende:

[..]

je lult wel anders als je zelf een winkel hebt waar iedere dag voor honderden euro's gejat wordt.

Je lult wel anders als je wordt aangezien voor een dief terwijl je gewoon aan het winkelen bent en door dit mislukte rambo's in elkaar wordt getremd
  woensdag 12 maart 2003 @ 14:28:54 #62
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_9062873
mensen die niet stelen hebben niets te vrezen. Bewaking mag alleen in actie komen als ze zeker weten dat er gestolen is, wat overigens niet moeilijk te bewijzen is, het alarm gaat af, je loopt als klant zijnde terug naar binnen en er zal niets aan de hand zijn, je kunt stil staan om te wachten tot iemand je komt halen of je het groene licht geeft om door te lopen.

Wat je ook kunt doen is wegrennen, maar iemand die wegrent na het alarm te hebben laten afgaan heeft zijn of haar eigen vonnis al getekent. Een normaal mens die door een vergissing het alarm doet af laten gaan rent niet de winkel uit.

SCH is nogal naif om te geloven dat meer macht naar zelfstandige bewaking inhoud dat de wereld een onveiligere plaats zou zijn.
Als SCH zijn argument als valide en existent vind dan zou ik met een gerust hart mogen zeggen dat op deze manier de Nederlandse Overheid en het politie wezen het volk voorbereid op een overgang naar een politie staat, want als er chaos en angst is, zal geweldadige ordehandhaving door het volk gezien worden als een zege.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 12 maart 2003 @ 14:30:10 #63
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9062907
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je die beveiligingstypes dit toestaat dan ben jij hun volgende slachtoffer. Denk je dat ze altijd alleen maar echte dieven te pakken hebben? Dat zou wel erg naief zijn.

En denk je dat iemand die niks gedaan heeft een stiletto trekt en niet gewoon even rustig meewerkt als hij/zij word tegengehouden ?
  Moderator woensdag 12 maart 2003 @ 14:34:30 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9063012
ik heb het niet zo op die 'beveiligingspeople' zijn net uitsmijters, die gasten hebben veel te losse handjes.

Goede zaak dat ze zijn vastgezet, net zoals de dief niet mag stelen, mag de beveilgingsbeambte mensen niet mishandelen.

en ja iemand herhaaldelijk in zijn gezicht trappen noem ik mishandelen ja, want het slachtoffer ligt dan 9 van de 10 x al op de grond (of de uitsmijter kan hoog kicken )

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9063040
Als toch iedereen in elkaar geschopt wordt, omdat hij of zij wat gestolen heeft, dan is toch het einde zoek? Laten we ook invoeren dat als je wat jat dat je klauwen eraf gehakt worden, of een tatoo op je voorhoofd met: "ik kan niet met mijn klauwen van andermans spullen afblijven!" het zijn de middeleeuwen niet, en we wonen ook niet in een of ander wazig land.
En dan ook iemand een beetje pijn doen om hem te overmeesteren is wat anders dan iemand bij herhaling in het gezicht schoppen! Dat hoort de politie ook niet te doen. Ik kan me in elk geval wel voorstellen dat het terecht is dat die bewakers opgepakt zijn en berecht worden.

[Dit bericht is gewijzigd door cordia op 12-03-2003 14:43]

Moderator woensdag 12 maart 2003 @ 14:37:49 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9063103
of als je te hard rijd.

het is immers niet toe gestaan en dus heb je geen rechten meer volgens de beredenatie van de meesten hier.
Bovendien is een auto een dodelijk wapen ... ergo gewoon sluipschuters langs de flitsautomaten opstellen

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9063116
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:23 schreef SCH het volgende:

Je lult wel anders als je wordt aangezien voor een dief terwijl je gewoon aan het winkelen bent en door dit mislukte rambo's in elkaar wordt getremd

dan ren je niet weg, en trek je al zeker geen mes als je gewoon wat vragen
  woensdag 12 maart 2003 @ 14:38:32 #68
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_9063133
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:34 schreef sp3c het volgende:
ik heb het niet zo op die 'beveiligingspeople' zijn net uitsmijters, die gasten hebben veel te losse handjes.

Goede zaak dat ze zijn vastgezet, net zoals de dief niet mag stelen, mag de beveilgingsbeambte mensen niet mishandelen.

en ja iemand herhaaldelijk in zijn gezicht trappen noem ik mishandelen ja, want het slachtoffer ligt dan 9 van de 10 x al op de grond (of de uitsmijter kan hoog kicken )

stel dat: jij bent ruim in staat om mij te overmeesteren, ik in een wanhoopspoging trek een mes nadat ik jouw spullen uit jouw huis heb gestolen. Ik bedreig jou met dat mes, nadat jij mij achterna bent gekomen.

Met de kennis dat jij mij kunt overmeesteren, wat is dan jou volgende actie? Wat zou jouw eerste reactie uberhaupt zijn geweest? Binnen blijven zitten en de politie bellen en wachten tot iemand op komt dagen na een kleine twee uur, of te horen krijgen dat je maar naar het bureau moet komen om daar aangifte te doen terwijl je zeker weet dat je je spullen nooit meer terugziet en de dieven niet gepakt zullen worden omdat ze geen enkele prioriteit hebben voor het politie-orgaan waar jij je beklag doet?

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 12 maart 2003 @ 14:39:59 #69
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9063179
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:34 schreef sp3c het volgende:
Onzin.
Als jij gewoon niet jat en even terugloopt als het alarm per ongeluk afgaat is er niks aan de hand.
quote:
En de beveiligingsbeambte had waarschijnlijk niet mishandeld als hem geen stiletto op zijn keel was gezet door de dief die hij achterna zat.
quote:
Sorry hoor.

Eerst jatten, vervolgens ervandoor gaan, en als je dan in de kraag word gevat die persoon ook nog eens een mes op zijn keel zetten .

En dan mag zo iemand je niet grondig een paar trappen verkopen ?

Ga toch fietsen man!

[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 12-03-2003 14:41]

pi_9063184
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:04 schreef sangdrax het volgende:

[..]

twee professionele bewakers horen 'm nog steeds niet te mishandelen. punt. geen recht in eigen handen nemen; we leven niet in de middeleeuwen.

Zeker nooit is in de winkelsurveillance gewerkt of anderszins in de detailhandel?
*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
pi_9063190
quote:

er is hier maar 1 iemand die naief is, en dat ben jij. Of trek jij altijd je mes naar mensen die je wat vragen?
pi_9063277
quote:

[..]

Nee, het is naief om te denken dat je iedere dief die jou met een mes bedreigd alleen in de houdgreep neemt voor een half uur. Ik zou hem ok in elkaar schoppen, dan hoeft er wat mij betreft geen politie bij te komen
  woensdag 12 maart 2003 @ 14:43:11 #73
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_9063298
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:35 schreef cordia het volgende:
Als toch iedereen in elkaar geschopt wordt, omdat hij of zij wat gestolen heeft, dan is toch het einde zoek? Laten we ook invoeren dat als je wat jat dat je klauwen eraf gehakt worden, of een tatoo op je voorhoofd met: "ik kan niet met mijn klauwen van andermans spullen afblijven!"
Ik zou ook graag zien dat die bewakers wat meer rechten hebben. Helaas is het nu zo dat dat niet het geval is. Maar iemand in zijn gezicht schoppen vind ik een ander verhaal! Dat doet de politie ook niet als ze iemand moeten neerleggen, daar zijn heel wat betere methodes voor.
en als misdadig gedrag niet voldoende word bestraft door de overheid is het einde ook zoek want je geeft daarmee een beeld naar de buitenwereld dat de straffen op diefstal minimaal zijn en dat je als dief niets te vrezen hebt.
Waarom zou ik nog betalen als stelen net zo makkelijk is en de kans om gepakt te worden minimaal is en de straf als ik eventueel gepakt word een geldboete is of een ander soortige nietzeggende straf is?

Omdat ik een fatsoenlijke burger ben? Wat is er fatsoenlijk aan om toe te kijken hoe dieven ongestraft hun gang kunnen gaan terwijl ik betaal voor de spullen die zij gratis mee kunnen nemen. Wat is er fatsoenlijk aan om een crimineel vrij spel te geven als ik kan ingrijpen? Want volgens jullie logica is het al eigen rechter spelen als ik erachter aan ren of de persoon vasthoud tot de politie komt.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_9063340
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:20 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

ze hadden zich ook om kunnen draaien en terug kunnen gaan schat. tensminste dat zullen ze wel in de rechtzaal te horen krijgen..

Gokt d'r op dat dit plaats vond in the heat of the moment.
Kan zich dit heel erg goed voorstellen allemaal!
pi_9063363
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:22 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

Ja.. zo staat t in de wet. Als je zonder geweld jezelf in veiligheid kan brengen... Als ik bij de supermarkt waar ik werk achter een junk aan moet rennen en die trekt een spuit zeg ik ook HOI! en ga weer ik bakkie doen hoor..

Ook met beveiligingswerkzaamheden belast?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')