quote:Een wetenschappelijk bericht, leek me wel interessant voor mensen die daarvan houden, jij niet dus.
Op zondag 9 maart 2003 16:11 schreef hallo_mensen het volgende:
ja en wat moeten wij ermee
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 15:02 schreef speknek in een ander topic het volgende:
Oja absoluut, ik ageerde alleen tegen de dooddoener dat we niet in staat zijn verder te kijken dan onze eigen beperkingen. Theoretisch is dat wel zo, maar onze beperkingen hoeven geenzins aangeduid te zijn door de grensen van ons universum.
quote:We weten dat het Universum misschien eindig is en over 10 triljoen jaar terug in elkaar klapt als een Big Crunch. Een paar weken geleden heeft een team van geleerden (Caldwell et.al) een speculatieve theorie gepubliceerd met als worst-case scenario dat dat zelfs al over 10 tot 100 miljard jaar zou kunnen zijn als een Big Rip. Waarbij door de steeds afnemende densiteit van het expanderende Universum, en het bereiken van welhaast relativistische snelheden, de materie zijn onderlinge houvast verliest.
Raar trouwens dat ze weer met een theorie van de big crunch komen, als tegenwoordig steeds meer bewijs geleverd wordt voor het veel sneller uitdijen van het heelal, de rode lijn, dus. Die komt ook beter overeen met de berekening van de oudheid van het universum.
Het geboorteproces van Big Bang en het sterfproces van Big Rip heeft zich misschien al veel vaker herhaald als een oneindige cyclus. Als wij zoals jij zegt niet beperkt hoeven te zijn tot ons Universum, zouden wij dan bijvoorbeeld informatie achter kunnen laten voor een volgend Universum? En als dat het geval is dan hebben de bewoners van het vorige universum mogelijk ook een bericht voor ons achter gelaten. Bijvoorbeeld in de vorm van een deeltje dat er niet of juist wel hoort te zijn, maar er dus niet is.
Waar is het Higgs Boson gebleven en hoeveel zijn we er van kwijt? Of wat is de donkere materie
[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 10-03-2003 04:42]
quote:Give me a place to stand, and I will move the Earth.
Op zondag 9 maart 2003 16:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Onzin; over 22 miljard jaar is de zon al *lang* ten einde gekomen als supernova, en daarmee is de aarde samen met alle planeten binnen 200 lichtjaar vernietigd.
-- Archimedes, circa 235 BC
Is er niet een mannier om een ark te maken zodat we kunne blijven voortbestaan... dan hebben we alleen een neutronenstrer als zon maar toch....
goh vraag ik me nu ook af... zou het mogelijk zijn om een kunstmatig atmosfeer te maken... zodat we zelfs op de maan ofzo gewoon kunnen buiten lopen??
quote:Pffff, onze zon is maar een onbelangrijke voetnoot in het universum. Veel te klein om in een supernova te eindigen. Het wordt eerst een hele hete rode reus, en dan krimpt het langzaam tot een wit dwergje zonder dat ook maar een planeetje buiten ons zonnenstelsel er last van heeft.
Op zondag 9 maart 2003 16:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Onzin; over 22 miljard jaar is de zon al *lang* ten einde gekomen als supernova, en daarmee is de aarde samen met alle planeten binnen 200 lichtjaar vernietigd.
Nog 5 miljard jaar....
quote:Zelfs als onze zon een zwart gat zou worden, hebben de planeten buiten de zonnenstelsel geen last van, zelfs de laatste planeten in onze zonnenstelsel hebben er geen last van.
Op zondag 9 maart 2003 20:50 schreef Tybris het volgende:[..]
Pffff, onze zon is maar een onbelangrijke voetnoot in het universum. Veel te klein om in een supernova te eindigen. Het wordt eerst een hele hete rode reus, en dan krimpt het langzaam tot een wit dwergje zonder dat ook maar een planeetje buiten ons zonnenstelsel er last van heeft.
Nog 5 miljard jaar....
quote:De zon word geen neutronenster, te weinig massa. Word een witte dwerg en voor die tijd word hij ook iets groter zodat we naar hem toe komen
Op zondag 9 maart 2003 20:27 schreef Preliator het volgende:Is er niet een mannier om een ark te maken zodat we kunne blijven voortbestaan... dan hebben we alleen een neutronenstrer als zon maar toch....
quote:Over een paar miljoen jaar zijn we allemaal negers
Op zondag 9 maart 2003 17:23 schreef the.moderator het volgende:[..]
Give me a place to stand, and I will move the Earth.
-- Archimedes, circa 235 BC
Web-Bron: "Recipe for Saving Earth: Move It"
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 09:18 schreef DemonRage het volgende:[..]
Over een paar miljoen jaar zijn we allemaal negers
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |