abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 december 2000 @ 00:13:55 #1
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_597252
Leuk dat dit forum bestaat
Werd wel tijd hehehe

Anyway, wat ik wilde vragen..... doet hier iemand wel eens aan OOBE?Out of body experience.... hetzelfde als bij een bijna-dood-ervaring, dat je dus uit je lichaam treed en jezelf bv ziet liggen.

Jammer genoeg heb ik de afgelopen maanden absoluut geen tijd ervoor gehad, en was het alweer een beetje vergeten, maar met dit forum begint het weer

Anyway, vorig jaar zomer ging ik een keer op m'n bed liggen en gebeurde het zonder al te veel moeite om uit m'n lichaam te gaan...
Ineens wordt het doodstil om je heen... en met een soort van klap kom je uit je lichaam.... ik was er half uit en ging rondkijken in mijn kamer.... ik was een beetje bang, want er zit een denkbeeldige lijn tussen lichaam en geest, als die breekt ZEGGEN ze dat je de pijp uit bent. Dus ik bleef half in m'n lichaam, maar ik zag in een hoek van m'n kamer een zwart gestalte staan wat naar me keek.. hij had zwarte kleding, een zwart gezicht zonder kenmerken van een neus or whatever en een zwarte hoed had ie op... hierna heb ik nog snel op een klokje gekeken op m'n bureau en ben toen weer teruggegaan in m'n lichaam, deed m'n ogen open en keek weer op het klokje.. er waren iets van 2 minuten voorbij gegaan. Vlak ervoor keek ik ook nog...

Ik weet zeker dat het geen droom was.. ik kan niet uitleggen waarom, maar zoiets voel je gewoon Wie die zwarte persoon was weet ik niet.. ik weet wel dat je mensen en dode mensen tegenkomt, met ze kan praten en je oneindig ver kan reizen zonder dat er veel tijd voorbij gaat. Ook kan je door muren en deuren heen zonder ze open te doen.... jammer genoeg heb ik hierna geen tijd gehad om het nogmaals te proberen, maar aangezien ik de komende tijd iets meer tijd over heb, kan ik misschien wel weer gaan proberen om het nogmaals te doen

Het lijkt overigens wel een beetje op lucide dromen, alleen zijn dat echt dromen, en is dit gewoon fokkin' real
En ik weet zeker dat iedereen wel eens lucide dromen heeft gehad. Als je goed oefent kun je dat elke nacht. Ook leuk om te doen, maar wel fake.

Anyway, zijn er andere mensen die eens bewust een OOBE hebben meegemaakt ?

pi_597319
wow, dat klinkt eng,
wat als je je lichaam niet meer in kan?

dan ben je dus dood?

of kan dat niet?

vrijdag 29 december 2000 @ 00:34:53 #3
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_597354
Nee kan niet. Wat wel kan, is dat een dode die geen lichaam meer heeft, in je lichaam gaat zitten. (Heb ik gelezen hoor, gelukkig niet meegemaakt, ik ben ook nog maar een beginner met OOBE's). Maaruh je moet dan tegen die dode zeggen dat ie uit je lichaam moet gaan, en uiteindelijk moet ie wel, want die dode kan niet jouw lichaam 'activeren/gebruiken'. Gelukkig maar Maaruh het is me een keer echt gelukt. En nu ik nog wat meer erover lees, zie ik bij andere mensen dat het makkelijk gaat bij oververmoeidheid.. die dag was ik dus ook vet moe...

Onderweg kan je trouwens wel monsters tegenkomen. Maar je kan je uiterlijk ook veranderen in iets engs zodat die geesten zelf weer schrikken.... maar er schijnen iets van 7 'planes' te zijn... want het heet ook wel Astral Projection ofzo.. ik was veel vergeten, maar heb weer het een en ander opgezocht net, en er komt steeds meer boven
Want ik herinner me ook dat ik bang was om mee te geven in die OOBE voordat ik eruit ging.. je voelt jezelf uit je lichaam glijden/worden getrokken.. maar ik was bang dat ik dus niet meer terug kon...

Maar ik ga me nest in. morgen vroeg op

vrijdag 29 december 2000 @ 07:24:42 #4
8436 Fidexje
De medicijnman
pi_598087
Hela dat is toevallig. Ik zat er net weer aan te denken, uittreden enzo. Je moet het boek van Robert Monroe eens lezen, UITTREDEN. Als je dat nog niet gedaan hebt tenminste. Is errug interessant.

maargoed zo te horen weet je er aardig wat vanaf. Alleen heb je meer ervaring dan ik. Ik zou schijten als ik een gestalte in me kamer zag staan als ik weer terug in mn lichaam zat, denk ik. Maarja dat ben ik he.

Waar ik vaak last van heb- sinds dat ik 6 ben ongeveer- is dat ik in mijn lichaam vast blijf zitten in een bepaalde fase. Niet dat ik het erg vind, maar vroeger was het wel een nare ervaring. Dan zit ik helemaal vast en ik ben half bewust en kan me niet bewegen. Ik droom dan half en ben half wakker, zegmaar. En alsof ik zit vast gebonden met dikke touwen, die na HEEL VEEL inspanning pas 'breken'. Als ik dan wakker word ben ik ook behoorlijk moe. Moeilijk uit te leggen eigenlijk. Maar in ieder geval, heb jij daar ook wel eens last van? Ik weet wel dat als ik in die fase zit dat ik dan makkelijk uit kan treden, mits ik genoeg bij bewustzijn ben om er aan te denken.

In ieder geval (<-nog een keer), ik wil zelf ook eens wat meer gaan experimenteren, alleen de angst houdt me tegen. Angst voor het onbekende (oooehh..hehe)

Ik heb ook 'last' van een paar andere paranormale eigenschappen, zoals aanwezigheid voelen van geesten ofzo. Op het moment dat ik dit typ GVD ook en het typt onprettig, maarja. Ik heb nu dikke kippenvel!! In ieder geval... Heb je ICQ ofzo, of MSN? Ik wil graag wat meer met je erover praten. Mn email adres = errrie@hotmail.com (dat is errrie met 3 r-en ja)

Enne mail anders meteen je icq nummer als je die hebt.

Ik merk het wel. Groeten van Fidex.

Ontspan je
  vrijdag 29 december 2000 @ 07:27:41 #5
8436 Fidexje
De medicijnman
pi_598088
Oke, ik wist niet dat er een knopje was met je onfo. Ik heb je icq nummertje al gevonden

Groeten, Fidex

You know shit I don't know...

AND:

Ontspan je
pi_598090
Kippenvel....
#geen
  vrijdag 29 december 2000 @ 07:42:34 #7
8436 Fidexje
De medicijnman
pi_598097
HAhahaha oke je hebt gelijk.

Maar het kwam omdat ik zo zenuwachtig was.

Wat ben je laat op trouwens

of moet ik zeggen vroeg?

Groeten.

Ontspan je
  vrijdag 29 december 2000 @ 07:54:34 #8
8436 Fidexje
De medicijnman
pi_598125
HE PIPO

Ik had kippenvel wel goed geschreven.

Koop een nieuw woordenboek.

GROETEN.

Ontspan je
pi_608115
quote:
Op 29 december 2000 00:13 schreef JK het volgende:
Anyway, zijn er andere mensen die eens bewust een OOBE hebben meegemaakt ?
omdat er zo weing mensen gereageerd hebben en het toch wel een vaker voorkomend verschijnsel schijnt te zijn, maar ff omhoog ermee..
pi_610309
quote:
Op 29 december 2000 00:13 schreef JK het volgende:

Anyway, vorig jaar zomer ging ik een keer op m'n bed liggen en gebeurde het zonder al te veel moeite om uit m'n lichaam te gaan...

Mag ik vragen hoe je dat dan precies deed? Zijn daar speciale oefeningen voor, of meditaties ofzo? Want ik neem aan dat het niet zomaar spontaan gebeurt...
Unox, the worst operating system.
  dinsdag 2 januari 2001 @ 14:48:35 #11
8543 RazorFrog
What, me worry?
pi_610787
Iedereen kent wel dat gevoel als je wakker schrikt net op het moment dat je in slaap dreigt te vallen, dat gevoel dat je ineens een paar meter naar beneden valt terwijl je gewoon in je bed ligt.
Men zegt dat als je de angst op dat moment kan leren te weerstaan en jezelf gewoon 'laat vallen' dat je dan als het ware uit je lichaam valt en van een Out Of Body Experience kunt gaan genieten, ik heb dit zelf al meermalen geprobeerd maar het wil me niet lukken om die schrikreactie te voorkomen. Hebben anderen dat ook al eens geprobeerd en is het misschien zelfs gelukt? zo ja, hoe? het lijkt me een hele bijzondere ervaring en ik zou het dan ook graag een keer mee willen maken.
"I kissed her lips... then just for meanness... she twisted her legs... and broke my glasses"
  dinsdag 2 januari 2001 @ 15:51:17 #12
7049 Logos
Nothing's Impossible
pi_611082
quote:
En ik weet zeker dat iedereen wel eens lucide dromen heeft gehad. Als je goed oefent kun je dat elke nacht. Ook leuk om te doen, maar wel fake.
Ik heb heel vaak (bijna elke dag) superrealistische dromen. Vaak kan ik ze beinvloeden en soms niet. Waar het aan ligt weet ik niet. Ik ben blij dat ik dit heb, in die dromen kan ik m'n dromen uit laten komen. Het lijkt (naderhand ook) alsof ik het allemaal echt heb meegemaakt.
Soms is dat wel moeilijk omdat ik dan in m'n droom bijvoorbeeld met vrienden op stap ben geweest. Het was dan zo realistisch geweest dat ik soms 2x moet nadenken voordat ik iets kan zeggen tegen een van de mensen in die droom.
OoBE heb ik wel geprobeerd, maar is me nog niet gelukt.
Het vuiltje in je oog dat je er maar niet uit krijgt.
pi_611197
Ik weet niet of dit ook maar iets te maken heeft met OOBE, maar toch.
Als kind had ik veel last van slapeloosheid, wat nog weer eens versterkt werd door -als ik stil in bed lag met mijn ogen dicht- het gevoel dat ik plotseling heel groot werd en als het ware boven mijn bed ging zweven. Ik vond dit altijd een rotgevoel. Maar als ik mijn ogen open deed was alles weer normaal, al bleef ik mij naar voelen. Dit is uiteraard geen OOBE en misschien had het meer te maken met vermoeidheid o.i.d. Naarmate ik ouder werd ging dit over. Misschien kent iemand dit?
pi_612150
quote:
Op 02 januari 2001 16:20 schreef fokje het volgende:
Als kind had ik veel last van slapeloosheid, wat nog weer eens versterkt werd door -als ik stil in bed lag met mijn ogen dicht- het gevoel dat ik plotseling heel groot werd en als het ware boven mijn bed ging zweven. Ik vond dit altijd een rotgevoel. Maar als ik mijn ogen open deed was alles weer normaal, al bleef ik mij naar voelen. Dit is uiteraard geen OOBE en misschien had het meer te maken met vermoeidheid o.i.d. Naarmate ik ouder werd ging dit over. Misschien kent iemand dit?
nu je het zegt, inderdaad dat had ik vroeger ook vaak. soms nog wel. had voor mezelf dat gevoel niet als 'heel groot worden' geformuleerd maar nu je het zo zegt herken ik het toch wel
bijna alsof je een soort gas wordt
klinkt vreemd ja kweet het
  dinsdag 2 januari 2001 @ 21:14:51 #15
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_612238
Ik heb het ook weleens geprobeerd eigenlijk in combinatie met lucide proberen te dromen. Ik zat toen even helemaal rechtop in mijn bed maar aangezien ik dat door mijn handicap totaal niet zelf kan was ik dus voor de helft uit m'n lichaam waar ik zo van schrok dat ik wakker werd
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_615096
Ik heb al jaren iets waarvan ik denk dat het OOBE's zijn:

Als ik wakker wordt, of bijna in slaap val ofzo, dan voel in een onwijze schok al ik wakker(der) word.
Ik heb het id dat ik dan al "out of Body" ben.
Weet ik niet zeker, maar wel een grote kans.
Wat denken jullie?

Binnenkort ga ik het zeker "echt" proberen, maar dan eerst nog maar wat meer leren en lezen!

Doei.
  donderdag 4 januari 2001 @ 10:37:06 #17
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_618382
quote:
het gevoel dat ik plotseling heel groot werd en als het ware boven mijn bed ging zweven.
...
Misschien kent iemand dit?
ja idd, heb ik ook wel eens, ook wel als ik heel lang ingespannen zit te lezen op saaie stof (lees: studeren)

en dat 'terugvallen' als je bijna slaapt heb ik ook. wowie, ik ga ook eens proberen niet die schrikreactie te krijgen.

en dat verhaal over die monsters en 7 levels? serieus, of wordt het nu een beetje teveel een computerspel-achtig wereldje?

pi_618629
Hallo allemaal,

wat ik me nog kan herinneren van toen ik klein was:

ik was een keer aan het spelen op de trap, toen ik viel, zag ik mezelf vallen. Pas toen ik op de grond lag was alles weer normaal, had overigens ook geen pijn ofzo. Was een rare ervaring die ik graag nog een zou beleven. Kan iemand een goede bron geven waar info hierover te vinden is op het internet?

bij voorbaat dank

zaterdag 6 januari 2001 @ 03:38:14 #19
7437 pOEg
Net een oud wijf...
pi_625713
Erg leuk, ik herken veel hier.
M'n broer zegt wel eens OOBE's te hebben (ja ik blijf sceptisch). Heb hem wel eens wakker gemaakt, toen schrok ie inderdaad echt en keek me aan met rare ogen alsof ie inderdaad ergens anders was.

Ook de schrikreactie van het in slaapvallen ken ik, hierdoor heb ik nog geen OOBE kunnen 'uitlokken' Op het moment dat je in slaap valt en dus echt even lijkt te vallen wordt ik weer klaarwakker. Na een paar keer proberen geef je dan maar weer op. Is er een 'truck' voor om dat te leren?

Het van de trap vallen of eigenlijk zweven heb ik ook herhaaldelijk gehad toen ik klein was en ook m'n zusje heeft dit soort ervaringen gehad. Inderdaad was je onderaan de trap weer 'weg'.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en misschien tips of aan te raden boeken/sites.

Is all that we see or seem, but a dream within a dream?
  zaterdag 6 januari 2001 @ 10:22:27 #20
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_625838
Ik had hier nog nooit eerder van gehoord, maar krijg nu een vreemde schok van herkenning.
Jaja, ik zal weer even mijn verhaaltje opdissen! komt 'ie:

Toen ik een jaar of 14 was, was ik een dag ziek thuis. ik zat boven in bad, mijn moeder wasbeneden aan het stofzuigen. Op het moment dat ik uit bad stap wordt ik heel duizelig en raar. Ik probeer nog de wastafel vast te pakken, maar val dan, en letterlijk ook.
Op dat moment zie ik het perspectief opeens vanuit een hoekje boven in de badkamer, en ik kijk naar het raam. Ik ga naar het raam, maar ik stoor me ontzettend aan een naar geluid.
Ik draai me om, en zie dan mezelf liggen, op de badkamervloer, en ik merk opeens dat ik ontzettend lig te schreeuwen.
Op hetzelfde moment komt mijn moeder de trap opgerend, en zodra ze me aanraakt ben ik weer terug in het gewone perspectief en hou ik verbaast op met schreeuwen.
Geen idee wat dat was...?

Het "vallen" gevoel voor je in slaap valt heb ik overigens ook heel vaak, meestal gaat het bij mij gepaard met een plotselinge verkramping van mijn spieren.
Ik trap zo regelmatig mijn liefje blauwe plekken... Weet iemand daar wat van?

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  zaterdag 6 januari 2001 @ 15:51:08 #21
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_626382
quote:
Het schijnt dat bijna iedereen dit wel eens als kind heeft gehad, dit ligt veel dichter bij een OOBE dan je denkt, als je dat 'zweefgevoel' weet te beinvloeden kan je er veel mee bereiken, ik heb op die manier een keer een 'geest' ontmoet, er zat plots een vreemde man op mn bed, uiteraard was ik toen ook nog jong, maar nu ik me wat meer voor deze dingen interesseer weet ik vrijwel zeker dat dat een geest moet zijn geweest
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_627224
Waarom voel ik nooit wanneer ik in slaap val? Ik heb nooit een vallend gevoel, verstijving van de spieren, of iets dergelijks. Ik weet niet na de tijd niet eens wanneer ik in slaap ben gevallen. Dat lijkt wel gek, als ik dit topic lees...
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_627285
quote:
Op 06 januari 2001 15:51 schreef KELDER het volgende:
Het schijnt dat bijna iedereen dit wel eens als kind heeft gehad, dit ligt veel dichter bij een OOBE dan je denkt, als je dat 'zweefgevoel' weet te beinvloeden kan je er veel mee bereiken, ik heb op die manier een keer een 'geest' ontmoet, er zat plots een vreemde man op mn bed, uiteraard was ik toen ook nog jong, maar nu ik me wat meer voor deze dingen interesseer weet ik vrijwel zeker dat dat een geest moet zijn geweest
Was je daar toen bang voor? Ik bedoel; ik vond het een rotgevoel. Ik vraag me af als ik het niet zo rot had gevonden, mezelf had laten meeslepen in dat gevoel, zou ik dan ook een soort van OOBE hebben kunnen ervaren? Het lijkt mij dat je -om zoiets überhaupt te kunnen ervaren- angst zoiets tegenhoudt.
pi_655254
Hoihoi, dit topic is wel een beetje verwaarloosd he!
Had ik ff een vraagje:
Een paar nachten geleden had ik weer eens een droom. Tenminste, toen ik wakker was geworden wist ik dat ik gedroomd had.
Het rare van die droom was dat ik terwijl ik in die droom rende, wist dat het een droom was, die droom was de eerste droom waarin ik wist dat ik droomde
Nu hoorde ik dat je vanuit zo'n toestand makkelijk een OBE kan krijgen.. maar hoe???
Doei.
  maandag 15 januari 2001 @ 17:39:41 #25
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_656245
quote:
Op 15 januari 2001 13:19 schreef Faithy het volgende:
Hoihoi, dit topic is wel een beetje verwaarloosd he!
Had ik ff een vraagje:
Een paar nachten geleden had ik weer eens een droom. Tenminste, toen ik wakker was geworden wist ik dat ik gedroomd had.
Het rare van die droom was dat ik terwijl ik in die droom rende, wist dat het een droom was, die droom was de eerste droom waarin ik wist dat ik droomde
Nu hoorde ik dat je vanuit zo'n toestand makkelijk een OBE kan krijgen.. maar hoe???
//off-topic

dat muziekje op je site, hoe heet dat/van welke band ?

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')