abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2003 @ 14:20:54 #1
43296 LastYear
Geen plaatje??
pi_8934056
Ik vroeg mij af of er zoiets als magie bestaat. Ik bedoel dan niet zozeer het brouwen van allerhande drankjes, maar echt bundeling van energie. Deze bundeling zou je dan bijvoorbeeld voor telekinese kunnen gebruiken...

Als ik hier zo door de topic lees dan zie ik af en toe verhalen over geesten die aan luxaflex kunnen rammelen of op deuren kunnen kloppen. Als een geest dan het onstoffelijke deel van de mens is dan zou je als mens dus ook dit soort dingen voor elkaar moeten kunnen krijgen. Dit zou natuurlijk het ideale bewijs zijn voor het bestaan van paranormale dingen. Is er iemand die hier toe in staat is?

Meten = weten
  vrijdag 7 maart 2003 @ 14:33:09 #2
30307 Disher
Sors Salutis
pi_8934439
Vast wel, maar diegene is niet zo dom om dat hier te zeggen en daarna voor gek worden uitgemaakt.
"Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden."
"Verleden en toekomst bestaan slechts voorzover wij eraan denken."
"De kunst van liefde is de kunst van het volhouden."
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding Overal"
pi_8935485
Er zijn op internet oefeningen te vinden om bv een balletje te laten rollen zonder deze aan te raken. Verder kun je veel informatie krijgen op Wiccapagina's en Forums. Het is echter niet makkelijk om van Wiccans informatie te krijgen, aangezien ze vaak belachelijk gemaakt worden of er misbruik gemaakt wordt, ook hebben zij vaak een zwijgplicht ten aanzien van de coven.De meeste kans heb je bij de solitaire heksen, maar zij beheersen vaak de magie niet, omdat ze geen goede leermeesters hebben. Het is zeker niet eenvoudig om het te doen. Ten eerste moet je al ervaringen hebben met meditatie en de astrale dimensie kunnen betreden (kan ook geleert worden onder begeleiding). Dit duurt echt jaren. Als je de kunst beheerst is het nog niet zo makkelijk om dit even op camera vast te leggen. In je onderbewustzijn ben je dan teveel met de camera bezig, dat er dan gewoon niets gebeurt.
In ieder geval even op weg geholpen. De rest van de info kan ik je niet geven. Zit namelijk zelf in de kring, maar google helpt.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 15:15:48 #4
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_8935639
magick according to alleister crowly and his enochian Hymnes !
  vrijdag 7 maart 2003 @ 21:07:37 #5
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8943314
Magie hoeft niet perse te worden ge-associeerd met Wicca of Zwarte Kunst.

Magie = de wetenschap van de astrale wereld en haar verschijnselen.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8943785
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 14:20 schreef LastYear het volgende:
....Als een geest dan het onstoffelijke deel van de mens is
dan zou je als mens dus ook dit soort dingen voor elkaar moeten kunnen krijgen. .....
Een geest is/zit in een andere dimensie en mischien zijn daar andere "natuur"wetten dan hier.....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_8943858
De enige magie die ik ooit heb meegemaakt was tijdens en na de demonstratie tegen de neutronenbom en voor de rest verwijs ik naar de bevalling, dat is iets heel magisch en religieus.
pi_8951860
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 15:09 schreef dogo het volgende:
Er zijn op internet oefeningen te vinden om bv een balletje te laten rollen zonder deze aan te raken.
linkje ?
fokschaap
pi_8951888
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:38 schreef fatima het volgende:
voor de rest verwijs ik naar de bevalling, dat is iets heel magisch en religieus.
Het is vooral iets heel biologisch m.i. Je kan er natuurlijk een magische of religieuse betekenis aan geven, maar lijkt mij n.v.t.
fokschaap
pi_8952803
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 12:34 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

linkje ?

Ik heb hier een linkje gevonden naar een pdf bestandje.

http://www.orde-der-verdraagzamen.nl/Brochures/303%20-%20Praktische%20mogelijkheden%20van%20werken%20met%20de%20tweede%20werkelijkheid%20-%20137%20kB.pdf

Hier staat aardig wat informatie in.

zaterdag 8 maart 2003 @ 17:32:31 #12
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8957540
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 13:46 schreef dogo het volgende:
En hier nog een.

http://www.orde-der-verdraagzamen.nl/Sleutels/1975%202%20-%20Doe%20het%20zelf%20-%20919%20kB.pdf

Thanks !

Prachtige uitleg !

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8957795
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 13:37 schreef dogo het volgende:

[..]

http://www.orde-der-verdraagzamen.nl/Brochures/303%20-%20Praktische%20mogelijkheden%20van%20werken%20met%20de%20tweede%20werkelijkheid%20-%20137%20kB.pdf

ja, goede informatie...en het is me ook gelukt inderdaad
fokschaap
pi_9000604
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 14:20 schreef LastYear het volgende:

Als ik hier zo door de topic lees dan zie ik af en toe verhalen over geesten die aan luxaflex kunnen rammelen of op deuren kunnen kloppen. Als een geest dan het onstoffelijke deel van de mens is dan zou je als mens dus ook dit soort dingen voor elkaar moeten kunnen krijgen. Dit zou natuurlijk het ideale bewijs zijn voor het bestaan van paranormale dingen. Is er iemand die hier toe in staat is?

Heel eerlijk gezegd... is hier naar mijn idee
niets paranormaals aan... het is eigenlijk gewoon een soort combi van schei- en natuurkunde...

Ik begrijp niet zo goed wat men PARAnormaal vind...
als je je energieën goed kan beheersen ben je dan paranormaal ?? ( lees níet/ náást het normale )
de hele term staat mij niet zo aan eigenlijk.

Iemand die zijn spieren volledig onder controle heeft en zichzelf in een knoop bijvoorbeeld kan leggen...
is die dan ook paranormaal ? Omdat die zich een vaardigheid eigen heeft gemaakt die veel andere mensen niet hebben... ?

Ja telekinese bestaat naar mijn idee..
om dit bewust en gecontroleerd toe te kunnen passen
moet je heel erg ontwikkeld op zijn op dit vlak.
Vaker nog dan met opzet gebeuren dergelijke dingen
" per ongeluk " of niet bewust.
In dít soort gevallen is een grote emotie vaak de kracht.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 10 maart 2003 @ 17:33:26 #15
43296 LastYear
Geen plaatje??
pi_9012845
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 13:37 schreef dogo het volgende:

[..]

Bedankt voor je info! Ik zag dat het Viola_Holt al gelukt was, dus ik ben benieuwd of het mij ook lukt om die lucifer te verplaatsen.
Meten = weten
pi_9033720
dogo: je zegt dat de meeste solitaire heksen de magie niet goed kunnen bedrijven omdat ze slecht leermeesters hebben...je trapt met deze opmerking velen solitaire heksen op hun tenen. het gaat niet om de leermeester het gaat om de kracht in jezelf ,de kraht die j wilt oproepen ,als jij zelf ergens in gelooft ben je al een stuk rachtiger,daar kan geen leermeester zoals jij dat noemt bij helpen,ze kunnen je hoogstens enkele tips geven,maar de rest moet je toh eht zelf doen...zou niet eens een voorgeschreven ritueel uit willen voeren.....

blessed be!

met mijn gedachten ergens anders,ben ik altijd overal
pi_9035672
quote:
Op maandag 10 maart 2003 10:55 schreef Mirage het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd... is hier naar mijn idee
niets paranormaals aan... het is eigenlijk gewoon een soort combi van schei- en natuurkunde...

Ik begrijp niet zo goed wat men PARAnormaal vind...
als je je energieën goed kan beheersen ben je dan paranormaal ?? ( lees níet/ náást het normale )
de hele term staat mij niet zo aan eigenlijk.

Iemand die zijn spieren volledig onder controle heeft en zichzelf in een knoop bijvoorbeeld kan leggen...
is die dan ook paranormaal ? Omdat die zich een vaardigheid eigen heeft gemaakt die veel andere mensen niet hebben... ?

Ja telekinese bestaat naar mijn idee..
om dit bewust en gecontroleerd toe te kunnen passen
moet je heel erg ontwikkeld op zijn op dit vlak.
Vaker nog dan met opzet gebeuren dergelijke dingen
" per ongeluk " of niet bewust.
In dít soort gevallen is een grote emotie vaak de kracht.

Men vindt iets paranormaal als men het niet kan verklaren. Ze zien het als een chaos die ze niet kunnen verklaren. Ze hebben orde nodig om het te kunnen verklaren, maar ze zien de orde niet.
pi_9035896
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 14:05 schreef Panzer het volgende:

[..]

Men vindt iets paranormaal als men het niet kan verklaren. Ze zien het als een chaos die ze niet kunnen verklaren. Ze hebben orde nodig om het te kunnen verklaren, maar ze zien de orde niet.

en voor mij is de gedachtenwereld en manier van handelen van een níet paranormaal iemand vaak onbegrijplijk.

Ik vraag me dan af wie bepaald wie er hier normaal of niet normaal is
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_9036036
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 14:13 schreef Mirage het volgende:

[..]

en voor mij is de gedachtenwereld en manier van handelen van een níet paranormaal iemand vaak onbegrijplijk.

Ik vraag me dan af wie bepaald wie er hier normaal of niet normaal is

Of iemand iets normaal of niet normaal vind ligt geheel aan die persoon, dus maakt het een subjectief iets. Als meerdere mensen een mening delen dat iets niet of wel normaal is, dan wordt het in het algemeen al dan niet normaal gevonden. Maar dat maakt zoiets nog niet een feit, wat mensen over sommige dingen wel vaak denken.
pi_9040309
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 12:57 schreef lief_hemeltje het volgende:
dogo: je zegt dat de meeste solitaire heksen de magie niet goed kunnen bedrijven omdat ze slecht leermeesters hebben...je trapt met deze opmerking velen solitaire heksen op hun tenen. het gaat niet om de leermeester het gaat om de kracht in jezelf ,de kraht die j wilt oproepen ,als jij zelf ergens in gelooft ben je al een stuk rachtiger,daar kan geen leermeester zoals jij dat noemt bij helpen,ze kunnen je hoogstens enkele tips geven,maar de rest moet je toh eht zelf doen...zou niet eens een voorgeschreven ritueel uit willen voeren.....

blessed be!

Merry Meet,

Ik bedoelde niet te zeggen dat dit voor alle solitaire heksen geldt, maar uit mijn ervaring is gebleken dat dit "vaak"het geval is.
Zonder leermeester moet je je ervaring vaak uit boeken/internet halen. ( Het is ook vaak in het Engels)
Ik wil niet zeggen dat het verkeerd is, maar het is dan toch vrij moeilijk om het ook goed uit te voeren (Ik praat nu over magie). Je komt gewoon bepaalde zaken tegen, waardoor de magie op dat moment niet werkt, waarbij een leermeester je kan aangeven waarom iets niet lukt. Dit vind je in een boek niet zomaar even terug. Bv. telikinese breng je niet teweeg doormiddel van een ritueel. Dit staat los van elkaar. Als ik heel eerlijk ben, heb ik nog nooit een solitaire heks gesproken die deze kunst beheerst zonder ooit een leermeester gehad te hebben. Ik zeg ook niet dat solitaire heksen de magie niet goed hanteren, maar sommige dingen worden wel heel moeilijk zonder een leermeester. Verder is het inderdaad de bedoeling dat je zelf je ritueelen/bos maakt zodat de werking ervan sterker wordt. Ik heb nog geen enkele leermeester meegemaakt die mij dit ooit voorgekauwd heeft of mij geadviseerd heeft om dit te doen.

BB :w

pi_9049489
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 16:43 schreef dogo het volgende:

[..]

Merry Meet,

Ik bedoelde niet te zeggen dat dit voor alle solitaire heksen geldt, maar uit mijn ervaring is gebleken dat dit "vaak"het geval is.
Zonder leermeester moet je je ervaring vaak uit boeken/internet halen. ( Het is ook vaak in het Engels)
Ik wil niet zeggen dat het verkeerd is, maar het is dan toch vrij moeilijk om het ook goed uit te voeren (Ik praat nu over magie). Je komt gewoon bepaalde zaken tegen, waardoor de magie op dat moment niet werkt, waarbij een leermeester je kan aangeven waarom iets niet lukt. Dit vind je in een boek niet zomaar even terug. Bv. telikinese breng je niet teweeg doormiddel van een ritueel. Dit staat los van elkaar. Als ik heel eerlijk ben, heb ik nog nooit een solitaire heks gesproken die deze kunst beheerst zonder ooit een leermeester gehad te hebben. Ik zeg ook niet dat solitaire heksen de magie niet goed hanteren, maar sommige dingen worden wel heel moeilijk zonder een leermeester. Verder is het inderdaad de bedoeling dat je zelf je ritueelen/bos maakt zodat de werking ervan sterker wordt. Ik heb nog geen enkele leermeester meegemaakt die mij dit ooit voorgekauwd heeft of mij geadviseerd heeft om dit te doen.

BB :w

In jouw post ga je ervan uit dat je éérst zogenaamd " heks " wordt... en dáárna pas met dingen als magie of telekinese in aanraking komt..
In mijn geval was het juist andersom... ik ben van kind af aan al met de bomen, de plantjes de sterren en de maan bezig..
al vanaf heel jong deed/ betekende zowel de wind, de regen als de zon en vooral ook het water " iets heel speciaals " voor mij..
Als kind had ik al contact met geesten...
enzovoort...
ik ontwikkelde vanuit mijzelf een bepaalde gedachten gang en kijk op de wereld.. ik was vanuit mijzelf zelfs als kindzijnde ( realiseer ik mij achteraf ) al met " magie " bezig...

ik ben mij pas gaan realiseren wie/ wat ik ben toen ànderen mij " klein heksje " begonnen te noemen..

met dingen als telekinese kan je dus wel degelijk zonder
" leermeester " in contact komen.. het gaat spontaan in de meeste gevallen..
Om het gecontroleerd ! te kunnen toepassen vereist de nodige oefening.. ( erg moeilijk ).
Dit kan net zo goed via ontwikkeling vanuit jezelf komen als van een leermeester...
Je moet jezelf vinden...

Sir Winston Churchill
  dinsdag 11 maart 2003 @ 23:07:07 #22
47102 Elvi
miemkwien
pi_9050667
Wat een gedoe om magie! Alsof daar de Wicca om draait!

Ik ben zelf ook heks, en ik zit niet in een coven! Wicca/hekserij draait voor mij om de natuur, de God en de Godin (die 2 zijn voor mij 1). En niet over wat je allemaal kan met telekinese en weetikveel wat.
Ik zelf 'kan' ook wel ' iets' , maar wát hou ik liever in het midden.

Ik heb dus ook geen leermeester en dat wil ik zo houden. Ik laat me wel inspireren door mensen. Mijn opvatting is dat we hier op aarde zijn om te leren, en dat vooral zélf te doen. Zónder leermeester die zegt wat je wel of niet mag/moet doen.

Het kwam op mij over alsof heksen die niet in een coven zitten geen échte heksen zijn.

pi_9051064
Volgens mij lukt het niet echt om een balletje of iets door middel van energien naar voren te laten rollen ?

Beetje onzinnig dit ?

En als het lukt ? Hoe ? Die PDF file is beetje veel, :S, en lukt niet

Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_9053366
Ik heb de lucifer maar ff rechtop gezet, denk dat het stukken makkelijker is om em eerst om te duwen, maar zonder succes tot zover Op de 2e pagina word dat met de lucifer al behandeld, hoe je het zou kunnen doen. Moet ik alles doorlezen om alles te begrijpen en het misschien onder de knie te krijgen? Ik begin alvast met lezen

...aha ik moet 100 uur concentratie-oefeningen gaan doen

woensdag 12 maart 2003 @ 13:01:40 #25
43296 LastYear
Geen plaatje??
pi_9060560
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 23:07 schreef Elvi het volgende:
Wat een gedoe om magie! Alsof daar de Wicca om draait!

Ik ben zelf ook heks, en ik zit niet in een coven! Wicca/hekserij draait voor mij om de natuur, de God en de Godin (die 2 zijn voor mij 1). En niet over wat je allemaal kan met telekinese en weetikveel wat.
Ik zelf 'kan' ook wel ' iets' , maar wát hou ik liever in het midden.

Ik heb dus ook geen leermeester en dat wil ik zo houden. Ik laat me wel inspireren door mensen. Mijn opvatting is dat we hier op aarde zijn om te leren, en dat vooral zélf te doen. Zónder leermeester die zegt wat je wel of niet mag/moet doen.

Het kwam op mij over alsof heksen die niet in een coven zitten geen échte heksen zijn.

Opzich begon ik de topic over magie. Van wicca weet ik echt helmaal niets. Ik was voornamelijk geinteresseerd in het gebruiken van je spirituele krachten om merkbare effecten teweeg te brengen.
Meten = weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')