abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2003 @ 17:56:51 #1
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_8864347
Dit is een poll naar aanleiding van dit topic: Je vriendin wordt te dik. Hoe zeg je haar dat?

Hier was een discussie gaande over de vraag of je er wél of niét iets van mag zeggen als je partner door eigen toedoen (veel vet eten / nauwelijks eten) lichamelijk behoorlijk aan het veranderen is. (Veel dikker / veel dunner aan het worden).
Lichamelijke veranderingen door ziekte tellen uiteraard niet mee.

Ik kreeg de indruk dat de meeste vrouwen van mening waren dat je daar niks over moet/mag zeggen, want je houd toch van die persoon? Dan ga je toch niet zeuren dat je partner dikker of dunner aan het worden is?
Ik kan me niet voorstellen dat "het oog zo weinig wil".
Mannen zijn nou eenmaal wél visueel ingesteld, en bij hun gaat de term "het oog wil ook wat" wel degelijk op.

Stel... Je valt op een hele dikke vrouw, want je bent "into" dik.
Als die vrouw ineens zwaar gaat afvallen is het innerlijk natuurlijk niet anders, maar het uiterlijk des te meer.

Andersom werkt dit natuurlijk ook...
Je hebt een slanke vriend (wasbord enzo) en hij creëert binnen een jaar een Heineken-gezwel van heb-ik-jou-daar... Of je hebt een vriendin die zich in een jaar naar een 6 maten grotere broek toevreet.
Nogmaals: Lichamelijke veranderingen door ziekte tellen uiteraard niet mee.

Poll: Grote veranderingen aan uiterlijk gevaarlijk voor relatie?

• Ja
  • Nee
  • Hangt van de duur van de relatie af
  • Uiterlijk telt alleen bij begin van relatie

• Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
      dinsdag 4 maart 2003 @ 18:01:19 #2
    46906 Brave_Sir_Robin
    He bravely ran away
    pi_8864437
    Ik vind de laatste twee antwoorden nogal op elkaar lijken...
    Galantly he chickened out...
    The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
      dinsdag 4 maart 2003 @ 18:02:29 #3
    12091 Sjaakman
    pi_8864463
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2003 18:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
    Ik vind de laatste twee antwoorden nogal op elkaar lijken...
    Valt wat voor te zeggen..

Nee = "uiterlijk telt sowieso niet"

pi_8864508
    Het hangt denk ik een beetje van de omstandigheden af. Als je vriend of vriendin zich beter in zijn of haar vel voelt door die veranderingen. Wat ik al zei, een meisje dat eerst misschien eenmetervijfenzeventig was en vijftig kilo, iets wat de man misschien heel aantrekkelijk vindt, maar waar zij zich te mager mee voelt, tien kilo aankomt en zich dan veel gezonder, fitter en lekkerder voelt...tja, dan vind ik het heel begrijpelijk dat het lekker in je vel zitten belangrijker is.

Andersom ook. Een vrouw die veel te dik is en iemand tegenkomt die wel van dik houdt, kan nog steeds wel graag gewicht willen verliezen, omdat het dik zijn niet prettig voelt, dan is die lichamelijke gesteldheid ook belangrijk. Je moet je ook lekker voelen in je eigen lichaam.

Maar als iemand aankomt of afvalt door lichamelijke verwaarlozing, door vreetbuien of door uithongeren, dan is het wat anders. Dan kun je er beter wel over praten, alleen kun je dan beter je partner steunen dan constant kwetsen en roepen hoe onaantrekkelijk hij of zij wel niet is geworden.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
    pi_8864661
    Nah, ik weet niet. Zelf scheer ik altijd m'n kop een keer kaal aan het begin van wat eventueel een serieuze relatie zou kunnen worden. Als test zeg maar.

Al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik m'n vriendin onmiddelijk zou dumpen als ze zoiets zou flikken.

dinsdag 4 maart 2003 @ 19:10:41 #6
    30098 Mo6
    DaDookie
    pi_8865814
    wat een grap nuoro en wat zeg je dan tegen je dan tegen de vriendin als ze vraagt waarom je dat gedaan hebt? als je namelijk uitlegt dat het een test is denk ik dat ze je maar een vreemde snotaap vindt en het gelijk uitmaatk
    "the best way to predict the future, is to invent it..."
    pi_8865963
    Ik hou van lang haar, en kort totaaaaaaaal niet. Als me vriendin het haar kort zou doen, mist ze juist iets wat haar aantrekkelijk maakt voor mij.... Ik zou het er niet door uitmaken, maar kwa uiterlijk is ze dan zeker weten niet meer de mooiste voor mij...
    Mangs moj de koo 's bie de heurns vat'n
      dinsdag 4 maart 2003 @ 19:56:04 #8
    19431 Dwan
    Likken als lassie
    pi_8866888
    Mijn (h)exje had eerst heel mooi lang haar en oke, haar lichaam ook met kort haar had ze wat aantrekkelijks maar op het moment dat mevrouw in eens haar look veranderde zaten we in crisis en zat ik juist te denken wat ik nou nog mooi aan haar vond en dat was haar koppie, en tja in eens stond daar een totaal ander die ik niet kende.

Gevolg ik moest alles even tot me laten komen en was een weekje stil, toen heeft mevrouw er een punt achter gezet. achteraf ben ik er blij om. that's an other story

Dwannie is like god is rubbing your tummy
    pi_8867060
    Ik heb 'hangt van de duur van de relatie af' gestemd maar eigenlijk zou ik liever gewoon zeggen 'het hangt van de relatie af'.. het is maar net waarom je zoveel van je partner houdt en hoe diep de liefde voor elkaar zit, dat verschilt nogal van persoon tot persoon. Ben je een oppervlakkige eikel dan dump je iemand zonder moeite, is de relatie je meer waard dan doe je dat niet en probeer je eerst te begrijpen hoe het komt (er zit bijna altijd meer achter als iemand ineens dik/dun wordt) en te helpen/accepteren. Een relatie met iemand waar je je niet lichamelijk toe aangetrokken voelt werkt natuurlijk niet echt, maar 'beauty is in the eye of the beholder' en je kunt bepaalde dingen denk ik wel leren 'mooi' te vinden. Voor mij persoonlijk zijn uiterlijkheden niet echt belangrijk bij een man....iedereen kan veranderen en schoonheid is meestal maar tijdelijk dus je bent wel erg naief als je er vanuit gaat dat het mooie uiterlijk van je partner voor eeuwig is... wat maakt die vette pens dan uit.
      † In Memoriam † woensdag 5 maart 2003 @ 08:43:10 #10
    47213 ArmaniMania
    pi_8876672
    Als ik zo naar de uitslag kijk ben ik toch wel teleurgesteld in deze generatie. Alhoewel het was ook wel te verwachten....

Dus als je partner de haren laat knippen,of iets dikker wordt.of komt terecht in een rolstoel dan zegt de helft van de Fokkers hier, bekijk het maar. Zegt al genoeg over jezelf

woensdag 5 maart 2003 @ 08:49:49 #11
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_8876734
    Ik val op innerlijk, niet op uiterlijk. Zolang het innerlijk niet veranderd als het uiterlijk veranderd, dan is er niets aan de hand.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_8876820
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2003 08:49 schreef Troel het volgende:
    Ik val op innerlijk, niet op uiterlijk. Zolang het innerlijk niet veranderd als het uiterlijk veranderd, dan is er niets aan de hand.
    Ik val niet op innerlijk, ik val niet op uiterlijk, het is een combinatie van beide.
    Lambo of Rekt
      woensdag 5 maart 2003 @ 09:05:23 #13
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_8876911
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2003 08:58 schreef EggsTC het volgende:
    Ik val niet op innerlijk, ik val niet op uiterlijk, het is een combinatie van beide.
    pi_8877188
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2003 09:05 schreef Frenkie het volgende:

[..]

blaat
    Lambo of Rekt
      woensdag 5 maart 2003 @ 12:26:31 #15
    12091 Sjaakman
    pi_8881490
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2003 08:49 schreef Troel het volgende:
    Ik denk dat je vergeet dat je nooit op een persoon af zal stappen als 'ie er in jouw ogen raar/eng/niet leuk uitziet ofzo...
    Het begint dus wel degelijk bij uiterlijk.
    Of is het zo dat jij niemand lelijk vindt ofzo? Dat bestaat niet.
    pi_8881536
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2003 12:26 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Ik denk dat je vergeet dat je nooit op een persoon af zal stappen als 'ie er in jouw ogen raar/eng/niet leuk uitziet ofzo...
    Het begint dus wel degelijk bij uiterlijk.
    Of is het zo dat jij niemand lelijk vindt ofzo? Dat bestaat niet.

Eerste indruk speeld idd ook een rol... dat kan niemand ontkennen.
    Lambo of Rekt
      woensdag 5 maart 2003 @ 15:12:52 #17
    39905 williehewes
    Between Goth and Flowerchild
    pi_8886988
    Het hangt gewoon van de relatie af. En van de reden dat iemand enorm aankomt of afvalt. Ik bedoel, je zei dat ziekte niet telt, maar als iemand zwanger is kan ze toch ook enorm aankomen?

Wat ik bedoel is dat er meestal een reden achter zit, je gaat niet op eens veel meer eten en minder bewegen zonder dat dit te maken heeft met hoe je je voelt, over jezelf denkt, etc. In een goede relatie zal de ander dit ter sprake brengen (als de één het zelf niet doet) en zoek je samen naar oorzaak/oplossing/acceptatie.

Als mijn vriend opeens heel veel aan zou komen zou ik me zorgen maken. Niet omdat ik niet op dik val, maar omdat dat aangeeft dat hij niet goed voor zichzelf zorgt.

Natuurlijk is zo'n grote verandering van invloed op je relatie. Dat is niet omdat iedereen heel erg oppervlakkig is en alleen naar uiterlijk kijkt, maar omdat niemand heel veel aankomt of afvalt zonder dat er ook andere dingen aan de hand zijn. Toch?

Willie - diet-victim

Chestwounds suck
      woensdag 5 maart 2003 @ 15:21:59 #18
    16976 Fling
    Fan o' man
    pi_8887243
    Ik heb net "ja" gestemd en mijn reden daarvoor ligt in het verschijnsel wat ik zo vaak om mij heen zie; mensen in een relatie doen hun best niet meer voor elkaar. Dan beperk ik mijn argument nu even tot het uiterlijk (want het gaat veel verder dan dat). Om mij heen zie ik goedverzorgde, leuk-uitziende mensen verliefd worden en binnen een jaar hangen ze samen in joggingpak op de bank. Uiteraard is het geweldig als je je comfortabel voelt bij elkaar maar dit kan ook te ver doorslaan. "Ik hoef me niet meer mooi te maken voor hem/haar, we houden toch wel van elkaar." Daar ben ik het (uit ervaring) niet mee eens. Ik vind dat je altijd je best kan blijven doen om er goed verzorgd uit te zien, zowel voor je partner als voor de rest van de wereld.
    Mijn "ja" slaat dus op dit proces van verslonzing, wat ik als een gevaar zie voor een relatie.
    Heads I win, tails you lose
    Out of my way, I'm coming through
    pi_8887387
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2003 15:21 schreef Fling het volgende:
    Ik heb net "ja" gestemd en mijn reden daarvoor ligt in het verschijnsel wat ik zo vaak om mij heen zie; mensen in een relatie doen hun best niet meer voor elkaar. Dan beperk ik mijn argument nu even tot het uiterlijk (want het gaat veel verder dan dat). Om mij heen zie ik goedverzorgde, leuk-uitziende mensen verliefd worden en binnen een jaar hangen ze samen in joggingpak op de bank. Uiteraard is het geweldig als je je comfortabel voelt bij elkaar maar dit kan ook te ver doorslaan. "Ik hoef me niet meer mooi te maken voor hem/haar, we houden toch wel van elkaar." Daar ben ik het (uit ervaring) niet mee eens. Ik vind dat je altijd je best kan blijven doen om er goed verzorgd uit te zien, zowel voor je partner als voor de rest van de wereld.
    Mijn "ja" slaat dus op dit proces van verslonzing, wat ik als een gevaar zie voor een relatie.
    Precies hier ben ik het geheel mee eens dus.. Ik vind het normaal dat je voor je partner je best blijft doen om er goed uit te blijven zien.. En idd niet denken we houden van elkaar dus ik ga lekker in joggingpak uit... Kijk dikker worden ofzo kunnen sommige mensen niets aan doen, maar als het komt, omdat hij/zij ineens heel veel eet of wat dan ook dan zou ik er wat van zeggen.. En niet uitmaken btw, er is vast wel iets op te vinden...
    Hallowww
      woensdag 5 maart 2003 @ 15:30:19 #20
    12091 Sjaakman
    pi_8887480
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2003 15:21 schreef Fling het volgende:
    Goede txt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')