Hier was een discussie gaande over de vraag of je er wél of niét iets van mag zeggen als je partner door eigen toedoen (veel vet eten / nauwelijks eten) lichamelijk behoorlijk aan het veranderen is. (Veel dikker / veel dunner aan het worden).
Lichamelijke veranderingen door ziekte tellen uiteraard niet mee.
Ik kreeg de indruk dat de meeste vrouwen van mening waren dat je daar niks over moet/mag zeggen, want je houd toch van die persoon? Dan ga je toch niet zeuren dat je partner dikker of dunner aan het worden is?
Ik kan me niet voorstellen dat "het oog zo weinig wil".
Mannen zijn nou eenmaal wél visueel ingesteld, en bij hun gaat de term "het oog wil ook wat" wel degelijk op.
Stel... Je valt op een hele dikke vrouw, want je bent "into" dik.
Als die vrouw ineens zwaar gaat afvallen is het innerlijk natuurlijk niet anders, maar het uiterlijk des te meer.
Andersom werkt dit natuurlijk ook...
Je hebt een slanke vriend (wasbord enzo) en hij creëert binnen een jaar een Heineken-gezwel van heb-ik-jou-daar... Of je hebt een vriendin die zich in een jaar naar een 6 maten grotere broek toevreet.
Nogmaals: Lichamelijke veranderingen door ziekte tellen uiteraard niet mee.
Poll: Grote veranderingen aan uiterlijk gevaarlijk voor relatie?
quote:Valt wat voor te zeggen..
Op dinsdag 4 maart 2003 18:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik vind de laatste twee antwoorden nogal op elkaar lijken...
Nee = "uiterlijk telt sowieso niet"
Andersom ook. Een vrouw die veel te dik is en iemand tegenkomt die wel van dik houdt, kan nog steeds wel graag gewicht willen verliezen, omdat het dik zijn niet prettig voelt, dan is die lichamelijke gesteldheid ook belangrijk. Je moet je ook lekker voelen in je eigen lichaam.
Maar als iemand aankomt of afvalt door lichamelijke verwaarlozing, door vreetbuien of door uithongeren, dan is het wat anders. Dan kun je er beter wel over praten, alleen kun je dan beter je partner steunen dan constant kwetsen en roepen hoe onaantrekkelijk hij of zij wel niet is geworden.
Al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik m'n vriendin onmiddelijk zou dumpen als ze zoiets zou flikken.
Gevolg ik moest alles even tot me laten komen en was een weekje stil, toen heeft mevrouw er een punt achter gezet. achteraf ben ik er blij om. that's an other story
Dus als je partner de haren laat knippen,of iets dikker wordt.of komt terecht in een rolstoel dan zegt de helft van de Fokkers hier, bekijk het maar. Zegt al genoeg over jezelf
quote:Ik val niet op innerlijk, ik val niet op uiterlijk, het is een combinatie van beide.
Op woensdag 5 maart 2003 08:49 schreef Troel het volgende:
Ik val op innerlijk, niet op uiterlijk. Zolang het innerlijk niet veranderd als het uiterlijk veranderd, dan is er niets aan de hand.
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 08:58 schreef EggsTC het volgende:
Ik val niet op innerlijk, ik val niet op uiterlijk, het is een combinatie van beide.
quote:Ik denk dat je vergeet dat je nooit op een persoon af zal stappen als 'ie er in jouw ogen raar/eng/niet leuk uitziet ofzo...
Op woensdag 5 maart 2003 08:49 schreef Troel het volgende:
Ik val op innerlijk, niet op uiterlijk. Zolang het innerlijk niet veranderd als het uiterlijk veranderd, dan is er niets aan de hand.
quote:Eerste indruk speeld idd ook een rol... dat kan niemand ontkennen.
Op woensdag 5 maart 2003 12:26 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Ik denk dat je vergeet dat je nooit op een persoon af zal stappen als 'ie er in jouw ogen raar/eng/niet leuk uitziet ofzo...
Het begint dus wel degelijk bij uiterlijk.
Of is het zo dat jij niemand lelijk vindt ofzo? Dat bestaat niet.
Wat ik bedoel is dat er meestal een reden achter zit, je gaat niet op eens veel meer eten en minder bewegen zonder dat dit te maken heeft met hoe je je voelt, over jezelf denkt, etc. In een goede relatie zal de ander dit ter sprake brengen (als de één het zelf niet doet) en zoek je samen naar oorzaak/oplossing/acceptatie.
Als mijn vriend opeens heel veel aan zou komen zou ik me zorgen maken. Niet omdat ik niet op dik val, maar omdat dat aangeeft dat hij niet goed voor zichzelf zorgt.
Natuurlijk is zo'n grote verandering van invloed op je relatie. Dat is niet omdat iedereen heel erg oppervlakkig is en alleen naar uiterlijk kijkt, maar omdat niemand heel veel aankomt of afvalt zonder dat er ook andere dingen aan de hand zijn. Toch?
Willie - diet-victim
quote:Precies hier ben ik het geheel mee eens dus.. Ik vind het normaal dat je voor je partner je best blijft doen om er goed uit te blijven zien.. En idd niet denken we houden van elkaar dus ik ga lekker in joggingpak uit... Kijk dikker worden ofzo kunnen sommige mensen niets aan doen, maar als het komt, omdat hij/zij ineens heel veel eet of wat dan ook dan zou ik er wat van zeggen.. En niet uitmaken btw, er is vast wel iets op te vinden...
Op woensdag 5 maart 2003 15:21 schreef Fling het volgende:
Ik heb net "ja" gestemd en mijn reden daarvoor ligt in het verschijnsel wat ik zo vaak om mij heen zie; mensen in een relatie doen hun best niet meer voor elkaar. Dan beperk ik mijn argument nu even tot het uiterlijk (want het gaat veel verder dan dat). Om mij heen zie ik goedverzorgde, leuk-uitziende mensen verliefd worden en binnen een jaar hangen ze samen in joggingpak op de bank. Uiteraard is het geweldig als je je comfortabel voelt bij elkaar maar dit kan ook te ver doorslaan. "Ik hoef me niet meer mooi te maken voor hem/haar, we houden toch wel van elkaar." Daar ben ik het (uit ervaring) niet mee eens. Ik vind dat je altijd je best kan blijven doen om er goed verzorgd uit te zien, zowel voor je partner als voor de rest van de wereld.
Mijn "ja" slaat dus op dit proces van verslonzing, wat ik als een gevaar zie voor een relatie.
quote:Goede txt
Op woensdag 5 maart 2003 15:21 schreef Fling het volgende:
Ik heb net "ja" gestemd en mijn reden daarvoor ligt in het verschijnsel wat ik zo vaak om mij heen zie; mensen in een relatie doen hun best niet meer voor elkaar. Dan beperk ik mijn argument nu even tot het uiterlijk (want het gaat veel verder dan dat). Om mij heen zie ik goedverzorgde, leuk-uitziende mensen verliefd worden en binnen een jaar hangen ze samen in joggingpak op de bank. Uiteraard is het geweldig als je je comfortabel voelt bij elkaar maar dit kan ook te ver doorslaan. "Ik hoef me niet meer mooi te maken voor hem/haar, we houden toch wel van elkaar." Daar ben ik het (uit ervaring) niet mee eens. Ik vind dat je altijd je best kan blijven doen om er goed verzorgd uit te zien, zowel voor je partner als voor de rest van de wereld.
Mijn "ja" slaat dus op dit proces van verslonzing, wat ik als een gevaar zie voor een relatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |