quote:Je hebt nogal twijfels over je relatie, en zoekt naar antwoorden, anders had je deze vraag ook natuurlijk niet gesteld. Je vraagt je af of het niet eens tijd is voor een verandering, want hoe de situatie nu is gaat het niet altijd even lekker.
Op maandag 3 maart 2003 15:06 schreef scope-online het volgende:
Ok, hoe zal de relatie waar ik nu in ben verlopen? (serieuze vraag()
Jij probeert zelf een beetje de rol van vaderfiguur te spelen binnen de relatie, of iig die van sterke man die de boel in de hand houdt. Maar je bent nog jong en misschien nog wat jeugdig, kun je die rol wel aan, en past die rol wel bij je?
Er zijn wat dipjes in de relatie geweest, die lijken nu wel opgelost te zijn, maar ga goed na of dat inderdaad zo is, want er kunnen nog dingen onopgelost zijn, die doorsluimeren. Dit kan leiden tot een wisseling in verhoudingen, of misschien afhankelijkheid.
Vast staat dat jij behoorlijk verliefd bent, maar zoals dat gaat met hevige liefde, die kan omslaan in jalouzie en zelfs wantrouwen. Die sfeer hangt er wel, ik weet niet of er daadwerkelijk sprake is van ontrouw en bedrog, het kan ook alleen maar een (onterechte) verdenking zijn, maar die verziekt de sfeer wel een beetje.
Je moet niet te negatief denken, de dingen niet te zwart inzien, want daarmee zet je de situatie onwrikbaar vast. Zorg dat je beiden een schone lei maakt, dingen die nog sudderen moeten aangepakt worden en opgelost, en wees eerlijk tegenover elkaar, want vertrouwen is essentieel voor een goede relatie.
quote:Ik vroeg me nogal af waarom je zo'n vraag zou stellen. Ten eerste is het toch een ja/nee vraag en ten tweede is het niet iets waar je zelf een directe betrokkenheid mee hebt; meestal krijg je dan als antwoord vooral de houding van de vraagsteller mbt de kwestie.
Op maandag 3 maart 2003 15:12 schreef Nuoro het volgende:
Is een reli-loos Europa voor 2025 een feit?
In dit geval vind ik de vraagstelling ook niet zo goed, er zit volgens mij een nogal sterk oordeel in. Zie jij religie als een bron van strijd en oorlog en onenigheid? Klopt het als ik zeg dat jij niet rouwig zou zijn als religie daadwerkelijk het veld zou ruimen? Daarmee sluit je al poorten, je drukt al een stempel op het antwoord.
Je intenties zijn wel goed denk ik, je probeert te streven naar harmonie.
"Streven naar harmonie onder de mensen,
Voorspoedig en probleemloos.
Gunstig om brede rivieren over te steken,
Gunstig voor de superieure mens
Om standvastig en rechtschapen te zijn."
Maar of het noodzakelijk is dat religie daarvoor verdwijnt...
Er zal harmonie ontstaan als alle partijen dat willen en er "brede rivieren overgestoken worden", er zijn obstakels die nog in de weg staan (de brede rivieren) maar die kunnen overwonnen worden.
"Streven naar harmonie aan de deur, zonder blaam"
Het streven naar harmonie zal in de openbaarheid moeten gebeuren, aan de deur dus. Iedereen is gelijk, en moet gelijke kansen en rechten hebben om de deur door te komen, dwz lid te worden van een gemeenschap/beweging/kerk maar ook om een land binnen te komen of te verlaten. Geheime samenzweringen en afspraken brengen geen harmonie maar juist het tegenovergestelde.
sinds een paar dagen ben ik het angstige kwijt. dat kut egootje dat me het leven zuur maakte lijkt opgelost. als ik nu naar anderen kijk, zie ik in hun ogen dat ze zich druk maken om niets. Ik lach spontaan om het geringste.
Ik heb echter het gevoel dat ik maar voor een deel verlost ben van mn hamsje. Dat gevoel van eenheid dat beschreven staat in zoveel boeken blijft uit. Ik snap dat alles om me heen een soort spel is. Iedereen heeft zijn eigen rol etc. Maar als ik naar iets/iemand anders kijk herken ik mezelf niet.
Ik heb er eigenlijk geen zorgen over (mss wilde ik dit gewoon ff delen om te kijken of iemand het herkent) maar toch nog een vraag.. Waarom ben ik er zo vroeg achter gekomen? (Ik ben 20 jaar oud)
quote:Ik heb het idee dat je al een tijdje over een beslissing zit te wikken en te wegen, maar dat je een beetje bang bent om stappen te zetten. Je hebt een tijd geduldig afgewacht maar word niet te passief: de eerste stap zal van jou moeten komen. Je hebt momenteel een leuk leven: je hebt veel lol met je vrienden en je barst van de energie. Maar zij maakt zich zorgen over jou. Het is aan jou om de eerste stap te zetten, want wachten levert te weinig op. Verzamel al je energie en al je originaliteit, en verras haar op een fantastische manier! Ga er helemaal voor. Je moet er echter wel hard voor werken, kies niet de gemakkelijkste weg door de moeilijke punten te vermijden.
Op maandag 3 maart 2003 16:40 schreef Refragmental het volgende:
Wat zal de toekomst mij brengen kwa liefde en geluk, en hoe kan ik mijn oude liefde weer terug krijgen?
quote:Oftewel de vraag: "Hoe word ik materieel erg rijk?"
Op maandag 3 maart 2003 18:12 schreef Plantenbak het volgende:
zal ik ooit meer dan een miljoen euro op de bank hebben staan?
Ik ga er de kaarten bijtonen, anders denkt iedereen dat ik gewoon uit een boek zit te citeren. De kaarten zijn geheel willekeurig tot stand gekomen!
Kaart 1 en 2: basis
Wees zuinig, en geef heel weinig uit. Wees een echte kniepert. Of trouw een enorm rijke vrouw.
Kaart 3 en 4: bewust/onbewust
Je zult je bewust moeten focussen op concrete resultaten. Geen gedroom, tijd is geld! Onbewust zal je altijd zelfverzekerd moeten zijn, en uit op winst en succes.
Kaart 5 en 6: verleden/toekomst
Als je echt heel rijk wil worden, dan behoort sentimenteel gedoe zoals gevoel en emoties tot het verleden. Wat je nodig hebt is het scherpe zwaard van de ratio! Kil en berekenend, helder verstand, en je niet laten leiden door emoties.
Kaart 7 en 8: jij/je omgeving
Je hebt een bepaalde vorm van macht nodig. En kennis is macht. Zorg dat je iets hebt wat anderen niet hebben, en waar ze om gaan smeken! Om je heen moet je bekwame, en gedisciplineerde mensen verzamelen, die betrouwbaar zijn en zelfstandig kunnen werken.
Kaart 9 en 10: gidskaart/uitkomst
Wees bereid om veel te reizen, als het geld niet naar jou toe komt, dan kom jij maar naar het geld toe!.
En dan heb je je hele leven gegeven aan het verdienen van heel veel geld, je bent stinkend rijk, en zakelijk heel succesvol geweest. Maar aan het eind komt toch ook voor jou Magere Hein, en heb je niks meer aan al je centen!
Zo praktisch, down to earth en direkt kan het advies van de kaarten zijn!!
[Dit bericht is gewijzigd door ThePreacher op 07-03-2003 04:28]
quote:Men ziet je als een hardwerkende vrouw, maar het lijkt alsof je ergens om treurt. Onbewust ben je misschien wat onzeker of bang, maar naar buiten straal je altijd vrolijkheid uit. Je bent altijd al een rots in de branding geweest, een persoon waar je altijd op kon bouwen en op kon terugvallen. Men gaat ook zien dat je van binnen steeds meer zelfvertrouwen krijgt, je leert eerlijker tegen jezelf te zijn en gaat dingen meer relativeren.
Op maandag 3 maart 2003 18:58 schreef Elvi het volgende:
Kan je mijn vraag nu ook met tarot uitleggen?De vraag: Hoe denkt mijn omgeving over mij?
Tarot vind ik altyd wat duidelijker!
quote:Zorg eerst eens voor wat regelmaat en balans in je leven. En probeer die muur om je gevoelsleven af te breken. Zo kom je niet verder.
Op maandag 3 maart 2003 19:01 schreef Rembooo het volgende:
Hoe kom ik aan een leuke, eerlijke, slimme, betrouwbare, mooie vriendin?
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 16:23 schreef ThePreacher het volgende:Ik vroeg me nogal af waarom je zo'n vraag zou stellen. Ten eerste is het toch een ja/nee vraag en ten tweede is het niet iets waar je zelf een directe betrokkenheid mee hebt; meestal krijg je dan als antwoord vooral de houding van de vraagsteller mbt de kwestie.
Allereerst bedankt voor je reactie, ThePreacher.
Ik was het eigenlijk alweer een beetje vergeten. Niet de vraag zelf, maar wel dat ik hem hier aan jou gesteld had.
Je mag je natuurlijk best afvragen waarom ik juist deze vraag stel hoor. Maar de veronderstelling dat het niet iets is waar ik een directe betrokkenheid bij zou hebben is allesbehalve juist.
Natuurlijk heb ik er zelf ook belang bij. Anders zou ik sowieso de hele vraag niet eens stellen en bovendien gaat het natuurlijk ook om m'n eigen toekomst als Europeaan. Europa is namelijk waar ik ben, wat ik ben en waar ik blijf. Ook in 2025 nog.
quote:Klopt. Maar niet sterker dan jouw eigen oordeel over mijn vraag, amigo.
In dit geval vind ik de vraagstelling ook niet zo goed, er zit volgens mij een nogal sterk oordeel in.
quote:No offence, maar volgens mij doe jij dit nu een beetje, hoor. Ik stelde immers alleen maar een simpele vraag, hoe ik het precies bedoel vul jij nu voor mij in, dus als er dan al iemand een stempel op het antwoord heeft gedrukt... Maar goed...
Zie jij religie als een bron van strijd en oorlog en onenigheid? Klopt het als ik zeg dat jij niet rouwig zou zijn als religie daadwerkelijk het veld zou ruimen? Daarmee sluit je al poorten, je drukt al een stempel op het antwoord.
Anyway... Ja, religie is en blijft imo een bron van oorlog en strijd, en nee, religie hoeft van mij niet te verdwijnen, en al helemaal niet door middel van een verbod want dat werkt zo niet.
Maar het is imo wel noodzakelijk dat politeke partijen die gebaseerd zijn op religieuze dogma's, in de nabije toekomst volledig uitgesloten worden van enige deelname aan de regering van een land.
Daar zou dus -als je het zo noemen wilt- wél een verbod op moeten komen, ja. Of liever; de scheiding tussen kerk en staat dient -als het aan mij ligt tenminste- in de toekomst een absoluut en onverbiddelijk karakter te krijgen en dit moet bij grondwet geregeld worden.
Geloof in God (of in wat voor 'hogere macht' dan ook), is imo overigens absoluut niet hetzelfde als 'religie', religies zijn uiteindelijk niets anders dan primitieve politieke systemen. Altijd. God blijft wat mij betreft dus gewoon welkom in Den Haag hoor, maar religies zouden voortaan netjes buiten moeten blijven. Snap je het verschil?
quote:'tuuk..
Je intenties zijn wel goed denk ik, je probeert te streven naar harmonie.
quote:Inderdaad. Maar religies hebben sowieso iets 'heimelijks' en hun diepste geheimen worden slechts aan 'ingewijden' prijsgegeven. Om zo'n ingewijde te worden dien je jezelf eerst over te geven aan alle dogma's en wetten die zo'n religie er op na houdt. Dat heeft imo nog maar weinig met geloof in God te maken. Dus het antwoord klopt exact.
"Streven naar harmonie onder de mensen,
Voorspoedig en probleemloos.
Gunstig om brede rivieren over te steken,
Gunstig voor de superieure mens
Om standvastig en rechtschapen te zijn."Maar of het noodzakelijk is dat religie daarvoor verdwijnt...
Er zal harmonie ontstaan als alle partijen dat willen en er "brede rivieren overgestoken worden", er zijn obstakels die nog in de weg staan (de brede rivieren) maar die kunnen overwonnen worden."Streven naar harmonie aan de deur, zonder blaam"
Het streven naar harmonie zal in de openbaarheid moeten gebeuren, aan de deur dus. Iedereen is gelijk, en moet gelijke kansen en rechten hebben om de deur door te komen, dwz lid te worden van een gemeenschap/beweging/kerk maar ook om een land binnen te komen of te verlaten. Geheime samenzweringen en afspraken brengen geen harmonie maar juist het tegenovergestelde.
De deur naar religie als zijnde een partij die eisen kan stellen op grond 'van', gaat wat mij betreft dus potdicht en daarna ook nooit meer open. Ben trouwens blij dat het 'orakel' het eigenlijk volledig met me eens is.
[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 07-03-2003 08:30]
quote:k zat t t ff door te lezen hiero en t antwoord op deze vraag wil ik ook wel weten
Op zondag 2 maart 2003 13:05 schreef Whaxx het volgende:
Zal de schone dame (ik noem geen namen), die ik laatst ontmoet heb,
en nog een hoe gaat het verder met mijn studie? (of is die vraag niet goed..)
quote:Ja je hebt er wel belang bij, maar geen invloed op. De al dan niet religieloosheid van Europa in 2025 is iets dat zich volledig buiten je invloed bevindt. Mijn ervaring is dat het antwoord dat je krijgt niet het directe antwoord op je vraag is, maar altijd toont hoe je eigen houding erover is. Dit is vaak moeilijker te interpreteren, en het is voor mij moeilijker om objectief te blijven aangezien dit iets is waar ik zelf ook een sterke mening over heb.
Op vrijdag 7 maart 2003 08:22 schreef Nuoro het volgende:[..]
Natuurlijk heb ik er zelf ook belang bij. Anders zou ik sowieso de hele vraag niet eens stellen en bovendien gaat het natuurlijk ook om m'n eigen toekomst als Europeaan. Europa is namelijk waar ik ben, wat ik ben en waar ik blijf. Ook in 2025 nog.
quote:Geheel objectief blijven zonder te oordelen is inderdaad moeilijk, en ja, ook ik heb het antwoord ook wel een bepaalde kant op geperst, dat geef ik toe. Dit was niet nodig.
No offence, maar volgens mij doe jij dit nu een beetje, hoor. Ik stelde immers alleen maar een simpele vraag, hoe ik het precies bedoel vul jij nu voor mij in, dus als er dan al iemand een stempel op het antwoord heeft gedrukt... Maar goed...![]()
quote:Ik snap het verschil, maar ben het niet helemaal met je eens. Maar daar gaan we hier niet over discussieren. Daar is dit topic niet voor.
Geloof in God (of in wat voor 'hogere macht' dan ook), is imo overigens absoluut niet hetzelfde als 'religie', religies zijn uiteindelijk niets anders dan primitieve politieke systemen. Altijd. God blijft wat mij betreft dus gewoon welkom in Den Haag hoor, maar religies zouden voortaan netjes buiten moeten blijven. Snap je het verschil?
quote:Denk ook eens de andere kant op. Jij wil goed beschouwd ook groepen en ideeen buitensluiten in de regering. Dat zou ook best als een samenzwering oid gezien kunnen worden door die groepen. Het antwoord zou inderdaad kunnen zijn zoals jij wil zien, dus dat het niet goed is om groepen die een religie aanhangen die mensen uitsluit en veel eisen stelt aan deelname toe te laten binnen de politiek.
Inderdaad. Maar religies hebben sowieso iets 'heimelijks' en hun diepste geheimen worden slechts aan 'ingewijden' prijsgegeven. Om zo'n ingewijde te worden dien je jezelf eerst over te geven aan alle dogma's en wetten die zo'n religie er op na houdt. Dat heeft imo nog maar weinig met geloof in God te maken. Dus het antwoord klopt exact.
quote:Shit dit klopt eigenlijk wel... Ik weet niet of andere mensen zo over mij denken, maar het klopt wel!
Op vrijdag 7 maart 2003 03:24 schreef ThePreacher het volgende:[..]
Men ziet je als een hardwerkende vrouw, maar het lijkt alsof je ergens om treurt. Onbewust ben je misschien wat onzeker of bang, maar naar buiten straal je altijd vrolijkheid uit. Je bent altijd al een rots in de branding geweest, een persoon waar je altijd op kon bouwen en op kon terugvallen. Men gaat ook zien dat je van binnen steeds meer zelfvertrouwen krijgt, je leert eerlijker tegen jezelf te zijn en gaat dingen meer relativeren.
Je bent gevoelig en temperamentvol, soms ben je wat overemotioneel, iets waar sommige mensen zich wellicht aan kunnen storen. Maar denk ook eens aan jezelf, en doe nou eens wat je al zo lang wil doen!
quote:Ik gebruik het Rider Waite deck, het meest gebruikte en bekendste. Zelfde deck als de kaarten die ik in de vraag over het rijk worden laat zien.
Op vrijdag 7 maart 2003 13:37 schreef Elvi het volgende:[..]
Shit dit klopt eigenlijk wel... Ik weet niet of andere mensen zo over mij denken, maar het klopt wel!
Eigenlijk is dit best wel verslavend, want er zijn nu 101 vragen die ik wil stellen nu dit klopt...
Maar goed, ff gewoon een vraag aan jou: Welke Tarot-kaarten heb jij? Want ik wil eigenlijk ook wel een set hebben.
quote:Je noemt het zelf al: ze is nog aan het worstelen met haar ex, want die man heeft toch wel flinke indruk gemaakt. Al was hij misschien niet trouw, het was wel een meeslepende en avontuurlijke vent. Maar ook iemand die haar overheerste. Ze is nu bezig om een beetje uit de rol van slachtoffer te kruipen en gaat weer plannen maken over hoe verder te gaan. Maar ze heeft even tijd voor zichzelf nodig, ze moet de relatie nog innerlijk verwerken, en ze heeft ook geen zin om zich te binden nu.
Op maandag 3 maart 2003 23:33 schreef Golden het volgende:
Ik heb een vraag.Al enige tijd heb ik weer contact met een oud klasgenootje van mij.Zij is vrijgezel en ik ook,dus we proberen wat af te spreken.Maar hoewel zij erg positief reageerd op mijn uitnodiging lijkt het wel alsof ze bang is om daadwerkelijk wat af te spreken.Nu wete ik dat zij 9 jaar een relatie heeft gehad en dat haar ex haar meerdere malen bedrogen heeft.Mijn vraag is nu,moet ik toch proberen verder contact te zoeken of zit er voor ons samen geen toekomst in?
Ze vindt jou echt een hele aardige jongen, je bent zo anders dan haar ex. Jij bent rustiger, zorgzaam, en je hebt een groot hart. Haar ex was veel meer macho. Jij komt uit een traditioneler milieu. Het kan best ooit nog wel wat worden, maar ze zal je voorlopig aan het lijntje blijven houden, want ze heeft echt even tijd nodig. Ik vrees dat er nu even nog geen relatie in zit...
Maar als het je echt veel waard is, geef dan niet te snel op!
quote:Doe dingen niet omdat ze vruchten kunnen afwerpen, maar doe dingen omdat ze gedaan moeten worden.
Op dinsdag 4 maart 2003 10:06 schreef Harmvt het volgende:
- Heeft het zin om mijn leven te wijden aan het verbeteren van deze wereld? Zal dit ooit zijn vruchten afwerpen?
quote:Je zit momenteel in een periode waar je heel rationeel moet zijn. Je hebt je verstand hard nodig nu, en met een enorme drive ben je ergens mee bezig. Je bent zo geboeid daar datgene waar je mee bezig bent dat je weinig anders kan doen. Pas op dat je andere dingen niet verwaarloost! Je was vroeger veel opener, maar je wordt meer gesloten en ontoegankelijk. Er bestaat meer dan alleen zwart en wit, aan of uit, ja of nee, er is een middenweg.
- Hoe zal de relatie tussen mij en de liefste vrouw die ik ken verder verlopen?
De vrouw waar je het over hebt probeert je defensie te doorbreken, maar dat lijkt niet zo heel goed te lukken, want je zit soms een beetje te veel in je eigen wereldje. Stel jezelf meer open, laat de dingen even voor wat ze zijn, geef gehoor aan de lokroep der natuur, en ga genieten van alle schoonheid die er om je heen is. Geniet van het leven man, want het is te mooi om alleen maar werkend door te brengen! Er ligt een harmonieus en gelukkig leven voor je.
quote:Ik heb sterk het idee dat het hier om zakelijke beslissingen gaat. Is het een fusie? Of ga je er andere dingen bij doen? In ieder geval is het iets waardoor je completer wordt. Het is een beslissing die je toch wel met liefde en je hart hebt gemaakt (dat was iig de onbewuste drijfveer), dus dan zit het meestal wel goed. Bovendien heb je er toch wel voor moeten knokken. Je weet dat het zorgvuldig plannen en teamwork vereist, en op materieel gebied zul je wel vasthoudend en voorzichtig moeten worden.
Op dinsdag 4 maart 2003 14:35 schreef erodome het volgende:
Ok een vraag..............Ik heb net wat beslissingen genomen in mijn leven die mijn pad wat ik bewandel veranderd.
Dit zijn grote veranderingen en ik ben ietwat onzeker over de juistheid van de keuze's(een echte twijvelmiep dus)
Zal het nieuwe pad wat ik heb gekozen mij verder brengen op mijn pad naar wat ik wil?
quote:Ik ben helaas geen wetenschapper, noch een futoroloog of uitvinder
Op maandag 3 maart 2003 18:37 schreef fatima het volgende:Zeg Orakel, bent u in het dagelijks leven een futuroloog of een uitvinder?
Ik ben nog op zoek naar eenspirituele wetenschapper
als verloofde !
quote:Er is op dit moment iemand in je leven, een betrouwbare, jonge jongen. Maar jij bent meer op zoek naar iets dat echt toekomst heeft, en deze relatie heeft dat niet. Je bent zoekende geweest, maar als je dit doorzet krijg je al gauw het gevoel dat je tegen je zin vastgehouden wordt.
Oh en als het mag stel ik aansluitend hierbij mijn tweede vraag : Wanneer onmoet ik hem of haar ?
quote:Doorzetten en vertrouwen hebben!
Op woensdag 5 maart 2003 15:57 schreef afraidtech het volgende:
ok nog een, hoe gaat het met mijn muzikale carriere met oog op de band waar ik nu in zit?
quote:klopt ook nog, hoe weet je dat?
Op vrijdag 7 maart 2003 17:54 schreef ThePreacher het volgende:Er is een tijdje geweest dat het allemaal niks leek te worden, alles ging verkeerd
thnx gives respect to the thepreacher
quote:Ik weet alleen wat de kaarten mij vertellen. Ik ben slechts een doorgeefluik.
Op vrijdag 7 maart 2003 18:32 schreef afraidtech het volgende:[..]
klopt ook nog, hoe weet je dat?
quote:Er is maar 1 balans... je zal steeds beter leren om die balans te vinden. Momenteel geef je houding wel eens aanleiding tot onenigheid. Op het bewuste vlak voel je je in de steek gelaten, of eenzaam. Onbewust is er toch iets van helder inzicht aan het doorkomen. Dit is wel een belangrijke ontwikkeling. Je ontwikkeling heeft een tijdje vastgezeten omdat je zelf niet wilde veranderen en vasthield aan je opvattingen, maar nu komt er toch de tijd dat je belangrijke dingen opnieuw tegen het licht moet gaan houden. Wie ben je, en waar sta je nou helemaal voor? Met welke mensen wil je nou echt omgaan?
Op vrijdag 7 maart 2003 16:22 schreef Panzer het volgende:
De balans in mijn leven, gaat dat anders worden of ga ik met deze balans verder om een betere balans te vinden?
Zal deze balans ook ten goede komen aan mijn directe omgeving?
quote:Oh ja, jij had ook nog een vraag!
Op vrijdag 7 maart 2003 18:50 schreef hams het volgende:
kom ik ook nog (weer) ?
Gaat ze iig met me uit eten, zoals ik haar pas geleden gevraagd heb?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |