Wie heeft hier positieve ervaringen mee?
Ik ben pas een paar jaar geleden begonnen met het gebruiken van het ouija bord, maar veel mensen zullen dit verschijnsel al in hun kindertijd gekend hebben in de vorm van glaasjedraaien. Het glaasjedraaien wordt vaak gedaan onder lacherige omstandigheden. Als het glas dan toch begint te bewegen, en iedereen zich er van vergewist heeft dat geen van de aanwezige mensen in de kamer hier verantwoordelijk voor is, maakt die lacherigheid al snel plaats voor opwinding, ongeloof en angst.
Maar het ouija bord is zeker geen hedendaags verschijnsel, en is zeker geen geschikt vermaakspelletje voor kinderpartijtjes. Al duizenden jaren wordt het ouija bord gebruikt om antwoorden te krijgen op allerlei soorten problemen; om verstandige besluiten te kunnen nemen, het diagnosticeren van ziektes, om met overleden vrienden en familieleden te communiceren, en om de toekomst te voorspellen.
Het ouija bord kan het beste geraadpleegd worden door een koppel; twee mensen die samen de wijzer bedienen. De twee deelnemers leggen de vingertoppen van de linkerhand lichtjes op de wijzer, en volgen de bewegingen die die wijzer over het ouija bord maakt, zonder er druk op uit te oefenen. Je eigen instelling zal de betrouwbaarheid en de bruikbaarheid van de boodschappen die op het ouija bord komen, bepalen. Als je het als een spelletje beschouwd, zullen er waarschijnlijk idiote boodschappen op het ouija bord komen. Maar wie het te serieus neemt, krijgt ook enkel onbruikbare boodschappen waar hij niets mee kan. Het is belangrijk om vragen te stellen bij of over de boodschappen die langs deze weg verkregen worden. Het ouija bord is niet feilloos, en net zoals je bij ieder ander advies dat je krijgt je eigen vraagtekens zet, moet je dat ook bij de boodschappen op het ouija bord doen.
Ook ik heb al heel wat verhalen over het glaasje draaien gehoord, en als kind maakte me dat (gelukkig) te bang om er zelf aan te beginnen. Deuren die zomaar dicht of open gingen, zwaaiende lampen, geklop, tocht door het huis, en ga zo maar door. Door al deze verhalen heeft het ouija bord een slechte naam gekregen. Voor de meeste mensen is het een onschadelijk spel, dat geen serieuze antwoorden geeft, occultisten vinden het onbetrouwbaar, en mensen die in alles naar het kwaad en de duivel zoeken, hebben die ook op het ouija bord gevonden. Als je inziet dat je verwachtingen en je overtuigingen invloed hebben op de boodschappen, kun je het ook als een waardevol instrument beschouwen, of je nu gelooft in geesten of niet.
Het principe van het ouija bord is van oudsher contact te leggen met geesten. Het bestaan van geesten kan natuurlijk niet bewezen worden, maar mensen die in het bestaan er van geloven, zullen hun geesten ook op het ouija bord vinden. Wetenschappers zijn van mening dat het onderbewuste van de deelnemers de wijzer beinvloedt, degene die de sterkste gedachten heeft projecteert die in de vorm van energie op de wijzer, waardoor deze gaat bewegen. Of het nu iemands onderbewuste is, of een daadwerkelijke geest van een overledene, bovenaardse of buitenaardse, het is gebleken dat het ouija bord heel waardevolle boodschappen kan opleveren. Het is belangrijk dat je niet bang bent voor wat er komen gaat. Je moet je volkomen kunnen ontspannen, en je gedachten geheel los kunnen laten, want het is inderdaad mogelijk dat gedachten de boodschappen beinvloeden. Stel van tevoren duidelijk vast waar je het over wilt hebben (en waarover absoluut niet) en hou je daar ook aan. Laat de wijzer op het ouija bord en de boodschappen in het begin zeker geen eigen leven leiden. Schrijf desnoods je vragen op een papiertje en als je geen antwoorden krijgt op die vragen, stop je ermee en ga je een andere keer verder met dezelfde vragen net zolang tot je er wel antwoord op krijgt.
Het ouija bord is een simpel voorwerp, en als je wilt kun je het makkelijk zelf maken. Het bord bestaat uit alle letters van het alfabet, de cijfers 0 tot en met 9, een vakje met ja, en een vakje met nee. De wijzer moet rond zijn en een aanwijzende punt hebben die duidelijk uitsteekt. Bij de grotere boekwinkels zijn kant en klare borden te koop, of je kunt het bestellen bij uitgeverij Schors in Amsterdam (via je boekhandel). De letters worden in een halve, naar boven wijzende cirkel gelegd, daaronder leg je in een rechte lijn de cijfers 0 tot en met 9. Aan de beide uiteinden van de cijfers leg je de woorden ja en nee. Ja komt links te liggen, nee rechts. Zowel het oppervlak van het bord als dat van de wijzer moet vlak en glad zijn en makkelijk glijden.
Zorg voor een ontspannen sfeer, het is belangrijk dat je het goed kunt vinden met degene met wie je gaat 'spelen', dat je je volkomen op je gemak kunt voelen bij die persoon en geen geheimen hebt die je in het bijzijn van die persoon niet graag onthuld zou zien op het ouija bord. Alle gedachten die je hebt kunnen de wijzer en de boodschappen beinvloeden, en als je bewust of onbewust al bezig bent met die geheimen die niet onthuld mogen worden, komen ze bijna onvermijdelijk toch op het bord. Ontspan je en zorg dat je niet gestoord kunt worden door telefoon of iets dergelijks. Beide 'spelers' leggen de vingertoppen van hun linkerhand op de wijzer. Een van jullie vraagt of er iemand is die antwoord wil geven op jullie vragen. Wees niet teleurgesteld als de wijzer niet direct begint te bewegen, toen ik het voor de eerste keer deed heb ik zeker een uur moeten wachten op een eerste beweging. Wees zelfverzekerd in je houding, wees niet bang boze geesten aan te trekken, want dan projecteer je negativiteit op de wijzer die dan heel wat rare dingen kan doen! Boze geesten bestaan niet, er bestaat alleen de negatieve energie van jou en je partner, of negatieve gedachten (bewust of onbewust) die in de vorm van boodschappen op het bord kunnen verschijnen. Speel zeker niet met het ouija bord als er een ruzieachtige sfeer hangt!!
Als de wijzer voor de eerste keer begint te bewegen, zul je toch schrikken, hoe goed je je er ook op voorbereid hebt. Laat je hierdoor niet beheersen, en hou duidelijk het doel van de zitting in ogen. Laat degene met wie je communiceert (of dat nu je eigen onderbewustzijn of een geest is) niet de overhand krijgen, hou je aan de vragen die je wilde stellen. Als controle middel kun je een aantal vragen stellen. Laat bijvoorbeeld een derde persoon wat muntstukken in een broekzak stoppen en vraag het oujiabord te vertellen in welke broekzak het geld zit, hoeveel muntstukken erin zitten en de waarde van de muntstukken samen. Bepaal voor jezelf met welke accuratie je tevreden zou zijn. Moet één van die vragen juist beantwoord worden of allemaal? Als je nog niet tevreden bent, of meer zekerheid wilt, vraag dan om aantallen op te noemen van willekeurige objecten, waar je zelf het antwoord niet op weet. Zoals bijvoorbeel; hoeveel lucifers zitten er nog in het pak dat daar en daar in de kast ligt. Als je hier juiste antwoorden op krijgt kun je er zeker van zijn dat je waardevolle boodschappen krijgt en kun je verder gaan met de serieuze vragen. Blijf echter kritisch en stel altijd vragen over de boodschappen die je krijgt, en bepaal voor jezelf wat je er mee kunt, neem het nooit klakkeloos voor waar aan!!
Werk altijd alleen maar met het ouija bord als beide partners zin hebben en er genoeg tijd voor uitgetrokken kan worden. Veel occultisten en paragnosten roepen dat het ouija bord gevaarlijk is, een geoefende gebruiker als zijzelf kan er gebruik van maken, maar leken zoals wij moeten er maar ver vandaan blijven. Zogenaamd lopen we gevaar voor de invloed van slechte of boze geesten, of lopen we het risico door zo'n entiteit overgenomen te worden of er bezeten door te raken. Dit is allemaal onzin. Maar bezint eer gij begint. Wees serieus, maar overdrijf het niet. Jij leeft hier als mens en geesten kunnen je echt niet zomaar overnemen. Als jij niet tevreden bent met het contact of de contact 'persoon' breek je het contact gewoon af. Als je erin gaat geloven dat klopgeesten en dergelijke zich op het bord zouden kunnen manifesteren of dat je overgenomen zou kunnen worden, kan dat ook gebeuren!! Niet omdat zulke slechte entiteiten daadwerkelijk zouden bestaan, maar omdat je de suggestie bij jezelf opwekt. Verschillende universiteiten hebben onderzoek gedaan naar experimenten met het ouija bord en onveranderlijk is uit hun onderzoek gekomen dat suggestie de sterkste indicator is. Als iemand ergens al van overtuigd is, zal het ook gebeuren. Het bekendste voorbeeld is dat van een tienermeisje dat bang was voor de dood en tijdens het glaasje draaien vroeg of ze snel dood zou gaan. Zij kreeg als antwoord dat ze zelfmoord moest plegen, door zichzelf van het dak te laten vallen. Zij was zo geobsedeerd door de dood en had voor zichzelf al bepaald dat er wel een negatief antwoord uit moest komen, dat dat ook daadwerkelijk kwam. Kun je je niet losmaken van dit soort angsten, dan moet je er ook zeker niet aan beginnen, het kan daadwerkelijk gevaarlijk zijn. Maar als je in staat bent een nuchtere en sceptische kijk op de dingen te houden, zonder alles bij voorbaat als onzin te verwerpen, kan het ouija bord zeer waardevolle boodschappen doorgeven!
[Dit bericht is gewijzigd door KingShakur op 24-12-2000 21:24]
quote:Was dit serieus?
Op 24 december 2000 21:11 schreef Robino het volgende:
Misschien ideetje voor Fokmeeting?Fok! OUIJA-avond of zo
quote:Volgens mij heb jij bovenstaande tekst niet zo heel erg goed gelezen.... het is dus geen spelletje!
Misschien ideetje voor Fokmeeting?Fok! OUIJA-avond of zo
quote:dat is het in mijn ogen wel, een spel om achter dingen te komen maar toch wel redelijk spelenderwijs.
Op 24 december 2000 21:25 schreef KingShakur het volgende:
Volgens mij heb jij bovenstaande tekst niet zo heel erg goed gelezen.... het is dus geen spelletje!
en ik heb jou verhaal WEL gelezen. Zal het mischien nog best eens gaan doen en er dan ook serieus mee bezig zijn maar ik zie het toch als een soort spel.
quote:Mijn opmerking was bedoeld als exclamation, maar ik ben blijkbaar de '!' vergeten...
Aart zei:
interesse?
quote:Was dit serieus?!
Misschien ideetje voor Fokmeeting?
Fok! OUIJA-avond of zo
[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 24-12-2000 21:45]
quote:lijkt er dus op dat het jou wel wat lijkt.
Op 24 december 2000 21:41 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Is dit serieus?!
Begrijpelijk maar hoe wil je dat doen ?? met 20 man op 10 tafels en dan wisselen ?
spreek het eens af met iemand desnoods van fok! dan heb je een meeting maar dan wat kleiner, heeft het ook meer kans van slagen.
Hier heb ik dus geen interesse in, met een groep mensen die ik nauwelijks ken zulke dingen doen. Dat zou wel een hoog SBS6 gehalte hebben zeg...
Lees het verhaal van king nou nog eens...
Hoe hadden ze dat willen doen, is in mijn ogen niet mogelijk.
maar wat is er mis om het met een Mede fokker een keer te proberen ?? daar zie ik het probleem niet van.
oke oke ik zei het in mijn andere post mischien een beetje krom.
Ik selecteer heel selectief de personen met wie die sessies doorgaan, negativiteit wordt vermeden, een collectief bewustzijn is belangrijk en geloof me... vliegende voorwerpen kunnen bij negatief gebruik voorkomen, niet alleen tijdens sessies, maar ook achteraf als je op een negatieve manier energieen hebt naar je toegehaald die plots een medium hebben ontdekt waarmee ze contact kunnen leggen.
ik bedoel ik ken redelijk wat fokkers van gezicht enzo maar ook een aantal BETER, veel beter en er zijn er daar wel een aantal bij met wie ik het aan zou durven ja.
2 keer dezelfde naam.
toeval ??? daar geloof ik niet in dus lkeg het ff uit.
ik geloof hier namelijk WEL in.
quote:Duidelijk...
Op 24 december 2000 22:06 schreef Reticulin het volgende:
M'n aardrijkskunde-lerares heeft wel eens verteld over haar ervaring, die was niet positief, die geest had ook een rare naam (radbout of iets in die trant, weet 't niet meer), er gebeurde allemaal rare dingen 't glas begon heel hard te draaien enzo...jaren later, toen ze op de universiteit zat sprak ze een studiegenoot uit een heel ander deel van het land erover en hij vertelde haar 't ook wel eens gedaan te hebben en dat die geest zo'n rare naam had...precies dezelfde dus
heb al van veel mensen rare verhalen erover gehoord, maar als je je docent al niet meer kan vertrouwen...wie wel? ik weet trouwens wel dat ze er geen geintje over maakte...als dat zo was dan had ze 'r roeping gemist want dan had ze een heeeeeeeeeeeeeeel goeie actrice kunnen worden..
Ouija-sessies moet je alleen maar doen met een persoon waarbij je een vertrouwelijk gevoel hebt en die ook in jouw geheimen zou mogen delen.
Maar ik ga zeker op zoek naar meer informatie over dit onderwerp (Quija), ik wil dit namelijk wel eens ervaren met een stel goede vrienden.
Dus nu een vraag aan de QUIJA-experts hier:
waar vind je meer informatie en waar kan je een board bestellen (URL's aub)?
PS ik wil me hier vrij serieus in verdiepen, dus maak je geen zorgen over onervaren gebruik, daar waag ik me niet aan. Heb wat dat betreft toch wel mindere dingen gehoord.
discussie avond om het zo maar te zeggen.
quote:Ja, misschien een info-avond of zo. Het lijkt me zeer interessant maar aangezien niemand elkaar goed kent is het natuurlijk erg lastig om met zijn allen hier ervaring mee op te doen (een van de criteria was toch dat je elkaar goed kent). Maar toch, het is een optie
Op 25 december 2000 00:08 schreef Harrie het volgende:
mischien toch wel leuk een fokmeeting te organiseren maar dan gericht op deze onderwerpen.discussie avond om het zo maar te zeggen.
quote:dat zeg jij.
Op 25 december 2000 00:11 schreef Robino het volgende:
Ja, misschien een info-avond of zo. Het lijkt me zeer interessant maar aangezien niemand elkaar goed kent is het natuurlijk erg lastig om met zijn allen hier ervaring mee op te doen (een van de criteria was toch dat je elkaar goed kent). Maar toch, het is een optie
er zijn hier wel degelijk mensen die ik dusdanig vertrouw dat ik het meteen zou doen.
en Ja die ken ik verder dan alleen wat lezen van elkaar op een forum.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |