abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:12:23 #1
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8578004
Als ik als nieuweling alle verhalen op dit forum lees, kom ik wel eens tot de gedachte, dat Nederland reddeloos verloren dreigt te gaan. Of wel in een door Duitsland en Frankrijk gedomineerd en verdeeld Europa, of wel binnen enkele decennia, onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia) ..... en nog later wellicht in een Chinese?

Ik ben in de loop der jaren wel zo realistisch geworden, dat ik van de meerderheid van de eigen bevolking weinig verzet daartegen mag verwachten. Nederlanders in het algemeen schijnen niet erg van hun eigen cultuur en taal te houden.

Opdat wij dan niet meer hoeven te emigreren, hier een realistische oplossing! We vragen de USA om ons als zoveelste staat op te nemen. Voeren de dollar in (niet meer zo' n grote stap na die euro) en erkennen de Amerikaanse vlag. Engels wordt de voertaal (Nederlands is sowieso al doorspekt met die taal). Doordat we dan Amerikaans staatsburger zijn geworden, kunnen we ook tot een betere bevolkingsspreiding komen. Ons vrij in onze USA vestigen!

Liever onder de "plak" van de USA, dan kiezen voor die andere opties.
Krankzinnig idee? Misschien toch niet.....?????????

"Ik denk, dus ik ben ertegen"
pi_8578028
Als je nog beter op het forum had gelezen dan zou je misschien ook de lichtelijk anti-amerika-cultuur hebben gezien
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_8578055
sorry verkeerde tpoic
onder
pi_8578076
Kunnen we in elk geval weer trots worden op onze geschiedenis in plaats van ons iedere keer ervoor te verontschuldigen, hetgeen een trend geworden is in Europa.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:18:14 #5
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8578088
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:14 schreef Isabeau het volgende:
Als je nog beter op het forum had gelezen dan zou je misschien ook de lichtelijk anti-amerika-cultuur hebben gezien
==========
Lichtelijk? .... Whoehahahahahahahahahaha
Maakt niet uit, het slynxe geleuter houdt mij scherp.
pi_8578116
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:14 schreef Isabeau het volgende:
Dat is nu eenmaal "in".
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:21:03 #7
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_8578156
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:17 schreef Strolie75 het volgende:
Kunnen we in elk geval weer trots worden op onze geschiedenis in plaats van ons iedere keer ervoor te verontschuldigen, hetgeen een trend geworden is in Europa.
Oh ik ben anders best trots op Nederland. Als we hadden gewild was Engeland nu een kolonie van ons geweest.

Engelsen en vooral Fransen zijn trouwens zeer trots op hun historie. Het is geen Europese trend, maar meer een Nederlandse.

En over het plan om een staat van Amerika te worden: "Dan liever de lucht in".

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:23:20 #8
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8578205
quote:
Ik heb me nog nooit verontschuldigd voor iets wat in onze geschiedenis heeft plaatsgevonden, simpelweg omdat je gebeurtenissen altijd moet zien in de geest van de tijd. De Nederlandse geschiedenis is iets om zeer trots op te zijn. We hebben m.n. in de 17e en 18e eeuw ons stempel op Europa en de wereld gedrukt.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8578209
quote:
De geschiedenis van de USA, ja, die is om over naar huis te schrijven
yankee charlie dinges
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:26:30 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8578288
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:12 schreef limp_brain het volgende:
Als ik als nieuweling alle verhalen op dit forum lees, kom ik wel eens tot de gedachte, dat Nederland reddeloos verloren dreigt te gaan.
Kutnewbie.
quote:
Of wel in een door Duitsland en Frankrijk gedomineerd en verdeeld Europa, of wel binnen enkele decennia, onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia) ..... en nog later wellicht in een Chinese?
Of gewoon Nederland??¿¿
quote:
Ik ben in de loop der jaren wel zo realistisch geworden, dat ik van de meerderheid van de eigen bevolking weinig verzet daartegen mag verwachten. Nederlanders in het algemeen schijnen niet erg van hun eigen cultuur en taal te houden.
We veranderen nu op vrijwillige basis. Dat gebeurt wel eens bij mensen.
quote:
Opdat wij dan niet meer hoeven te emigreren, hier een realistische oplossing! We vragen de USA om ons als zoveelste staat op te nemen. Voeren de dollar in (niet meer zo' n grote stap na die euro) en erkennen de Amerikaanse vlag. Engels wordt de voertaal (Nederlands is sowieso al doorspekt met die taal). Doordat we dan Amerikaans staatsburger zijn geworden, kunnen we ook tot een betere bevolkingsspreiding komen. Ons vrij in onze USA vestigen!
Ehmm, zonet had je het nog over de dominantie van Duitsland en Frankrijk en nu hebben we super veel invloed??
quote:
Liever onder de plak bij de EU.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_8578445
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:21 schreef ullie het volgende:
Engelsen en vooral Fransen zijn trouwens zeer trots op hun historie. Het is geen Europese trend, maar meer een Nederlandse.
Vooral Frankrijk is nog in de 19e eeuw blijven steken en denkt nog steeds dat het een wereldmacht is terwijl hun invloed niet verder reikt dan obscure voormalige koloniëen in Afrika.
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:34:08 #12
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8578467
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:21 schreef ullie het volgende:

[..]

...........En over het plan om een staat van Amerika te worden: "Dan liever de lucht in".

=================
Maar als je nou zou moeten kiezen uit verschillende "kwaden"? Waar kies je dan voor?
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:35:04 #13
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8578493
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:23 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

De geschiedenis van de USA, ja, die is om over naar huis te schrijven

============
Die geschiedenis is in ierder geval kort maar is-tie slechter dan andere landen? Ik vind van niet.
pi_8578498
quote:
Als ik als nieuweling alle verhalen op dit forum lees, kom ik wel eens tot de gedachte, dat Nederland reddeloos verloren dreigt te gaan. Of wel in een door Duitsland en Frankrijk gedomineerd en verdeeld Europa, of wel binnen enkele decennia, onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia) ..... en nog later wellicht in een Chinese?

I ALWAYS KNEW THAT........liever onder de plak van.....:N
pi_8578506
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Vooral Frankrijk is nog in de 19e eeuw blijven steken en denkt nog steeds dat het een wereldmacht is terwijl hun invloed niet verder reikt dan obscure voormalige koloniëen in Afrika.

ze hebben ook nog enkele hele leuke eilandjes in polynesnie hoor

Amerkaans worden lijkt me geen goed idee al was het alleen maar omdat eerst de oorspronkelijke bevolking van nederland uitgemoord of verdreven naar friesland ofzo moet worden

[Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 19-02-2003 11:47]

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:36:53 #16
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8578545
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kutnewbie.
[..]

Of gewoon Nederland??¿¿
[..]

We veranderen nu op vrijwillige basis. Dat gebeurt wel eens bij mensen.
[..]

Ehmm, zonet had je het nog over de dominantie van Duitsland en Frankrijk en nu hebben we super veel invloed??
[..]

Liever onder de plak bij de EU.

woensdag 19 februari 2003 @ 11:41:41 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8578707
quote:
onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia)
Je waarschuwt dat we worden ondergelopen door moslims en dat dat verkeerd is, maar de indianen zijn ook ondergelopen in de US en zijn overgenomen door slavenhandelaars (Europeanen), die nu opeens wel het goede volk zijn. Dus die moslims die ons land overnemen zijn over 50 jaar ook een supermacht
pi_8578745
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:35 schreef du_ke het volgende:
ze hebben ook nog enkele hele leuke eilandjes in polynesien hoor
Ja, waar ze atoomwapens uittesten terwijl de hele wereld daar tegen is. Dus als het Chirac uitkomt gaat hij ook vrolijk zijn eigen weg.

Overigens is het puur eigenbelang van Frankrijk, ze zien kansen voor hun eigen wapen- en olieindustrie (Total/ELF). Als de sancties worden opgeheven (wat Frankrijk al 10 jaar wilt) dan zal Saddam herbewapenen en zijn olieindustrie weer opbouwen. En daarvoor zal hij niet bij Britse of Amerikaanse bedrijven aankloppen.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 19-02-2003 11:55]

woensdag 19 februari 2003 @ 11:47:42 #19
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8578865
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je waarschuwt dat we worden ondergelopen door moslims en dat dat verkeerd is, maar de indianen zijn ook ondergelopen in de US en zijn overgenomen door slavenhandelaars (Europeanen), die nu opeens wel het goede volk zijn. Dus die moslims die ons land overnemen zijn over 50 jaar ook een supermacht

__________________-
Ik ben bang dat ik uw diepzinnige redenering niet helemaal kan volgen .... tja ik heb mijn naam tegen hè.
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:52:18 #20
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8578971
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:35 schreef limp_brain het volgende:

[..]

============
Die geschiedenis is in ierder geval kort maar is-tie slechter dan andere landen? Ik vind van niet.

De geschiedenis van de VS is korter EN minder bloedig dan de Europese. Ik blijf liever Nederlander, maar uit de door jou geschetste mogelijkheden kies ik volmondig voor de VS.
En al die scheldende pubers* weten niet waar ze het over hebben.

*puber= ik ben een puisterig kereltje van 13 en ik weet hoe de wereld in elkaar zit en iedereen die iets anders vindt ga ik uitschelden.

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_8578989
quote:

Dus als ik het goed begrijp ben je bang voor het verdwijnen van de Nederlandse taal en cultuur, en de oplossing daarvoor is het laten verdwijnen van de Nederlandse taal en cultuur? Wow, die is wel heel diep.
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:52:59 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8578995
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:47 schreef limp_brain het volgende:

[..]

__________________-
Ik ben bang dat ik uw diepzinnige redenering niet helemaal kan volgen .... tja ik heb mijn naam tegen hè.

JijU waarschuwt voor een islamitische staat.
Maar als ik naar de geschiedenis kijk van de VS dan hoeft dat helemaal niet een probleem te zijn:
Eerst had je indianen -> daarna overrompeld door slavenhandelaars -> 50 jaar later zijn ze zo goed dat we bij ze moeten aansluiten.
Eerst heb je Nederlanders -> daarna overrompeld door moslims -> over 50 jaar wereldmacht en goed volk.
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:57:50 #23
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8579130
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:52 schreef DoctorB het volgende:

[..]

De geschiedenis van de VS is korter EN minder bloedig dan de Europese. Ik blijf liever Nederlander, maar uit de door jou geschetste mogelijkheden kies ik volmondig voor de VS.
En al die scheldende pubers* weten niet waar ze het over hebben.

*puber= ik ben een puisterig kereltje van 13 en ik weet hoe de wereld in elkaar zit en iedereen die iets anders vindt ga ik uitschelden.

__________________-
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:02:02 #24
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8579240
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

JijU waarschuwt voor een islamitische staat.
Maar als ik naar de geschiedenis kijk van de VS dan hoeft dat helemaal niet een probleem te zijn:
Eerst had je indianen -> daarna overrompeld door slavenhandelaars -> 50 jaar later zijn ze zo goed dat we bij ze moeten aansluiten.
Eerst heb je Nederlanders -> daarna overrompeld door moslims -> over 50 jaar wereldmacht en goed volk.

Of een volk machtiger wordt dan de ander, wil niet zeggen dat zij moreel superieur zijn. Het gaat er als individue om of je het eens bent met de toekomstige ontwikkelingen. Zelf gruw ik ervan om straks in een moslimstaat te leven.

Overigens, u mag je tegen mij zeggen hoor.

woensdag 19 februari 2003 @ 12:04:51 #25
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8579330
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:52 schreef Gbazz het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp ben je bang voor het verdwijnen van de Nederlandse taal en cultuur, en de oplossing daarvoor is het laten verdwijnen van de Nederlandse taal en cultuur? Wow, die is wel heel diep.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')