Nu loop ik al een paar dagen te dubben over onderstaand huis. Het ziet er saaiig uit, maar ligt in de goeie wijk, is groot en heeft vooral een hele grote tuin. Er moet echter nogal wat aan opgeknapt worden, zoals een nieuwe kunststof voor- en achtergevel, een nieuwe keuken en (eventueel later) een nieuwe badkamer. Daar ik niet zo'n klusser ben, dub ik dus of ik het wel moet doen.
Dit is de achterkant van de woning. 3 woonlagen.
Idem, woning heeft een vrij uitzicht aan de achterkant, op een groenstrook en daar achter een spoorlijn.
Alle bomen op deze foto staan zo'n beetje in de eigen tuin. Die is dus behoorlijk groot.
Zou het wat zijn?
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 05-07-2003 12:25]
Als je er geld voor hebt om het te laten doen, en voor de rest voldoet het aan al je eisen en wensen lijkt het me geen probleem.
Sterkte met wat je ook besluit...
En als de inrichting handig is, dan ben je natuurlijk al een heel eind! Lucille en ik hebben ondertussen veel ervaring met keukens kopen (Lucille in een iets duurder segment geloof ik
), dus daar kunnen we nog de nodige tips over geven!
Trouwens iedereen kan klussen!! En dat ga ik binnenkort bewijzen!
Handige vrienden/familieleden zijn trouwens altijd wel erg praktisch!
Zo ja, dan is het heel simpel: als je het kan betalen: doen! Als je het niet kan betalen: niet doen!
Ieder huis dat je tegenkomt heeft wel iets dat opgeknapt moet worden. Als jij je lekker voelt bij dit huis, moet je dat maar gewoon voor lief nemen. Twijfel je over het huis zelf, en komt daarbij nog de ellende van opknappen, dan moet je het gewoon niet doen.
quote:De kosten voor o.a. die gevel (20.000 €), een nieuwe keuken (ca 10.000 €) en een nieuwe badkamer (ook ca 10.000 €) kunnen meegenomen worden in de hypotheek, die komen dan in een depot bij de bank en dan moet ik de bonnetjes van de verbouwing inleveren zeg maar. Het kán financieel net, maar gaat natuurlijk behoorlijk doorwerkenin de maandlasten.
Op zondag 16 februari 2003 19:49 schreef Lois het volgende:
Cynix als je het laten plaatsen van de kozijnen kunt betalen of evt. meefinancieren dan is er toch geen probleem?
De 'gewone' verhuiskosten, zoals schilderwerk, vloeren, gordijnen en verlichting, komen daar natuurlijk ook nog bovenop.
quote:Precies! das wat ik eik ook wilde zeggen
Op zondag 16 februari 2003 19:55 schreef Barb het volgende:
Ik begrijp dat de afweging is: de kosten van het opknappen en de daarmee gepaarde tijd/ellende?Zo ja, dan is het heel simpel: als je het kan betalen: doen! Als je het niet kan betalen: niet doen!
Ieder huis dat je tegenkomt heeft wel iets dat opgeknapt moet worden. Als jij je lekker voelt bij dit huis, moet je dat maar gewoon voor lief nemen. Twijfel je over het huis zelf, en komt daarbij nog de ellende van opknappen, dan moet je het gewoon niet doen.
quote:Dat hoop je
Op zondag 16 februari 2003 19:54 schreef Liejannuh het volgende:
En dat ga ik binnenkort bewijzen!
Want je zegt wel een keuken en badkamer kan later nog wel maar meestal blijft het er ook bij.
T is maar een idee hoor.
quote:Ik zou het sowieso moeten láten doen door bedrijven. Ik ga echt niet zelf kozijnen vervangen of een keuken plaatsen. Ik vind behangen al een @#@@-klus.
Op zondag 16 februari 2003 19:57 schreef berney het volgende:
Het ziet er niet onaardig uit hoor.
Maar als je 2 linkerhanden hebt, tja kan je dan niet beter in een nieuwbouwwijk gaan wonen?Want je zegt wel een keuken en badkamer kan later nog wel maar meestal blijft het er ook bij.
T is maar een idee hoor.
Bekijk het zo:
ratio:
Kan ik het betalen, zijn de zaken die MOETEN gebeuren mee te financieren, zijn er zaken die nog wel ff kunnen wachten zodat ik kan sparen en meer van dat soort dingen...
emotie:
Wil ik hier wonen? heb je het huis in gedachte al ingericht? ben je "verliefd" op het huis? en meer van dat soort zaken.
indien je van beide kanten tussen de 75 en de 100% scoort, dan is de kans groot dat dit JOUW huis is, scoor je lager dan zou ik er nog ff over nadenken.
anyway, het is en blijft jouw beslissing!
suc6
Jammer dat je 2 linkerhanden hebt joh.
Ik heb gelukkig een handige man die alles kan. .
quote:Pas maar op Cynix, deze user woont ook in Eindhoven. Je bent zo je huis kwijt
Op zondag 16 februari 2003 20:04 schreef Perfect_Survivor het volgende:
He da's wel geinig zeg... dat is in Eindhoevn of niet?
Welke makelaar is het? Ik wil ff specs bekijken...
quote:Financieel kan het net allemaal, al wordt het kromliggen, vooral door die uit te voeren verbouwingen. Het gekke is dat ik heel veel woningen heb bekeken en toch steeds weer op deze terug kom. Ik ben bang dat ik er toch al een beetje voor 'gevallen' ben.
Op zondag 16 februari 2003 20:03 schreef Kbot2000 het volgende:
Een huis kopen is 50% ratio en 50% emotie.
quote:Ha ik heb precies negen dagen geleden getekend voor een nieuwbouwhuiske in Meerhoven.... dus daar zit ik wel aan vast op het moment!!!
Op zondag 16 februari 2003 20:09 schreef Barb het volgende:[..]
Pas maar op Cynix, deze user woont ook in Eindhoven. Je bent zo je huis kwijt
![]()
quote:suc6 met tekenen van koopcontract
Op zondag 16 februari 2003 20:12 schreef Cynix ® het volgende:Ik ben bang dat ik er toch al een beetje voor 'gevallen' ben.
quote:Dat mag natuurlijk. Ik ga echter zeker niet opbieden. De prijs is al te hoog, dus er zal sowieso een flink stuk af moeten.
Op zondag 16 februari 2003 20:09 schreef Barb het volgende:
Pas maar op Cynix, deze user woont ook in Eindhoven. Je bent zo je huis kwijt![]()
quote:Ah, onder de startbaan of onder de landingsbaan van vliegveld Welschap?
Op zondag 16 februari 2003 20:12 schreef Perfect_Survivor het volgende:
Ha ik heb precies negen dagen geleden getekend voor een nieuwbouwhuiske in Meerhoven.... dus daar zit ik wel aan vast op het moment!!!
Niettemin veel plezier en succes. Ik heb daar ook wel woningen te koop gezien, maar met de verwachtte uitbreiding van het vliegveld ben ik toch maar afgehaakt daar. Bovendien is me dat veel te ver van mijn werk af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |