abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 19:46:03 #1
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8520858
Ik ben al een paar weken op huizenjacht. Nou is het aanbod best groot, maar de meeste huizen die in de gewenste prijsklasse vallen (tot 200.000 €) zijn klein, hebben een klein tuintje en staan dicht op elkaar. Helaas staat er toevallig veel te koop in woonwijken die nogal ver vanmijn werk liggen, en ik wil juist graag in de buurt wonen, waar ik nu ook al woon. Ik heb nu een appartementje en wil groter wonen.

Nu loop ik al een paar dagen te dubben over onderstaand huis. Het ziet er saaiig uit, maar ligt in de goeie wijk, is groot en heeft vooral een hele grote tuin. Er moet echter nogal wat aan opgeknapt worden, zoals een nieuwe kunststof voor- en achtergevel, een nieuwe keuken en (eventueel later) een nieuwe badkamer. Daar ik niet zo'n klusser ben, dub ik dus of ik het wel moet doen.

Dit is de achterkant van de woning. 3 woonlagen.

Idem, woning heeft een vrij uitzicht aan de achterkant, op een groenstrook en daar achter een spoorlijn.

Alle bomen op deze foto staan zo'n beetje in de eigen tuin. Die is dus behoorlijk groot.

Zou het wat zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 05-07-2003 12:25]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_8520922
Waarom niet? De buurt is leuk, zeg je. Verder zijn de tuin en de binnenkant van je huis denk ik belangrijker dan de buitenkant van je huis. In een monumentaal pand wonen is leuk, maar hoe het er van binnen uitziet, daar gaat het uiteindelijk om. Je kijkt niet de hele tijd tegen de voorkant van je eigen huis aan.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  Jubileum moderator zondag 16 februari 2003 @ 19:49:14 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8520939
Ow wat een geweldige tuin!! Alleen daarom zou je het al moeten doen.
Cynix als je het laten plaatsen van de kozijnen kunt betalen of evt. meefinancieren dan is er toch geen probleem?
Met behulp van wat handige vrienden of crewleden (Lucille ) is een nieuwe keuken zo geplaatst.
Ik vind het een mooi huis!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8520944
Tuin is in ieder geval iets moois van te maken zoals ik zie
verder vind ik het huis helemaal niet zo saaiig uitzien en het toch om de binnenkant en hoe je het zelf inricht...
pi_8520972
Die blauwe kleur op de voorgevel ziet er wel erg verkleurd uit, dus daar zou ik iets aan doen. Missschien eens de buurt schokkeren, en er een fel rood kleurtje of iets dergelijks tegen aan smeren. Voordeel is natuurlijk wel dat het half vrijstaand is, wat dus betekend dat je maar van een kant last hebt, of dat maar een kant van jou last heeft, wat wel makkelijk is bij het geven van feestjes.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 19:51:15 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8520978
Tuin (onderste foto) is inderdaad behoorlijk groot, zo'n 250 m2 al met al en dat is echt uniek in deze prijsklasse. Dat is ook een van de sterkste punten.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  zondag 16 februari 2003 @ 19:52:18 #7
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8520991
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen....
Die voor en achtergevel

Als je er geld voor hebt om het te laten doen, en voor de rest voldoet het aan al je eisen en wensen lijkt het me geen probleem.

Sterkte met wat je ook besluit...

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_8521033
Ik zou dat blauw aan de buitenkant vervangen door een wat minder opvallend kleurtje! Dat scheelt al ontzettend veel!

En als de inrichting handig is, dan ben je natuurlijk al een heel eind! Lucille en ik hebben ondertussen veel ervaring met keukens kopen (Lucille in een iets duurder segment geloof ik ), dus daar kunnen we nog de nodige tips over geven!

Trouwens iedereen kan klussen!! En dat ga ik binnenkort bewijzen!
Handige vrienden/familieleden zijn trouwens altijd wel erg praktisch!

zondag 16 februari 2003 @ 19:55:01 #9
3498 Barb
Graduated Fool
pi_8521045
Ik begrijp dat de afweging is: de kosten van het opknappen en de daarmee gepaarde tijd/ellende?

Zo ja, dan is het heel simpel: als je het kan betalen: doen! Als je het niet kan betalen: niet doen!

Ieder huis dat je tegenkomt heeft wel iets dat opgeknapt moet worden. Als jij je lekker voelt bij dit huis, moet je dat maar gewoon voor lief nemen. Twijfel je over het huis zelf, en komt daarbij nog de ellende van opknappen, dan moet je het gewoon niet doen.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 19:56:00 #10
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8521068
quote:
Op zondag 16 februari 2003 19:49 schreef Lois het volgende:
Cynix als je het laten plaatsen van de kozijnen kunt betalen of evt. meefinancieren dan is er toch geen probleem?
De kosten voor o.a. die gevel (20.000 €), een nieuwe keuken (ca 10.000 €) en een nieuwe badkamer (ook ca 10.000 €) kunnen meegenomen worden in de hypotheek, die komen dan in een depot bij de bank en dan moet ik de bonnetjes van de verbouwing inleveren zeg maar. Het kán financieel net, maar gaat natuurlijk behoorlijk doorwerkenin de maandlasten.

De 'gewone' verhuiskosten, zoals schilderwerk, vloeren, gordijnen en verlichting, komen daar natuurlijk ook nog bovenop.

zondag 16 februari 2003 @ 19:56:03 #11
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8521074
quote:
Op zondag 16 februari 2003 19:55 schreef Barb het volgende:
Ik begrijp dat de afweging is: de kosten van het opknappen en de daarmee gepaarde tijd/ellende?

Zo ja, dan is het heel simpel: als je het kan betalen: doen! Als je het niet kan betalen: niet doen!

Ieder huis dat je tegenkomt heeft wel iets dat opgeknapt moet worden. Als jij je lekker voelt bij dit huis, moet je dat maar gewoon voor lief nemen. Twijfel je over het huis zelf, en komt daarbij nog de ellende van opknappen, dan moet je het gewoon niet doen.

Precies! das wat ik eik ook wilde zeggen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_8521083
quote:
Op zondag 16 februari 2003 19:54 schreef Liejannuh het volgende:
En dat ga ik binnenkort bewijzen!
Dat hoop je
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_8521105
Het ziet er niet onaardig uit hoor.
Maar als je 2 linkerhanden hebt, tja kan je dan niet beter in een nieuwbouwwijk gaan wonen?

Want je zegt wel een keuken en badkamer kan later nog wel maar meestal blijft het er ook bij.

T is maar een idee hoor.

† In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 19:58:10 #14
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8521120
Cynix®.. go for it!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 19:59:51 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8521163
quote:
Op zondag 16 februari 2003 19:57 schreef berney het volgende:
Het ziet er niet onaardig uit hoor.
Maar als je 2 linkerhanden hebt, tja kan je dan niet beter in een nieuwbouwwijk gaan wonen?

Want je zegt wel een keuken en badkamer kan later nog wel maar meestal blijft het er ook bij.

T is maar een idee hoor.

Ik zou het sowieso moeten láten doen door bedrijven. Ik ga echt niet zelf kozijnen vervangen of een keuken plaatsen. Ik vind behangen al een @#@@-klus.
  zondag 16 februari 2003 @ 20:03:12 #16
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_8521250
Een huis kopen is 50% ratio en 50% emotie.

Bekijk het zo:

ratio:
Kan ik het betalen, zijn de zaken die MOETEN gebeuren mee te financieren, zijn er zaken die nog wel ff kunnen wachten zodat ik kan sparen en meer van dat soort dingen...

emotie:

Wil ik hier wonen? heb je het huis in gedachte al ingericht? ben je "verliefd" op het huis? en meer van dat soort zaken.

indien je van beide kanten tussen de 75 en de 100% scoort, dan is de kans groot dat dit JOUW huis is, scoor je lager dan zou ik er nog ff over nadenken.

anyway, het is en blijft jouw beslissing!

suc6

life is all about priorities
pi_8521263
Ik vind het echt een mooi huisje verder.
Valt wel wat van te maken.
En gewoon een stuk of wat mensen charteren.

Jammer dat je 2 linkerhanden hebt joh.
Ik heb gelukkig een handige man die alles kan. .

pi_8521278
He da's wel geinig zeg... dat is in Eindhoevn of niet?
Welke makelaar is het? Ik wil ff specs bekijken...
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  zondag 16 februari 2003 @ 20:09:58 #19
3498 Barb
Graduated Fool
pi_8521385
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:04 schreef Perfect_Survivor het volgende:
He da's wel geinig zeg... dat is in Eindhoevn of niet?
Welke makelaar is het? Ik wil ff specs bekijken...
Pas maar op Cynix, deze user woont ook in Eindhoven. Je bent zo je huis kwijt
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 20:12:01 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8521417
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:03 schreef Kbot2000 het volgende:
Een huis kopen is 50% ratio en 50% emotie.
Financieel kan het net allemaal, al wordt het kromliggen, vooral door die uit te voeren verbouwingen. Het gekke is dat ik heel veel woningen heb bekeken en toch steeds weer op deze terug kom. Ik ben bang dat ik er toch al een beetje voor 'gevallen' ben.
pi_8521423
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:09 schreef Barb het volgende:

[..]

Ha ik heb precies negen dagen geleden getekend voor een nieuwbouwhuiske in Meerhoven.... dus daar zit ik wel aan vast op het moment!!!
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 20:12:56 #22
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8521433
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:12 schreef Cynix ® het volgende:

Ik ben bang dat ik er toch al een beetje voor 'gevallen' ben.

suc6 met tekenen van koopcontract
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 20:13:21 #23
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8521446
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:09 schreef Barb het volgende:
Dat mag natuurlijk. Ik ga echter zeker niet opbieden. De prijs is al te hoog, dus er zal sowieso een flink stuk af moeten.
pi_8521496
Een keuken en badkamer zijn toch meestal in een stijl die je zelf niet mooi vindt. Ook al zijn ze nog goed dan wil je ze meestal toch vervangen. Dat kan altijd later nog. Bovendien kun je dat meefinancieren. Er zit wel veel houtwerk aan de buitenkant zie ik. Goed checken of dat nog goed is want dat kan ook een aardige kostenpost zijn. Zo op het eerste gezicht een mooi groot huis voor dat geld, suc6
Some weasel took the cork out of my lunch...
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 20:18:08 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8521531
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:12 schreef Perfect_Survivor het volgende:
Ha ik heb precies negen dagen geleden getekend voor een nieuwbouwhuiske in Meerhoven.... dus daar zit ik wel aan vast op het moment!!!
Ah, onder de startbaan of onder de landingsbaan van vliegveld Welschap?

Niettemin veel plezier en succes. Ik heb daar ook wel woningen te koop gezien, maar met de verwachtte uitbreiding van het vliegveld ben ik toch maar afgehaakt daar. Bovendien is me dat veel te ver van mijn werk af.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')