Resultaten enquête Irak:
Netwerk was ook benieuwd naar de mening van de ondervraagden over de stelling: Nederland moet deelnemen aan een oorlog tegen Irak, ook als die niet door de Verenigde Naties wordt gesteund. Hieronder vindt u het resultaat van de antwoorden, samen met de reacties op de andere vragen.
Nederland moet deelnemen aan een oorlog tegen Irak, als die door de Verenigde Naties wordt gesteund:
mee eens 54%
mee oneens 31%
neutraal 14%
weet niet 1%
Nederland moet deelnemen aan een oorlog tegen Irak, ook als die NIET door de VN wordt gesteund
mee eens 13%
mee oneens 75%
neutraal 11%
weet niet 1%
Nederland moet steun verlenen aan het Frans-Duitse initiatief om de wapeninspecteurs meer tijd te geven
mee eens 65%
mee oneens 21%
neutraal 12%
weet niet 2%
Wie is volgens u de grootste bedreiging voor de wereldvrede: Irak, Noord-Korea of de Verenigde Staten?
Irak 36%
Noord-Korea 7%
Verenigde Staten 39%
anders 11%
weet niet 7%
Opvallend: meerderheid van LPF- SP- PvdA en GroenLinkstemmers zien Amerika als grotere bedreiging voor de wereldvrede.
(kan het centrale topic niet vinden, mits wel aanwezig gelieve daarheen te verplaatsen)
(bron: netwerk.tv)
Noord-Korea en Irak zijn moordzuchtige schurkenstaten die het liefst alle Westerse Honden en Hoeren aan een kruis genageld zouden willen zien.
Kan dit niet eens serieus nemen....
quote:Ja ja .... en wat doen Amerikanen het liefste? Precies....
Op donderdag 13 februari 2003 11:09 schreef Ludwig het volgende:
Nederlanders zijn gewoon dom. Kom op nou zeg!Noord-Korea en Irak zijn moordzuchtige schurkenstaten die het liefst alle Westerse Honden en Hoeren aan een kruis genageld zouden willen zien.
Kan dit niet eens serieus nemen....
edit: Bij iedere partij is de meerderheid van de kiezers voor het Frans/Duits/Belgische initiatief, maar toch kiest Nederland het niet?
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 13-02-2003 11:32]
quote:bron
46 procent van de Nederlanders vindt de VS een grotere bedreiging voor de wereldvrede dan Irak of Noord-Korea. Dit heeft Maurice de Hond woensdag geconcludeerd in een onderzoek dat is gehouden voor het tv-programma Stem van Nederland van SBS6.
Volgens De Hond vindt 77 procent van de kiezers van GroenLinks en SP dat De VS een grotere bedreiging voor de wereldvrede is dan Irak of Noord-Korea. Van de PvdA-kiezers is dat 62 procent, voor CDA en de VVD is het 32 procent.
quote:Is jouw mening dus oordeel niet over mij! Het is zo goedkoop hoe je nu reageert....
Ja ja .... en wat doen Amerikanen het liefste? Precies....
Dus lul aub niet zo kortzichtig.
Amerika is de grootste en gevaarlijkste schurkenstaat.
Wat weet jij nou daadwerkelijk van Amerika! Durf te wedden dat je er zelfs nog nooit geweest bent...
quote:Netwerk enquête van Nyrem, De Hond enquête van mij.
Op donderdag 13 februari 2003 11:35 schreef Ludwig het volgende:
Kijkend naar de post van Schatje: Nyrem post niet juiste info....
quote:Ik vind Amerika ook een schurkenstaat en ben er regelmatig geweest - nu tevreden?
Op donderdag 13 februari 2003 11:33 schreef Ludwig het volgende:Wat weet jij nou daadwerkelijk van Amerika! Durf te wedden dat je er zelfs nog nooit geweest bent...
quote:En jij bent wel in Irak en N-Korea geweest? Nee? Dan ben je dus net zo dom, of niet?
Op donderdag 13 februari 2003 11:33 schreef Ludwig het volgende:Is jouw mening dus oordeel niet over mij! Het is zo goedkoop hoe je nu reageert....
Wat weet jij nou daadwerkelijk van Amerika! Durf te wedden dat je er zelfs nog nooit geweest bent...
quote:auw
Op donderdag 13 februari 2003 12:03 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
En jij bent wel in Irak en N-Korea geweest? Nee? Dan ben je dus net zo dom, of niet?
anyways ik vind dat Frans-Duitse idee bij nader inzien zo gek nog niet.
wapeninspecteurs verdriedubbelen en een VN troepenmacht installeren lijkt mij een goed plan.
Maar dan moet er wel een duidelijk mandaat zijn.
Lijkt mij een perfect idee, als je daar een aantal luchtmobiele eenheden neerzet met vliegtuigen en helikopters dan leg je ten eerste de Iraakse luchtverdediging compleet lam (als er een VN heli/vliegtuig neergeknald word = oorlog) ten tweede kun je zo sneller ter plekke komen.
dus voordat je een site bezoekt parachutisten neerlaten om te zorgen dat er niet stiekem zaken door de achterdeur van het pand naar buiten gaan.
bovendien zal de aanwezigheid van VN troepen (met een robuust mandaat) de humanitaire situatie in Irak ongetwijfeld verbeteren ... ik vind het een puik plan
die vn macht moet dan overigens wel uit hoofdzakelijk Fransen en Duitsers bestaan (en als de Fransen de leiding hebben, geen Nederlanders want strax is onze luchtsteun weer 'toevallig' weg).
quote:Weet je wat jij moet doen?
Op donderdag 13 februari 2003 11:15 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ja ja .... en wat doen Amerikanen het liefste? Precies....
Dus lul aub niet zo kortzichtig.
Amerika is de grootste en gevaarlijkste schurkenstaat.
quote:Ga eens kijken dan, in het arbeidersparadijs N-Korea. Vlieg meteen even richting Irak en uit daar wat kritiek op het regime. Doen!
En jij bent wel in Irak en N-Korea geweest? Nee? Dan ben je dus net zo dom, of niet?
quote:Klopt, in Irak krijg je de doodstraf, en in Amerika word je aangehouden door de politie, en misschien wel gestenigd door de pro-Bush bevolking. Maar dit is natuurlijk irrelevant.
Op donderdag 13 februari 2003 12:20 schreef Baas het volgende:
Weet je wat jij moet doen?
In Bagdad op straat gaan staan en schreeuwen: "Hey Saddam, my dog raped your mom". Kijken wat er dan van je overblijft. Als je nog leeft moet je hetzelfde een doen in de VS. Ik denk dat je een wereld van verschil zal zien qua reactie.
quote:Je haalt je eigen argumenten onderuit.
Op donderdag 13 februari 2003 12:21 schreef Baas het volgende:
Ga eens kijken dan, in het arbeidersparadijs N-Korea. Vlieg meteen even richting Irak en uit daar wat kritiek op het regime. Doen!
quote:Geloof je dat laatste zelf ook?
Op donderdag 13 februari 2003 12:24 schreef Farzin het volgende:[..]
Klopt, in Irak krijg je de doodstraf, en in Amerika word je aangehouden door de politie, en misschien wel gestenigd door de pro-Bush bevolking. Maar dit is natuurlijk irrelevant.
quote:En toen was ludwig stil
quote:dan word je echt niet aangehouden hé ... misschien als de president toevallig naast je staat
Op donderdag 13 februari 2003 12:24 schreef Farzin het volgende:[..]
Klopt, in Irak krijg je de doodstraf, en in Amerika word je aangehouden door de politie, en misschien wel gestenigd door de pro-Bush bevolking. Maar dit is natuurlijk irrelevant.
quote:[offtopic] Ben benieuwd wat de reactie zou zijn als Abu JahJah dit zou roepen in Den Haag? [/offtopic]
Op donderdag 13 februari 2003 12:22 schreef sp3c het volgende:
whehehe ik heb mn hoofd net ook maar uit het raam gestoken en het getest door 'jan potter balkenende mijn hond verkrachtte je moedâh!' ... in Nederland (den haag) kijkt er geeneens iemand van op
bovendien ben ik (een tikje) donkerder dan abu
quote:Ach, en veel van die dictaturen worden gesteund door Amerika. Maar dan is het niet zo'n groot probleem. Toch?
Op donderdag 13 februari 2003 12:28 schreef tvlxd het volgende:
Toch blijft het roepen van "Amerika is de grootste schurkenstaat" het meest lachwekkendste dat ik ooit heb gehoord. Mensen die dit zeggen zijn zo door hun haat tegen Amerika zo ver van de werkelijkheid afgedwaald, dat zij niet inzien dat de niet-westerse werled wordt bevolkt door dictaturen en ander soort rotzooi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |