abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8400699
quote:
Michiel Smit verlaat fractie Leefbaar Rotterdam

ROTTERDAM (ANP) - Michiel Smit verlaat de fractie van Leefbaar Rotterdam (LR). Hij gaat een eigen fractie vormen. De fractie vergaderde maandagavond over Smit omdat hij eigenaar is van de internetsite www.arabischeuropeseliga.nl die hij gebruikt om een kritisch geluid over de Arabisch-Europese Liga (AEL) te laten horen.

In oktober vorig jaar gaf fractievoorzitter Ronald Sörensen Smit al een laatste waarschuwing nadat hij contact zocht met extreem-rechtse organisaties. Het moet maar eens afgelopen zijn met de ,,ondoordachte'' handelwijze van Smit, vond Sörensen toen. Hij erkent dat Smit de discussies doorgaans voert op persoonlijke titel, maar vindt dat het de partij raakt.

Michiel Smit moet dinsdag voor de rechter verschijnen omdat hij vorig jaar op koninginnedag een ruit vernielde van de Pauluskerk.

http://www.planet.nl/news/0,2031,80_467_1415506,00.html

Niet zo verwonderlijk natuurlijk, ik denk ook dat die site meer de druppel is dan de aanleiding. Ben benieuwd of meerdere raadsleden Michiel Smit volgen. En bij welke andere partij hij zich uiteindelijk zal aansluiten. Of zal hij als Rotterdamse Conservatieven.nl verdergaan?
  maandag 10 februari 2003 @ 22:46:35 #2
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8400762
Een heel goede zaak. Dit kan ervoor zorgen dat het college in Rotterdam instabiel wordt, aangezien het slechts een zeer krappe meerderheid heeft.

Daarnaast is het natuurlijk positief dat een extreemrechtse politicus als Michiel Smit uit Leefbaar Rotterdam stapt.

pi_8400989
Jammer, ik mocht em wel. Maar ja, zo lang als leefbaar rotterdam hierdoor in een fatsoenlijk en stabiele naam blijven houden vind ik alles best. Zo kunnen ze dan ook over 4 jaar succesvol landelijk meedoen zoals ze al aangekondigd hebben.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_8401004
quote:
Op maandag 10 februari 2003 22:46 schreef Farzin het volgende:
Een heel goede zaak. Dit kan ervoor zorgen dat het college in Rotterdam instabiel wordt, aangezien het slechts een zeer krappe meerderheid heeft.

Daarnaast is het natuurlijk positief dat een extreemrechtse politicus als Michiel Smit uit Leefbaar Rotterdam stapt.

Ik weet niet of het zo goed is als dat college instabiel wordt. Het zou imo goed zijn als ze het vier jaar vol maken. RL is toch een andere partij dan de LPF en al is die Sorensen een verongelijkte zeurkous doen die wethouders het zo slecht nog niet, al wordt het steeds minder.
Die Smit zijn we over een jaar vergeten.
pi_8401134
quote:
Op maandag 10 februari 2003 22:44 schreef Kozzmic het volgende:

Niet zo verwonderlijk natuurlijk, ik denk ook dat die site meer de druppel is dan de aanleiding. Ben benieuwd of meerdere raadsleden Michiel Smit volgen. En bij welke andere partij hij zich uiteindelijk zal aansluiten. Of zal hij als Rotterdamse Conservatieven.nl verdergaan?

Het rommelt al maanden in LR en Sorensen heeft al meerdere malen gedreigd de boel op te blazen als het 'gedonder' niet ophield.
Goede zaak dat dit ventje er uit gezet wordt maar een slechte zaak dat dit soort gevalletjes constant de kop op steken.

Ik denk dat de kiezer bij de volgende verkiezingen LR terug naar huis stuurt.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_8401190
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:00 schreef Tia_Tijger het volgende:
Ik denk dat de kiezer bij de volgende verkiezingen LR terug naar huis stuurt.
Dat staat wel vast en dat geneuzel over landelijk gaan, getuigt van weinig realiteitszin. Het is natuurlijk alweer een reuzenfout geweest om zo'n Smit in de fractie op te nemen. Zijn extremistisch statuur was allang bekend
  maandag 10 februari 2003 @ 23:05:17 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8401284
Ach jezus, hij ook al? Net zo'n misplaatst egoprobleem als Winnie de J. en Emile R. die ook gigantisch voor lul stonden bij de laatste verkiezingen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 10 februari 2003 @ 23:06:47 #8
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8401334
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:02 schreef SCH het volgende:
Dat staat wel vast en dat geneuzel over landelijk gaan, getuigt van weinig realiteitszin. Het is natuurlijk alweer een reuzenfout geweest om zo'n Smit in de fractie op te nemen. Zijn extremistisch statuur was allang bekend
Misschien had Fortuyn daar helemaal geen problemen mee. Zie Rien Boiten.
pi_8401347
tja, ach, in snap dat sommige van jullie hopen dat LR ook instort... maar ik zou eens de NRC van vorige week Zaterdag en deze Zaterdag lezen over de terreur waar vele autochtonen daar in Kralingen West bloot aan staan.

Dat is echt niet meer normaal.

Maar goed ik snap dat die Smit als ie een rechtsere koers wil varen dan het Fortuynisme ie op moet stappen en elders zijn heil moet zoeken.

maandag 10 februari 2003 @ 23:07:40 #10
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8401369
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:07 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
tja, ach, in snap dat sommige van jullie hopen dat LR ook instort... maar ik zou eens de NRC van vorige week Zaterdag en deze Zaterdag lezen over de terreur waar vele autochtonen daar in Kralingen West bloot aan staan.
Wat heeft dat met het topic te maken?
  Redactie Frontpage maandag 10 februari 2003 @ 23:09:44 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8401425
quote:

Maar goed ik snap dat die Smit elders zijn heil moet zoeken.

Zijn heil of sieg heil?
pi_8401460
quote:
Ja dat heb ik gelezen. Daar is LR eerder oorzaak van dan dat ze er iets tegen doet helaas

Die 'terreur' wordt trouwens veroorzaakt door zowel auto's als allo's en ook mensen uit beide groeperingen hebben er last van. Altijd eerlijk om het hele verhaal te vertellen.

pi_8401510
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:09 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Zijn heil of sieg heil?

Ik denk dat ik duidelijk was...

Maar goed dat heeft er mee te maken dat sommige wijken sociaal aan het instorten zijn. Ik denk dat links dat alleen maar erger maakt en dat rechts een en ander zou kunnen oplossen door Zero Tollerance...

Redactie Frontpage maandag 10 februari 2003 @ 23:14:28 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8401558
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:12 schreef Fortuynaanhanger het volgende:

Zero Tollerance...

Ook al zo'n modewoord waar rechts kiezers mee binnen haalt maar niets van waarmaakt. Trouwens ZT is imho niet de oplossing.
  maandag 10 februari 2003 @ 23:14:36 #15
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8401562
Op die site zie ik weinig daarover staan, zeker al gewist...

Michiel is een rare man en hoort niet thuis in de politiek.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 10 februari 2003 @ 23:15:19 #16
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8401579
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:12 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Ik denk dat ik duidelijk was...

Maar goed dat heeft er mee te maken dat sommige wijken sociaal aan het instorten zijn. Ik denk dat links dat alleen maar erger maakt en dat rechts een en ander zou kunnen oplossen door Zero Tollerance...

Laatste off-topic reactie: ik denk dat rechts daar juist weinig aan kan doen, aangezien rechts niet alleen staat voor zero tolerance, maar ook voor harder straffen zonder reclassering. En wat heb je eraan als criminelen hard gestraft worden, maar dat ze weer terugkomen in de maatschappij zonder dat ze ook maar een haar verbeterd zijn. Daar verzet links zich tegen.
  maandag 10 februari 2003 @ 23:16:54 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_8401619
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:14 schreef BAZZA het volgende:

Michiel is een rare man en hoort niet thuis in de politiek.

En zo is het.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_8401667
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:14 schreef BAZZA het volgende:
Je bedoelt die AEL-site? Ja, ik snap daar de bedoeling ook niet zo van, zeker als Michiel Smit de bedenker van die site is.
  maandag 10 februari 2003 @ 23:22:50 #19
8502 BAZZA
pi_8401762
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:19 schreef Kozzmic het volgende:

Je bedoelt die AEL-site? Ja, ik snap daar de bedoeling ook niet zo van, zeker als Michiel Smit de bedenker van die site is.

Ja, het lijkt er eerder op dat hij een slaatje probeert te slaan uit de bezoekers
van zo'n site (merendeel moslims?) misschien dat dat niet zo goed valt in de
omgeving van deze (semi?) nazi
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8401838
Zero Tollerance helpt wel en is ook nodig,

Er zijn dit jaar al 30 moorden gepleegd. Dat is veel te veel voor zo'n klein landje.

In New York is de misdaad weer terug op het niveau van de jaren '60, dankzij Zero Tollerance.

Als de misdaad blijft stijgen wordt het vanzelf wel eens ingevoerd!

pi_8401872
De Telegraaf heeft een wat uitgebreider artikel nu over Smit en Leefbaar Rotterdam...
quote:
Sörensen beschouwt het vertrek van Smit als een nederlaag, omdat het hem niet is gelukt de fractie bij elkaar te houden. Maar volgens hem verschilt de manier van werken te sterk. Hij is blij dat beide partijen niet op een LPF-achtige manier uit elkaar zijn gegaan, namelijk met ruzie. Smit zegt graag te provoceren en de randen op te zoeken. "Mijn stijl zorgt af en toe voor spanning", aldus het gemeenteraadslid.

Sörensen vervangt Smit donderdag in de gemeentelijke commissie bestuur en veilig. LR werd in maart de grootste partij in de gemeenteraad. De partij zei zich vooral in te gaan zetten voor een veilige stad. Het streven daarnaar werd onderstreept met de komst van een wethouder veilig, Rabella de Faria.

Bijna elf maanden na de verkiezingen stelt Sörensen vast dat De Faria "het verschrikkelijk moeilijk heeft". "We hebben het onderschat. Een deelraadsvoorzitter heeft meer invloed in het overleg met justitie en politie dan zij heeft. We gaan haar daarom extra ondersteunen en zetten er met z'n allen de schouders onder. Dit is voor ons verreweg de belangrijkste portefeuille", verklaart hij zijn komst naar de commissie veilig.

Steun heeft De Faria de komende tijd nodig wanneer ze komt met de plannen voor onder meer afbouw van en een pasjessysteem voor de tippelzone aan de Keileweg en de realisatie van een opvang voor mannelijke verslaafden die rondhangen bij de tippelzone. Van Smit kreeg De Faria die steun niet. Hij schaarde zich bij een demonstratie tussen de boze omwonenden van de Keileweg die vinden dat er niet nog een drugsopvang in deze buurt moet bijkomen en dat de wethouder moet luisteren naar de bewoners.

Smit nam een prominente plaats in op de partij van Winny de Jong, Conservatieven.nl. De partij behaalde bij de Tweede-Kamerverkiezingen geen enkele zetel.

http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.smit.fractie.michiel.html

pi_8402060
Tja er is dus meer aan de hand. Ik maak me daar wel een beetje zorgen over. Smit kan zeggen: zie je wel dat stemmen niet helpt, we moeten buitenparlementaire actie voeren. De LPF nam, wat je ook van ons kan vinden, wel dit soort bewegingen de wind uit de zeilen. Dit is dus ook aan de hand in dit Artikel, Smit met woedende buurtbewoners en Sorensen die via de Raad de problemen wil oplossen.

Tja, hoe loopt dit af als er straks een grote moslim extremistische aanslag in West-Europa is?

pi_8402112
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:22 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ja, het lijkt er eerder op dat hij een slaatje probeert te slaan uit de bezoekers
van zo'n site (merendeel moslims?) misschien dat dat niet zo goed valt in de
omgeving van deze (semi?) nazi

Nahja, een Nederlandse "Islam startpagina" met een prominente plek voor Abu Jahjah roept misschien felle anti-moslimreacties bij Nederlanders op wanneer je doet voorkomen dat de site in beheer is bij moslims. Misschien dat dat erachter zit.
  maandag 10 februari 2003 @ 23:38:08 #24
8502 BAZZA
pi_8402156
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:34 schreef Fortuynaanhanger het volgende:

Tja, hoe loopt dit af als er straks een grote moslim extremistische aanslag in West-Europa is?

Weinig M Smit heeft niet de uitstraling om echt veel stemmen te trekken, mocht er iemand als Pim Fortuyn opstaan dan zou die weleens erg succesvol kunnen zijn mits er geen GL figuur is die hem afschiet.
pi_8402464
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:36 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nahja, een Nederlandse "Islam startpagina" met een prominente plek voor Abu Jahjah roept misschien felle anti-moslimreacties bij Nederlanders op wanneer je doet voorkomen dat de site in beheer is bij moslims. Misschien dat dat erachter zit.

Nee dat denk ik niet. ik denk dat sommige links leiden naar anti AEL informatie. Zo snap ik niet dat Marokkanen die in Nederland voor 80% Berber zijn achter een Arabier aanlopen... maar goed...

Ik vind JahJah enger dan Michiel Smit. Zo heeft JahJah de aanslagen op 11 september goedgekeurd en dat is nogal wat.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')