abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8282170
Ik heb 2 jaar geleden ongeveer een tijd in Engeland gewoond. In Londen. En dat is me gewoon zo ontzettend goed bevallen. Ik mis die tijd gewoon nog steeds en had het gevoel daar echt op mijn plaats te zijn. Het ver.koninkrijk heeft me altijd al geboeid (dit even los van int.pol.standpunten), de manier van leven, de hectiek van de wereldstad en de taal.
Ik studeer nu communicatie maar heb mijn drive toch wel gevonden in het schrijven. Ook ben ik veel bezig met psycho- en sociologie en zoek dus een leuke studie in een van de richtingen die ik daar kan gaan doen.
Ik zit echter wel met een probleem. Heb daar veel contacten, maar een paar weken naar Londen voor onderzoek en woning zoeken is gewoon vreselijk duur. En dat laat mijn fin. situatie momenteel niet toe. Is er een goede manier, om misschien wat zaken vanuit Nederland te regelen. DIt zou me allereerst een hoop tijd schelen en natuurlijk kan ik mijn geld dan anders besteden. Ook vind ik het erg prettig om nu al een beetje op de hoogte te zijn wat daar kan. En of het een reeele optie is.?

Anyone?

dinsdag 4 februari 2003 @ 22:36:33 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_8282260
Kijk eens op wat Expat boards, daar is altijd veel info te vinden.

Wel eens over Ierland gedacht? Dublin is werkelijk geweldig. Goede universiteit daar ook, Trinity college. http://www.tcd.ie/

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_8282356
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 22:36 schreef static het volgende:

Wel eens over Ierland gedacht? Dublin is werkelijk geweldig. Goede universiteit daar ook, Trinity college. http://www.tcd.ie/

Cheers
pi_8289936
Kick
  donderdag 6 februari 2003 @ 01:30:57 #5
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_8305268
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 13:21 schreef Rulin het volgende:
Kick
No rush.

Ik heb een verwante vraag en omdat het openen van eigen topics op Fok [Centraal] niet meer zo wordt gewaardeerd, misbruik ik jouw topic om 'm te stellen.

Wat ben je per maand kwijt aan leven in Londen? Ik speel met de gedachte om er vanaf eind dit jaar een tijdje te gaan wonen en ik ben benieuwd wat me dat gaat kosten.
Ik kan waarschijnlijk intrekken bij een vriend (zo'n 1500 gulden huur per maand), ik wil wel gaan werken maar omdat ik een beroep heb waar ik niet zo veel mee kan in Engeland (journalist) zie ik weinig perspectief op de arbeidsmarkt.
Ik overweeg te gaan freelancen maar dat zal geen vetpot zijn, ik bouw de komende maanden wel een forse reserve op dus ik kan tegen een stootje.
Hoe zit het met andere zaken: vrije vestiging, medische hulp, verzekeringen?
Verloopt dat een beetje soepel?

Dit zijn trouwens vragen aan iedereen.

Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
pi_8316444
Pas ik de topictitel ff aan!

En geen idee hoe makkelijk je aan werk kunt komen daar. Weet dat de zoon van een collega een paar jaar geleden werk heeft gevonden bij Lego in Londen. En dat heeft ze dan gevonden via internet, dus ik zou eens gaan zoeken naar banensites!

vrijdag 7 februari 2003 @ 15:15:38 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8332973
Ik vond deze stite vorige keer toevallig... is misschien voor jullie beiden ook bruikbaar:

http://www.iagora.com/iwork/index.html

(heb hem zelf nog niet echt uitgespit, maar zag er wel grappig uit)

Over een studie in het buitenland: Waarom probeer je niet iets te regelen via je eigen school of universiteit? Het voordeel daarvan is dat zij meestal een goed idee hebben van het niveau van de studie daar en van alle dingen die je verder moet regelen. Bijna iedere hogeschool of uni heeft tegenwoordig wel informatie daarover...

Dit is wellicht ook interessant voor jou:

http://www.efa.nl/internationalunit/Beurzen/Socrates.html

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_8349677
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 22:36 schreef static het volgende:

wow! een nuttige post van Static!
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_8649057
quote:
TheWilliedockSaints
Aanbod staat
pi_8797545
Ben momenteel aan het kijken of Londen 2004 een optie is..,maar het onderwijssysteem in Engeland is redelijk vaag

PCZ/onderwijs
Royal Netherlands Embassy
38 Hyde Park Gate
London SW7 5DP
Tel. direct: 020-7590 3270
Website: www.netherlands-embassy.org.uk press culture education

Ref. uw e-mailbericht van 24 feb. 2003.
Universiteiten in Engeland (& Wales) kunnen zelf toelatingseisen stellen. In
verband hiermede is het belangrijk om zo goed mogelijk uw vooropleiding te
definiėren en u bij verschillende instanties aan te melden. Op bijgaande
bijlage zult u zien, dat er meer verschillen dan overeenkomsten zijn tussen
het Engelse en Nederlandse systeem.
Het is mogelijk, dat een universiteit u toch naar UK NARIC/Ecctis 2000
(website www.naric.org.uk) om uw diploma's te laten evalueren. Mijn ervaring
is, dat dit soms ten nadeel van buitenlandse diploma's uitvalt. Vandaar dat
ik u adviseer niet uit eigen beweging met NARIC contact op te nemen.

Met vr.gr.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')