abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8108257
Hoi,
Is het misschien een idee om hier een centraal 'Hostel/Jeugdherberg' topic te hebben? Ik denk dat hier best veel mensen zijn die daar vragen over hebben of iets zinnigs te melden hebben...

Laat ik dan maar beginnnen... Ik wil van de zomer alleen door Frankrijk gaan rijden, zonder iets te boeken. Wie kan mij vertellen of de hostels ver van te voren geboekt moeten worden? Normaal gesproken boek ik hostels een dag van te voren of op de dag zelf, zo hoef ik me niet vast te leggen en dat is lekker!! Frankrijk is natuurlijk wel een druk vakantieland en ik ben bang dat alles al lang vol zit als je niet geboekt hebt. Het gaat me niet om Parijs trouwens, ik weinig interesse voor grote steden.

pi_8111318
Hmmmmzzzzzz........... over Frankrijk weet ik het niet zo eigenlijk. Mijn vader heeft een hotel en een camping in Frankrijk, vooral in de zomer is het bij hem heel druk, in het voorjaar en najaar ook en zelfs in de winter zijn er drukke tijden. In de zomer moet je bij hem zeker ruim van te voren reserveren, voor-, najaar en winter is het ook aan te raden.
Hoe het met de hostels zit weet ik niet maar misschien heb je zo een idee.

Ik heb nog wel een tip voor een leuk hostel voor als het weer wat rustiger in Israel is.
In Jeruzalem, in de oude stad. Ga via de Damascusgate de oude stad in, rechtdoor lopen en bij het bordje "Tabasco Youth Hostel" naar links. Tabasco hostel is echt heel gezellig en goedkoop, ik sliep er 5 jaar geleden voor FL 7,- per nacht! Er zat toen ook een eetcafe bij met erg goed eten

Maargoed, dan moet het daar eerst wat rustiger zijn.

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_8226140
Dat is dus waar ik een beetje bang voor ben... dat het in de zomer zo druk is dat ik nergens terecht kan als ik niet boek. Afgelopen zomer in Engeland en Schotland was het nog redelijk te doen, alleen op het Isle of Skye ving ik bot. Toen ben ik maar naar de 'zon' in Cornwall gegaan. Maar nu wil ik heel graag rondreizen in de tussen Bordeaux en de Spaanse grens (Biarritz ==> golfsurfen, Pyreneen ==> lopen, klimmen).
pi_8226202
In Frankrijk kun je meestal wel een plekje in een Hostal krijgen als je vroeg op de dag arriveert. Een Internationale hostalkaart aanschaffen kan je veel geld besparen. Wanneer je naar de franse site een mailtje stuurt krijg je een gratis boekje met adressen en prijzen etc.

Een lakenzak [slaapzak van laken] meenemen is een goed idee, omdat je vaak in hostals je lakens moet huren, je krijgt alleen een deken.

http://www.fuaj.org/ voor frankrijk hostals

A clean house is a sign of a wasted life.
  zondag 2 februari 2003 @ 00:35:11 #5
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_8229962
www.hostelworld.com
veel hostels, wereldwijd, met ervaringen van de bezoekers. ben zelf afgelopen zomer in praag in hostel dejvicz (of hoe je het ook mag schrijven ) geweest en dat beviel heel goed.
pi_8234599
Mijn tactiek is over het algemeen zorgen dat je aan het einde van de ochtend arriveert in een stad, want dan is iedereen net vertrokken! Check out tijd is meestal om 11.00 uur en dat is dus het beste moment om een kamer/bed te kunnen krijgen.

In Zuid Spanje vond ik het bijv. rampzalig om iets vooruit proberen te boeken. Over het algemeen werd aan mij namelijk ook niet gevraagd hoe lang ik bleef en dat maakt het reserveren natuurlijk niet echt makkelijker! Volgens mij hadden ze daar echt weinig inzicht in het verloop van de gasten. Enige probleem dat ik daar heb gehad was in Sevilla, maar daar was ik dan ook aan het begin van Semana Santa en dat is nogal een groot evenement!

zondag 2 februari 2003 @ 14:09:08 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8235794
Ik heb altijd alleen gereserveerd (en dat is dan nog een dag vantevoren pas) als ik wist dat ik pas 's avonds ergens zou aankomen. Heb in hostels gezeten in Europa, Turkije en Latijns-Amerika en het was eigenlijk overal hetzelfde: op tijd aankomen (zoals Liejannuh aangeeft ná de check-out) geeft vaak wel een plaatsje. Er zijn soms wel hostels die superpopulair zijn (met name bijvoorbeeld in het centrum van een grote stad), die wat sneller vol zijn.

Overigens is er vaak wel een groot verschil tussen "gewone" hostels en "officiële" hostels. Die laatste zijn van Hostelling International. Hiervoor moet je meestal inderdaad lid zijn, ze zijn vaak wat duurder en ook beter van kwaliteit dan de hostels die zich alleen hostel nóemen. Op een paar uitzonderingen na vond ik de officieuze hostels (dus niet HI) vaak leuker! Er zijn vaak iets minder zeikerige regeltjes... Maar das puur mijn mening natuurlijk!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_8242182
Ik ben het aardig met Hik eens. Mijn ervaring is ook dat je in het algemeen wel iets vind als je de avond van te voren al boekt. Wel een aantal keren meegemaakt dat dat dan pas bij het vierde of vijfde hostel was. Grote steden trekken me trouwens toch niet zo erg en daar is het meestal het drukste. Van de zomer reis ik met m'n auto, dan heb je weer het voordeel dat je altijd in je auto kan slapen (geen aanrader ;-)) of effe de tent opzetten.

Wat betreft die officiele hostels.. die probeer ik ook te mijden. Was afgelopen zomer in een hostel ergens in de Midlands in Engeland en daar moest je om 12 uur 's nachts binnen zijn, dat is dus helemaal niks. Onafhankelijke hostels zijn meestal minder goed georganiseerd, maar wel gezelliger en (het kan toeval zijn) de eigenaren lijken vaak ook vriendelijker te zijn. Zo heb ik hele goede herinneringen aan een hostel in Port Augusta in Australië. Helemaal van hout, klein en erg gezellig. Die man had iedere nationaliteit een muur gegeven en daar mocht iemand die een beetje kon schilderen of tekenen dan een vrije invulling aan geven. De Nederlandse muur was prachtig met een polderlandschap met tulpen en molens. Iedere Nederlandse bezoeker mocht daar zijn of haar naam en datum van aankomst bij zetten. 's Avonds met z'n allen een wijntje drinken bij de openhaard en de volgende ochtend werd je wakker van de geur van zelfgebakken brood. Perfect!

pi_8246960
Net als hostelworld.com, is ook http://www.bugeurope.com een prima plaats om ff te chechen of desbetreffende hostel wel de moeite waard is!
  zondag 9 februari 2003 @ 19:27:17 #10
37305 BushRanger
in Wellington
pi_8371543
Bugeurope is inderdaad een leuke en informatieve site. Tis ook fantastisch om te lezen hoe 'onze' hostels in Amsterdam afgekraakt worden. Daar zitten toch ook een paar slechte tussen als ik het zo zie. Nog nooit in Nederland in een hostel gezeten, maar misschien komen in de lente een stel Engelse vriend(inn)en over en dan is het plan om in een hostel in Amsterdam te gaan zitten. Iemand nog adviezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')