Natuurlijk zijn we er in Nederland inmiddels wel een beetje aan gewend geraakt. Ik sprong vanochtend niet juichend uit mijn bed bij het idee te mogen stemmen en ik kleed me er niet speciaal op . Maar toch....
Al sinds de eerste keer dat ik mocht stemmen (nog met een rood potloodje) had ik al een speciaal gevoel bij dat "stemmoment" en dat is eigenlijk nooit meer over gegaan. Het is bijna een ritueel: Naar het stembureau, je stemkaart laten controleren, voor het apparaat, die lange lijst met namen en ik mag er één kiezen! Nog even goed kijken (en altijd even denken "Wil ik nog veranderen?") en dan op de grote rode knop...
"U heeft gestemd"
Het is weer gebeurd en na vanavond (een avond vol voorspellingen, winnaars en verliezers) is de opwinding weer voorbij en kan iedereen weer rustig verder waarmee-ie bezig was. Na alle ellende van het afgelopen jaar zou je bijna vergeten dat het toch eigenlijk een heel bijzonder iets is wat je doet als je die grote rode knop induwt....
Ik wens u allen een prettige verkiezingsdag toe!
quote:Ik sta altijd wel heel blij om me heen te kijken in het stembureau...
Op woensdag 22 januari 2003 15:22 schreef Shaman het volgende:
Ik vindt het altijd weer geweldig, ik spring m'n bed uit als een klein kind op z'n verjaardag. Loop zingend door m'n huis, en zeg iedereen onderweg naar de stembus gedag !
uit traditie ga ik altijd met m'n moeder, maar die zat toen aan de telefoon...dus ik moest nog even wachten
maar daarna zijn we gegaan...heerlijk dat stemmen
ik ben nu 18, en ik mocht al voor de 2e keer in mijn leven stemmen...ik ben d'r heel trots op dat ik het mag.
heerlijk joh
quote:Het is ook iets om trots op te zijn eigenlijk. Daar wilde ik ook een beetje heen met dit topic... Er is het afgelopen jaar zóveel ge***t op de politiek (en ook terecht overigens), maar uiteindelijk is het stemrecht een heel mooi iets...
Op woensdag 22 januari 2003 16:25 schreef doraantje het volgende:
ik ben nu 18, en ik mocht al voor de 2e keer in mijn leven stemmen...ik ben d'r heel trots op dat ik het mag.
heerlijk joh
quote:Het is weer gebeurd? Het begint nu pas! Nu breekt de tijd aan waarin je erop toe kunt zien of partijen beloftes waar gaan maken.
Op woensdag 22 januari 2003 15:06 schreef Hik het volgende:Het is weer gebeurd en na vanavond (een avond vol voorspellingen, winnaars en verliezers) is de opwinding weer voorbij en kan iedereen weer rustig verder waarmee-ie bezig was.
Is dit nou jouw democratisch bewustzijn?
quote:Politiek blijft altijd interessant, vooral als er weer een nieuw kabinet moet komen. Maar de verkiezingsdag is voor mijn gevoel toch wel iets speciaals. Het is een wat tasbaardere bijdrage...
Op donderdag 23 januari 2003 12:09 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Het is weer gebeurd? Het begint nu pas! Nu breekt de tijd aan waarin je erop toe kunt zien of partijen beloftes waar gaan maken.
quote:Tjonge jonge... verkeerde been uit bed of oordeel jij altijd zo snel?!
Op donderdag 23 januari 2003 12:09 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Het is weer gebeurd? Het begint nu pas! Nu breekt de tijd aan waarin je erop toe kunt zien of partijen beloftes waar gaan maken.
Als je mijn stukje leest zie je dat het over het stémmen an sich gaat. En dát is voorbij hoor (voorlopig).
quote:Dat bedoelde ik dus, dank!
Op donderdag 23 januari 2003 12:13 schreef Shaman het volgende:[..]
Politiek blijft altijd interessant, vooral als er weer een nieuw kabinet moet komen. Maar de verkiezingsdag is voor mijn gevoel toch wel iets speciaals. Het is een wat tasbaardere bijdrage...
Moeten minstens gedacht hebben dat ik SP, GL of PvdD zou stemmen!
quote:Wie ben je en hoe heb je Strolie's account gehackt?!
Op donderdag 23 januari 2003 12:32 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben wel blij dat het erop zit, ik merk dat ik nu ook beter in staat ben om zaken te nuanceren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |