Tuuli - Here we go
Tuuli is een amerikaanse band bestaande uit 4 dames, waarvan er 1 in een yahoogroup zit waar ik bijzit en daar reclame maakte voor haar band... wat van geluisterd en meteen besteld. Vandaag kreeg ik'm dus, zat er als extraatje een 5-track cd-single bij in, met nummers die niet op de normale cd staan, plus 2 videoclips.
Muziekstijl is gewoon pop/rock, af en toe lekker stevig doorharkend en heerlijke stemmen er bij. Als het ergens op moet lijken denk ik het eerst aan Veruca salt, Bangles, Letters to cleo...
Hier is meer info te lezen plus wat nummers te luisteren: Tuuliworld
Hoe serieus ze zichzelf nemen blijkt overigens wel uit het feit dat behalve de cd en cd-single ook in de verpakking een pakje 'bubblegum' zat
Ga eens naar de Peeps luisteren!
quote:Die is al besteld
Op zaterdag 11 januari 2003 15:17 schreef dr_diablos het volgende:
Ga eens naar de Peeps luisteren!
quote:Punk rifs? Waar haal je die vandaan?
Op zaterdag 11 januari 2003 14:46 schreef dennislaan het volgende:
wat verschrikkelijk die piep stemmetjes. punk rifs met slappe zang aaaah commerciele shit zeg niet te kort
quote:He die kende ik nog niet
Op zaterdag 11 januari 2003 15:17 schreef dr_diablos het volgende:
Dit is dus gewoon badcandy maar dan in een andere versie.
quote:kewl! als plaat of cd? en waarvandaan? ik ga binnenkort denk ik ook de lp versie kopen, hij staat in de distortion catalogus. Evenals de 7" 'stiletto'.
Op zaterdag 11 januari 2003 17:07 schreef ranja het volgende:[..]
Die is al besteld
quote:Handig zo'n link, ik wisr niet dat ze online verkochten
Op zaterdag 11 januari 2003 17:46 schreef dr_diablos het volgende:[..]
kewl! als plaat of cd? en waarvandaan? ik ga binnenkort denk ik ook de lp versie kopen, hij staat in de distortion catalogus. Evenals de 7" 'stiletto'.
Ontopic:
Dat chickrock wat je noemt vind ik totaal niet bij ze passen. Bij die term denk ik meer aan L 7 en Lunachicks bijvoorbeeld, en niet aan Bangles of Veruca salt om maar eens wat te noemen.
quote:Zoals je weet zit ik bij dezelfde Yahoo!-group en, na geruime tijd twijfelen, heb ik Here we go toch maar besteld. Met name het titelnummer heeft de neiging om stevig door mijn hoofd te blijven duizelen.
Op zaterdag 11 januari 2003 14:27 schreef ranja het volgende:
Vandaag weer een aardig cd-tje in de brievenbus:Tuuli - Here we go
Tuuli is een amerikaanse band bestaande uit 4 dames, waarvan er 1 in een yahoogroup zit waar ik bijzit en daar reclame maakte voor haar band... wat van geluisterd en meteen besteld.
Ik 'ontdekte' Tuuli via het Veruca Salt messageboard, waar een meisje uit Engeland ze nogal promootte. Overigens heette zij ook Jenny, maar was niet de zangeres.
Hoewel Here We Go een erg leuk album is (ondanks de piepstemmetjes), is hun EP Rockstar Potential naar mijn idee nog veel leuker. Lekker veel galm op de gitaren (doet wat aan de Go-Go's denken, waarvan de zangeres ook een beetje een piepstemmetje heeft).
[Dit bericht is gewijzigd door Wombcat op 31-05-2003 11:15]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |