Balkende?? Bah!!!!
quote:Paar reacties verwijderd en topic is weer open.
Op donderdag 9 januari 2003 09:17 schreef robh het volgende:
Tijdelijk slotje, in afwachting van Kozzmic.
Probeer ook als je het niet eens bent met de 'scherp gestelde' openingspost inhoudelijk te reageren, svp. Als dit topic vervalt in 'hakken en bashen' gaat het definitief op slot.
Maar op dit moment moet er iemand komen die tegen Nederland zegt "DAAR moeten we heen met zn allen" en niet, zoals Balkenende de hele tijd roept: "Jongens, ik ben nu premier, waar ZULLEN we eens heen gaan met zn allen".
Want zelf weet hij het niet en wil daar maar al te graag over debatteren. Debatteren tot ie een ons weegt
quote:Geef mij in deze tijd van financiele rampen maar het liefst een economisch goed onderbouwde premier zoals Zalm.
Op donderdag 9 januari 2003 11:11 schreef Sh4keM het volgende:
Ik denk dat Nederland op dit moment een 'leider' nodig heeft. Dit klinkt misschien voor velen allemaal eng. En anderen roepen misschien: 'ja, PIM! ...maar die is dr niet meer'..Maar op dit moment moet er iemand komen die tegen Nederland zegt "DAAR moeten we heen met zn allen" en niet, zoals Balkenende de hele tijd roept: "Jongens, ik ben nu premier, waar ZULLEN we eens heen gaan met zn allen".
Want zelf weet hij het niet en wil daar maar al te graag over debatteren. Debatteren tot ie een ons weegt
quote:precies, en dus niet elkaar te betrappen op kleine foutjes... dat vond ik zooooo kinderachtig
Op donderdag 9 januari 2003 11:15 schreef raider101 het volgende:
Tot gisteren vond ik Balkenende niet echt meedoen aan het inhoudelijk debat. Hij sprak veel, maar zei weinig. In het debat van 2 vandaag was hij meer in vorm (niemand was echt de winnaar van het debat overigens). Volgens mij heeft zijn campagneleiding door dat het stilzitten en gewoon de premier spelen geen zin meer heeft. De handschoenen moeten uit. De PvdA zit in de lift en lijkt stemmen van het CDA weg te gaan halen. Een coalitie met de VVD zit er op dit moment niet meer in, er moeten dus openingen naar andere partijen worden gecreeerd. De situatie als voor 6 mei, toen PvdA en LPF elkaar fel bestreden en het CDA rustig aan de zijlijn kon blijven zitten, is voorbij. Ik vind het goed voor het debat, want het gaat ergens over. Hoe wil je in economisch mindere tijden en met een vergrijzingsprobleem in de toekomst, die toekomst gaan vormgeven. Hoe ga je om met de staatsschuld? Poltieke partijen hebben in een tijd als deze de plicht om hun ideeen naar voren te brengen en het oordeel van de kiezer daarover te vragen.
De ruzies binnen de LPF heeft Zalm uiteindelijk doen besluiten dat het kabinet moest vallen en Balkenende vond dat wel goed...
Magoed, da's mijn mening.
"Balkenende, duidelijk de beste premier"
Hoe kom je daar als campagneteam op?!
Hij heeft zo ontzettend gefaald als premier (laten we eerlijk wezen, hij was eindverantwoordelijk en neemt zelfs nu die verantwoordelijkheid niet..) en dan ga je nu proberen de nadruk te leggen op zijn capaciteiten als premier?! Zien ze zelf niet dat ze hun eigen graf aan het graven zijn?
Kan idd iemand svp uitleggen waarom je in godsnaam op het CDA zou stemmen?
En wat je aan die hele Balkenende vindt, hij komt idd over als zo'n figuur die op school altijd werd gepest en hoogste cijfers haalde, en nu heel opgetogen kijkt van ejj ejj zie mij eens staan na iedere niets zeggende zin die ie zegt , dus gaarne uitleg !
quote:Neen, ik verwissel Bos, die naar mijn mening duidelijker is dan ooit tevoren, niet met de wollige politocologenpratende Balkenende. Wat ik wil bereiken is het doel van ieder forum: discussie! (in dit geval over het gegeven waarom Balkenende zo'n klaarblijkelijk sterke aantrekkingskracht op veel mensen uitoefent terwijl bij mij de irritatie-graat K2-hoog te noemen is over het optreden van deze meneer.)
Op donderdag 9 januari 2003 09:15 schreef SilverMane het volgende:
Verwissel je bos nu niet per ongeluk met balkenende.
Ik snap trouwens ook niet wat je wil bereiken met deze post.
quote:Waarschijnlijk zegt dit meer over jou dan over hem, net zoals de meeste persoonlijke meningen over andere personen.
Op donderdag 9 januari 2003 11:52 schreef roelandvdh het volgende:[..]
(in dit geval over het gegeven waarom Balkenende zo'n klaarblijkelijk sterke aantrekkingskracht op veel mensen uitoefent terwijl bij mij de irritatie-graat K2-hoog te noemen is over het optreden van deze meneer.)
quote:GOD (om een beetje bij het CDA te blijven) wat een open deur! Daarom zeg ik ook: BIJ MIJ. En de meeste mensen vind ik heel lief, en meneer Balkende vast ook, ik erger mij alleen wezenloos aan zijn OPTREDEN en wollige PIETPRAAT, verder doe ik geen uitspraak.
Op donderdag 9 januari 2003 12:13 schreef Jalu het volgende:[..]
Waarschijnlijk zegt dit meer over jou dan over hem, net zoals de meeste persoonlijke meningen over andere personen.
quote:dat heb ik dus ook, precies dat is het geval
Op donderdag 9 januari 2003 12:22 schreef Jane het volgende:
Ja, eerlijk gezegd begin ik me ook steeds meer aan hem te ergeren. Eerst kwam hij nog wel bekwaam en redelijk sympathiek op me over (alhoewel ik zeker geen CDA-stemmer ben), maar het enige dat ik hem nu nog hoor doen is om alle vragen heendraaien OF z'n welbekende standaarduitspraken afdraaien als een kapotte grammofoonplaat. 'Wij moeten onze verantwoordelijkheden nemen...', 'Waarden en normen...' enz. enz....
quote:Kennis van zaken waarover? Spruitjes? Auto's? Wetenschap? Het Leven? Als je goed met statistieken overweg kan en hoogleraar bent, ben je dan automatisch een goed politicus en niet irritant? Ik heb op sommige gebieden inderdaad duidelijk meer kennis van zaken dan Balkenende, maar niet over politiek. Zo zal zelfs jij over sommige dingen meer weten dan Balkende. Dat is hier ook helemaal niet het onderwerp van discussie, VVD'ertje!
Op donderdag 9 januari 2003 12:37 schreef thetruth het volgende:
Wat een onzinnig gelul. Balkenende heeft iig meer kennis van zaken dan topic poster. Iemand die goed met statistieken overweg kan en hoogleraar is maar uitkijkt met wat hij zegt.
quote:Uit je openingspost:
Op donderdag 9 januari 2003 12:26 schreef roelandvdh het volgende:[..]
GOD (om een beetje bij het CDA te blijven) wat een open deur! Daarom zeg ik ook: BIJ MIJ. En de meeste mensen vind ik heel lief, en meneer Balkende vast ook, ik erger mij alleen wezenloos aan zijn OPTREDEN en wollige PIETPRAAT, verder doe ik geen uitspraak.
Zijn vreselijke gepruttel, die mij sterk doet denken aan de klanken van de aliens uit : "invaders from Mars" is hoogstirritant, en hij blijft steken in "evaluaties" "beleidsvoornemens" en ander politiek gekonkel zonder ooit daad bij woord te (kunnen) voegen, omdat hij zijn hele leven het slimste jongetje van de klas is geweest en altijd op het partijbureau van het al even vreselijke CDA heeft gewerkt.
Zie ik toch wel als een waardeoordeel hoor...
Om dan tóch op bepaalde vragen van journalisten geen eerlijk antwoord te geven (dat is nl. niet altijd wenselijk in de politiek), gaat hij liever ontwijken en vaag brabbelen, dan dat hij een antwoord geeft dat welliswaar duidelijk klínkt, maar gelogen is of slechts is wat de kiezers willen horen. Zalm en Bos komen m.i. veel onbetrouwbaarder over.
Bovendien wil Balkenende graag realistisch blijven. En niet de nuances uit de realiteit verbloemen door zaken bewust te simplistisch voor te stellen.
En dat is misschien retorisch zwak, en politiek gezien minder slim, maar het is wél zo eerlijk, én betrouwbaar.
Daarbij komt uiteraard nog dat Balkenende uit de academische hoek komt, wetenschappelijke instituten ipv politieke straatgevechten, en eerder een theoreticus is, op grote lijnen denkt en in concepten redeneert etc. Is nu eenmaal de aard van dit intellectuele beestje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |