abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7765043
EFR/Twee Vandaag Lijsttrekkersdebat op 8 januari 2003

Op woensdag 8 januari 2003 zal het EFR/Twee Vandaag Lijsttrekkersdebat plaatsvinden. Jan Peter Balkenende (CDA), Wouter Bos (PvdA), Gerrit Zalm (VVD), Femke Halsema (GroenLinks), Jan Marijnissen (SP) en Mat Herben (LPF) zullen met elkaar in een rechtstreekse uitzending van Twee Vandaag de strijd aanbinden.

Het EFR/Twee Vandaag Lijsttrekkersdebat vindt plaats in de Aula van de Erasmus Universiteit Rotterdam in aanwezigheid van ongeveer 900 studenten en genodigden. De EFR is verantwoordelijk voor de organisatie van het debat, het actualiteitenprogramma Twee Vandaag voor de inhoud. Het debat zal rechtstreeks worden uitgezonden in een extra lange uitzending van Twee Vandaag, van 18.20 tot 19.30 uur. De leiding van het debat is in handen van Twee Vandaag-presentatoren Andre Zwartbol en Ferdinand Fransen.

Het debat zal bestaan uit zowel een-op-een, als plenaire debatten. Na afloop van het live-debat hebben de studenten tot ongeveer 20.00 uur de gelegenheid om vragen te stellen aan de lijsttrekkers. Dit deel zal in principe niet worden uitgezonden.

http://verkiezingen.2vandaag.nl/

* MEDEDELING: Dit topic is voor alle beschouwingen en commentaren rond dit debat. Dus svp niet voor elke uitspraak van één van de politici een apart topic openen, enkel als het echt belangrijk nieuws is zal ik dat niet sluiten.

pi_7778609
...en open!
  woensdag 8 januari 2003 @ 15:58:50 #3
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_7778721
Ik loop nu rond op de Universiteit, en de aula gaat zo open voor het publiek. Behoorlijk strenge beveiliging, redelijk wat beveiligingsambtes van die electronische poorten en een Helicopter die constant boven het terrein circelt. Ben benieuwt, veel mensen in de zaal die ik ken zijn Groenlinks aanhangers. Wat betreft de lijstrekkers ik hoop dat balkenende niet weer zo ontduikend is, bos wat meer inhoudelijke reacties geeft alhoewel die duidelijk het debatteren heeft geoefend. voor de rest zie ik het wel. --> na het debat een wat meer inhoudelijke reactie !
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_7778809
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 15:58 schreef Dauntless het volgende:
...na het debat een wat meer inhoudelijke reactie !
Je bent hierbij officieel benoemd als 'verslaggever ter plaatse'!
pi_7779749
Gerrit zal nu wel helemaal kopje onder gaan wanneer hij weer 'door het ijs zakt' zodra het even niet over zijn favoriete financieel-economische beleid gaat. Maar ook Mat staat nog wat te wachten. Alhoewel hij vast al staat te trappelen om mee te mogen doen met de grote jongens..

Nouja, ik stem voor een zege voor Femke omdat ze alleen al als de enige vrouwelijke verschijning een voorsprong heeft. En misschien dat ze Balkenende wel uit zijn schulp krijgt? We zullen zien..

pi_7779889
Ik hoop in ieder geval dat de reacties uit het publiek dit keer wat minder ergernis-opwekkend zijn voor de thuiskijker dan bij het RTL-debat. Het leek wel een aflevering van de Jerry Springer-show.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7779977
Kut man, dat die kaarten zo snel op waren. Goed het is allemaal erg professioneel opgezet hier. Good job, EFR!
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
  woensdag 8 januari 2003 @ 17:10:48 #8
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_7780498
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 16:45 schreef Zander het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat de reacties uit het publiek dit keer wat minder ergernis-opwekkend zijn voor de thuiskijker dan bij het RTL-debat. Het leek wel een aflevering van de Jerry Springer-show.
Nou dat wordt het deze keer ook hoor, alleen is er nu sprake van een aantal 'bad-guys', nl. Herben, Zalm, Balkenende en een aantal 'good-guys' nl. Halsema Marijnissen en Bos. Vergeet niet dat het publiek geen representatieve vertegenwoordiging is van de nederlandse populatie.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_7780701
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:10 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nou dat wordt het deze keer ook hoor, alleen is er nu sprake van een aantal 'bad-guys', nl. Herben, Zalm, Balkenende en een aantal 'good-guys' nl. Halsema Marijnissen en Bos. Vergeet niet dat het publiek geen representatieve vertegenwoordiging is van de nederlandse populatie.

De Erasmus Universiteit staat toch niet echt bekend als 'links'?
  woensdag 8 januari 2003 @ 17:22:29 #10
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_7780771
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:19 schreef Kozzmic het volgende:
De Erasmus Universiteit staat toch niet echt bekend als 'links'?
Nee maar studenten wel, zeker de studenten die naar een debat gaan. Buiten dit zullen de linkse studenten waarschijnlijk meer decibels produceren dan de rechtse.
Ik kan niet zeggen dat het uni-debat met wijlen Fortuyn een objectief en neutraal publiek had.
Maar ik weet niet op welke uni dat was.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 8 januari 2003 @ 17:42:31 #11
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7781283
Hopelijk geen klap vee vandaag, maar ik vrees er weer voor
Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
  woensdag 8 januari 2003 @ 17:53:50 #12
22259 Fogerty
slapende account
pi_7781509
Ze zijn nu nog wat aan het zwammen vooraf. Hoe laat begint het eigenlijke debat? (Ik heb nog een afwas staan en honger)

[edit]Ah, ze zeiden het net: vanaf 18:20. Ik ga even afwassen.

Hieperdepiep hoera!
  woensdag 8 januari 2003 @ 17:59:18 #13
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7781606
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:22 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nee maar studenten wel, zeker de studenten die naar een debat gaan. Buiten dit zullen de linkse studenten waarschijnlijk meer decibels produceren dan de rechtse.
Ik kan niet zeggen dat het uni-debat met wijlen Fortuyn een objectief en neutraal publiek had.
Maar ik weet niet op welke uni dat was.

]

Je weet wel meer niet.

on-topic; ik ben 'benieuwd' naar Mat Herben. Volgens mij vol met SLECHTe onliners.

woensdag 8 januari 2003 @ 18:15:00 #14
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_7781854
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 17:59 schreef Nyrem het volgende:
Je weet wel meer niet.
Zelfde als vorig jaar
  woensdag 8 januari 2003 @ 18:16:48 #15
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_7781890
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 18:15 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Zelfde als vorig jaar

Maar vind je het eigenlijk niet allemaal onzin over rechts en links te lullen?

*ontopic*

een debat kent geen winners of losers, in mijn ogen. Je komt wel meer te weten over een persoon, en iemand kan heel slecht overkomen enzo

woensdag 8 januari 2003 @ 18:23:17 #16
22259 Fogerty
slapende account
pi_7782017
Beuh....drie hoofdthema's: de economie, immigratie en integratie, en veiligheid.

En de gezondheidszorg dan? Het onderwijs? De woningnood? De AOW? Misschien dat ze zijdelings ter sprake komen onder het kopje 'de economie', maar voor mij zijn dat veel meer de belangrijke thema's dan dat eeuwige multiculturele geklaag

Hieperdepiep hoera!
pi_7782057
Typerend.

Vraag aan Herben: "Hoe vindt u het dat u hierbij mag zijn?"
Herben: "Ik voel me vereerd"

Om vervolgens door te bazelen dat het debat plaatsvindt in 'de stad van Pim'.

woensdag 8 januari 2003 @ 18:28:12 #18
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7782116
Het thema emigratie of remigratie zou ook niet misstaan.
Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
  woensdag 8 januari 2003 @ 18:32:53 #19
22259 Fogerty
slapende account
pi_7782200
De erfenis van Fortuyn: door elkaar heen schreeuwen, elkaar niet uit laten praten, dingen enorm chargeren..... ik erger me nu al
Hieperdepiep hoera!
pi_7782226
igg beter dan rtl debat
pi_7782253
Ik had al verwacht dat iemand een opmerking zou gaan maken over de presentatoren/vragenstellers. Zoals Bos dus deed net, waar hij zei graag antwoord te willen geven op vragen van Balkenende in plaats van de presentator.
pi_7782258
balkje rulez de pan uit
  woensdag 8 januari 2003 @ 18:39:03 #23
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7782323
Deze ronde was inderdaad voor Balkenende.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_7782375
hij was wel duidelijk en krachtig die Balkenende dit keer

maar btw.. ik dacht dat het debat om 19:30 was

pi_7782490
Mm, ik ben helaas toch bang dat verhogen van de lasten voor het bedrijfsleven, zoals Marijnissen voorstelt, betekent dat flink wat ondernemingen spoorslags richting Polen of zo vertrekken... Hij heeft niet door dat het voor veel bedrijven nu al kantje boord is of ze hier blijven of niet...
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')