abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7730727
wat nu, als door de bijdrage van Wiegel de VVD gaat stijgen?

Kan of moet Zalm dan opstappen?

pi_7730761
Het is toch niet meetbaar of een eventuele stijging van de VVD wordt veroorzaakt door de bijdrage van Wiegel in de campagne, en zeker niet in welke mate.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
pi_7730772
Wiegel staat uiteraard niet op de lijst. Dus als Zalm opstapt dan zal hij (vermoedelijk) vervangen worden door de nummer 2 van de lijst, Remkes. Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat een lijsttrekker tijdens een verkiezingscampagne opstapt, maar Zalm heeft wel (een tijdje geleden al) gemeld dat hij op het moment dat de VVD zetels verliest zijn biezen zal pakken.
pi_7730778
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:28 schreef dax het volgende:
Het is toch niet meetbaar of een eventuele stijging van de VVD wordt veroorzaakt door de bijdrage van Wiegel in de campagne, en zeker niet in welke mate.
jawel hoor, peilingen zijn peilingen!
pi_7730807
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:29 schreef Kozzmic het volgende:
Wiegel staat uiteraard niet op de lijst. Dus als Zalm opstapt dan zal hij (vermoedelijk) vervangen worden door de nummer 2 van de lijst, Remkes. Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat een lijsttrekker tijdens een verkiezingscampagne opstapt, maar Zalm heeft wel (een tijdje geleden al) gemeld dat hij op het moment dat de VVD zetels verliest zijn biezen zal pakken.
neej, met remkes redt je het!
prototype van 'ik durf niet naar de tandarts, lekker representatief!
Die man zuigt continue aan zijn gebit...
wat ene geur en smaak zal daar rondhangen...

moet je het eens over imago hebben.

Zalm kan btw wel opstappen hoor...
wordt wiegel minister!

Als je dan, helaas, van het scenario uit moet gaan dat er een 2 partijen kabinet komt....over centrum rechts

maandag 6 januari 2003 @ 00:34:48 #6
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_7730830
Regerings kandidaten hoeven niet op de kieslijst te staan.

Alhoewel het gewoonte is dat de lijsttrekker van de grootste partij de premier wordt, weerhoud niets de VVD ervan om Wiegel naar voren te schuiven als premier, mochten ze de grootste partij worden.

&lt;signature here&gt;.
pi_7730963
Ik vind het trouwens een beetje overdreven om het over het opstappen van Zalm te hebben. Nog maar een jaartje geleden werd hij gezien als de grote redder van de VVD. Onlangs nog (volgens mij in de verkiezingsdebat-discussie) meldde iemand nog dat de leiderswisseling bij de VVD zou gladjes en vriendelijk was gelopen, terwijl het bij de PvdA met zoveel rumoer gepaard ging.

Het is denk ik een slechte zaak om als het slecht gaat het maar meteen op het conto van de leider te schrijven. Het heeft soms even tijd nodig, politici als Bolkestein en Balkenende werden ook niet meteen de hemel in geprezen. Maar misschien heeft de VVD wel een vernieuwingsdiscussie nodig, zoals die de laatste tijd ook min of meer in de PvdA is gevoerd.

pi_7730992
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:34 schreef ExTec het volgende:
Regerings kandidaten hoeven niet op de kieslijst te staan.

Alhoewel het gewoonte is dat de lijsttrekker van de grootste partij de premier wordt, weerhoud niets de VVD ervan om Wiegel naar voren te schuiven als premier, mochten ze de grootste partij worden.

Klopt. Bij de PvdA is het ook onwaarschijnlijk dat Bos de premier wordt (in het geval dat de PvdA eventueel de premier zou mogen leveren), tenminste dat zegt Bos zelf.
  maandag 6 januari 2003 @ 00:59:48 #9
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7731156
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:46 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Klopt. Bij de PvdA is het ook onwaarschijnlijk dat Bos de premier wordt (in het geval dat de PvdA eventueel de premier zou mogen leveren), tenminste dat zegt Bos zelf.

ja, maar komt ook omdat hij bij god niet weet wie hij naar voren zou moeten brengen
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_7731186
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:30 schreef Kingske het volgende:

[..]

jawel hoor, peilingen zijn peilingen!

Maar in een peiling wordt niet gemeten of daling, groei of stilstand van de VVD al dan niet te wijten is aan het optreden van Wiegel, en in welke mate.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  maandag 6 januari 2003 @ 01:04:19 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_7731199
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:46 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Laten we hopen van niet. Voor de rest heeft de PvdA niet zo veel Fris in de aanbieding. Dan krijgen we weer zo'n diehard-multiculti-no-questions-asked-lover. A'la Marcel van Dam ofzo.
&lt;signature here&gt;.
pi_7731257
quote:
Op maandag 6 januari 2003 01:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Laten we hopen van niet. Voor de rest heeft de PvdA niet zo veel Fris in de aanbieding. Dan krijgen we weer zo'n diehard-multiculti-no-questions-asked-lover. A'la Marcel van Dam ofzo.

Johan Stekelenburg, Job Cohen, eventueel Klaas de Vries, misschien toch Wouter Bos. Ik denk dat de PvdA genoeg kandidaten achter de hand heeft. Marcel van Dam 'beweegt' zich niet meer zo in de 'interne PvdA-gangen', hij kwam er zelfs bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen voor uit dat hij niet eens op 'zijn' partij gestemd had. Ik acht het dus uitgesloten dat hij het nog eens tot PvdA-minister of -premier schopt.

Maar dit topic ging over de VVD, laten we terug naar Wiegel en Zalm gaan!

maandag 6 januari 2003 @ 01:24:09 #13
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7731445
quote:
Op maandag 6 januari 2003 01:08 schreef Kozzmic het volgende:
Johan Stekelenburg, Job Cohen, eventueel Klaas de Vries, misschien toch Wouter Bos.
Niet te vergeten: Jeltje van Nieuwenhoven.

Volgens mij heeft Marcel van Dam gewoon SP gestemd.

pi_7733468
quote:
Op maandag 6 januari 2003 01:24 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. Als je hem ziet in 'lagerhuis' hoor je pas hoe hij verrechtst is....
pi_7734359
quote:
Op maandag 6 januari 2003 01:24 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ik vermoed PvdA.

Denk niet dat het verstandig is om nu nog van lijsttrekker te wisselen.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7773497
On topic

Ik was heel verbaasd toen ik Wiegel op maandag de plannen van de VVD voor de zorg hoorde afkraken. Hij bestempelde ze zelfs als stalinistisch. Je zag 's avonds bij Nederland Kiest hoe moeilijk Zalm het met deze reactie had.

Je kunt dit ook niet verkopen: een oud partijleider, die je als een soort redder van de VVD binnenhaalt, bekritiseert je nog geen week later in het openbaar. Dat is slecht afgestemd, ik vraag me ook af hoe vrijwillig Zalm het erelid Wiegel erbij heeft gehaald. Ik vermoed wat druk van partijvoorzitter Eenhoorn: Zalm, jongen. Je ziet dat het niet goed gaat met de VVD in de peilingen. De LPF is verschrompeld, maar wij winnen haast niets. Toe, laten we Wiegel erbij halen. Die weet de rechtse kiezer wel te paaien. Dan gaan we oogsten.
Zalm: nou, vooruit. Maar ik bepaal wat hij doet, ik ben nog steeds de lijsttrekker!
Eenhoorn: Tuurlijk, Gerrit.

Volgens mij kun je Wiegel niet sturen (hij liet paars 2 al een keer vallen in de Eerste Kamer!), hij komt op mij over als zeer eigengereid en soms als een olifant in een porseleinkast.
Overigens, hoewel ik het politiek gezien absoluut niet met hem eens ben, is hij de beste spreker van het land. Nog steeds, en hij zit al meer dan dertig jaar in de politiek.

woensdag 8 januari 2003 @ 11:52:14 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7773999
quote:
Dan gaat het land naar de knoppen onder een centrum-rechts kabinet.
Maar serieus: dan stijgen de kansen voor wiegel om in het kabinet te zitten.
quote:
Zalm moet niets en kan wel, maar het is heeeeeel erg onverstandig om dat te doen. Je moet niet te snel oordelen en conclusies opdringen, Foppe de Haan zit ook nog steeds bij Heerenveen .
Zalm heeft wel gezegd dat wanneer de VVD verliest bij de komende verkiezingen, dan pakt hij zijn biezen, maar hij gaat echt niet, aan de hand van peilingen, zijn conclusies trekken.

(die smiley wordt veel te weinig gebruikt naar mijn mening)

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 8 januari 2003 @ 13:47:35 #18
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_7775919
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 11:23 schreef raider101 het volgende:
Volgens mij kun je Wiegel niet sturen (hij liet paars 2 al een keer vallen in de Eerste Kamer!), hij komt op mij over als zeer eigengereid en soms als een olifant in een porseleinkast.
Overigens, hoewel ik het politiek gezien absoluut niet met hem eens ben, is hij de beste spreker van het land. Nog steeds, en hij zit al meer dan dertig jaar in de politiek.
Absoluut. Ik geniet ook altijd erg van zijn optreden, al is hij bepaald rechter vleugel van de VVD te noemen. De man wordt vrij consequent rond verkiezingsstijd naar voren geschoven, en laat zich dan wel vaker weinig gelegen liggen aan de "officiële" VVD-politiek bij het behartigen van de eigen belangen, dat had Zalm wel kunnen zien aankomen. Overigens denk ik dat de positieve effecten voor de VVD toch altijd wel groter zijn dan de schade die zijn eigengereide optreden met zich meebrengt, de meeste mensen kijken immers toch meer naar de poppetjes (zie verhaal over Remkes' gebit hierboven ) dan naar de verhalen...
  vrijdag 10 januari 2003 @ 13:50:49 #19
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7819121
Zalm kan best een goede minister zijn, maar als lijsttrekker is het toch helemaal niets. Hij is echt veel te nerveus en schiet in de stress bij iedere moeilijke vraag. Zijn onderlipje begint dan te trillen en hij krijgt last van een zenuwtrekje. Zalm is volgens mij meer een man voor op de achtergrond. Hij komt niet in de buurt van Wiegel (die ik trouwens helemaál niet mag!). Stel je voor dat Zalm Premier wordt. Die doet het in zijn broek als hij tegenover bv Bush zit in Amerika. Een partijleider moet volgens mij een sterke en zelfverzekerde man zijn ... en dat is Zalm geen van beide. Wiegel is dat veel meer, maar die wil blijkbaar niet (en voor anti vvd mensen als ik is dat maar goed ook )

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 10-01-2003 14:06]

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_7819411
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:26 schreef Kingske het volgende:

Zalm kan doen wat hij wil en hij moet niks.
Zalm heeft ervoor gekozen gebruik te maken van de talenten van Wiegel. Waarom zou hij gaan opstappen als hij met dat middel succes boekt?
salva cum reverentia
pi_7819524
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 13:50 schreef scanman01 het volgende:
Zalm kan best een goede minister zijn, maar als lijsttrekker is het toch helemaal niet. Hij is echt veel te nerveus en schiet in de stress bij iedere moeilijke vraag. Zijn onderlipje begint dan te trillen en het krijgt last van een zenuwtrekje. Zalm is volgens mij meer een man voor op de achtergrond. Hij komt niet in de buurt van Wiegel (die ik trouwens helemaál niet mag!). Stel je voor dat Zalm Premier wordt. Die doet het in zijn broek als hij tegenover bv Bush zit in Amerika. Een partijleider moet volgens mij een sterke en zelfverzekerde man zijn ... en dat is Zalm geen van beide. Wiegel is dat veel meer, maar die wil blijkbaar niet (en voor anti vvd mensen als ik is dat maar goed ook )
Hij kom je bij je bewering dat Zalm in de stress schiet bij IEDERE moeilijke vraag?
Verklaar je nader waarom Zalm VOLGENS JOU meer een man voor de achtergrond IS.
Kom met argumenten waarom ZALM HET IN ZIJN BROEK DOET TEGENOVER BUSH.

Insinuaties zijn voor mij weinig zwaarwegende argumenten.
Je hebt een of twee keer iets waargenomen en komt maar meten met jouw persoonlijke analyse van de mens Zalm die je en passant even tot algemene werkelijkheid verklaard middels absolute stellingname.

Ik vrees dat je niet gehinderd wordt door enige graad in de psychologie en/of retorica als ik dergelijke absolute uitspraken lees. Mogelijk heb je gelijk, waarschijnlijk acht ik dat niet daar het me ongeloofwaardig voorkomt dat een politieke partijcommissie die een leider naar voren schuift niet zou hebben gezien wat jij meent waar te nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 10-01-2003 14:15]

salva cum reverentia
  vrijdag 10 januari 2003 @ 14:13:22 #22
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7819532
Wiegel is een soort Wim Kieft van de VVD.

Als ze achter stonden, zette Rinus Michels ook altijd een extra spits in.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  vrijdag 10 januari 2003 @ 14:19:32 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7819620
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 14:12 schreef hoppe het volgende:
Insinuaties zijn voor mij weinig zwaarwegende argumenten.
Je hebt een of twee keer iets waargenomen en komt maar meten met jouw persoonlijke analyse van de mens Zalm die je en passant even tot algemene werkelijkheid verklaard middels absolute stellingname.

Ik vrees dat je niet gehinderd wordt door enige graad in de psychologie en/of retorica als ik dergelijke absolute uitspraken lees. Mogelijk heb je gelijk, waarschijnlijk acht ik dat niet daar het me ongeloofwaardig voorkomt dat een politieke partijcommissie die een leider naar voren schuift niet zou hebben gezien wat jij meent waar te nemen.

Zalm aanhanger?

Ik vind Zalm zeer slecht als partijleider en ja, dat is mijn mening. Hij komt op mij over als een zeer nerveus mannetje die zich totaal niet op zijn gemak voelt.

My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 10 januari 2003 @ 14:26:23 #24
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_7819739
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 14:13 schreef M.ALTA het volgende:
Wiegel is een soort Wim Kieft van de VVD.

Als ze achter stonden, zette Rinus Michels ook altijd een extra spits in.

Da's wel een mooie vergelijking. Alleen, Michels had Kieft niet zo vaak nodig als de VVD Wiegel.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 14:27:36 #25
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_7819760
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 14:26 schreef Roosje01 het volgende:

[..]

Da's wel een mooie vergelijking. Alleen, Michels had Kieft niet zo vaak nodig als de VVD Wiegel.

Nog een verschil. Kieft scoorde nog wel eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')