abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 januari 2003 @ 23:51:10 #1
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_7696329
game on
mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
pi_7696346
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:49 schreef the-O het volgende:

[..]

Haal die grijns van je gezicht.

Wie of wat bepaalt dat lijstje?

Ik vond Zalm zeker niet zo zwak als uit dit onderzoek naar voren komt. Marijnissen was wel sterk, maar had het natuurlijk ook redelijk makkelijk. Hij kon mooi zijn standaard-riedeltje afsteken, aanvallen daarop versterkten dat meer in plaats van dat ze zijn verhaal verzwakten.
pi_7696356
Dit debat zal niet veel effect hebben op de peilingen.
Newconomy
pi_7696391
De commentatoren waren vol lof, maar ik vond het meest zinloze en minst intellectuele debat dat ik ooit heb gezien (op het soundmixdebat van vorige keer na natuurlijk). Misschien dat dit "bij het volk" goed aankomt, maar als politiek geinteresseerde kijker kom je er bekaaid vanaf.

Balkenende viel mij ook heel mee. Ik vond hem normaal altijd om de zaken heendraaien, maar in dit debat kwam hij juist genuanceerd over; iets dat in een debat met Marijnissen zeer noodzakelijk is.
Zalm was te zenuwachtig en Bos vind ik onzichtbaar. Ik weet niet wat iedereen plotseling in Bos zag, maar ik kan me geen boeiend betoog van zijn hand herinneren.

Nee, een zeer middelmatig debat. Tja, wat wil je ook in een debat onder leiding van de egotrippende Frits Wester. Frits Wester is een beetje de landelijke overheid; Alles willen regelen, terwijl de debaters het best onderling kunnen uitvechten.

† In Memoriam † vrijdag 3 januari 2003 @ 23:53:04 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_7696392
Overigens (voor de liefhebbers )
Herben en Halsema in Nova strax in de herhaling op 3 .
  † In Memoriam † vrijdag 3 januari 2003 @ 23:53:51 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_7696417
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:53 schreef Kordotium het volgende:
De commentatoren waren vol lof, maar ik vond het meest zinloze en minst intellectuele debat dat ik ooit heb gezien (op het soundmixdebat van vorige keer na natuurlijk). Misschien dat dit "bij het volk" goed aankomt, maar als politiek geinteresseerde kijker kom je er bekaaid vanaf.
Inhoudsloos, zoals ik ook al zei in de vorige thread.
pi_7696425
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/vaste_componenten/algemeen/0102_lijsttrekkersdebat.xml

Onderzoek onder kijkers via internet:

Wie is de winnaar van het debat?
Gerrit Zalm : 14%
Jan Marijnissen : 27%
Jan Peter Balkenende : 15%
Wouter Bos : 43%

Inmiddels wat veranderd, geen grote verandering.
Bos is de duidelijke winnaar.

vrijdag 3 januari 2003 @ 23:54:12 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7696427
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:49 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Wat bedoel je eigenlijk met in jou straatje liggen? Dat hun ideeen jou het beste uitkomt? Volgens mij hoor ik dat vaker dat mensen stemmen was voor zichzelf het beste is. Is het niet zo dat je eigenlijk moet stemmen op wat het beste voor het land is?
Als ik voor mezelf zou stemmen, zou ik geen SP moeten stemmen, want wie weet raak ik dan de renteaftrek kwijt. Dat is zonde natuurlijk.

Natuurlijk stem ik voor de partij die MIJ het beste uitkomt. Zo lees ik het partijprogramma ook. Wat zijn hun standpunten en kan ik me daarin vinden? Ik ga echt niet voor een partij kiezen die om maar iets extreems te noemen geen extra geld voor het hoger onderwijs uit wil trekken, want ik wil weer gaan studeren.
Het landsbelang; tja, het land maakt zich druk om andere zaken, dan ik, denk ik.
Ik denk dat de burger zich algemeen druk maakt over asielzoekers, veiligheid, zorg e.d. terwijl mijn zorgen weer op andere vlakken liggen. Ik stem echt niet uit landsbelang, sorry
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_7696437
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:51 schreef Maurice_de_Hond het volgende:
Dit debat zal niet veel effect hebben op de peilingen.
Ja én?
We zitten hier toch ook maar heen en weer aan het quoten. Dat er desondanks toch winnaars waren lijkt me duidelijk
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_7696449
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:53 schreef Loedertje het volgende:
Overigens (voor de liefhebbers )
Herben en Halsema in Nova strax in de herhaling op 3 .
01.32-01.52 uur
pi_7696462
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:53 schreef Kordotium het volgende:

Balkenende viel mij ook heel mee. Ik vond hem normaal altijd om de zaken heendraaien, maar in dit debat kwam hij juist genuanceerd over; iets dat in een debat met Marijnissen zeer noodzakelijk is.
Zalm was te zenuwachtig en Bos vind ik onzichtbaar. Ik weet niet wat iedereen plotseling in Bos zag, maar ik kan me geen boeiend betoog van zijn hand herinneren.

Nee, een zeer middelmatig debat. Tja, wat wil je ook in een debat onder leiding van de egotrippende Frits Wester. Frits Wester is een beetje de landelijke overheid; Alles willen regelen, terwijl de debaters het best onderling kunnen uitvechten.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_7696470
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:54 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

01.32-01.52 uur

Half 2 ????? Wat een tijd
pi_7696512
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Natuurlijk stem ik voor de partij die MIJ het beste uitkomt. Zo lees ik het partijprogramma ook. Wat zijn hun standpunten en kan ik me daarin vinden? Ik ga echt niet voor een partij kiezen die om maar iets extreems te noemen geen extra geld voor het hoger onderwijs uit wil trekken, want ik wil weer gaan studeren.
Het landsbelang; tja, het land maakt zich druk om andere zaken, dan ik, denk ik.
Ik denk dat de burger zich algemeen druk maakt over asielzoekers, veiligheid, zorg e.d. terwijl mijn zorgen weer op andere vlakken liggen. Ik stem echt niet uit landsbelang, sorry

even aanvullen:

Ik heb ook echt niet de pretentie dat ik weet waar het landsbelang nu mee gediend zou zijn. Dat ligt nog wel wat ingewikkelder dan het bepalen van mijn eigen belang. Geloof ook niet dat ons kiesstelsel, alswel de kieswet op die manier zijn ingericht. Dus kies nou maar gewoon uit eigenbelang. Dat wordt van je verwacht. En terecht.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 23:57:14 #14
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_7696518
Balkenende vond ik zo ontzettend slecht. Hij durfde:

*geen antwoorden te geven op vragen [waar blijft de helderheid]?
*niet inhoudelijk te discussieren
*niet to-the-point wanneer nodig.

Zalm
Was wat betreft de financiën natuurlijk sterk, tenminste als je het met hem eens bent. Tegen iedereen zeggen dat we een pas op de plaats moeten nemen en dan wel voor de hoge inkomens lastenverlichting. In de rest van het debat praktisch onzichtbaar, behalve dan bij het immigratievraagstuk. Hij was (in tegenstelling tot Balkenende) zo eerlijk om daar 'ja' op te antwoorden, maar groef daarmee zijn eigen graf door daarna te zeggen dat voor politieke vluchtelingen dan weer wel ruimte was.

Bos
Kwam redelijk goed over, maar het leek allemaal zo geforceerd en zo gemaakt, hij probeert uit zijn rol als fatsoensrakker te vallen, maar dat lukt hem niet. Zijn ideeën deel ik wel.

Marijnissen
Niet bijzonder sterk, wel lekker fel tegen Zalm. En hij pakte Zalm ook op inhoud aan. Toch nog te vaak zitten zeiken op paars. Dat vind ik te makkelijk.

In cijfers

Balkenende 4
Zalm 5
Bos 6.5
Marijnissen 6

Maar het was niet veel soeps. en haal alsjeblieft dat publiek weg. En frits wester. En die communicatiestudente. En Jan Tromp, en Herman "Ik zal eens even laten peilen of er nog een markt is voor een partij van mij" Heinsbroek moet ook weg.

Flater #1

Het door Zalm & Balkenende waarderen van de vele projecten bij sportverenigingen en buurtcentra: Daar hebben ze beiden enorm in gesnoeid de 3 maanden. Dus je geeft toe dat het werkt: maar er dan toch van af stappen. Het CDA moest weer even zn sociale gezicht laten zien blijkbaar

[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 3 januari 2003 @ 23:57:49 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7696533
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:56 schreef Argento het volgende:

[..]

even aanvullen:

Ik heb ook echt niet de pretentie dat ik weet waar het landsbelang nu mee gediend zou zijn. Dat ligt nog wel wat ingewikkelder dan het bepalen van mijn eigen belang. Geloof ook niet dat ons kiesstelsel, alswel de kieswet op die manier zijn ingericht. Dus kies nou maar gewoon uit eigenbelang. Dat wordt van je verwacht. En terecht.

Precies! Scanman heeft nogal wazige standpunten vanavond
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_7696546
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:54 schreef Bazooka-Eend het volgende:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/vaste_componenten/algemeen/0102_lijsttrekkersdebat.xml

Onderzoek onder kijkers via internet:

Wie is de winnaar van het debat?
Gerrit Zalm : 14%
Jan Marijnissen : 27%
Jan Peter Balkenende : 15%
Wouter Bos : 43%

Inmiddels wat veranderd, geen grote verandering.
Bos is de duidelijke winnaar.

Vreemd, bos kwam op mij over als een zeer incompetente man, totaal geen lijsttrekkers materiaal, ook totaal nietszeggend.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 23:58:09 #17
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_7696547
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Ach, valt er tenminste nog wat te discussieren ipv van die eindeloze diarree aan kuttopics. .
-
pi_7696549
quote:
Balkenende vond ik zo ontzettend slecht. Hij durfde:
*geen antwoorden te geven op vragen [waar blijft de helderheid]?
*niet inhoudelijk te discussieren
*niet to-the-point wanneer nodig.
Volgende keer gewoon netjes luisteren.
  † In Memoriam † vrijdag 3 januari 2003 @ 23:58:26 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_7696556
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:54 schreef Kozzmic het volgende:

01.32-01.52 uur

Femke zag er zeer zelfverzekerd uit, Matt had last van de studiolampen en leek op een zwetende moorkop.

Verder had ik helaas even geen tijd om het te volgen..dus ik ga voor de herkansing

vrijdag 3 januari 2003 @ 23:58:29 #20
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7696558
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Morgen op www.novatv.nl gewoon even kijken.

En is Semtex nou de enige die ge-switched is ?
Vanaf GL of D66 i guess

Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
  vrijdag 3 januari 2003 @ 23:58:45 #21
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7696567
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:47 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Moet ik teksten gaan citeren ofzo. Zalm had maar zelden een zinnig weerwoord en hield zich net als Balkenende heel erg op de vlakte, in de hoop dat de kiezers vast willen houden aan het vvd/cda kabinet. En ze realiseren zich alletwee ook donders goed dat Fortuyn onder andere zo populair was omdat hij als eerste riep dat NL vol is.

Je hoeft niet te citeren, maar je eigen mening stel ik wel op prijs. Gezien het licht van deze chaotische discussie, waar nogal afgeweken werd van de onderhanden onderwerpen, zou ik persoonlijk me ook op de vlakte houden. Veel geschreeuw, weinig wol immers?

Je Vol=vol opmerking begrijp ik niet helemaal. Iedereen antwoordde, behalve JP. Bovendien had ik niet het idee dat iemand in dit debat op z'n Fortuyns debateerde.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  vrijdag 3 januari 2003 @ 23:58:54 #22
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_7696572
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:58 schreef Argento het volgende:

[..]

Volgende keer gewoon netjes luisteren.

Wat ben je vergeten te kijken?
[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 3 januari 2003 @ 23:58:59 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7696575
Toch terecht dat de twee die hun mening duidelijk lieten horen ook de winnaars van het debat zijn geworden. Hopelijk kost dat het cda en de vvd ook echt een hele zooi stemmen!
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 3 januari 2003 @ 23:59:08 #24
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7696580
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vreemd, bos kwam op mij over als een zeer incompetente man, totaal geen lijsttrekkers materiaal, ook totaal nietszeggend.

Wat, JIJ vond Bos niet goed? Ik sta helemaal paf
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_7696596
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:57 schreef reem het volgende:
Maar het was niet veel soeps. en haal alsjeblieft dat publiek weg. En frits wester. En die communicatiestudente. En Jan Tromp, en Herman "Ik zal eens even laten peilen of er nog een markt is voor een partij van mij" Heinsbroek moet ook weg.
quote:
Het door Zalm & Balkenende waarderen van de vele projecten bij sportverenigingen en buurtcentra: Daar hebben ze beiden enorm in gesnoeid de 3 maanden. Dus je geeft toe dat het werkt: maar er dan toch van af stappen. Het CDA moest weer even zn sociale gezicht laten zien blijkbaar
Klopt.

In cijfers nog ff:

Zalm: 4
Balkenende: 5
Bos: 6
Marijnissen: 6

[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 04-01-2003 00:00]

It is much easier to be critical than to be correct.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')