Director Sir Ridley Scott has confirmed a second Gladiator film is already written, and it could be ready to hit cinemas at the beginning of 2005. The Hannibal filmmaker has revealed the plot of the planned film will be centered around the world of Roman politics rather than the gladiatorial arena. Scott insists Russell Crowe - who won an Oscar for his role in the original movie - will not be reprising his part. But one returning character will be Connie Nielsen's Roman aristocrat Lucilla, whose son Lucius is the central character in the new project. Ridley tells British film website Empire Online.Com, "It's written. We've already done quite a lot of work and the draft's in now. The target would be early 2005. It's the next generation. Roman history is so exotic that any part of it is really fascinating. History is far more exotic than anything you can dream up. The film will take the next step, which is the son. Lucilla's son, Lucius." And there will be no sign of the gladiatorial fighting that characterized the acclaimed first outing. Ridley adds, "No, no we can't do that again. We've done that. I wouldn't touch gladiators again. I mean, I wouldn't touch the gladiatorial side again, we have to go to the next step. There will be more politics and praetorians. The parts that are interesting, which always lead to conflict."
quote:Dat noemen ze marketing, zodat mensen die deel 1 leuk vinden niet overtuigd hoeven te worden ook deel 2 te gaan kijken.
Op zondag 14 september 2003 23:16 schreef Markie-Mark het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar deze film, ik snap alleen niet waarom hij Gladiator 2 zal moeten heten.
Ik zit trouwens hard te wachten op eens een origineel idee (geen verfilming/vervolg/gena-aap)
quote:The Gladiator was ook al een remake.
Op zondag 21 september 2003 18:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ik zit trouwens hard te wachten op eens een origineel idee(geen verfilming/vervolg/gena-aap)
quote:Daarom ook!
Op zondag 21 september 2003 19:05 schreef SunChaser het volgende:[..]
The Gladiator was ook al een remake.
quote:Een vervolg op Braveheart??? Dat lijkt mij echt onwaarschijnlijk; maar je weet maar nooit.
Op zondag 14 september 2003 23:37 schreef Witchfynder het volgende:
Een vervolg op Braveheart ok, maar op Gladiator? Nou ja, we zien wel.
Ik wacht nog steeds op een grote Germanen-film.
Nu nog even over een vervolg op Gladiator; vind ik niet echt voor de hand liggend. Als er zo nodig een opvolger moet komen voor Gladiator, dan kan er beter een prequel dan een sequel gemaakt worden. Zou Maximus geen mooie titel zijn? Juist; dat hij net in het leger van Rome komt en daarmee indrukwekkende veldslagen wint; alvorens hij succes heeft als paardracer (belletje... Ben Hur). Van paardracer tot soldaat, van soldaat tot generaal en dan (na natuurlijk een veldslag) Egypte veroveren en zodoende de film een 'Cleopatra'-achtig verhaal laten krijgen (Gladiator was immers deels ook een rip-off van The fall of a Roman empire). En vervolgens Maximus met zijn leger Rome laten binnenvallen en een strijd laten voeren tegen de samenzweerder(s) van de moord op Julius Ceaser (historisch misschien niet helemaal correct, maar dat is Gladiator ook niet).
Eigen verhaalpunten Maximus:
Als succesvol paardrijder plaatst Maximus zich via regionale kampioenswedstrijden in Spanje voor finalewedstrijden in Rome (Circus). Hij rijdt daar tegen succesvolle rijders uit vele streken als Judea (..afgeleid dus van Ben Hur), Arabie, Noord-Afrika, Gallie en zelfs Brittania en Germania. Als Maximus de finalewedstrijd, na veel spektakel, wint krijgt hij van (Julius ?) (de) Ceaser een speciale onderscheiding en wordt zelfs de drafbaan naar hem vernoemd ().
Als (de) Ceaser hem de eer biedt om generaal in het Romeinse leger te worden, staat Maximus voor een moeilijke keuze. Hij was immers gewoon boer en in Spanje leeft hij met zijn vrouw en zoontje. Zijn leven zal drastisch veranderen als hij dit zal aanvaarden. Uiteindelijk besluit hij om toch toe te treden als generaal van de Romeinse troepen. Direct staat Maximus met zijn leger voor de zware klus om Egypte / Noord-Afrika te gaan. Zware veldslagen zullen volgen. Wanneer Maximus en zijn het leger de slopende strijd uiteindelijk in hun voordeel beslissen, krijgt hij samen met Julius Ceaser en de macht over een zeer geavanceerde en ontwikkelde beschaving. Julius Ceaser ontmoet koningin Cleopatra en al snel krijgen zij een relatie met elkaar. Wanneer Julius Ceaser Cleopatra zwanger maakt en een kind bij haar verwekt, is het gedaan met de rust, pracht en praal in dit nieuwe deel het Romeinse rijk. Er wordt onder het Egyptisch volk, een aantal in Egypte gelegerde Romeinse soldaten en leden van het senaat een net van bedrog, haat en spanning opgebouwd rondom Julius Ceaser en Cleopatra. Onder leiding van soldaat/generaal Marcus Anthonius (?) .drijven de Romeinse soldaten en leden van het senaat Julius Ceaser in de val, om hem vervolgens te laten vermoorden. Onder de plaatselijke bevolking wordt alles verzwegen en Cleopatra wordt meegedeeld dat Julius Ceaser vermoord is door dieven. Maximus weigert dit echter te geloven en vlucht samen met Cleopatra en haar kind uit Egypte. Om vervolgens naar Rome terug te keren en om even buiten Rome (Ostia ?) een leger op te zetten, de macht in Rome te grijpen en om.. Marcus Anthonius..en enkele leden van het senaat te wreken.
Helaas verliest Maximus de strijd tegen het Romeinse leger en wordt gevangen genomen. Evenals Cleopatra ? / Cleopatra pleegt zelfmoord..?/kind wordt verpleegd door ..?
Marcus Anthonius besluit om een paardrace tegen Maximus te willen laten plaatsvinden; ditmaal echter een race waarin niets van geweld en chantage geschuwd wordt.
Maximus en ..blijven over na de bloedige race. Overgebleven medestrijders van Maximus openen de poort van Circus Maximus om hem opnieuw te laten ontsnappen. Maar ditmaal met een andere reden; om de Gladiatoren te bevrijden. Maximus raced door de poort , terwijl (het slechte figuur dus Marcus Anthonius????) samen met de Romeinse soldaten een achtervolging inzet. Het doel van Maximus is dus om het Colleseum binnen te dringen en de strijders uit het Colleseum laten ontsnappen en met hun Rome in te nemen door het leger van binnen uit te verslaan. In het Colleseum ontstaan dan gevechten zoals we in Gladiator al hebben kunnen aanschouwen (de strijd in Circus Maximus is de combinatieformule en technieken van Gladiator vermengt met de strijd van Ben Hur).
Uiteindelijk veroverd Maximus op deze manier Rome, doordat ook het volk zich aan zijn zijde schaart
Afloop; Maximus verslaat uiteindelijk Marcus Anthonius en neemt wraak op te betreffende leden van het senaat, om vervolgens de macht over te dragen aan Marcus Aurelius; die door het volk al de boogde Ceasar moest worden (HISTORISCH NIET CORRECT....OKAY!!!)..
Met hem zal hij 15 jaar later het laatste deel van Germania veroveren door de barbaren te verslaan. Ooit zou Marcus Arelius beweren dat Maximus nooit in Rome is geweest (in Gladiator dus); althans niet het Rome zoals hij het veroverd en beoogd heeft.
Sommige punten in mijn verhaal zijn nog suggestief en nog niet helemaal ingevuld. Daarvoor moet ik me nog even meer in de geschiedenis en verhaallijnen gaan verdiepen.
[Dit bericht is gewijzigd door italia op 14-11-2003 10:27]
quote:Scott heeft toch nog nooit eerder een vervolg gedaan??
Op vrijdag 3 januari 2003 01:07 schreef speknek het volgende:
Zolang, Ridley Scott
, maar regisseert, dan komt het wel goed.
Ik hou mijn hart vast, vind het zonde.
Mr. Maximus, welcome back. We missed you!
quote:Maar niet als clown aub..............
Op donderdag 13 november 2003 13:31 schreef Doezelhaar het volgende:
The Gladiator trilogyIk hou mijn hart vast, vind het zonde.
Mr. Maximus, welcome back. We missed you!
quote:
A Possible Gladiator 2 Storyline
Source: E! Online Friday, December 5, 2003E! Online has received word on the possible storyline for director Ridley Scott's sequel to Gladiator 2.
A Chip off the Old Maximus: Gladiator 2, anyone? Word has it that the sequel to the Oscar-winning Roman Wrestlemania flick will pick up the story 20 years after the heroic death of Maximus (Russell Crowe). Director Ridley Scott will focus not on Crowe but on the current life of Lucilla (Connie Nielsen) and her son, Commodus' nephew Lucius. Perhaps (I say perhaps), Lucius has decided to become a gladiator himself. There is talk the young man's career may be guided by the ever-present black Guy Friday, Djimon Hounsou, reprising his Gladiator role.
The question, of course, will become who will play Lucius. That is, unless Spencer Treat Clark reprises his role.
Er komt al een film uit met een Grieks thema.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:42 schreef _The_General_ het volgende:
Ze kunnen beter een nieuwe film over een Romeins thema maken dan een vervolg!
niet Grieks... Spartaans!quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:46 schreef victorinox het volgende:
[..]
Er komt al een film uit met een Grieks thema.
300 (Zack Snyder)
Er doen meer Grieken mee dan die 300 Spartanen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |