Omdat het oude topique onvindbaar is even een nieuwe.
300 is het verhaal van koning Leonidas en zijn 300 Spartanen gebasseerd op de gelijknamige graphic novel van Frank Miller. Het verhaal over Leonidas en zijn 300 is eerder verfilmd als
300 Spartans (1962). Vorig jaar heeft Robert Rodriguez de Sin City strip van Frank Miller naar het witte doek overgeheveld. Letterlijk. Zack Snyder flikt dat kunstje nu ook met
300.
Op
http://300themovie.warnerbros.com/concept_art.html kun je zien hoe ze de strip vertaalden naar een storyboard, deze filmden en daarna de computer erover heen lieten gaan.
De trailer is nu ook uit.
Ik pwn de hardcover
![]()
en vind het een meesterlijk verhaal. Dus ik was best enthousiast dat ze hem gingen verfilmen. Dat ze het zo letterlijk gingen verfilmen had ik niet verwacht. Probleem van dit rechttoe rechtaan kopiëren is dat de dialogen zo onnatuurlijk klinken. Dat vond ik bij Sin City al, maar nu ik de trailer heb gezien blijkt maar eens duidelijk dat de comictaal van Frank Miller gesproken een stuk minder tof is.
Niet dat er veel tekst te horen is in de trailer, maar het schreeuwen van Gerard Butler komt lang niet zo stoer over als dat het leest. Hoewel ik sowieso Leonidas in de comic niet als zo'n schreeuwlelijk aanzag. Daarbij vind ik dat de film een surrealistisch uiterlijk krijgt door het kleurgebruik en je ontzettend goed merkt dat het allemaal CGI is.
Kortom ik vind de eerste beelden een beetje tegenvallen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*