Ik heb absoluut geen problemen met mensen die op een humane manier geloven, geloof je in een god en denk je dat er iets na het leven bestaat, allemaal best. Maar ik wordt schijtziek van al die mensen die vinden dat ze het geloof aan iemand anders moeten opdringen, laat iedereen toch lekker zelf geloven wat ze willen en laat anderen met rust...
Ik vind dat in de politiek er geen politieke partijen het geloof voorop mogen stellen, hierbij doel ik op de partij van Haselhoef en de SGP, deze zijn beiden aan het discrimineren. In de grondwet staat dat Kerk en Staat gescheiden moet blijven en dit is in mijn ogen niet zo. Het CDA en Christen Unie, zijn randgevallen. Zij hebben visies die niet per se "opgelegd" zijn door de kerk en dat is niet verkeerd, maar ik zou met niet voor kunnen stellen, dat als een vrouw verkracht wordt bij de wet verboden is om het te laten aborteren omdat GOD het niet goed zou vinden oid.
Uiteraard zal dit in het botsing komen met de vrijheid van meningsuiting, maar wat is die vrijheid nou precies. Voor diegene die de aflevering van Jackass hebben gezien waarin Paryboy als duivel verkleed gaat en daarmee Jezus uit de plaats wil verbannen... Het is goed als je in een Jezuspak rondloopt en predikt voor het geloof, maar als je vervolgens verkleed als duivel rondloopt en predikt tegen het geloof, dan wordt je in elkaar geschopt... Wie spreekt er dan nog over vrijheid van meningsuiting???
Kortom, ik ben voor een verbod van het doen van politieke voorstellen met als verklaring een geloofsovertuiging en er moet een verbod komen op het 'langs de deuren gaan" om het geloof op te dringen, het is gewoon een vorm van SPAM...
edit: GPV moet SGP zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door Kaaltie op 20-12-2002 13:30]
krijg je alleen maar ellende van
aan de ene kant van de wereld maken ze mekaar af, terwijl er op de andere kant van de wereld een ranzige gore zaak in de doofpot proberen te stoppen.....waar de paus "hoogst waarschijnlijk" op de hoogte van is .....
nee laten we vooral lekker huichelen met z'n alle
quote:tuurlijk, ook hun planne om benzine te gaan verbieden zijn zo wel doordacht
Op vrijdag 20 december 2002 13:16 schreef Frenkie het volgende:
Stem SP dan. dan komt alles goed
quote:Ik denk dat het van hem een grapje was... hihi...
Op vrijdag 20 december 2002 13:20 schreef ixl85 het volgende:[..]
tuurlijk, ook hun planne om benzine te gaan verbieden zijn zo wel doordacht
quote:Ja, benzine verboden en auto's niet meer dan 100 PK... Stelletje kut populisten.
Op vrijdag 20 december 2002 13:16 schreef Frenkie het volgende:
Stem SP dan. dan komt alles goed
quote:ja en jij bent kennelijk slecht in lezen.
Op vrijdag 20 december 2002 13:22 schreef Kogando het volgende:[..]
Ja, benzine verboden en auto's niet meer dan 100 PK... Stelletje kut populisten.
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:22 schreef Kogando het volgende:[..]
Ja, benzine verboden en auto's niet meer dan 100 PK... Stelletje kut populistencommunisten.
quote:Zucht...
Op vrijdag 20 december 2002 13:24 schreef NightHawk het volgende:[..]
po·pu·'lis·me (het ~)
1 anti-kapitalistische volksbeweging
quote:Hoezo?
Op vrijdag 20 december 2002 13:24 schreef Nyrem het volgende:[..]
ja en jij bent kennelijk slecht in lezen.
quote:Zucht...
Op vrijdag 20 december 2002 13:26 schreef Kogando het volgende:[..]
Zucht...
po·pu·'lis·me (het ~)
SP (de ~)
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 13:28 schreef NightHawk het volgende:[..]
Zucht...
SP (de ~)
quote:Lijkt me waarschijnlijk...
Op vrijdag 20 december 2002 13:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik neem aan dat je met GPV eigenlijk SGP bedoelt?
quote:Ik combineer 2 posts van je
Op vrijdag 20 december 2002 13:29 schreef Kogando het volgende:[..]
quote:Je hebt helemaal gelijk...
Ik neem aan dat je met GPV eigenlijk SGP bedoelt?
quote:Ten eerste heb ik alleen als topic titel gebruikt dat het geloof afgeschaft moet worden, maar dat is niet helemaal waar. Mensen mogen geloven wat ze willen, als ze dit maar tot een bepaald punt voor zich houden. Het gaat erom dat anderen bestraft worden, door gelovigen, terwijl dit gebasseerd is op gevoelens/meningen wat dan ook, maar NIET op feiten.
Het geloof is een veel gebieden in deze wereld een machtsmiddel om de domme massa te beheersen, te controleren en te sturen. Dus als je het geloof af schaft, hoe moet je dat dan doen?
Ten tweede denk ik dat in die landen waar geloof als machtsmiddel wordt gebruikt er wellicht dan kans is voor een democratie of een andere staatsvorm die bij het land past. Maar dat wil niet zeggen, dat als vandaag het geloof 100% wordt gescheiden van de staat, dat morgen de wereld beter is... Daar gaan een aantal jaren, wellicht een aantal generaties overheen....
quote:Ik snap nog steeds niet wat er mis is met het woord populisten en waarom dat communisten zou moeten zijn...
Op vrijdag 20 december 2002 13:30 schreef NightHawk het volgende:[..]
Ik combineer 2 posts van je
.
Op de topicstarter: kerk en staat moeten gescheiden blijven, maar partijen mogen elke grondslag hebben die ze willen. Dat is gewoon een vrijheid. Daar mag niet aan getornd worden. Alle levensvisies mogen vertegenwoordigt worden.
En als je jehova getuigen verbiedt, kan je net zo goed aidscollectes en nierstichtingcollectes verbieden. Je kan zulke dingen niet verbieden, die horen simpelweg bij vrijheid.
quote:nou ik hoop het wel
Op vrijdag 20 december 2002 13:21 schreef Kaaltie het volgende:[..]
Ik denk dat het van hem een grapje was... hihi...
anywaY: ik hoor hier iemand zeggen dat als godsdienst verboden word, er genoeg andere dingen zijn om ruzie over te maken.....
maar die zijn er nu toch ook al??????????? dus dan zou je gewoon 1 ding minder op je lijst hebben...
maar godsdienst moet idd weg,
het is toch maar verzonnen omdat mensen vroeger Bang waren voor dingen die ze niet kende, (zie bliksem bijv)
(en dan zijn we ook meteen van al die terroristen af die het voor hun geloof doen)
quote:Ik ben het helemaal met ixl eens. Er zullen altijd redenen genoeg blijven om rotzooi te maken. Maar als je het geloof nu eens verbied, dan is er een rede minder. Extremisme met geloof als basis zal verdwijnen.
Op vrijdag 20 december 2002 13:35 schreef ixl85 het volgende:[..]
ik hoor hier iemand zeggen dat als godsdienst verboden word, er genoeg andere dingen zijn om ruzie over te maken.....
maar die zijn er nu toch ook al??????????? dus dan zou je gewoon 1 ding minder op je lijst hebben...
maar godsdienst moet idd weg,
het is toch maar verzonnen omdat mensen vroeger Bang waren voor dingen die ze niet kende, (zie bliksem bijv)(en dan zijn we ook meteen van al die terroristen af die het voor hun geloof doen)
Het probleem is echter, hoe maak je de domme massa duidelijk dat ze niet meer mogen geloven. Vooral mensen de zeer gelovig zijn en niet openstaan voor andere dingen zullen moeilijk te overtuigen zijn. Waarom ze niet open staan voor andere dingen laat ik even in het midden.
Het zal veel te veel geld en tijd kosten om alle gelovigen te 'bekeren' to ongelovigen.
[Dit bericht is gewijzigd door prutsler op 20-12-2002 13:42]
quote:gevoel voor humor is jou blijkbaar vreemd..
Op vrijdag 20 december 2002 13:35 schreef ixl85 het volgende:
nou ik hoop het wel
quote:Op zich heb je gelijk, vrijheid van meningsuiting, tuurlijk. Maar de meningen van de mensen die deze uitspraken doen zijn gebasseerd op een gevoel, of een mening en een geloof. Zij geloven in iets, dat nog nooit is bewezen. Dat is opzich niet erg, maar anderen mogen daar niet de dupe van worden, hoe democratisch het land ook is.
Op de topicstarter: kerk en staat moeten gescheiden blijven, maar partijen mogen elke grondslag hebben die ze willen. Dat is gewoon een vrijheid. Daar mag niet aan getornd worden. Alle levensvisies mogen vertegenwoordigt worden.
Het is zowieso al scheef, want als je als gelovige zegt, dat alle niet gelovigen naar de hel gaan, vervloekt worden en debiel zijn, dan wordt dat gezien als vrijheid van meningsuiting, maar als ik overstraat loop en met mijn geweer (met vergunning) en mensen begin af te knallen, omdat dit vanuit mijn geloofsovertuiging moet, dan wordt ik opgepakt, terwijl er vanaf mijn kant geen verschil is... het is nog steeds iets wat IK zou geloven...
quote:Daar ben ik het niet helemaal mee eens... Het geloof is een mening van iemand en niet iets wat gebasseerd is op feiten. De collectes zijn gebasseerd op feiten en IEDEREEN kan kanker krijgen, dus zie het eigenlijk als een investering in jezelf. Stel je krijgt zelf kanker, dan hoop je dat daar een oplossing voor is... en dat wordt grotendeels betaald uit die collectes.
En als je jehova getuigen verbiedt, kan je net zo goed aidscollectes en nierstichtingcollectes verbieden. Je kan zulke dingen niet verbieden, die horen simpelweg bij vrijheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |