quote:ik ben het helemaal met je eens.ik heb eigenlijk altijd wel gevonden dat kern energie een goede manier van energie is.
Op dinsdag 17 december 2002 17:42 schreef forro het volgende:
verhaal
Er wordt toch altijd verkeerd mee omgegaan, en dat is nogal leip als je praat over kern-energie. Niks is 100% te beveiligen.
nogmaals ik sta pla achter je
[Dit bericht is gewijzigd door Minion op 17-12-2002 18:04]
quote:wat een onzin dat die sjit in zee geloosd zou worden.
Op dinsdag 17 december 2002 17:51 schreef RedVisioN het volgende:
Enig idee waar die sjit geloosd wordt? In de zee! Goedzo! Enig idee hoeveel foute dingen met kern-afval wordt gedaan?
Weeje wat voor een kutdood kanker is?!?!?Er wordt toch altijd verkeerd mee omgegaan, en dat is nogal leip als je praat over kern-energie. Niks is 100% te beveiligen.
quote:Die "sjit" wordt volgens mij gewoon netjes opgeslagen (in Borssele?), of opgewerkt. Ik heb nog nooit gehoord dat er rondom West-Europese kerncentrales of kernafvalopslagplaatsen (mooi Scrabblewoord trouwens!) verhoogde aantallen kankergevallen zijn geconstateerd.
Enig idee waar die sjit geloosd wordt? In de zee! Goedzo! Enig idee hoeveel foute dingen met kern-afval wordt gedaan?
Weeje wat voor een kutdood kanker is?!?!?Er wordt toch altijd verkeerd mee omgegaan, en dat is nogal leip als je praat over kern-energie. Niks is 100% te beveiligen.
Men zou bijvoorbeeld ook zo`n ding in de Eemshaven kunnen zetten, bij Delfzijl. De VVD wilde dit eerst ook in het verkiezingsprogramma voor de Statenverkiezingen in Groningen zetten, maar omdat men bang was voor stemmenverlies hebben ze het er maar weer snel uitgehaald.
Door de subsidies op groene stroom wordt indirect kernenergie ook gestimuleerd, alleen nu in het buitenland.
quote:weet je dan ook dat met de technologie van kernenergie medicijnen worden gefabriceerd voor kankerpatienten???? dank u
Als ik moet kiezen heb ik liever veel windmolens in een groot gebied, dan een kerncentrale op een klein stukje grond met wel het eventuele risico dat de boel finaal uit klauwen loopt..
Ik woon overigens dichtbij Borssele, ben zelfs in die gemeente geboren.. 0-)
Maar ja, kernfusie-onderzoek ruikt naar kernenergie en kernenergie is EVIL!
quote:Ah ja, Petten. Door de drukte die werd gemaakt om een of ander haarscheurtje, wat uiteindelijk niks voor bleek te stellen, lag bijna de bestraling van een heleboel kankerpatienten bijna plat.
Op dinsdag 17 december 2002 18:04 schreef Minion het volgende:[..]
weet je dan ook dat met de technologie van kernenergie medicijnen worden gefabriceerd voor kankerpatienten???? dank u
Ik heb me in Twente in elk geval nog nooit onveilig gevoeld over kernenergie, en dat terwijl we de kerncentrale van Lingen, de kernafvalopslagplaats van Ahaus en de uraniumultracentrifuges van Almelo in de buurt hebben.
quote:Maar goed, wanneer krijgen we kernfusie? 20 jaar, 30 jaar, nooit? Tot die tijd zal kernenergie noodzakelijk zijn., maar kernfusie zou ook mijn voorkeur hebben.
Op dinsdag 17 december 2002 18:07 schreef pesci het volgende:
Ik roep al tijden dat die 300 miljard dollar van het Kyoto veel beter aan onderzoek naar kernfusie besteed kan worden. Immers, kernfusie betekent de voordelen van kernsplijting zonder de nadelen. O ja, en een besparing van 100% CO2-uitstoot in plaats van 5% die we toch niet nakomen.Maar ja, kernfusie-onderzoek ruikt naar kernenergie en kernenergie is EVIL!
quote:Dan is het dus niet zo bijster goed gesteld met de hedendaagse natuurkunde-lessen.
Op dinsdag 17 december 2002 17:55 schreef Minion het volgende:
het stuk wat je schreef sprak me erg aan ik heb het net met natuurkunde over kerncentrales. Ik ben ook voor kerncentrales. Ik vind dat je een goed stuk hebt geschreven met overtuigende argumenten.nogmaals ik sta pla achter je
quote:Sinds wanneer dienen natuurkundelessen politiek correcte meningen te verkondigen en sinds wanneer dient iedereen onzinverhalen van de milieubeweging voetstoots aan te nemen?
Op dinsdag 17 december 2002 18:11 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Dan is het dus niet zo bijster goed gesteld met de hedendaagse natuurkunde-lessen.
quote:Hier ben ik het mee eens
Op dinsdag 17 december 2002 17:42 schreef forro het volgende:
Verhaal
Er staan weet ik niet hoeveel kerncentrales over de hele wereld, en hoeveel ernstige ongelukken zijn daarmee gebeurd?
Heel weinig, en waarschijnelijk vallen er meer doden door de gassen van de kolen, gas of olie-centrales
quote:minstens 20 jaar. vermoedelijk rond de 30.
Op dinsdag 17 december 2002 18:10 schreef freako het volgende:[..]
Maar goed, wanneer krijgen we kernfusie? 20 jaar, 30 jaar, nooit? Tot die tijd zal kernenergie noodzakelijk zijn., maar kernfusie zou ook mijn voorkeur hebben.
met de huidige financieringsniveaus natuurlijk. een manhattanproject zou de boel uiteraard versnellen, maar nu kunnen we lekker olie blijven verstoken...
quote:In de natuurlunde lessen heb ik alleen geleerd hoe alles in elkaar zit. Hierdoor heb ik mijn eigen mening kunnen formen. En de centrale van borssele is bv ook een van de veiligste kerncentrales in de gehele wereld.
Op dinsdag 17 december 2002 18:11 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Dan is het dus niet zo bijster goed gesteld met de hedendaagse natuurkunde-lessen.
quote:Ja, maar alles wat je er leert, hoeft nog niet waar te zijn, snappie ?
Op dinsdag 17 december 2002 18:18 schreef Minion het volgende:[..]
In de natuurlunde lessen heb ik alleen geleerd hoe alles in elkaar zit. Hierdoor heb ik mijn eigen mening kunnen formen.
quote:Kan best, maar ik zou er niet bij willen wonen, jij wel ?
En de centrale van borssele is bv ook een van de veiligste kerncentrales in de gehele wereld.
quote:nog een punt dat klopt in kolenmijnen bv gebeuren daadwerkelijk meer ongelukken en zijn meer doden door gevallen dan kernenergie.
[b]Op dinsdag
Er staan weet ik niet hoeveel kerncentrales over de hele wereld, en hoeveel ernstige ongelukken zijn daarmee gebeurd?Heel weinig, en waarschijnelijk vallen er meer doden door de gassen van de kolen, gas of olie-centrales
quote:Waarom niet?
Op dinsdag 17 december 2002 18:20 schreef M.ALTA het volgende:
Kan best, maar ik zou er niet bij willen wonen, jij wel ?
Als de wind verkeerd staat heb je in beide gevallen een probleem bij een evt. ongeluk..
quote:Wat ik hierover geleerd heb is allemaal bewezen. Dus klopt het tot het tegendeel is bewezen. ga je gang met het tegendeel te bewijzen.
Op dinsdag 17 december 2002 18:20 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Ja, maar alles wat je er leert, hoeft nog niet waar te zijn, snappie ?
[..]Kan best, maar ik zou er niet bij willen wonen, jij wel ?
en ik zou er best naast willen wonen ik zou me er niet anders door voelen. Ik woon in almelo in de buurt van die uraniumultracentrifuges. en voel me heirdoor ook niet adners
quote:Euhmmm dit is onzin, totaal niet waar.
Op dinsdag 17 december 2002 18:01 schreef freako het volgende:
Door de subsidies op groene stroom wordt indirect kernenergie ook gestimuleerd, alleen nu in het buitenland.
Verder is de leeftijd van een windmolen niet twintig jaar. Een windmolen kan veel langer mee.
Overigens ben ik er ook voor om meer kernenergie op te wekken. Het afval dat je ervan overhoud is niet zo heel erg veel en door de rem op deze vorm van energie is er ook niet meer goed onderzocht hoe we eventueel met het afval om kunnen gaan en hoe we het kunnen verwerken.
Ik vind dat er ook weer gekeken moet worden naar de WarmteKrachtKoppling. Deze machines leveren ook redelijk schone stroom en het rendement is 70% ofzowiets terwijl een kolencentrale maar 40% haalt. Daarbij komt dat aardgas minder belastend is voor het milieu. Overigens is het in de toekomst heel goed denkbaar om huishoudelijke WKK machines te gaan gebruiken.
quote:Ah, ik begrijp dat jij zelfstandig en onafhankelijk onderzoek gedaan hebt naar kernenergie en kerncentrales en tot andere conlusies bent gekomen dan die op school geleerd worden?
Op dinsdag 17 december 2002 18:20 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Ja, maar alles wat je er leert, hoeft nog niet waar te zijn, snappie ?
[Dit bericht is gewijzigd door Minion op 18-12-2002 16:43]
quote:Ik ben blij dat jij je tuin beschikbaar stelt.
Op dinsdag 17 december 2002 18:27 schreef marky het volgende:[..]
Overigens ben ik er ook voor om meer kernenergie op te wekken. Het afval dat je ervan overhoud is niet zo heel erg veel en door de rem op deze vorm van energie is er ook niet meer goed onderzocht hoe we eventueel met het afval om kunnen gaan en hoe we het kunnen verwerken.
quote:Typisch Zalm-praat. Wel nuttig hoor, maar de vraag is:
Ik vind dat er ook weer gekeken moet worden naar de WarmteKrachtKoppling. Deze machines leveren ook redelijk schone stroom en het rendement is 70% ofzowiets terwijl een kolencentrale maar 40% haalt. Daarbij komt dat aardgas minder belastend is voor het milieu. Overigens is het in de toekomst heel goed denkbaar om huishoudelijke WKK machines te gaan gebruiken.
Zijn er nog simpelere energie-bronnen beschikbaar ?
Kijk eens in Wetenschap: Tom Bearden's MEG/ZPE-machine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |