Nieuwe singletjes besproken aan de hand van de nieuwe binnenkomers in de Mega Top 100. Maak ze of kraak ze.
Zie http://www.megatop100.nl voor de complete lijst.
-----------------------------------------
Ik zet hier het polletje (Aanleiding: de Mega top 100 wordt vanaf januari de Mega top 50) nog maar eens neer, voor wie nog niet gestemd heeft: Hier, boven aan het topic, is het beter zichtbaar.
quote:Poll:
Op maandag 16 december 2002 17:04 schreef postinggirl het volgende:
Ik heb even een poll opgesteld om erachter te komen wat de andere Fokkers vanaf januari precies willen.Het probleem met alleen de Mega top 50: Als een plaat er in komt is hij vaak al niet heel nieuw meer, en de leukste staan er vaak net onder.
Ik zit er al aan te denken om voortaan de Cyber top 50 te nemen i.p.v. de huidige Mega top 100, of er gewoon willekeurig wat extra tips bij te zetten die ik her en der heb gehoord.
Mega & Cyber top 50 combineren in één topic kan eventueel ook. Er zijn veel verschillen tussen.
Zeg maar wat je wilt!
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
[sub]Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com[/sub]
----------------------------
Top 5 van deze week:
1-6 Feel - Robbie Williams
(O.k., wel goed, maar zo héél erg nou ook weer niet.....)
2-1 Dillemma - Nelly feat. Kelly Rowland
3-2 Dirrty - Christina Aguilera feat. Redman
4-5 Jenny from the block - Jennifer Lopez
5-4 Hey sexy lady - Shaggy & Brain & Tony Gold
Opvallende noteringen:
-Ketchup song - Las Ketchup eindelijk uit de top 3. Ze staan nu op 6.
-Sk8ter boy - Avril Lavigne van 79 naar 28
-Put the needle on it - Danni Minogue van 51 naar 32
-Thug lovin' - Ja Rule van 57 naar 33
In de laatste week in zijn huidige vorm is het niveau weer uitermate hoog. (Zou er daarom voortaan een top 50 van gemaakt worden? Om de Mega top 100-presentatoren niet verder te pijnigen met apres-ski e.d.?
)
--------------------------
9 Lose yourself - Eminem
Best een leuk nummer, al heeft hij leukere/betere gemaakt. Het is gewoon niet zo'n nummer dat je gelijk bijblijft, pas na een aantal keren draaien krijg je hem door vind ik (en dan blijft het refrein toch wel redelijk catchy te zijn). De eerste keer vond ik hem zeer saai en eentonig. 7-/10
54 Kom schatje kom - Jay Jay Bauer
Ken ik niet, Kazaa heeft het niet. Iets zegt me dat dat niet zo erg is.
57 You've lost that lovin' feelin' - André Hazes & Johnny Logan
Zie nummer 54. Opmerkelijke combinatie trouwens.
69 Is everybody sjaggerijnig - WC Experience
Zie nummer 54 (Ik heb een makkelijke week zo. )
74 Words - Dance Nation
Zie numm....Nee, deze ken ik wel. Niet dat ik er veel aan heb. Ik vind het maar een standaard commerciëel dance-deuntje dat bovendien bijna identiek is aan zijn voorganger (maar dan slechter). Niks aan en volledig inwisselbaar met tig andere van dit soort liedjes. 5/10
93 Turn the radio up - Barry Manilow
Niet dat ik dit zo geweldig vind, maar het deze week zowaar een verademing (als mijn vooroordelen/verwachtingen ten opzichte van alles wat ik deze week niet ken uitkomen, tenminste). Het klinkt wat ouderwets, maar in ieder geval erg vrolijk. Ja, en verder? Niet zo veel van te zeggen. Gewoon een leuk popliedje. 6/10
94 Nu flow - Big Brovaz
Nee, dit is niet Outkast, of ze moeten hun naam veranderd hebben. Het lijkt er in ieder geval heel erg veel op. Zowel het ritme als de stem van de rapper. Een leuk, catchy, hiphopachtig nummer met een apart ritme. Het blijft ook erg goed in je hoofd zitten. 8-/10
96 Dreamer - Ozzy Osbourne
Re-entry. Laat het dit keer maar eens een wat grotere hit worden, maar deze plaats van binnenkomst voorspelt weinig goeds. Het blijft een leuke, meeslepende meezinger waarbij ik automatisch een concert voor me zie waarbij iedereen met een lichtje in de hand meezingt. Perfect voor deze tijd van het jaar. 8+/10
99 Memory fast forward - Beef
Ik ben deze re-entry na vaker luisteren steeds leuker gaan vinden. Misschien klinkt het niet heel bijzonder, maar gewoon lèkker. Een bandje met duidelijk echte instrumenten dat hoorbaar goed op elkaar ingespeeld is, instrumentaal klopt het helemaal. Verder gewoon leuk en vrolijk (en een tikkeltje Postmen-achtig). 7+/10
quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=24504
Op dinsdag 17 december 2002 14:40 schreef LoekB het volgende:
Mega top 50?
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:45 schreef postinggirl het volgende:[..]
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=24504
Opvallende noteringen:
-Sk8ter boy - Avril Lavigne van 79 naar 28 * Echt ranja nummertje
-Thug lovin' - Ja Rule van 57 naar 33
quote:Best mogelijk ja... singleverkoop stort zodanig in dat de grootste shit al in de top 100 komt, al verkoop je er 10 in een week ofzo
In de laatste week in zijn huidige vorm is het niveau weer uitermate hoog.(Zou er daarom voortaan een top 50 van gemaakt worden? Om de Mega top 100-presentatoren niet verder te pijnigen met apres-ski e.d.?
)
9 Lose yourself - Eminem
Bah, weer helemaal niks dit. Begin een steeds grotere hekel aan dit ventje te krijgen. Klotemuziek. 1.
57 You've lost that lovin' feelin' - André Hazes & Johnny Logan Ik hoop dit nooit te horen.
74 Words - Dance Nation
Komt dit van FR David toevallig? Die hadden we nog niet gehad qua verhouste 80's.
Goh... dat-ie nog bestaat en dat-ie nog muziek maakt. En dat-ie nog verkocht wordt. Hoewel, op 93... stuk of 5 verkocht? Ken het niet.
Ozzy wordt ook ouder en doet het dus wat rustiger aan. Typische aansteker-ballad. Daar past zijn stem niet bij vind ik, laat maar dus. 3
Ik vind deze eigenlijk steeds minder. Maar ja ik heb ook niks met reggae. Waarom komt-ie nu opeens weer binnen?
------------------
Hopeloos weekje dit
Opvallende noteringen:
-Ketchup song - Las Ketchup eindelijk uit de top 3. Ze staan nu op 6. (de Ketchupmeisjes staan trouwens wel op 1 in het mega top 100 jaaroverzicht)
-Sk8ter boy - Avril Lavigne van 79 naar 28
In de laatste week in zijn huidige vorm is het niveau weer uitermate hoog. (Zou er daarom voortaan een top 50 van gemaakt worden? Om de Mega top 100-presentatoren niet verder te pijnigen met apres-ski e.d.? )
9 Lose yourself - Eminem
Oeh, die heb ik nu opstaan. Weer een lekker Eminem-nummer. Ik vind 'm goed! Hij is zeker beter geworden tegenover z'n eerste singles, vind ik dan. Ook Lose Yourself is weer catchy enzo. Leuk! 8
Overdreven vrolijk en blij. 3
94 Nu flow - Big Brovaz
Ik vind het leuk! De zangeresjes zijn leuk, het rapgedeelte is leuk, het melodietje is catchy. Ik vind het wel wat! 8.5
Ik vond het eerst wel leuk, maar ik heb er nu helemaal niets meer mee. Ik vind het na het zien van The Osbournes helemaal niets met Ozzy te maken hebben en ook niet bij 'm passen. 6
Zolang die zanger niet zingt is het best aan te horen. 5
quote:Nope, geen FR David, maar een eigen compositie. Ik vind 'm best lekker klinken.. in de original mix dan wel te verstaan... de radioversie vind ik iets minder.
Op dinsdag 17 december 2002 15:12 schreef ranja het volgende:
74 Words - Dance Nation
Komt dit van FR David toevallig? Die hadden we nog niet gehad qua verhouste 80's.
Er zijn trouwens genoeg dance covers van FR David - Words uit gekomen de laatste 2 - 3 jaar.
Na 'The Way I Am' al het tweede fatsoenlijke nummer van de heer M&M, op zijn tijd best lekker om te horen, ga zo door 6,5
Woei, rielekst dit, muziek waar je niet op kunt blijven stilzitten en natuurlijk uit Eindhoven Iets minder aanstekelijk dan late night sessions maar darom niet minder. 8,5
De rest ken ik niet eens
Opvallende noteringen:
-Ketchup song - Las Ketchup eindelijk uit de top 3. Ze staan nu op 6. (en dat kan nog veeeeeel verder naar beneden!)
-Sk8ter boy - Avril Lavigne van 79 naar 28 (deze gaat volgens mij hoog eindigen)
-Thug lovin' - Ja Rule van 57 naar 33 en nu met foto!
9 Lose yourself - Eminem
Waar ken ik dat pianoloopje van...vooral de eerste noten... volgens mij een nummer van Rod Stewart. Verder ben ik eigenlijk niet zo'n fan van de muziek van Eminem. Zo'n 10 jaar geleden had ik dit geweldig gevonden, maar nu... 6/10
54 Kom schatje kom - Jay Jay Bauer
'Finished without any results'. Volgens mij hoef ik daar ook niet rouwig om te zijn.
57 You've lost that lovin' feelin' - André Hazes & Johnny Logan
Kan ik niet vinden met Kazaa, maar ik heb een vermoeden dat het een cover betreft van de 'Righteous Brothers'. Zeker gezien de tijd van het jaar lijkt me dat een typische plaat om te coveren.
69 Is everybody sjaggerijnig - WC Experience
Waarschijnlijk mis ik niet veel als ik de overige titels van hun nummers op Kazaa zie staan.
74 Words - Dance Nation
Voor de zekerheid maar even de radioversie gedownload. Ja hoor, daar gaan we weer... autotune. Deze plaat heeft het totaal niet. Het loopt niet lekker door en het is eigenlijk één grote 'break'. Ook de synths hebben totaal geen power. Werd 'Dance' al uitgekotst door velen, dit is nog veel erger. 3/10
Re-entry van week 48 (toen op plaats 100)
94 Nu flow - Big Brovaz
Ah, bekend! Geinige plaat, hiphop met jazzy/swing achtige invloeden. In ieder geval weer eens wat anders dan dat down-tempo 'yeah, ah, yeah' gebeuren. 7/10
Apart, eigenlijk past dit totaal niet bij Ozzy en ondanks dat klinkt het best goed. Wel een typische decemberplaat, maar ach. Een tamboerijn en de hihats zijn dusdanig geplaatst dat je af en toe denkt dat er kerstbelletjes te horen zijn. Kan natuurlijk ook aan de MP3 liggen (vervorming). 7/10
Re-entry van week 46 (toen plaats 100)
Verder: Eninem is toch een positieve uitschieter.
En Nu flow - Big Brovaz, is dat de megahit deze week? erg leuk nummer!
En Dreamer - Ozzy Osbourne is wel mooi, wel kerstnummer!
Staat pink er niet bij als nieuwkomer met family portrait?
Is best goed liedje met leuke clip
(andere topictitel, dus niet onmiddelijk herkenbaar als het vervolg op deze reeks)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |