abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 december 2002 @ 08:54:17 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7285952
Ik denk dat een centraal IEX.nl beursspel topic beter op zijn plaats is. Het grote Aandelen en Beurs - topic werd voornamelijk gebruikt voor het beursspel en dat is wel een beetje jammer.. Hierdoor zullen namelijk mensen minder snel de normale vragen over Aandelen en de beurs in dat topic zetten...

Daarom deze. Zet hierin al je bevindingen van het spel. Waarom het goed gaat en waarom niet. Regelmatig zullen hier ook tussenuitslagen worden gepost zodat ook de niet-spelers mee kunnen kijken met de stand van zaken.

Wil je meedoen in de competitie dan moet je even de volgende stappen volgen:

• Je moet je eerst effe aanmelden bij http://www.IEX.nl...is zo gedaan...en daarna kan je de competitie joinen.
  • Wanneer je je hebt aangemeld, klik je bovenin op 'Beursspel' -->
  • daarna op 'Mijn portefeuilles' --> en daarna wijst de rest zich vanzelf. 'Ik speel mee in bestaande competitie' bij 'of' invullen: FOK!-competitie

Rendement Speler IEX FOK! competitie..
1. 2high4u

2. dolle_hond_pf

3. WaSTeiL

4. YozD\'s port

5. dolle_hond

6. mister_popcorn

7. Beursguru Coelho

8. MR_Appelflap

9. Puckkas porto

10. CobraGuy

11. Solid_Snake

edit: nieuwe mensen toegevoed aan het rendement lijstje!!! Overigens: WELKOM!

[Dit bericht is gewijzigd door WaSTeiL op 12-12-2002 09:36]

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  donderdag 12 december 2002 @ 09:26:47 #3
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7286242
quote:
Op donderdag 12 december 2002 09:10 schreef dolle_hond het volgende:

Je bent veels te aardig, maar dat komt waarschijnlijk door je positie op de ranglijst
  donderdag 12 december 2002 @ 09:28:54 #4
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_7286272
Hoevaak worden bij dit spel de transacties verwerkt?

heb vorig jaar ook an zo iets meegedaan, maar daar werden de transacties maar eens per dag verwerkt, kon je niet echt lekker reageren op trends.

Live from the USA
  donderdag 12 december 2002 @ 09:39:05 #5
40060 CobraGuy
Shelby Cobra :*
pi_7286390
quote:
Op donderdag 12 december 2002 08:54 schreef WaSTeiL het volgende:
Overigens: WELKOM!
Merci! kweet dan wel niets van de beurs, maar k kom er vast snel achter
  donderdag 12 december 2002 @ 09:39:45 #6
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7286397
quote:
Op donderdag 12 december 2002 09:28 schreef Quintony het volgende:
Hoevaak worden bij dit spel de transacties verwerkt?

heb vorig jaar ook an zo iets meegedaan, maar daar werden de transacties maar eens per dag verwerkt, kon je niet echt lekker reageren op trends.

Hier gaat hij geloof ik om de 5 minuten, maar dan moet er wel handel zijn in het betreffende fonds die je wil kopen...

Je mag ook niet meer dan 10% van het gemiddeld volume kopen van een bepaald fonds en je mag ook niet meer dan 25% van je vermogen in één fonds duwen... Als je niet voldoet aan deze voorwaarde zal de transactie niet goed gaan, maar daar krijg je wel meldingen van...

donderdag 12 december 2002 @ 09:42:35 #7
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7286434
quote:
Op donderdag 12 december 2002 09:39 schreef CobraGuy het volgende:

[..]

Merci! kweet dan wel niets van de beurs, maar k kom er vast snel achter

Maakt helemaal niet uit, maar komt mij wel een beetje goed uit. Staan er tenminste nog wat meer mensen onder mij en dan lijk ik een stuk beter...

Je komt wel op een goed tijdstip bij het spel. De beurs staat laag en kan (in mijn ogen) eigenlijk alleen maar stijgen.. Ik heb jammer genoeg op dit moment al mijn geld al in fondsen zitten anders had ik het wel geweten.... Maar succes!!!

pi_7286637
tis maar een spelletje.

in het echt gaat het veel harder, moet je soms wel stevig in je schoenen staan (en nogal wat reserves hebben)

donderdag 12 december 2002 @ 10:07:58 #9
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7286739
quote:
Op donderdag 12 december 2002 10:00 schreef dolle_hond het volgende:
tis maar een spelletje.

in het echt gaat het veel harder, moet je soms wel stevig in je schoenen staan (en nogal wat reserves hebben)

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Hier speel je met geld wat niet echt bestaat en in het echt denk je nog wel een keertje extra na als je € 25.000 in een fonds stopt waar je toch niet helemaal zeker van bent....

Maar het blijft een leuke manier om met geld te spelen... Je begint met Monopoly en je eindigt op de beursvloer!!!

[OFF-TOPIC]
Wat heb jij in Godsnaam in het tweede plaatje in je icon staan.. De kerstboom is duidelijk, maar dat andere kan ik toch echt niet ontcijferen!!!
[/OFF-TOPIC]

pi_7287163
Zo, ik heb me ook aangemeld, sinds gisteren. En ik geloof dat mijn eerste transacties vanochtend zijn verwerkt.

Ik ben benieuwd of ik er een beetje succes mee ga halen.

pief paf poef
pi_7307989
quote:
Op donderdag 12 december 2002 10:07 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Hier speel je met geld wat niet echt bestaat en in het echt denk je nog wel een keertje extra na als je € 25.000 in een fonds stopt waar je toch niet helemaal zeker van bent....

Maar het blijft een leuke manier om met geld te spelen... Je begint met Monopoly en je eindigt op de beursvloer!!!

[OFF-TOPIC]
Wat heb jij in Godsnaam in het tweede plaatje in je icon staan.. De kerstboom is duidelijk, maar dat andere kan ik toch echt niet ontcijferen!!!
[/OFF-TOPIC]

ontopic:
Vooral dat je hier niet er boven op hoeft te zitten is veel fijner. Een gemiste kans, een dalende koers, so what. in het echt is dat veel vervelender

offtopic:
Het was een lekkende luier, maar is door crew gecensureerd.

vrijdag 13 december 2002 @ 15:10:29 #12
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7314124
We hebben een nieuwe medespeler:

12. Titia

WELKOM!!! en natuurlijk succes!

pi_7314389
Bij deze doe ik ook mee!

Lijkt me leuk...!!

13. Elchiefz

[Dit bericht is gewijzigd door Chief op 13-12-2002 16:20]

(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
  vrijdag 13 december 2002 @ 21:29:03 #14
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7321863
KIjk hoe meer zielen hoe meer vreugd.... Overigens bedankt voor het toevoegen van je rendement chart... scheelt mij weer...
  maandag 16 december 2002 @ 11:41:13 #15
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7363785
14. totaal porteuille
pi_7409197
OK, ik doe nu een paar dagen mee... maar ik vind de animo in dit topic eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.

We kunnen e.e.a. van elkaar leren als we openlijk onze aankopen en verkopen beargumenteren.

Ik zal aftrappen...

1. AHOLD 2000 stuks op 11.78

Historisch lage koers.. dit was het slechtste jaar ooit voor Ahold. Het is een goed bedrijf en ik heb vertrouwen in het management. Koers kan zo weer naar ¤ 20+

2. OpenTV 2000 stuks op 1.25

Bizar verhaal, anyways.... interactieve televisie komt hoe dan ook. Op de plank leggen en zien groeien. Deze zie ik in 2003 ook wel weer boven de ¤ 5 komen. Te hard afgestraft dit jaar.

3. UPC 2000 stuks op 0.08

Pure gok!! Ik denk niet dat ze gaan verdwijnen verkopen doe ik hem al bij ¤ 0.30.

4. New Skies Sattelites 2000 stuks op 3.80

Gekocht op de dag van de lancering van NSS-6 hopende op een foutloze lancering... er waren in de weken hiervoor al 2 satelieten verloren gegaan door fouten tijdens de lancering. Deze lancering is geslaagd.

5. Buhrman 1000 stuks op 4.33

Puur omdat ie op NYSE hoger noteert terwijl de dollar momenteel minder waard is dan de euro. Gokje dus, ze staan laag.

Ben benieuwd of jullie dit zien zitten

pi_7411197
Ik heb vandaag ook New Skies Sattellites aangeschaft voor euro 3,90. De lancering is goed verlopen en het bedrijf heeft de laatste tijd voor enkele miljoenen eigen aandelen terug gekocht. Dit geeft het vertrouwen aan wat het management heeft in haar eigen onderneming. Koersdoel is ongeveer 5,00 euro.

Voor de rest heb ik alleen nog Aegon in de portefeuille de rest heb ik er vandaag uigegooid om m'n verlies niet al teveel op te laten lopen (nu al -13 %).

pi_7411388
Ik heb gewoon een allegaartje gekocht. Voor Philips heb ik een echte reden. Dit vind ik gewoon een goed bedrijf. Ze doen het geloof ik op dit moment zelfs beter dan Sony op bepaalde gebieden. Verder heb ik wel vertrouwen in de huidige topman, na een interview met hem in De Volkskrant.
pief paf poef
pi_7411686
quote:
Op woensdag 18 december 2002 15:47 schreef Chief het volgende:
3. UPC 2000 stuks op 0.08

Pure gok!! Ik denk niet dat ze gaan verdwijnen verkopen doe ik hem al bij ¤ 0.30.

5. Buhrman 1000 stuks op 4.33

Puur omdat ie op NYSE hoger noteert terwijl de dollar momenteel minder waard is dan de euro. Gokje dus, ze staan laag.

Upc staat al een hele tijd zo rond de 0,07 euro, niet echt een aandeel om in te handelen en voordat ie naar de 0,30 euro gaat (stijging van ongeveer 300 %), moet er wel heel veel goed nieuws naar buiten komen.

Voor Buhrman is een zwakke dollar slecht, omdat ze hun winst in dollars noteren, daarom staat de koers ook hoger in New York (denk ik).

[Dit bericht is gewijzigd door Maxell op 18-12-2002 18:03]

pi_7412338
reacties!!
quote:
Op woensdag 18 december 2002 17:46 schreef Maxell het volgende:

[..]

Upc staat al een hele tijd zo rond de 0,07 euro, niet echt een aandeel om in te handelen en voordat ie naar de 0,30 euro gaat (stijging van ongeveer 300 %), moet er wel heel veel goed nieuws naar buiten komen.

Voor Buhrman is een zwakke dollar slecht, omdat zij hun winst in dollars noteren, daarom staat ie ook hoger in New York (denk ik).

Tja die UPC... een gokje van ¤ 160 durf ik wel te wagen

en Buhrmann.. als je omrekent noteerde die hoger in New York (9 cent ofzo... nu zelfs 14 cent (18:15)

quote:
Op woensdag 18 december 2002 17:31 schreef Solid_Snake het volgende:
Ik heb gewoon een allegaartje gekocht. Voor Philips heb ik een echte reden. Dit vind ik gewoon een goed bedrijf. Ze doen het geloof ik op dit moment zelfs beter dan Sony op bepaalde gebieden. Verder heb ik wel vertrouwen in de huidige topman, na een interview met hem in De Volkskrant.
Ja Philips is goed bezig... ik las laatst ook over de ontwikkelingen met OLED's daar is Philips ook druk mee.

link naar artikel

woensdag 18 december 2002 @ 19:17:25 #21
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_7413304
ook aangemeld.. naam portefeuille = tekport

Transacties in uitvoer

Tijd Fonds Aantal Limiet Huidige koers Transactie status #dag
19:14 Kon. Olie 483 Bestens 41,39 Aankoop aandelen wacht.. 1
19:11 TPG 1.623 Bestens 15,40 Aankoop aandelen wacht.. 1

[b]@RemiLehmann[/b]
pi_7428329
Ik zit me nu te bedenken dat je gewoon beter op dit moment niet op de beurs kan handelen. En pas wanneer de economische groei weer boven de 1% uitkomt, dan instappen. Het is allemaal zo onrustig en ongewis.
pief paf poef
pi_7444640
quote:
Op donderdag 19 december 2002 15:29 schreef Solid_Snake het volgende:
Ik zit me nu te bedenken dat je gewoon beter op dit moment niet op de beurs kan handelen. En pas wanneer de economische groei weer boven de 1% uitkomt, dan instappen. Het is allemaal zo onrustig en ongewis.
Als je het over handelen hebt is dit juist de ideale tijd. Hoge volatiliteit zorgt er voor dat je veel geld kan verdienen. Je moet er echter wel tegen kunnen.

Als je het over beleggen hebt is dit ook helemaal geen verkeerde tijd. Wie nu aandelen koopt (van goede, solide bedrijven - na eigen onderzoek) en ze 'op de plank' legt voor een x-aantal jaren kan mooie rendementen halen. Over de afgelopen honderd jaar is er -geloof ik- een gemiddeld rendement van 15% jaarlijks en dat is inclusief alle crashes.. zelfs inc. de grote recessie: 1929-1932.
Bij een lange beleggingshorizon is deflatie je grootste vijand. Kijk naar Japan de afgelopen 12 jaar.

Risico's zijn er altijd met beleggen. Als je daar niet tegenkunt kan je idd beter je geld op een spaarrekening zetten, dan weet je dat je rendement niet minder maar zeker ook niet meer dan zo'n 4% is.

vrijdag 20 december 2002 @ 11:23:57 #24
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7445521
15. Tekport

Het zit mij niet echt mee de afgelopen weken eigenlijk al helemaal niet mee... Ik hoopte bij mijn aankopen van o.a. Sopheon op een positief gestemde beurs, maar helaas was dat niet het geval. Al mijn vermogen geinvesteerd in o.a. Hagemeyer, maar dit heeft geresulteerd in een 12,64% verlies van de waarde van mijn portefeuille...

Ik zie net wel dat ik de hoogste stijging van deze week heb en wel met 1.21%... toch nog een beetje trots...

In mijn geval zal de hele beurs moeten aantrekken en niet bepaalde sectoren zoals ICT omdat ik het eigenlijk overal in heb zitten!!!

pi_7497687
ik handel voorlopig even niet, heb een aardige positie, maar wacht ff af, na nieuwjaar ga ik flink shorten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')