abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5978662
Na een beteje gezocht te hebben, ben ik erachter gekomen dat er nog geen verzamel-topic is over alles wat met de beurs en met aandelen te maken heeft.

Om te beginnen heb ik zelf wat info gehaald van het internet. Ook voor de beginners zijn er een aantal links beschikbaar.

Nieuws-sites
De financiele telegraaf
Nu.nl
Teletekst - Laatste nieuws
RTL-Z

Beurs-sites
De beurs.nl
Euronext

Beurs-spellen
Telequotes

Beleggings-adviseurs en fondsen
Robeco

Verzamel-sites
beurs.pagina.nl
beleggen.pagina.nl
Belegger.nl

Hieronder een aantal afbeeldingen van de AEX op dit moment:

Vandaag

Laatste maand

Laatste jaar

Bron afbeeldingen

Dus.....brand maar los, wie zit er in de aandelen en heeft tips of vragen voor anderen

[Dit bericht is gewijzigd door The_Comeback-kid op 26-09-2002 10:00]

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
pi_5978729
Okeejj, bij sommige sites kan je een eigen portefeuille beheren, om zo een beetje te oefenen voor 'the real thing'. Ik doe dat bij telequotes.nl, maar dat werkt een beetje omslachtig.

Aex site is ook wel handig! Staat ook veel info over de beursgenoteerde bedrijven.

pffrtrr
  donderdag 26 september 2002 @ 09:41:59 #3
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_5978742
Ik had een paar aandelen van mijn eigen bedrijf gekocht voor 25 euro.
Toen daalden ze naar de 2 euro. Toen kocht ik er meteen een paar duizend voor 1.70

Een paar maanden later stonden ze op 40 eurocent...

Uiteindelijk stegen ze weer naar 5 euro; toen had ik moeten verkopen. Nu staan ze weer ruim onder de euro...

Dat is mijn aandelen verhaal

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_5978825
www.eurobench.com

of

www.dft.nl

zijn ook wel lekker.

Heb zelf 45 % winst gemaakt met een of ander postbedrijf, maar zit nu zwaar aan de verlies met C/TAC. Iets van 80 % waarde verlies.

pi_5978879
In tegenstelling tot veel collega's van me heb ik geen aandelen. Lange tijd werd ik voor gek versleten, een dief van mijn eigen portomonaie enz.
Een spaarrekening geeft immers veel te weinig rendement.

anyway,
sinds de koersen begonnen in te dalen en daarna in te storten, heb ik er niemand meer over gehoord. Navraag ( regelmatig natuurlijk) leerde dat ik met mijn spaarrekeningetje de enige was die niet alleen geen geld verloren was, nee, mijn geld was ook nog meer geworden.

Nu is het bijvoorbeeld WEL een goede tijd om aandelen aan te schaffen. De prijs is nu laag en over een paar jaar, waarschijnlijk, veel hoger.
De oud-Hollandse wijsheid: kopen als iets weinig waard is en verkopen als het veel waard is blijkt door de meeste particulieren toch vergeten te zijn. Bij mijn collega's goldt in ieder geval de regel: de koers van dit aandeel is echt hoog, die wil ik hebben, EN, iedereen heeft deze aandelen, dan moet ik ze ook hebben.

Tip van de financiele goeroe uit mijn vriendenkring: Als iedereen aandelen koopt, snel al je eigen aandelen verkopen, als iedereen zijn aandelen dumpt..... kopen!

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_5978907
quote:
Tip van de financiele goeroe uit mijn vriendenkring: Als iedereen aandelen koopt, snel al je eigen aandelen verkopen, als iedereen zijn aandelen dumpt..... kopen!
Klinkt nogal logisch!
pffrtrr
  donderdag 26 september 2002 @ 09:55:01 #7
27929 piere
doe mij maar bier
pi_5978918
quote:
Op donderdag 26 september 2002 09:52 schreef DoctorB het volgende:
In tegenstelling tot veel collega's van me heb ik geen aandelen. Lange tijd werd ik voor gek versleten, een dief van mijn eigen portomonaie enz.
Een spaarrekening geeft immers veel te weinig rendement.

anyway,
sinds de koersen begonnen in te dalen en daarna in te storten, heb ik er niemand meer over gehoord. Navraag ( regelmatig natuurlijk) leerde dat ik met mijn spaarrekeningetje de enige was die niet alleen geen geld verloren was, nee, mijn geld was ook nog meer geworden.

Nu is het bijvoorbeeld WEL een goede tijd om aandelen aan te schaffen. De prijs is nu laag en over een paar jaar, waarschijnlijk, veel hoger.
De oud-Hollandse wijsheid: kopen als iets weinig waard is en verkopen als het veel waard is blijkt door de meeste particulieren toch vergeten te zijn. Bij mijn collega's goldt in ieder geval de regel: de koers van dit aandeel is echt hoog, die wil ik hebben, EN, iedereen heeft deze aandelen, dan moet ik ze ook hebben.

wacht eerst ff de volgende dip af want die zal MI zeker komen. de 250 a 260 zal zeer binnenkort op de borden staan (jammer maar waar...)
fok you ja!
pi_5978948
quote:
Op donderdag 26 september 2002 09:55 schreef piere het volgende:

[..]

wacht eerst ff de volgende dip af want die zal MI zeker komen. de 250 a 260 zal zeer binnenkort op de borden staan (jammer maar waar...)

Nou ik denk dat ie wel even boven in de honderd dipt.
pi_5979022
Bij elke beurs is er sprake van een Sinus-beweging. Dus als je een beetje op de lange termijn denkt, zal de beurs binnen een paar maanden wel weer stijgen. Nu is het misschien een goed moment om in te stappen bij bepaalde aandelen.
pi_5979042
quote:
Op donderdag 26 september 2002 09:55 schreef piere het volgende:

[..]

Zozo, we hebben een helderziende! Waar baseer jij deze conclusie op?

Volgens mij is de beurs absoluut niet te voorspellen, en helemaal niet zoals de zaken nu lopen..

pffrtrr
pi_5979104
De beurs is zo'n onzin. Het wordt tijd (en gelukkig zie ik dat ook weer gebeuren) dat mensen geld gaan verdienen door gewoon winst te maken. De beurs zou een goede afspiegeling moeten geven van wat bedrijven waard zijn, maar helaas is men naar de toekomst gaan kijken en gaan beleggen op basis van wat bedrijven waard zouden kunnen worden. Het resultaat hebben we kunnen zien nu veel bedrijven dat niet waar kunnen maken.

Geld moet verdiend worden door produkten en diensten, niet door het handelen in een mogelijke waarde. Ikzelf ben een voorstander voor een vasthoudtermijn van een aandeel van een kwartaal, hiermee bedoel ik dus dat je een aangekocht aandeel niet binnen 3 maanden weer mag verkopen.

donderdag 26 september 2002 @ 10:12:18 #12
27929 piere
doe mij maar bier
pi_5979114
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:05 schreef spinister het volgende:

[..]

Zozo, we hebben een helderziende! Waar baseer jij deze conclusie op?

Volgens mij is de beurs absoluut niet te voorspellen, en helemaal niet zoals de zaken nu lopen..

heeft niks met helderziendheid maar met TA te maken...
fok you ja!
pi_5979228
Als je nog niet zoveel ervaring hebt met aandelen en de beurs, kan je het best bij bijv. telequotes een virtuele spel spelen, waar je in het begin iets van 5000 Euro krijgt en die kan spenderen op de echte beurs. En dan proberen een beetje winst te maken.
Zo leer je een beetje wat je allemaal kan met put-opties, call-opties en meer van dat soort dingen
pi_5980476
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:03 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Bij elke beurs is er sprake van een Sinus-beweging. Dus als je een beetje op de lange termijn denkt, zal de beurs binnen een paar maanden wel weer stijgen. Nu is het misschien een goed moment om in te stappen bij bepaalde aandelen.
Je bent wel slecht bezig als je daar van uit gaat. De Japanse Beurs daalt al 15 jaar gestaag, bodem na bodem.
pi_5980502
Ik keek meestal op www.behr.nl maar ben er al enkele weken niet meer geweest.
pi_5983256
quote:
AMSTERDAM (DFT) - De beurskoersen aan het Amsterdamse Damrak zetten donderdagmorgen de opmars van de dag ervoor voort. De stijging kwam overeen met die in de rest van Europa. Kopers putten moed uit het herstel van de Amerikaanse beurzen.
De AEX-index stond om half twaalf op een winst van 3,6% op 310,69 punten. De Midkap-index liet tegelijkertijd 1,5% winst aantekenen op 301,69 punten.
De hogere beurs was voor een groot deel te danken aan koopjesjagers. Analisten spraken van een technisch herstel. Zij waarschuwden dat de opleving misschien geen lang leven beschoren zal zijn.
Toch was er sprake van grote vraag naar diverse aandelen. Bankverzekeraar ING was gevraagd na ontkend te hebben dat er een aandelenemissie op stapel staat. Geruchten daarover zorgden er gisteren voor dat de koers van ING tegen de trend in naar beneden ging. Een analist van Goldman Sachs benadrukte dat het aandeel ING nog steeds op deaanbevelingslijst van de Amerikaanse zakenbank staat en harder gedaald is dan concurrentie. Vandaag won het fonds 5,7% op 14,48.
SNS Securities waarschuwde daarentegen dat de solvabiliteit van ING mogelijk onder de doelstelling van het concern is gezakt en dat de herwaarderingsreserve is aangetast. De Nederlandse effectenmakelaar geeft daarom de voorkeur aan andere 'financials' uit de AEX, met name Aegon. De verzekeraar profiteerde 5,3%. ABN Amro won 6,6% en Fortis steeg 6,8%.
Ook de technologiefondsen waren weer in trek. Chipmachinemaker ASML groeide 9% in waarde op een koers van 6,80. Vandaag en morgen vindt een bijeenkomst van ASML met beleggingsanalisten plaats en gehoopt wordt dat daaruit een gunstig beeld voor de onderneming wordt geschetst. Elders in de technologiesector steeg Philips 5,5% naar 15,80.
Een van de verliezers onder de AEX-aandelen was Gucci. Het halfjaarresultaat dat vanmorgen werd gepubliceerd, was slechter dan verwacht en tevens heeft de directie de prognoses voor heel 2002 verlaagd. De halfslachtige winstwaarschuwing viel slecht en de koers van het luxewaren-aandeel zakte 0,1% op 85,75.
De aanbeveling voor grootgrutter Ahold werd door het Amerikaanse effectenhuis Lehman Brothers verlaagd van kopen naar houden. Vooral de verdere verzwakking van de Amerikaanse markt en de verhevigde prijsconcurrentie zouden de vooruitzichten op de nagestreefte groei van de omzet vertroebelen. De taxaties voor de winst per aandeel van Ahold werden door Lehman neerwaats bijgesteld. Bovendien sprak de Belgische branchegenoot Delhaize vanmorgen met de verwachting uit dat zijn winst per aandeel met 24% à 29% zal dalen. Ahold verloor 2,6% op 12,26.
In het Midkap-segment waren het eveneens de technologiefondsen die aan kop gingen. Halfgeleiderfonds ASMI klom 5,8% en printer- en kopieermachinemaker Océ won 6,2%. Softwareprogrammeur Unit 4 Agresso steeg het hardst met een kerssprong van dik 11% op 3,50.
Marketeer van innovatieve producten InnoConcepts maakte vanmorgen bekend de eerste zes maanden van dit jaar een winst te hebben geboekt van 1,16 miljoen euro, een stijging van 63% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Voor het hele jaar verwacht de onderneming de nettowinst met minimaal 30% te zien stijgen. Het lokaal genoteerde fonds schreef 3,4% bij op 18,50.
Bron: de Telegraaf
pi_6028089
Ik adviseer iedereen om in de puts Fortis en Philips te gaan
beide bedrijven zijn zeer overgewaardeerd
een Arvid-tip is goud waard!
pi_6028670
quote:
Op zondag 29 september 2002 17:15 schreef Arvid het volgende:
Ik adviseer iedereen om in de puts Fortis en Philips te gaan
beide bedrijven zijn zeer overgewaardeerd
een Arvid-tip is goud waard!
ben jij stomdronken of heb je slecht geslapen?
Gisteren stonden we op rand van de afgrond, maar vandaag maken we een grote stap voorwaarts.
pi_6029036
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:12 schreef piere het volgende:

[..]

heeft niks met helderziendheid maar met TA te maken...

Helderziendheid dus. TA is zijn grondslag met deze standen van de AEX totaal verloren: bij een stabiel koersverloop valt er wel wat voor te zeggen dat bepaalde niveaus steun of juist weerstand zouden geven, omdat dergelijke niveaus psychologisch belangrijk zijn. Het is dan simpelweg anchoring van prijzen, net zoals je leert of iets goedkoop of duur is aan de hand van de prijzen van goederen die je veelvuldig koopt. Maar met de achterlijke koersfluctuaties van nu is TA 1 grote kristallen bol met onbetrouwbare resultaten.

Alhoewel de self-fulfilling prophecy van TA nog wel overeind blijft: zolang iedereen gelooft dat we omlaag gaan na - zeg - 282, dan gaan we ook. Zoiets als Ik kan zeggen wat gaat gebeuren, omdat wat gaat gebeuren afhankelijk is van wat ik zeg.

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_6038742
quote:
Op zondag 29 september 2002 17:53 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

ben jij stomdronken of heb je slecht geslapen?

Jij beide waarschijnlijk, mijn tips staan flink in de plus
ja ga maar even een zakdoekje pakken voor je traantjes
vergeet niet; een Arvid-tip is goud waard!
pi_6038927
Dat klinkt goed. Dit Topic is ook bedoelt om meningen te horen van mensen wat ze denken dat een goede optie is om nu aan te schaffen. Ook de dalers en stijgers kunnen mooi besproken worden en wat nu Hot of Not is.
pi_6060898
Niemand nog wat gehandeld hier intussen?
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:48:31 #23
27929 piere
doe mij maar bier
pi_6061177
quote:
Op zondag 29 september 2002 18:22 schreef nostra het volgende:

[..]

Helderziendheid dus. TA is zijn grondslag met deze standen van de AEX totaal verloren: bij een stabiel koersverloop valt er wel wat voor te zeggen dat bepaalde niveaus steun of juist weerstand zouden geven, omdat dergelijke niveaus psychologisch belangrijk zijn. Het is dan simpelweg anchoring van prijzen, net zoals je leert of iets goedkoop of duur is aan de hand van de prijzen van goederen die je veelvuldig koopt. Maar met de achterlijke koersfluctuaties van nu is TA 1 grote kristallen bol met onbetrouwbare resultaten.

Alhoewel de self-fulfilling prophecy van TA nog wel overeind blijft: zolang iedereen gelooft dat we omlaag gaan na - zeg - 282, dan gaan we ook. Zoiets als Ik kan zeggen wat gaat gebeuren, omdat wat gaat gebeuren afhankelijk is van wat ik zeg.

ja kan TA dan ook op verschillende manieren gebruiken. de 1 gebruikt alleen de steunen en weerstanden als instap- of uitstapmomenten. anderen varen er blind op en proberen te voorspellen op langere termijn. en weer een ander gebruikt TA icm het sentiment dat op dat moment heerst. zo zijn er nog vele combinaties te verzinnen. als je het bull vindt gebruik het dan zeker niet. Maar loop niet direct een ander zijn gedachtengang neer te halen. discussies zijn het beste tussen mensen die het dan wel niet eens zijn met elkaar maar die wel de gedachtengang van een ander kunnen respecteren.
fok you ja!
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:50:41 #24
27929 piere
doe mij maar bier
pi_6061227
ter verduidelijking. in mijn eerste post heb ik "MI" niet voor niets met hoofdletters geschreven. het betekend mijn inziens. ofwetel: naar mijn mening...
fok you ja!
  woensdag 2 oktober 2002 @ 23:08:48 #25
35232 lapsus
ordem e progresso...
pi_6081134
Zeker een interessant initiatief binnen G&W

Ik ben geen actieve belegger, en in 2002 evenmin een succesvolle, maar ben wel erg geinteresseerd in het gebied. Droogbeleggen werkte niet echt voor mij - er moet wat op het spel staan en sinds ik dan eea aangeschaft heb volg ik het vanzelf.

http://www.fd.nl
Bekend van de krant, heel veel informatie, mogelijkheid tot lidmaatschap

http://www.iex.nl/
is een zeer informatieve en overzichtelijke informatieve site met een uitgebreid forum en veel colums van handelaren en 'kenners', Ook hier mogelijkheid tot lidmaatschap

http://www.incrediblecharts.com/
voor de actieve (intraday) trader met om. analysemogelijkheden dmv software, een uitgebreide begrippenlijst etc.

Verder biedt vrijwel elke huisbankier inmiddels de mogelijkheid om eea online af te handelen. Ook hier kan je informatie inwinnen. Ik geloof dat SNS een van de betere is op dat gebied.

Anyway, goed idee, succes

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')