abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 december 2002 @ 06:16:31 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_7262620
Vaak als er een opmerking geplaatst wordt die speels over iemand huidskleur gaat dan is er in no-time wel iemand die er op wijst dat zo'n opmerking echt niet kan. Zowel hier, als in real life. Vaak zijn dit dan blanke mensen met een behoorlijk links geweten (Voornamlijk GL en SP stemmers)

Gister ook in een topic hier: Iemand plaatst een zin over neger junks waarop Pikkebaas (een neger) reageert met "Heb je wat tegen negers ofzo?"
De poster van de gewraakte opmerking reageerde daar heel droog op met "Ja, een spray".
Ik kon m'n lach niet inhouden achter m'n computer. Maar gelukkig was daar iemand met een behoorlijk links geweten om met de volgende melding te komen " Ik hoop dat je het als een grapje bedoelt want ik vind het een behoorlijk foute opmerking"
Ja hoor, daar was er weer een, zo'n humorloze linkse zeikerd die een sick joke niet kan waarderen en het weer een nodig vindt om voor de mindereheden op te komen. Maar wilde die minderheid wel dat er voor hem opgekomen werd? Nee! want Pikkebaas is niet alleen zelf mondig genoeg, hij lag zelf ook dubbel om die opmerking zoals hij zelf aangaf.

Met andere woorden: het wordt tijd dat al die zeikerds die een sick joke niet kunnen waarderen eens hun mond houden. In veel gevallen is de "beledigde" mans genoeg om voor zichzelf op te komen. Daarnaast is het arrogant om te denken dat iemand je hulp nodig heeft terwijl die persoon er zelf geen probleem mee heeft.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 11 december 2002 @ 06:22:19 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_7262623
Inderdaad, een grapje moet kunnen naar mijn idee.
The truth was in here.
  † In Memoriam † woensdag 11 december 2002 @ 06:28:03 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7262625
Ben je nu gepiekeerd over politiek correct denken of is het een goedkope en doorzichtige poging om "links" in de zeik te zetten?
  woensdag 11 december 2002 @ 06:29:56 #4
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_7262627
quote:
Op woensdag 11 december 2002 06:28 schreef NorthernStar het volgende:
Ben je nu gepiekeerd over politiek correct denken of is het een goedkope en doorzichtige poging om "links" in de zeik te zetten?
Het lijkt me eerder een goedkope en doorzichtige poging om mij persoonlijk even flink in de zeik te zetten...
  † In Memoriam † woensdag 11 december 2002 @ 06:31:18 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7262628
quote:
Op woensdag 11 december 2002 06:29 schreef Short_stop het volgende:

[..]

Het lijkt me eerder een goedkope en doorzichtige poging om mij persoonlijk even flink in de zeik te zetten...

ok iets persoonlijks dus..

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 11-12-2002 06:36]

woensdag 11 december 2002 @ 06:37:34 #6
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_7262630
quote:
Op woensdag 11 december 2002 06:16 schreef MikeyMo het volgende:
...

Ik kon m'n lach niet inhouden achter m'n computer. Maar gelukkig was daar iemand met een behoorlijk links geweten om met de volgende melding te komen " Ik hoop dat je het als een grapje bedoelt want ik vind het een behoorlijk foute opmerking"

Ja, dus? Als ik iets een foute grap vind moet ik daar mijn mond over houden? Ik maar denken dat het hier een discussieforum was.
quote:
Ja hoor, daar was er weer een, zo'n humorloze linkse zeikerd die een sick joke niet kan waarderen en het weer een nodig vindt om voor de mindereheden op te komen.
Owww, gaan we schelden? Nee, correctie; Jij gaat schelden...
quote:
Maar wilde die minderheid wel dat er voor hem opgekomen werd? Nee! want Pikkebaas is niet alleen zelf mondig genoeg, hij lag zelf ook dubbel om die opmerking zoals hij zelf aangaf.
Owww, ik snap het. Ik mag dus niet ongevraagd voor een bevolkingsgroep opkomen omdat Pikkebaas dat niet nodig vond, maar jij voelt je nu geroepen om het op te nemen tegen mij en mijn "bevolkingsgroep" en voor...?
quote:
Met andere woorden: het wordt tijd dat al die zeikerds die een sick joke niet kunnen waarderen eens hun mond houden.
Tuuurlijk, alles mag, kan en moet gezegd worden zolang jij het er mee eens bent en anders moet je je bek houden. Duidelijk.

quote:
In veel gevallen is de "beledigde" mans genoeg om voor zichzelf op te komen. Daarnaast is het arrogant om te denken dat iemand je hulp nodig heeft terwijl die persoon er zelf geen probleem mee heeft.
Ik wil nu alleen maar even van je horen voor wie jij het nu aan het opnemen bent...
  woensdag 11 december 2002 @ 06:44:00 #7
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_7262632
quote:
Op woensdag 11 december 2002 06:22 schreef Bastard het volgende:
Inderdaad, een grapje moet kunnen naar mijn idee.
Dat waren andere mods anders niet met je eens ( Junkie meisje op A'dam Cs -> Zonde! )
  woensdag 11 december 2002 @ 06:50:32 #8
36657 macabre
slikken kreng!
pi_7262635
stem tegen, stem SP
  woensdag 11 december 2002 @ 06:53:44 #9
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_7262637
quote:
Op woensdag 11 december 2002 06:50 schreef macabre het volgende:
stem tegen, stem SP
Dit is wél een goedkope en doorzichtige poging "links" in de zeik (kots) te zetten en niet persoonlijk
pi_7262649
Hey short stop, zeik niet zo man en loop niet zo wijs te doen. Als niemand hier ooit meer wat kan zeggen is de lol er hier snel vanaf.
  woensdag 11 december 2002 @ 07:10:02 #11
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_7262651
quote:
Op woensdag 11 december 2002 07:08 schreef LORICKWAADDEMPER het volgende:
Hey short stop, zeik niet zo man en loop niet zo wijs te doen. Als niemand hier ooit meer wat kan zeggen is de lol er hier snel vanaf.
Shit, nou hebben ze mijn masterplan ontdekt.
pi_7262745
leuk om te zien dat sommige mensen zich meteen weer persoonlijk aangevallen voelen
  woensdag 11 december 2002 @ 08:04:00 #13
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_7262751
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:01 schreef I_M het volgende:
leuk om te zien dat sommige mensen zich meteen weer persoonlijk aangevallen voelen
Owww, dus als ik de auteur van het bericht waar ik nu op reageer een wazige, niet geinformeerde oetlul noem voel jij je niét aangevallen?
  woensdag 11 december 2002 @ 08:06:40 #14
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7262759
quote:
Op woensdag 11 december 2002 06:16 schreef MikeyMo het volgende:
Met andere woorden: het wordt tijd dat al die zeikerds die een sick joke niet kunnen waarderen eens hun mond houden. In veel gevallen is de "beledigde" mans genoeg om voor zichzelf op te komen. Daarnaast is het arrogant om te denken dat iemand je hulp nodig heeft terwijl die persoon er zelf geen probleem mee heeft.
Jouw gevoel voor humor is niet per definitie ieders gevoel voor humor. Maar om deze "humorlozen" nou gelijk zeikerds (of GL-stemmers) te noemen gaat me toch tever!.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7262833
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:04 schreef Short_stop het volgende:

[..]

Owww, dus als ik de auteur van het bericht waar ik nu op reageer een wazige, niet geinformeerde oetlul noem voel jij je niét aangevallen?

ja
  woensdag 11 december 2002 @ 08:29:12 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_7262845
het gaat mij erom dat wanneer iemand een grapje maakt die over een etnische minderheid gaat, de blanke linkse medemens gelijk begint te zeiken over discriminatie en racisme, dat terwijl degene die daadwerkelijk belachelijk wordt gemaakt er totaal geen aanstoot aan geeft en er zelfs om kan lachen.

Ik vraag me af waar die bemoeizucht vandaan komt.

En Short_stop: dit was niet persoonlijk, maar het viel me gister gewoon op. Ik zie dit heel vaak gebeuren hier op het werk maar ook in de media als zo'n Femke Halsema weer eens aan het woord is of zo...

Ook een goed voorbeeld is Hirsi Ali. Zij zei letterlijk: als iemand die blank was de islam een achterlijke cultuur zou noemen dan wordt hij versleten voor racist, maar nu ik het als zwarte ex-moslimvrouw doe ben ik een toonbeeld voor emanicipatie.

Daarnaast wekt deze houding gewoon censuur op. Straks kan je niets meer zeggen omdat er dan iemand aanstoot aan zou kunnen nemen.

[..]
  woensdag 11 december 2002 @ 08:31:39 #17
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_7262852
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:29 schreef MikeyMo het volgende:
het gaat mij erom dat wanneer iemand een grapje maakt die over een etnische minderheid gaat, de blanke linkse medemens gelijk begint te zeiken over discriminatie en racisme, dat terwijl degene die daadwerkelijk belachelijk wordt gemaakt er totaal geen aanstoot aan geeft en er zelfs om kan lachen.

En Short_stop: dit was niet persoonlijk, maar het viel me gister gewoon op. Ik zie dit heel vaak gebeuren hier op het werk maar ook in de media als zo'n Femke Halsema weer eens aan het woord is of zo...

Ook een goed voorbeeld is Hirsi Ali. Zij zei letterlijk: als iemand die blank was de islam een achterlijke cultuur zou noemen dan wordt hij versleten voor racist, maar nu ik het als zwarte ex-moslimvrouw doe ben ik een toonbeeld voor emanicipatie.

Daarnaast wekt deze houding gewoon censuur op. Straks kan je niets meer zeggen omdat er dan iemand aanstoot aan zou kunnen nemen.

Ik moet me haasten om niet te laat op een afspraak te komen maar ik ga hier als ik vanmiddag terugkom graag op in.
  woensdag 11 december 2002 @ 08:40:24 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_7262914
quote:
Op woensdag 11 december 2002 06:44 schreef Short_stop het volgende:

[..]

Dat waren andere mods anders niet met je eens ( Junkie meisje op A'dam Cs -> Zonde! )

Dat was omdat het resulteerde in offtopic gepraat
[..]
pi_7263107
quote:
Dat weet je niet, want er wordt niet maar 1 persoon belachelijk gemaakt, maar een hele groep.

Waar ik absoluut niet van hou, is dat mensen zoiets als excuus gaan gebruiken. Net zoals opmerkingen als "Nou, die uitspraak is helemaal niet discriminerend hoor, want ik ken buitenlanders die het ermee eens zijn!"

Ik ben zelf neger, vond de grap van X-ray zeker een leuke grap, maar dat ik het een leuke grap vindt, zegt voor de rest niks. Short_stop heeft zijn eigen mening en waarom zou hij die moeten baseren op wat ik of een andere persoon uit de 'getroffen' groep vindt. Pas dan zou hij een 'echte minderheden beschermer' zijn.

Voor die tijd geeft hij alleen zijn mening en weet jij veel waar hij die op baseert? Misschien vind hij die grap wel stom omdat hij slechte ervaringen heeft met dat soort sprays Of is er in het verleden toen hij in het buitenland zat een dergelijke grap over zijn 'groep' gemaakt en heeft hij er nare herinneringen aan. Of misschien houdt hij inderdaad niet van grappen over allochtonen, maar helemaal niet om deze groep te beschermen, maar omdat hij consequent is en uberhaupt niet houdt van grappen over rassen & volken en het ook niet leuk vindt als iemand een grap maakt over zijn ras of volk.

quote:
Op dinsdag 10 december 2002 10:50 schreef Short_stop het volgende:
Een foute grap is een foute grap, of hij nou goedgekeurd wordt door een lid van de groep waar hij over gaat of niet, oftewel, het is niet relevant of jullie er al dan niet om moesten lachen en wat voor kleurtje jullie toevallig hebben.
Hier ben ik het dus grotendeels mee eens. Behalve dan dat het een foute grap is. Dat is natuurlijk puur de mening van Short_stop. Niet een of andere algemene waarheid ofzo.
quote:

Op zo'n manier zie je mensen vaak redeneren maar naar mijn mening is dat behoorlijk krom.

Dit aangezien waarschijnlijk een groot deel van degenen die Hirsi Ali een toonbeeld voor emanicipatie noemen ook achter de uitspraken van dhr Fortuyn stonden. Net zoals een grote groep van de mensen die een soortgelijke uitspraak van Fortuyn generaliserend of zelfs racistisch noemden zeer waarschijnlijk ook de uitspraken van Hirsi Ali wraken.

quote:
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, DUS OOK Short_Stop. Moeten mensen die een grap smakeloos vinden dan maar hun mond houden? En dat is zeker geen censuur?

Nee het gaat pas 'fout' als 1 v/d 2 naar de rechter kan stappen om zo de ander het zwijgen op te leggen.

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 11-12-2002 09:09]

Krekker is de bom!
  woensdag 11 december 2002 @ 09:51:44 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_7263631
quote:
Op woensdag 11 december 2002 09:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat weet je niet, want er wordt niet maar 1 persoon belachelijk gemaakt, maar een hele groep.

Waar ik absoluut niet van hou, is dat mensen zoiets als excuus gaan gebruiken. Net zoals opmerkingen als "Nou, die uitspraak is helemaal niet discriminerend hoor, want ik ken buitenlanders die het ermee eens zijn!"

Ik ben zelf neger, vond de grap van X-ray zeker een leuke grap, maar dat ik het een leuke grap vindt, zegt voor de rest niks. Short_stop heeft zijn eigen mening en waarom zou hij die moeten baseren op wat ik of een andere persoon uit de 'getroffen' groep vindt. Pas dan zou hij een 'echte minderheden beschermer' zijn.

Voor die tijd geeft hij alleen zijn mening en weet jij veel waar hij die op baseert? Misschien vind hij die grap wel stom omdat hij slechte ervaringen heeft met dat soort sprays Of is er in het verleden toen hij in het buitenland zat een dergelijke grap over zijn 'groep' gemaakt en heeft hij er nare herinneringen aan. Of misschien houdt hij inderdaad niet van grappen over allochtonen, maar helemaal niet om deze groep te beschermen, maar omdat hij consequent is en uberhaupt niet houdt van grappen over rassen & volken en het ook niet leuk vindt als iemand een grap maakt over zijn ras of volk.
[..]

Hier ben ik het dus grotendeels mee eens. Behalve dan dat het een foute grap is. Dat is natuurlijk puur de mening van Short_stop. Niet een of andere algemene waarheid ofzo.
[..]

Op zo'n manier zie je mensen vaak redeneren maar naar mijn mening is dat behoorlijk krom.

Dit aangezien waarschijnlijk een groot deel van degenen die Hirsi Ali een toonbeeld voor emanicipatie noemen ook achter de uitspraken van dhr Fortuyn stonden. Net zoals een grote groep van de mensen die een soortgelijke uitspraak van Fortuyn generaliserend of zelfs racistisch noemden zeer waarschijnlijk ook de uitspraken van Hirsi Ali wraken.
[..]

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, DUS OOK Short_Stop. Moeten mensen die een grap smakeloos vinden dan maar hun mond houden? En dat is zeker geen censuur?

Nee het gaat pas 'fout' als 1 v/d 2 naar de rechter kan stappen om zo de ander het zwijgen op te leggen.

De kern die ik probeer te bespreken is het feit dat mensen zich geroepen voelen om voor anderen op te komen terwijl die personen daar vaak geen enkele behoefte aan hebben en het soms zelf overbodig vinden.
[..]
pi_7263702
Het is algemeen bekend stand feit dat linkse mensen geen gevoel voor humor hebben en zichzelf veel te serieus nemen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7263741
quote:
Op woensdag 11 december 2002 09:55 schreef Strolie75 het volgende:
Het is algemeen bekend stand feit dat linkse mensen geen gevoel voor humor hebben en zichzelf veel te serieus nemen.
LOL
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 december 2002 @ 10:11:44 #23
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_7263907
quote:
Op woensdag 11 december 2002 09:55 schreef Strolie75 het volgende:
[ironisch]Ja, dat klopt, net als dat het een algemeen bekendstaand feit is dat rechtse mensen zich graag superieur voelen en moeilijke discussies ontwijken door hun tegenstanders belachelijk te proberen te maken.[/ironisch]

..en nu als een speer naar mijn tweede afspraak...

[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 11-12-2002 10:17]

woensdag 11 december 2002 @ 10:14:30 #24
24384 Tony_Montana
Say goodnight to the bad guy
pi_7263949
*Volledig met topic eens is*
Me, I always tell the truth--even when I lie.
  woensdag 11 december 2002 @ 10:16:24 #25
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_7263972
quote:
Op woensdag 11 december 2002 09:00 schreef KreKkeR het volgende:
...
[..]
Daar heb je gelijk in... I stand corrected.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')