abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2003 @ 21:56:15 #226
25737 spookie
Banaantje?
pi_10639090
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 21:48 schreef WiccaN-AmeL het volgende:
Ehm ja je bent dan wel geen wiccan. maar je hebt een soort van book of schadows begrijp ik.

maar dat boek mag dus alleen door JOU geopent en bewerkt worden,
niet dat er iets heel ergs kan gebeuren, maar het is iets persoonlijks van jou, je ziet het als een soort 2de dagboek. maar dan voor je hekserij daar heb je liever dan ook niet dat het iemand leest..

en verder over te gaan over dat zei het gelezen heeft,
op zich is er niets mis mee, maar zolang jij maar niet merkt dat zij
met rituelen bezig is of spells uitprobeert, want je kan er echt mensen mee schaden en pijn doen. niet echt de bedoeling toch..
dus ik zou dan is gaan praten met haar en uitleggen wat het precies is en de betekenis ervan, zodat zij snapt wat er in jou koppie omgaat en waar je het voor doet waarom enzo..

Het is een boek van mij en me moeder samen, me zusje heeft op haar donder gehad hihi
oops ohh my ...
pi_10639347
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 21:56 schreef spookie het volgende:

[..]

haha ja is dan ook wel hard nodig
zon boek is gewoon prive voor heksen,
en anderen hebben er niets mee te maken wat daar instaat
tis persoonlijk,
Back from tha rootz...
  maandag 26 mei 2003 @ 10:49:33 #228
39905 williehewes
Between Goth and Flowerchild
pi_10681695
Wat is een book of shadows dan?
Chestwounds suck
  maandag 26 mei 2003 @ 10:52:36 #229
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10681748
quote:
Op maandag 26 mei 2003 10:49 schreef williehewes het volgende:
Wat is een book of shadows dan?
Een boek dat je zelf ( en voor jezelf ) schrijft.

Je kan er bijvoorbeeld je ontwikkeling in kwijt ( heel leuk en leerzaam om bij te houden en of terug te lezen ).
Je kan er je rituelen of eventuele spreuken in zetten..
Leer over planten en kruiden...
Maar ook andere dingen die voor jou belangrijk zijn.
Eigenlijk is het een boek waarin je kwijt kan wie/ wat je bent of wil/ gaat worden...

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 27 mei 2003 @ 12:31:08 #230
39905 williehewes
pi_10707209
Rustig mensen...

OK, bedankt, ik snap het al geloof ik. Een soort wiccan werkboek dus? Is wel een goed idee... Ik begrijp dat het prive is, maar, geen tipjes van sluiers? Een charm die werkte? Een goed idee? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Chestwounds suck
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:10:03 #231
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10712673
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:31 schreef williehewes het volgende:
Rustig mensen...

OK, bedankt, ik snap het al geloof ik. Een soort wiccan werkboek dus? Is wel een goed idee... Ik begrijp dat het prive is, maar, geen tipjes van sluiers? Een charm die werkte? Een goed idee? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Er zijn veel spreuken gebundeld, je kan ze in de betere boekenwinkel vinden en in "spirituele " winkels.

Ook online zijn er veel spreuken te vinden.
Zoek maar op " spell" " spreuken" of "Book of Shadows2 in een zoekmachine..

www.google.nl

of startpagina.nl
etc

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_10716925
*gebroken-plaat-mode*

Slowchat is verwijderd.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 30 mei 2003 @ 14:21:41 #233
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_10772185
Vinden jullie dat het Book of Shadows geschreven dient te worden, of ook op de computer gemaakt kan worden, en de teksten bundelen??
Voor mensen met een zeer slecht handschrift is deze moderne ontwikkeling wel handig natuurlijk....
Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
  vrijdag 30 mei 2003 @ 14:23:51 #234
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10772234
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 14:21 schreef Evil het volgende:
Vinden jullie dat het Book of Shadows geschreven dient te worden, of ook op de computer gemaakt kan worden, en de teksten bundelen??
Voor mensen met een zeer slecht handschrift is deze moderne ontwikkeling wel handig natuurlijk....
Dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken..
Zelf vind ik handgeschreven leuker, maar het is absuluut geen must.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 30 mei 2003 @ 14:43:02 #235
24917 Herda
Ohh Well
pi_10772604
quote:
Hetgene waar je het best bijvoelt dat kan je dan kiezen
'Well that's marvellous, isn't it? Here I am, spent weeks trying to get a single scrap of information about our mysterious demon collectors and no one bothers to tell me that Buffy's dating one of them (Giles: A New Man)
pi_10782457
quote:
Er zijn zat mensen die hun BoS op de pc hebben staan! . Zelf vind ik handgeschreven leuker, het geeft net dat beetje extra, maar als je je eigen handschrift niet kan lezen, is de pc de oplossing natuurlijk. Het maakt niet uit waar je het opschrijft, het blijven jouw woorden. .
Oi!
  zaterdag 31 mei 2003 @ 00:01:15 #237
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_10782842
waarom book of shadows ?? en niet book of light ????
dat shadows geeft erweer zo'n donker tintje aan. Je kan het toch book of spritual noemen of zo ?
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  zaterdag 31 mei 2003 @ 08:46:17 #238
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10785707
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 00:01 schreef Lord Dreamer het volgende:
dat shadows geeft erweer zo'n donker tintje aan. Je kan het toch book of spritual noemen of zo ?
Wat de oorspronkelijke aanleiding was om het zo te noemen weet ik niet, maar ik vind het wel passend...ik geef voor mijzelf de volgende uitleg(gen) eraan:

Al wat je erin opschrijft is eigenlijk puur voor jóuw bedoeld... (of voor eventuele mensen met dezelfde levensvisie...of die er respect voor hebben ). Het is niet iets wat je open en bloot...of algemeen toegankelijk wilt hebben ( licht )...
Het book is uiteindelijk een "schaduw" van jezelf... als je het leest kan je zien wíe je bent...wát je bent...hóe je zo bent geworden..je spreuken...je leer, je ontwikkeling etc.... het is je "schaduw " in die zin...

Op deze manier kan je het ook uitleggen...
Daarnaast... ik vind de avond en nacht een fijn moment om spiritueel bezig te zijn... de rust die dan buiten heerst vind ik erg prettig... het heeft op zich al iets magisch... niet iets duisters als in "slecht ".
Juist iets heel moois... er komen dingen tevoorschijn die overdag niet zichtbaar zijn.

Sir Winston Churchill
  zondag 1 juni 2003 @ 13:08:37 #239
22636 MUUS
Kiwi.
pi_10803484
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 00:01 schreef Lord Dreamer het volgende:
Mja, "traditie" misschien?

Ik denk ook niet dat je "shadow" als iets negatiefs moet zien. Ik denk dat die naam komt door het feit dat mensen die vroeger zo'n boek hadden, dit in het geheim moesten bewaren. In the shadow dus.

En waarom schaduw als iets negatiefs zien? Jouw shaduw is toch ook niet slecht/eng/duister? Sterker nog : jij bent je eigen schaduw, een tweede jij, die er is door de zon (=licht)! Je BoS is dus gewoon een stukje van jou, je schaduw. .

Oi!
  zondag 1 juni 2003 @ 13:43:00 #240
22636 MUUS
Kiwi.
pi_10804017
Oh, en nog iets : je kunt dat boek noemen zoals je het zelf wilt. BoS is makkelijk, want iedereen begrijpt waar je het over hebt.
Maar als je het je Hupseflups-boek wilt noemen, is dat ook okay natuurlijk. Ik noem het eigenlijk ook niet mijn BoS. Tis gewoon mijn Boek. .
Oi!
  zondag 1 juni 2003 @ 13:45:37 #241
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10804051
Brengt een zwarte kat nou echt 7 jaar ongeluk?
  zondag 1 juni 2003 @ 19:28:24 #242
22636 MUUS
Kiwi.
pi_10809719
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:45 schreef NightH4wk het volgende:
Brengt een zwarte kat nou echt 7 jaar ongeluk?
Nee, natuurlijk niet, maar wat heeft dat in godsnaam met wicca te maken? .
Oi!
pi_10813137
Zwarte Katten kunnen er best wel wat mee te maken hebben.... Als Familiar bijvoorbeeld... Zijn er hier mensen die echt 1 huisdier hebben als "Hulp"? Of valt dat nou net weer niet onder de Wicca?
Ladies and Gentlemen, please stand back. The Doors will open in your direction.
  zondag 1 juni 2003 @ 22:20:29 #244
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_10814193
Mijn kat beschouw ik wel als spirituele steun ja. We hebben een geestelijke band, met haar voel ik me op mijn gemak.
Een dag zonder koffie is een dag niet geleefd.
  zondag 1 juni 2003 @ 22:20:52 #245
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_10814204
quote:
Op zondag 1 juni 2003 21:40 schreef Timmah het volgende:
Zwarte Katten kunnen er best wel wat mee te maken hebben.... Als Familiar bijvoorbeeld... Zijn er hier mensen die echt 1 huisdier hebben als "Hulp"? Of valt dat nou net weer niet onder de Wicca?
Ik noem 't niet echt m'n hulp, maar 1 van mijn katten is behoorlijk spiritueel. Met hem heb ik ook een hele aparte band, die ik ook moeilijk uit kan leggen. Ik heb 3 katten en ben op alledrie hartstikke gek, maar bij hem is er 'meer'. Ik ben er van overtuid dat 't een oude ziel is...

Hij is nog zwart ook, maar dat is misschien meer toevallig...

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  maandag 2 juni 2003 @ 11:18:07 #246
39905 williehewes
pi_10821953
Ik heb ook een zwarte kat, maar hem heb ik nog nooit op spiritualiteit kunnen betrappen. Maar volgens mij brengt hij ook geen ongeluk.
Chestwounds suck
pi_10826267
quote:
Op zondag 1 juni 2003 21:40 schreef Timmah het volgende:
Tja, maar je kunt ook een tijger, een wolf, een adelaar, een hond, een slang etc. etc. als familiar hebben. Dat zou allemaal beter in een apart familiar-topic passen. Degene die deze vraag stelde, ging het meer om het bijgeloof volgens mij.

Over katten kan hier gesproken worden : Katten en magie. Laten we dit een wicca-topic houden. .

Oi!
pi_10834503
Vraagje, als je niet lid bent van een coven, ben je dan niet gewoon een pagan?

Ik vind zelf nl. dat wicca verbonden is met een coven, of iig met de ideeën van de heer gardner, maar vraag me af of anderen er anders over denken.

maandag 2 juni 2003 @ 21:34:51 #249
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10838323
quote:
Op maandag 2 juni 2003 19:21 schreef -Artemis- het volgende:

Ik vind zelf nl. dat wicca verbonden is met een coven, of iig met de ideeën van de heer gardner, maar vraag me af of anderen er anders over denken.

Net zoals in het christendom zijn er verschillende stromingen...

Gardnerians.. Alexandrians.. etc..

Sir Winston Churchill
  maandag 2 juni 2003 @ 22:58:08 #250
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10840987
, heb net een 3.5 gehaald op geschiedenis. Kunnen jullie die gast niet ff veranderen in een pad ofzo?
  dinsdag 3 juni 2003 @ 21:05:40 #251
39905 williehewes
pi_10862695
Dat is tegen de regels, nighthawk. Hoewel ik je wel een receptje kan sturen als je het zelf wil proberen.

Ik vind niet dat je perse lid moet zijn van een coven voor je je pagan mag noemen. Daar zijn covens veel te schaars voor. Of je kan je gewoon heks noemen, dan ben je ook van die Gardner af.

Chestwounds suck
pi_10865671
quote:
Op maandag 2 juni 2003 19:21 schreef -Artemis- het volgende:

Ik vind een coven niet nodig en zoals Mirage al zei, zijn er meerdere stromingen. En ik snap niet dat jij vindt dat wicca perse op de Gerald Gardner-manier beoefent moet worden. Wicca moet je "doen" zoals je dat zelf wilt en niet omdat iemand anders zegt dat het zo moet. Wie zegt trouwens dat Gardner de waarheid in pacht had? Omdat hij de eerste was die zijn mond erover opentrok? Daarvoor zijn er al jarenlang heksen geweest en dingen zijn in die jaren ook veranderd. Gardner had alles van zijn geliefde leermeesteres, maar daarvoor waren er ook al eeuwenlang heksen/wiccans.

Veel 'standaard' dingen zie je terug in alle stromingen en da's logisch, alleen heeft elke stroming zijn eigen "smaakje" eraan gegeven. Zo is er voor iedereen wat wils, zoals het hoort. Al denk ik dat de meeste wiccans tegenwoordig ecclectic zijn.

De enige stroming die ik trouwens nooit heb begrepen is de Dianic wicca, maar dat kan aan mij liggen. .

Dus ehm nee, ik vind niet dat je in een coven moet zitten en/of Gerald Gardner moet aanhangen voordat je je wiccan 'mag' noemen. .

Oi!
pi_10870917
was gewoon benieuwd naar hoe anderen erover denken en vind niet dat het perse met gardner te maken heeft, heb me iets ongemakkelijk uitgedrukt ben ik bang.
  woensdag 4 juni 2003 @ 10:49:02 #254
47736 LunaChick
"Brains, Bitch, Best"
pi_10873165
*even off topic*

Hey Artemis, er staat een vaudje in je sig.

"Now we've only done one of the five basic torture groups. We've done blunt, but that still leaves sharp, cold, hot, and loud. Have a preference?"
pi_10873182
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:49 schreef LunaChick het volgende:
*even off topic*

Hey Artemis, er staat een vaudje in je sig.

zo van internet geplukt, maar het zou handig zijn als je zegt wat
  woensdag 4 juni 2003 @ 11:00:44 #256
47736 LunaChick
"Brains, Bitch, Best"
pi_10873410
Tja, je weet het nooit met die wiccans he, misschien is het wel middeleeuws... Ben zelf overigens zoals ik dat graag noem 'een niet praktizerend wicca". Heb namelijk ooit wel gepraktizeerd en dat is (eigen schuld trouwens) me niet zo goed afgegaan. Tja, de regel van 3 he?

Het moet 'make believe' zijn.

"Now we've only done one of the five basic torture groups. We've done blunt, but that still leaves sharp, cold, hot, and loud. Have a preference?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')