deel IV alweer
de vorige delen waren vol en het ging in de eerste topics vooral nog wel lekker, kijken of deze ook weer zo snel vol komt
Even een updeet over de huidige situatie:
Beste mensen, aliens en hermafrodieten,
Deze radiozender wordt puur hobby-matig onderhouden, vooral uit ergernis over het commerciële 538 kattengejank dat ons opgelegd wordt... het begon aanvankelijk als een simpele 160 kbps zender met een random playlistje, maar tegenwoordig zijn er heuse dj's (al dan niet in spé ) die hun kunsten hebben vertoond.
Zender specs hardware: dual p3-1ghz met 1gb ddr ram en 240gb data-opslagruimte
verbinding: 100MBps full-duplex campus verbinding @ 3com etherlinkIII
kwaliteit I: 192 kbps stereo voor (op moment) max. 88 users met breedband verbinding (adsl, cable, satellite, LAN); dit getal is uiteraard flink op te hogen: in principe moet 524 users mogelijk zijn met behoud van kwaliteit
NB vanwege klachten van sommige users met duidelijk een brakke verbinding met internet (gare adsl of chello in sommige gebieden), zal er ook een 128 kbps stereo stream komen (port 8004) (oid) om aan hun wensen tegemoet te kunnen komen.
kwaliteit II: 32 kbps mono voor modemusers (en casema-slachtoffers
)! (56k moettie trekken)
software: shoutcast server op poort 8000 voor breedband (poort 8004 als alternatief als je te traag bent
) en port 8008 voor smalband / analoge verbindingen
playlist: random, tenzij ik, zoals nu, aanwezig ben of een andere dj / mc de honneurs waarneemt (mail me als je wat leuks in te brengen hebt!
)
genres: Alternative, Hi-NRG, metal, hardrock en alles wat er zo'n beetje tussenin en omheen ligt; af en toe eens een vet cd'tje, zoals bv de Avantasia cd's (powermetal).
motto: geen kansloos gebral maar alleen goede muziek (voor de geïnteresseerden, ruk & butt 'muziek' en kansloze Jan Wayne commerciële trancenummertjes (en aanverwanten) horen daar dus NIET bij)
Dusch...
links naar de muziek en statistieken/playlist!
192 kbps stereo : http://radio.shacknet.nu:8000/
128 kbps stereo : http://radio.shacknet.nu:8004/
32 kbps mono : http://radio.shacknet.nu:8008/
* dr.dunno gaat voor statistieken alleen uit van de 192 kbps stream, aangezien de meeste users dit wel gewoon aankunnen en dit ook verreweg in de meeste gevallen de bitrate is van de origineel gerippede muziek (en terecht ).
direct luisteren
192 kbps stereo : http://radio.shacknet.nu:8000/listen.pls
128 kbps stereo : http://radio.shacknet.nu:8004/listen.pls
32 kbps mono : http://radio.shacknet.nu:8008/listen.pls
voorkeuren, opmerkingen, aanmerkingen en lofzangen kunnen jullie kwijt op dunno2000@hotmail.com (msn/email) of m'n icq (al gebruik ik die laatste niet zo vaak).
* dr.dunno wil tevens van de gelegenheid gebruik maken om deze keer wat duidelijker te melden dat ook andere DJ(-wannabe's ) wel een keertje hun kruit kunnen verschieten met deze zender..
kwestie van een simpele plugin installeren en draaien met die geit!
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! de vaste luisteraars weten dat ze bij deze zender alleen maar goede muziek zullen horen
oja, je hebt dus WinAMP, MusicMatch JukeBox of een andere ShoutCast ondersteunende applicatie nodig
voorkeuren voor nummers (of af en toe een hele cd die wij allemaal in zijn geheel zouden _moeten_ horen), mits passend binnen het genre-bereik van deze zender, alsmede verzoeken om een keertje de controle over de zender over te kunnen nemen, kunnen in deze draad geplaatst worden; als ik er ben, zal ik zeker eens lezen!
stream op port 8004 werkt nu ook... kickass
[sub]deze stream draait nu 128 kbps stereo, maar evt. nog 115 kbps stereo van te maken [/sub]
mensen die willen
nieuw:
nochtans beschik ik over deze fraaie 100mbps verbinding, maar de kans zit erin dat dit over een paar maandjes misschien niet meer is (verhuis naar een echte woning ipv deze bouwkeet
), dus ik zoek in feite iemand die tegen die tijd de hosting van de server kan overnemen, uiteraard met een 10mbps of 100mbps verbinding. zelf zal ik tegen die tijd PowerADSL nemen (halve MBps upload) om een goede kwaliteit te kunnen blijven garanderen
mocht je de smiles zoeken die niet door fok standaard worden aangeboden, hier staan ze:
(wat ook een beetje het gehalte van deze zender is )
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 02-12-2002 22:27]
quote:Spring je weer mee
Op maandag 2 december 2002 22:09 schreef sunbloem het volgende:
Nirvana
quote:vast deel van de collectie van de betere rockert
Op maandag 2 december 2002 22:09 schreef sunbloem het volgende:
Nirvana
quote:*spring lekker mee*
Op maandag 2 december 2002 22:16 schreef D3nn15 het volgende:[..]
Spring je weer mee
*spring spring spring*
quote:jaja, hij komt eraan menstruatie-kip
Op maandag 2 december 2002 22:18 schreef D3nn15 het volgende:
[afbeelding]Waar blijft de Gathering nou
quote:whehheh, The gathering roels
Op maandag 2 december 2002 22:21 schreef dr.dunno het volgende:[..]
jaja, hij komt eraan menstruatie-kip
quote:hele cd (mandylion in dit geval; enige cd die ik leuk vond eigenlijk
Op maandag 2 december 2002 22:22 schreef sunbloem het volgende:[..]
whehheh, The gathering roels
wel eens concert van ze gezien?? ik was laatst bij die ene in Tivoli, vorige week donderdag; was echt goed idd (andere cd's zijn nu ook erg leuk
)
quote:Rammstein is ook ok
Op maandag 2 december 2002 22:21 schreef dr.dunno het volgende:[..]
jaja, hij komt eraan menstruatie-kip
quote:nope nog nooit bij een concert van ze geweest, zou er wel graag heen willen
Op maandag 2 december 2002 22:23 schreef dr.dunno het volgende:[..]
hele cd (mandylion in dit geval; enige cd die ik leuk vond eigenlijk
)
wel eens concert van ze gezien?? ik was laatst bij die ene in Tivoli, vorige week donderdag; was echt goed idd
(andere cd's zijn nu ook erg leuk
)
quote:volgende keer met mij meekomen!
Op maandag 2 december 2002 22:25 schreef sunbloem het volgende:[..]
nope nog nooit bij een concert van ze geweest, zou er wel graag heen willen
quote:gehehe is goed
Op maandag 2 december 2002 22:26 schreef dr.dunno het volgende:[..]
volgende keer met mij meekomen!
quote:De komende 45 minuten niet schat ik zo
Op maandag 2 december 2002 22:27 schreef sunbloem het volgende:
heb je ook nog after forever?
quote:nog niet, maar die kan ik natuurlijk wel downloaden
Op maandag 2 december 2002 22:27 schreef sunbloem het volgende:
heb je ook nog after forever?
quote:gehehe oke
Op maandag 2 december 2002 22:28 schreef dr.dunno het volgende:[..]
nog niet, maar die kan ik natuurlijk wel downloaden
morgen kopen in de winkel
quote:idd, maar ik heb goede dingen over after forever gehoord en m'n (voorlopige) muziekschijfje is nog maar half vol, dus reden genoeg
Op maandag 2 december 2002 22:27 schreef D3nn15 het volgende:[..]
De komende 45 minuten niet schat ik zo
quote:hey moppie, welke cd's raad je me aan dan?
Op maandag 2 december 2002 22:29 schreef sunbloem het volgende:[..]
gehehe oke
quote:nahja wings of illusions en Beyond me vind ik 2 hele mooie nummers
Op maandag 2 december 2002 22:31 schreef dr.dunno het volgende:[..]
hey moppie, welke cd's raad je me aan dan?
(ik zie ze zo ongeveer allemaal in mijn persoonlijke platenzaak geloof ik (ghehe)).
Een klasgenoot van mij wordt een beetje zat van the gathering.
Kun je binnenkort wat van ozzy osbourne en type o negative draaien. Mischien heb je er dan weer een trouwe luisteraar bij edit: nog een verzoekje: .
Pictures of mathstick man
Ik bedoel dus, kun je binnenkort Pictures of mathstick man van ozzy osbourne en type o negative draaien, als je die hebt uiteraad.
Sorry, was een beetje onduidelijk
[Dit bericht is gewijzigd door JedaiNait op 02-12-2002 23:10]
quote:np
Op maandag 2 december 2002 23:02 schreef JedaiNait het volgende:
Nog een verzoekje:Een klasgenoot van mij wordt een beetje zat van the gathering. Kun je binnenkort wat van ozzy osbourne en type o negative draaien. Mischien heb je er dan weer een trouwe luisteraar bij
.
die cd is volgens mij op 1 nummer na al afgelopen, hierna weer even geen complete cd's (naar ik weet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |